de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren




Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.



EDIT (19 oktober 2012):



Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Frappuccino: welkom, leuk dat je komt meeschrijven. Nieuwe vriendschappen maken is nooit eenvoudig denk ik.

Ik woon trouwens in Oregon NW Amerika, ik ben hier ruim zeven jaar geleden met man en twee kids naar toe gekomen.

Ik zou graag eens een kijkje in Indonesche willen nemen.



Snoj: bedankt voor je tips. Ik loop er weer gelukkig.



Dadelijk komt SFO nog even op bezoek..
Alle reacties Link kopieren
Frappucino, welkom. Ik woon in Tsjechie, reis veel en heb dus niet zoveel last van heimwee, omdat ik bijna elke maand een paar dagen in Nederland ben voor mijn werk.

Wel mis ik de Nederlandse kaas vreselijk en verse zeevis, maar dat neem ik vaak zelf mee of zoals nu, nemen vrienden dat mee.



Raccoon: ben je weer ok? Sterkte met de operatie van je moeder! de mijne zit tegen een heupoperatie aan te hikken (ze is bijna 76), maar volgens mij doet ze dat dus echt nooit. Gelukkig heeft ze wel fysio en zit ze op een gymclubje, dus ze blijft wel in beweging. Altijd veel zorgen, ouders!



Hier gaat het wel. Ik ben er zo klaar mee om van alles te regelen voor het huis....zucht....Gelukkig hebben we nog steeds geld en komt het huis er dus wel, inclusief badkamers, keukens en de rest. Alleen de inrichting moet even wachten..Ben bang dat daar niet al te veel geld meer voor overblijft!

Op dit moment vrienden op bezoek met hun 3 kinderen. Ze zitten in een huisje in de buurt, dus 's avonds kan ik werken. Het weer is super slecht helaas, ik hoop dat er morgen wat pauzes komen tussen de buien.



Morgen met de jongste naar de allergoloog. Hij heeft astma en heeft sinds een maand medicijnen. Wij dachten dat hij wel zonder kon, maar onze kinderarts wilde het toch onderzocht hebben en het bleek dat dat arme kind veel te weinig lucht heeft en een ijzeren conditie, waarmee hij het compenseert. Morgen dus testen hoe dat is aangeslagen. Hij is een stuk drukker, dus ik denk wel dat hij er profijt van heeft! (wij wat minder ;)



Groetjes aan iedereen!! Ik ga weer keuken apparaten uitzoeken
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic! Leuk..



Ik ben heel druk met in de zon liggen enzo.. ( sorry LotjeCZ, het weer is hier super! ) Nu heeft man alweer een lang weekend vrij, hier in Canada werken ze volgens mij niet zo hard.



Frappucino, welkom, ik woon in Canada met man en poezen. Wat leuk dat jullie kindje daar geboren is, maakt hem dat nu een Indonesier?



Raccoon, beterschap! en Lotje, veel plezier met vrienden, en sterkte met je huis, het komt wel goed!
Alle reacties Link kopieren
Lotje: mijn moeder wil ook liever niet geopereerd worden maar de arts liet haar geen keus. Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal zal gaan. Volgens mij krijgen jullie een prachtig huis, nog een paar maanden en dan is het zo ver. Gezellig vrienden op bezoek.



Lenny: bij ons is het ook prachtig weer. Het bevalt je goed in Canada he.



Ik ben weer helemaal beter. Best gek, ik ben drie dagen echt ziek geweest. Gisteren was de ergste dag, enorme hoofdpijn en overgeven, ik kon niet op mijn benen staan. Vanmorgen nog een beetje wankel en nu weer helemaal top. Volgens mij is mijn weerstand nog niet helemaal weer op pijl.



SFO, is even op bezoek geweest vanmiddag. Waarschijnlijk zit hij nu in de auto richting huis.



Snojk: Ik heb mijn vader verteld over die plank voor in het bad. Die hadden ze al:) Maar ik vind een badkuip sowieso een gevaarlijk ding voor oudere mensen. Je hoort zo vaak van die val verhalen.
Alle reacties Link kopieren
hallo!



Welkom frappucino! Het is inderdaad lastig om uit te vogelen wie waar woont, maar gewoon blijven lezen dan kom je er vanzelf achter. Ik woon zelf sinds twee jaar in Bolivia en ik kan me je gevoelens over NL goed voorstellen. Zelf mis ik NL soms ook erg, vooral natuurlijk familie en vrienden, maar ook de douche, het strand, de luxe en het eten. Maar als ik in NL ben dan mis ik weer de leuke dingen van hier. Zo zal het altijd blijven ben ik bang....



Lenny, kun je een beetje wennen? Het is hier ook lekker weer al is het winter. Dat betekent hier blauwe lucht, vooral geen regen en tussen de 15 en 20 graden.



Lotje, kan me echt zó voorstellen dat je het geregel beu bent! Zit je nu ook echt in een enorme troep? Verbouwen lijkt me echt zooooo vermoeiend!



Raccoon, vervelend zeg van je moeder en nu jezelf ook al in de lappenmand. Hopelijk knapt ze op van de operatie. Vindt je het in zulke situaties niet heel erg lastig om zo ver weg te wonen? Zulke dingen zijn nog al eens confronterend vind ik.



Hier alles ok. Ik heb een weekje vakantie gehad van de winkel wat erg lekker was. Gewoon thuisgebleven want vriend moest werken maar het was fijn om even tot rust te komen. Over drie maanden komen ouders en dan gaan we samen een weekje ´echt´ op vakantie, daar heb ik al erg veel zin in!
Alle reacties Link kopieren
Llama de moderatoren zijn gevraagd om topics niet langer dan 3000 postingen te geven vandaar.



@Abusu lekker naar Nederland, klinkt niet verkeerd. Ik kom net terug van Raccoon's omgeving en heb het daar weer eens heerlijk naar mijn zin gehad.



Hier een dag eerder terug gereden dan geplanned was, heb twee klanten voor de East Bay vandaag staan en daarnaast heb ik weer een job uit NL erbij. Ik wilde dit alles een pas voor voor zijn en dus ben ik vannacht al thuisgekomen.

Was overigens wel een nieuw record Raccoon 9uur!!.



@Frappucino welkom, hier SFO uit de San Francisco Bay Area. Tevens de enige vent op dit (r)emigranten topic. Chicha dat heb jij mooi omschreven voor Frap. Ik heb heel af en toe heimwee maar over het algemeen voel ik mij hier meer thuis.

Als ik Nederlands wil lullen bel ik of de NL of ik zoek mijn Nl vriend hier op.



@Lenny, Snjo en anderen
Goh SFO, het begint nu goed te lopen he? Zorg je wel voor een goede winstmarge?



Lotje, Wat een gedoe is een huis bouwen he. Maar als het nu eindelijk klaar is gaan jullie dan ook minder reizen? Je kunt dan meer aan huis werken toch?

Ik zou geloof ik de meubels in NL kopen en ze laten vervoeren. Dan heb je in ieder geval iets naar je zin.

Mijn eethoek komt ook uit Barcelona, en dat wat helemaal niet deur om het te verschepen.



Lenny, je hebt het wel getroffen daar. Ik zie op fotos dat je al vrienden hebt en hele ritten met een paard maakt.

Sommigen doen er jaren over om dat te bereiken.



Ik zit een beetje op hete kolen..... Heb net de kleine heks alleen naar een vriendinnetje laten lopen, hier in het dorp. Dat is voor de eerste keer dat ze zoiets doet, normaal gesproken loop ik altijd mee.

Als die ene vriendin niet thuis is gaat ze bij een ander meisje langs, en anders komt ze naar huis.

Hoe weet ik nou waar ze zit??

Zucht... loslaten is moeilijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
@Chicha winstmarge mmmmm. Natuurlijk denk ik er aan echter soms moet ik dat idee wel eens laten varen. Er zijn installateurs en aannemers die hier de deur hebben moeten sluiten ivm geen werk hebben. Velen zitten nog steeds op hun gat omdat men geen werk heeft. Maar ik doe mij natuurlijk zelf niet te kort.



Trouwens inderdaad even slikken om kleine heks voor het eerst haar eigen gang te laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Kon tijden niet inloggen en nu in een keer weer wel. Geen idee waarom. Nu eerst Dochter in bed leggen en kom later vanavond wel weer terug!
Alle reacties Link kopieren
Ik haak gewoon weer aan hoor. Zal reageren op wat ik onthouden heb.



Frappucino - Welkom! Ik woon al zeven jaar (jaja gaat snel) in de UK. De laatste twee jaar in Schotland. Heb het hier reuze naar mijn zin en weet eigenlijk niet of ik nog terug wil. Mis alleen mijn familie en vrienden nog wel eens, maar ja, je kan niet alles hebben! Hoe oud is je zoontje ondertussen?



SFO - Weer lekker gebierfestivalt? Hoe was de meet met Raccoon? Gaat goed met je bedrijfje zo te horen. Super hoor. Je hebt het ook verdiend.



Lotje - Gaat hard in een keer met je huis he. Wanneer kunnen jullie er in?



Raccoon - Ook al zeggen ze dat zulke operaties wel meevallen het lijkt me nog steeds niet niks hoor! Het lijkt mij wel een flinke operatie. Maar ik heb er dan ook niet veel verstand van. Wel fijn dat je daar dan heen gaat. Wanneer ging je ook alweer? Ik hoop van de herfst ook nog een keer naar Nl te gaan. (voor Dochters tweede verjaardag en als ze dus nog gratis kan reizen ) Weet alleen niet of het lukt. Ik zeg Meet als het lukt? Lijkt me wel zo fijn voor je als je alleen kan. Lekker rustig. Helemaal als je vooral heengaat om je ouders te helpen.



Chicha - Blij dat het bezoek weer weg is? Ik zoek zo het verhaal wel even op! Hoe is het met de Heks afgelopen? Is ze weer veilig thuis?



Later!
Alle reacties Link kopieren
@Mikkemak leuk dat je er weer bent, hoe is het met de banen jacht? Het werk gaat inderdaad lekker en dat betekend ook weer administratie bah.
Frappuccino, ben je er nog??



Ha die Mikkemak! Hoest met de kleine meid?

Het is hier weer rustig, maar dat duurt maar tot 22 aug. Dan komen er weer vrienden op vakantie, en in september mijn moeder.



Morgenvroeg gaan we naar Barcelona. Heb er niet veel zin in, en de kleine heks nog veel minder.

Het is vooral een verplichting, en vliegen is niet mijn hobby.

Maarja, soms moet je dingen doen voor anderen. Voor mijn man is het wel heel belangrijk.



Ik ga nog even een uurtje slapen, althans, proberen.
Alle reacties Link kopieren
chicha: geen zin, ik had er wel zin in gehad denk ik. Ik hoop dat je nog wat slapen kunt.



SFO: ook weer op honk.



Mikkemak: ik vind het ook helemaal niet fijn dat mijn moeder geopereerd gaat worden. Dat is ook de reden dat ik ga, mijn vader vindt het ook fijn dat ik kom. De eerste week na de operatie lijkt me toch de lastigste en dan ben ik er gelukkig. Zou toevallig zijn als we op het zelfde moment in de buurt zijn. Maar we spreken dan zeker af, lijkt me heel leuk.



Schoolvakanties zijn slopend...
Alle reacties Link kopieren
@Raccoon ik had eindelijk eens tijd om achter het toetsenbord te zitten. Begin helemaal af te kicken van forums en FB/
Alle reacties Link kopieren
Oh jee SFO - Afkicken van het forum en FB? Fijn te horen dat het goed gaat met werk. Hier nog steeds drie keer niks. Ben wel bezig en heb afgelopen weekend weer een sollicitatie op de bus gedaan. Er is alleen zo weinig...



Raccoon - Heb het er gisteren nog even met Man over gehad en waarschijnlijk ga ik wel in de herfst. Desnoods alleen met Dochter als hij het druk heeft op zijn werk. Weet alleen nog niet wanneer.



Chicha - Barcelona. Leuk man. Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou een verplicht bezoek is.



Heb trouwens ook al een tijd niks van Disco gehoord? Is ze ook afgekickt?



Na een dag van constant krijsen is Dochter nu trouwens poeslief en is ze lekker in haar uppie aan het kleuren. In haar kleurboek zelfs.
Alle reacties Link kopieren
@Mikkemak, ik mag ook in mijn handen knijpen dat het nu in sneltrein vaart gaat. Er is hier namelijk in onze regio ook niet echt veel. Maar blijkbaar met de juiste aannemer en een normale prijs kun je toch nog ergens komen.



Zal voor je duimen.



Wat betreft Disco, die is erg druk met werk en school. En dus weinig tijd.



@Chicha ik neem aan dat jullie naar Barca gaan voor zijn werk, maar dat betekend ook in jouw geval Schoonloeder opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
SFO: is ook jammer van je tijd..en een goed teken ivm je werk.



Mikkemak: ik weet ook nog niet precies wanneer ik kom. Ergens in september ga ik het ziekenhuis bellen of ik een exacte datum kan krijgen voor mijn moeders operatie. Ik hoop ergens halverwege oktober. Wel vreemd om alleen te gaan, maar aan de andere kant ook wel relax.
Alle reacties Link kopieren
@Raccoon ik ben druk aan het werk maar kan het af en toe niet laten om te kijken. Denk dat ik maar eerst met de hond ga lopen, die wacht al heel geduldig.



De auto staat vandaag bij de dealer, er is iets met de transmissie en dat terwijl ik nog amper 54.000 mijl met de nieuwe heb gereden. Baal dus wel maar goed nu tijd voor het Nl project.
Alle reacties Link kopieren
Hey hey hey, we zijn wel ver gezakt. UP!
Alle reacties Link kopieren
Heb je dan niets te vertellen Llama?
Alle reacties Link kopieren
Sorry was ff druk met werk, geen tijd om te forummen.. het is hier hoogseizoen nu....Bedankt allemaal voor het warme welkom Zal proberen iets regelmatiger mee te lezen nu!

Onze zoon is inderdaad hier geboren, dat gaat hier allemaal via het ziekenhuis. Thuisbevallingen doen ze eigenlijk niet in de steden, alleen in de dorpen (waar meestal geen medische voorzieningen zijn). Ik vond het allemaal wel goed geregeld! Kraamhulp hebben ze hier ook niet maar een hulpje in huis is weer heel erg betaalbaar dus dat hebben we sinds de geboorte al en is heel handig. Verder zijn hier geen voorzieningen als babyzwemmen enzo wat wel heel jammer is!

Er komt gelukkig regelmatig familie over en ik ga ook eens per jaar terug naar Nederland.

Snjokorn, IJSland...nooit geweest maar lijkt me een erg mooi land!

Raccoon, leuk Amerika! Wat doe je daar precies?

Zo LotjeCZ, elke maand naar Nederland lijkt me wel lekker!

Lenny1983, D. (onze zoon) heeft nu 2 nationaliteiten en mag op zijn 18e kiezen.

Llama, Bolivia lijkt me ook wel apart zeg! Hoe is het daar? Ik waardeer ook wel veel dingen van het leven hier en die zou ik inderdaad weer missen als ik in NL ben.

SFO, wat leuk een man op dit topic! Ik heb hier ook n Nederlandse vriend waarmee ik regelmatig even over NL klets en t heb over hoe anders wij zijn dan de Indonesiers. Altijd wel leuk en dan zie ik het weer zitten na een dipje

Mikkemak: zoontje is nu 3 maanden! Woon je alleen in Schotland?



Zo even de rest later bijlezen want de werkdag begint weer!
Alle reacties Link kopieren
Ha Frappucino. Nee hoor woon niet alleen. Zit hier samen met Man en Dochter. Drie maanden is echt nog heel klein - wat leuk zeg. Ben je nu ook alweer aan het werk dan? Moet D op zijn 18e kiezen of kan hij ook gewoon allebei de nationaliteiten houden? Dochter hier heeft ook twee paspoorten trouwens.



SFO wat balen van je auto zeg. Wij hadden laatst ook wat stoms met dat ding. We hebben een twee-deurs, en de stoelen wilden dus niet meer naar voren. Konden we de achterbank niet meer gebruiken. Ik kon Dochter net tussen de stoelen door in haar kinderstoel achterin heisen. Gehannes. Het kostte nog £250 om te repareren ook...
Alle reacties Link kopieren
@Frappucicino dipjes zijn inderdaad minder leuk, maar dan heb je in iedergeval wel even tijd voor je NL vriend



@Mikkemak dat is ook een bult geld voor een achterbank. Ik rij hier nog gewoon met de auto want heb nog geen $ 3000 op de plank liggen. Straks overigens een telefonisch gesprek met een HR over een eventuele positie binnen hun toko.
Alle reacties Link kopieren
@Mikkemak: helaas alweer aan t werk. Je krijgt hier 3 maanden verlof en ben 2 weken voor de geboorte gestopt met werken. Nu alweer 3 weken aan het werk. Wel weer leuk hoor, weer met wat anders bezig zijn. Al mis ik mijn zoontje natuurlijk wel! Ik merk wel dat het voor mezelf beter is om ook aan het werk te zijn. Van dat thuis zitten werd ik toch een beetje depri, voel me nu veel lekkerder in mn vel doordat ik weer met collega's kan kletsen en met gasten bezig ben.



Hij moet inderdaad kiezen tussen 2 nationaliteiten. Nederlands lijkt me dan t handigst want dan kan je toch veel meer landen in zonder visum!



Duur zeg zo'n achterbank repareren ! Maar ja, kind op de achterbank krijgen is wel handig



Zijn jullie trouwens allemaal permanent geemigreerd of is er nog n kans dat jullie terug gaan naar NL? Ik zou het liefste terug gaan, merk toch dat de gewoonten en cultuur hier heel anders zijn dan in Nederland. moet wel even mn man overhalen dan om naar de andere kant van de wereld te verhuizen (en dat is ook niet zomaar gedaan met het huidige immigratiebeleid....). Voorlopig geniet ik er wel van hoor, het is toch een hele ervaring hier wonen!
Alle reacties Link kopieren
@Frappu als er een immigratie beleid is dan zijn er ook loopholes . Ik heb het geluk dat die lieve schat van mij zo mee kan maar begrijp jouw situatie. Echter ik wil hier voorlopig niet weg, heb het hier ondanks de sores van het land het ook wel weer naar mijn zin en geniet elke dag. Vooral als je ziet dat jezelf meer succes heb dan je ouwe baas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven