Dilemma; Turkije alleen gaan of niet?

29-07-2014 22:22 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Ik twijfel zo!

A.s. Dinsdag zou ik met dochter 8 dagen naar top resort in Antalya gaan.

Alles is al betaald maar dochter wil het vliegtuig niet meer in (nav rampen afgelopen week).

Ze loopt al dagen te hyperventileren.

Annuleren gaat niet meer.

Wat nu? Haar laten logeren bij oma en alleen gaan?

Heb helaas niemand die in haar plaats kan.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeer zeker niet mee gaan met haar angst. Hoeveel bevestiging wil je hebben als je moederm alles afzegd.

Ga met spoed maar een psycholoog en de huisarts of evt. Kalmerend iets. Maar zeer zeker niet in mee gaan die angst.
Ik zou samen gaan of helemaal niet maar zou wel proberen haar mee te krijgen en uitleggen dat vliegen nog steeds een van de meest veilige manieren om te reizen is .
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op dinsdag 29 juli 2014 22:35 Kind aan de oxazepam en gewoon meenemen. Als je haar er nu niet over heen zet, dan blijft ze misschien bang. En is ze niet veel banger als jij wel gaat? Achter blijven is erger.



Haha, typisch een reactie voor jou. Kan er wel om lachen.



TO: misschien kun je een onafhankelijk iemand met haar laten praten, psycholoog bijvoorbeeld, die feiten uitlegd over waar het vliegtuig overheen (vooral waar niet overheen) vliegt en dat een vliegtuig goed en veilig is. Je kunt haar deze week meenemen naar Schiphol, daar kunnen ze in een vliegtuig kijken en gaan zitten (weet niet precies waar maar wel leuk), misschien is ze daarna wat rustiger.



Je zou ook je annuleringsverzekering kunnen bellen en na doktersadvies je verhaal doen, geen idee of dit eronder valt maar nee heb je...
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op dinsdag 29 juli 2014 22:41 En of mijn kind mee zou gaan.

Ik denk dat jij veel te toegeeflijk bent en dat je kind dat weet.



huisarts inschakelen zou ik misschien nog overwegen. +1
quote:elninjoo schreef op 29 juli 2014 @ 22:35:

Kind aan de oxazepam en gewoon meenemen. Als je haar er nu niet over heen zet, dan blijft ze misschien bang. En is ze niet veel banger als jij wel gaat? Achter blijven is erger.Serieus een kind van 11,aan de oxazepam sorry hoor het is geen snoepje !
Alle reacties Link kopieren
Man even gevraagd wat hij zou doen.

Hij zou er ook niet in meegaan. Kind gaat gewoon mee.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ben blij om te lezen dat ik de enige niet ben...
samen of niet, zou ik doen.. niet alleen gaan
Alle reacties Link kopieren
Dan ben ik wellicht de enige die niet zou gaan.



Wat heb je aan een doodsbang kind, dat ook niet van haar tijd in Turkije kan genieten, want ze moet ook nog terug.



Toegegeven, ik spreek bevooroordeeld. Ik ben ook ooit op vakantie mee gemoeten naar een plek waar ik niet heen wilde en ik vecht tot op heden tegen een angststoornis als gevolg daarvan.



Dus misschien moet ik mijn mond houden, maar ik voel met het kind mee.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Op die leeftijd kun je beter niet aankomen met het aantal doden door verkeersongelukken of in huis (daar gebeuren de meeste ongelukken), ze zou er nog een fobie van kunnen krijgen en dat is waarschijnlijk niet de bedoeling.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent de volwassene je hebt betaald en het is heel begrijpelijke dat je dochter bang is. Je moet er niet aan toegeven, even met haar gaan zitten en uitleggen dat het neerstorten van het vliegtuig geen technisch mankement was maar puur pech. Als je nu toegeeft aan haar angst durft ze later nooit meer het vliegtuig in.
quote:Penelope_ schreef op dinsdag 29 juli 2014 22:40 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="pimpelmeesje67 in "Dilemma; Turkije alleen gaan of niet?"" class="messagelink">pimpelmeesje67 schreef op 29 juli 2014 @ 22:36</a>:</b>

Penelope, vliegtickets staan op naam... Die kan je niet doorverkopen.



Ze kon van mij mn rug op. Hyperventileren... Echt?</div></blockquote>Bij iedere maatschappij kun je tegen vergoeding de naam laten wijzigen. Nee hoor, dat is afhankelijk van het soort tickets. Niet wijzigbare tickets kunnen - de naam zegt het al - niet gewijzigd worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 juli 2014 @ 22:49:

Dan ben ik wellicht de enige die niet zou gaan.



Wat heb je aan een doodsbang kind, dat ook niet van haar tijd in Turkije kan genieten, want ze moet ook nog terug.



Toegegeven, ik spreek bevooroordeeld. Ik ben ook ooit op vakantie mee gemoeten naar een plek waar ik niet heen wilde en ik vecht tot op heden tegen een angststoornis als gevolg daarvan.



Dus misschien moet ik mijn mond houden, maar ik voel met het kind mee.Ik zou ook niet gaan. Dat wordt een groot drama. Maar ik zou er wel werk van maken om haar van de angst af te helpen. Al zal ze er misschien over een paar jaar wel overheen groeien. Wat betreft de kosten, kaart dit aan bij de reisorganisatie. Geen idee wat de voorwaarden zijn waaronder je geboekt hebt, misschien valt annuleren wel mee. En misschien dat je huisarts hier inderdaad ook een rol in kan spelen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn gewoon echt mensen die voor de nukken van hun kind een vakantie laten schieten?

Buiten dat je gewoon een zwaar verkeerd signaal aan het kind geeft.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
nou ja, eerlijk dan, ik begrijp het kind ook, ik zou ook niet staan springen om nu te moeten vliegen voor mijn lol, ik zou haar ook niet gerust kunnen stellen, ik weet eerlijk niet wat ik zou doen, heel moeilijke keus
Alle reacties Link kopieren
Mag TO trouwens nog blij zijn dat ze er maar eentje heeft zeg.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Misschien kun je eens naar de huisarts gaan met haar? Ze is er duidelijk heel erg mee bezig dus misschien is het wel fijn om eens met iemand anders erover te praten?



Ik weet ook niet wat ik zou doen. Ze is net als iedereen natuurlijk heel erg geschrokken en ik denk dat niemand echt fijn in het vliegtuig zit na 3 rampen in amper 2 weken tijd. Maar het zou toch zonde zijn als ze hierdoor erge vliegangst krijgt en helemaal nooit meer durft te vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zo'n grote angst geen nukken.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:citronella schreef op 29 juli 2014 @ 22:57:

nou ja, eerlijk dan, ik begrijp het kind ook, ik zou ook niet staan springen om nu te moeten vliegen voor mijn lol, ik zou haar ook niet gerust kunnen stellen, ik weet eerlijk niet wat ik zou doen, heel moeilijke keusEens. Ik vind het ook raar om het over 'nukken' te hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
zijn het nukken Saar of is het echte angst bij dochter? Bij nukken kun je idd zeggen, geen gezeur, je gaat gewoon mee, maar bij echte angst werkt dat denk ik alleen maar averechts. Die angst moet opgelost worden en het liefst zo snel mogelijk, maar of dat lukt door het kind te dwingen.....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
als je maar niet alleen gaat. grote kans op verkrachting.



je dochter niet naar een psycholoog laten gaan. vraag me af ook wat die of een huisarts je meer kan vertellen dan de buurvrouw.

en met naar een psych gaan maak je het te groots.

deze angst is op dit moment best reeel ((vind ik)

ondanks mijn vrij lage overlevingsdrang moet ik er ook niet echt aan denken nu.
Mijn kind heeft ook verschillende angsten maar gelukkig nooit als ik erbij ben. Ik zou haar dus ook gewoon meenemen en vooraf misschien wat ontspanningsoefeningen oefenen. Ik ben erg voor het trotseren van je angsten, en hoe kan dat veiliger dan met je moeder erbij?

Overigens heb ik zelf ook (lichte) vliegangst. Ik zit met witte knokkels in de stoel en ben blij als we weer veilig aan de grond staan. Het opstijgen en landen zijn het gevaarlijkst, en aanslagen zoals die van vorige week gebeuren niet als je niet over oorlogsgebied vliegt. Statistisch gezien is de rit naar Schiphol het gevaarlijkste onderdeel van je reis.
quote:BellatrixVanDetta schreef op dinsdag 29 juli 2014 23:00 Ik vind zo'n grote angst geen nukken.Ik snap helemaal waar jij vandaan komt. Maar ik denk toch dat ik mijn kind liever zou helpen om zsm weer van die angst af te komen. Ik denk dat ik zelf even zou overleggen met de huisarts en/of psycholoog over hoe ik dit het beste aan zou kunnen pakken.
Alle reacties Link kopieren
TO moet haar kind helpen over de angst heen te komen. Niet erin mee gaan, slechtste wat je kunt doen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
rosanna08, 34 seconden geleden



zijn het nukken Saar of is het echte angst bij dochter? Bij nukken kun je idd zeggen, geen gezeur, je gaat gewoon mee, maar bij echte angst werkt dat denk ik alleen maar averechts. Die angst moet opgelost worden en het liefst zo snel mogelijk, maar of dat lukt door het kind te dwingen.....





Dit.

Dwang heeft bij mij super averechts gewerkt.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven