Dilemma; Turkije alleen gaan of niet?

29-07-2014 22:22 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Ik twijfel zo!

A.s. Dinsdag zou ik met dochter 8 dagen naar top resort in Antalya gaan.

Alles is al betaald maar dochter wil het vliegtuig niet meer in (nav rampen afgelopen week).

Ze loopt al dagen te hyperventileren.

Annuleren gaat niet meer.

Wat nu? Haar laten logeren bij oma en alleen gaan?

Heb helaas niemand die in haar plaats kan.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je dochter? Als je eraan toegeeft durft ze misschien nooit meer een vliegtuig in.
Hoe oud is je dochter? Als ze nog heel jong is zou ik proberen om de tickets via Marktplaats te verkopen, als ze al zit te hyperventileren bij de gedacht in een vliegtuig, zit ze dat ook bij de gedachte dat jij er in zit.
Alle reacties Link kopieren
Kun je haar niet drogeren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op dinsdag 29 juli 2014 22:27 Kun je haar niet drogeren.Haha, ik durfde het niet voor te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Ze is 11.

Ik ken haar.. Die krijg ik niet eens de auto in om naar schiphol te gaan

Heb al gepraat als brugman.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen en kan dat soort rare dingen zeggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof toch niet dat mijn dochter een keus zou hebben. Het kost hartstikke veel geld zo'n vakantie! (maar ik heb makkelijk praten, want die van mij is pas 4 jaar)
Alle reacties Link kopieren
Zit een kans in dat ze misschien nooit meer een vliegtuig in durft, als ik dit zo lees.

Misschien met haar naar een huisarts voor iets rustgevends en eventueel een vliegangst bijeenkomst of gesprek met een psycholoog ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op dinsdag 29 juli 2014 22:32 Zit een kans in dat ze misschien nooit meer een vliegtuig in durft, als ik dit zo lees.

Misschien met haar naar een huisarts voor iets rustgevends en eventueel een vliegangst bijeenkomst of gesprek met een psycholoog ofzo? Goed idee! Ik geloof niet dat je hier aan toe moet geven en misschien kan de huisarts haar ook wat geruststellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op dinsdag 29 juli 2014 22:32 Zit een kans in dat ze misschien nooit meer een vliegtuig in durft, als ik dit zo lees.

Misschien met haar naar een huisarts voor iets rustgevends en eventueel een vliegangst bijeenkomst of gesprek met een psycholoog ofzo? Wel met spoed idd..
Geniet van elke dag!
Met 11 jaar kun je ze niet meer dwingen denk ik, een totaal overstuur kind in een vliegtuig lijkt me ook geen pretje. Daarbij zijn haar angsten niet heel gek, ik ken legio mensen die een reis hadden geboekt maar het niet echt fijn vonden vliegen. Nu zijn dat volwassenen en die kunnen daar rationeel over nadenken, maar voor een kind is dat lastiger.



Wat vind ze er dan van dat jij overweegt alleen te gaan?



Ik zou, als ik in jouw schoenen stond, de kaartjes proberen te verkopen.
Kind aan de oxazepam en gewoon meenemen. Als je haar er nu niet over heen zet, dan blijft ze misschien bang. En is ze niet veel banger als jij wel gaat? Achter blijven is erger.
Alle reacties Link kopieren
Ze gaat nog harder hyperventileren als jij zelf heen en weer moet met een vliegtuig, ook die acht dagen waarin ze bij oma is. Probeer een beroep te doen op de annuleringsverzekering, het zal wel niet gedekt zijn maar nooit geschoten is altijd mis, misschien met een verklaring van de huisarts?
verba volant, scripta manent.
Penelope, vliegtickets staan op naam... Die kan je niet doorverkopen.



Ze kon van mij mn rug op. Hyperventileren... Echt?
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op 29 juli 2014 @ 22:32:

Zit een kans in dat ze misschien nooit meer een vliegtuig in durft, als ik dit zo lees.

Misschien met haar naar een huisarts voor iets rustgevends en eventueel een vliegangst bijeenkomst of gesprek met een psycholoog ofzo?



+1



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik durf ook niet meer te vliegen dus snap je dochter wel. Zou haar niet dwingen dan neem je haar angst niet serieus.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Is er helemaal niemand die in haar plaats mee kan? Zus, vriendin, collega, buurvrouw?



Ik zou niet alleen gaan. Dan zou ik bij de touroperator navragen wat het kost om de reis op een andere naam te zetten (om een goede prijs te kunnen bepalen) en dan op marktplaats zetten.
Alle reacties Link kopieren
Vliegtickets staan ook nog eens op naam dus haar ticket krijg je niet zomaar op iemand anders zijn of haar naam.

Wat je ook doet, het zal je sowieso geld kosten. Maar wat is belangrijker, geld of je dochter. Lijkt me geen moeilijke keuze.
Maar wat als ze zich realiseert dat er nog altijd meer mensen komen te overlijden bij auto-ongelukken en nooit meer in een auto wil stappen? Hier moet je wel wat mee, maar voor a.s. dinsdag is te kort dag.
Alle reacties Link kopieren
Is het misschien een idee om eerst even aan de touroperator de situatie uit te leggen? Misschien (klein kansje, maar toch) zijn ze wel bereid om geld terug te betalen of je een ander soort reis aan te bieden.



Als het straks wat is gesust durft ze vast wel weer. Schrik zit er gewoon even in.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 29 juli 2014 @ 22:36:

Penelope, vliegtickets staan op naam... Die kan je niet doorverkopen.



Ze kon van mij mn rug op. Hyperventileren... Echt?Bij iedere maatschappij kun je tegen vergoeding de naam laten wijzigen.
Alle reacties Link kopieren
En of mijn kind mee zou gaan.

Ik denk dat jij veel te toegeeflijk bent en dat je kind dat weet.



huisarts inschakelen zou ik misschien nog overwegen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
pimpelmeesje67, 3 minuten geleden



Penelope, vliegtickets staan op naam... Die kan je niet doorverkopen.



Ze kon van mij mn rug op. Hyperventileren... Echt?





Jouw kind kan jouw rug op als het een gegronde angst heeft... Echt?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Als je als kind van 'n paard valt moet je er gelijk weer op, omdat je anders bang wordt en niet meer durft. Dus nooit toegeven aan dit soort hysterie en gewoon gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven