Disneyworld Orlando Help!

27-10-2016 09:27 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik januari 2017 wil ik met mijn dochtertje (dan bijna 5 jaar) naar Disneyworld Orlando, Florida.



Ik zit alleen héél erg te twijfelen over welke accomodatie ik moet nemen! Op het Disneyworld terrein (een Disney hotel) of erbuiten (Kissimee)???



Wie heeft er ervaring met verblijf op het Disney terrein en/of erbuiten?



P.s. het prijsverschil voor 4 nachten/5 dagen komt uit op ong. EUR 50. Dus prijstechnisch gezien maakt het in principe niet echt veel uit.



Alvast dank.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met Orlando, maar doorgaans zijn de Disney hotels ook helemaal in die vrolijke stijl compleet met figuren, wat mijn kinderen altijd geweldig vinden. En het vervoer is goed geregeld maar dat zal met andere hotels vlakbij ook wel zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sofief schreef op 27 oktober 2016 @ 09:36:

Geen ervaring met Orlando, maar doorgaans zijn de Disney hotels ook helemaal in die vrolijke stijl compleet met figuren, wat mijn kinderen altijd geweldig vinden. En het vervoer is goed geregeld maar dat zal met andere hotels vlakbij ook wel zijn.Disney figuren zal je niet in het hotel tegen komen helaas
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten afgelopen meivakantie 5 nachten in Kissimee; prachtig groot huis, alles erop en eraan.

Wij zijn in totaal 2,5 week geweest en hebben een rondreis gemaakt, dus hadden sowieso al een huurauto.

Als je alleen met je dochter gaat en ook alleen voor de Disneyparken, dan zou ik een Disney hotel nemen. Je stapt dan op de monorail en bent zo in een park.

En als je met z'n tweeën bent is een hotelkamer ook prima natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Kissimmee stelt niet zoveel voor. Veel eettentjes en souvenirshops. Je mist niks als je daar niet heen gaat. Het kan alleen wel fijn zijn om even uit de Disneygekte te zijn als je er 5 dagen zit.



Als je in een Disneyhotel gaat zitten, neem je voor die dagen dan wel een huurauto? Zo nee, dan kan het wel duurder qua eten uitvallen dan een hotel in Kissimmee.



Ik ben wel eens in januari in Orlando geweest en dat was enorm koud. Miami was strandweer met boven de 25graden en in Orlando was het 16 graden (en liep ik in een trui en jas). Best bizar.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er 2 keer geweest, we hebben beide keren in Kissimee geslapen omdat het behoorlijk goedkoper was en omdat we niet alleen maar disney parken hebben bezocht. We hadden een huurauto en daarmee waren we binnen 10 minuten op de parkeerplaats. Dan moet je met dezelfde metro die ook langs de hotels rijdt. Ik vond het prima te doen. Maar als het relatief weinig scheelt en je alleen de disneyparken bezoekt zou ik er denk ik ook voor kiezen om een hotel op het terrein te nemen. Je hebt dan geen auto nodig en bent lekker makkelijk even heen en weer als je bijvoorbeeld 's avonds nog terug wilt voor het vuurwerk ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sugarbaby schreef op 27 oktober 2016 @ 10:04:[/b

Als je in een Disneyhotel gaat zitten, neem je voor die dagen dan wel een huurauto? Zo nee, dan kan het wel duurder qua eten uitvallen dan een hotel in Kissimmee.



Wij hadden een huis gehuurd in Kissimee. Dochter is wel een stuk ouder dan dochter van TO, maar als wij naar de Disneyparken gingen bleven we daar toch tot na het vuurwerk: je eet dan 's avonds automatisch in het park



Zeker omdat dochter van TO nog best wel jong is, zou ik voor een Disney hotel kiezen, dan kun je ook makkelijk even terug naar je kamer en een uurtje of wat later weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Wil je maar een een paar dagen gaan met je dochter? Dan zou ik in een hotel gaan zitten. Wij zijn met onze zoon van destijds 3 naar Disney Orlando geweest. We hebben toen een rondreis gemaakt door Florida en hebben een week in een appartement met zwembad gezeten in Kissimmee. Maar dat was ook als rustpunt in een drukke reis.

Afgelopen december zijn we naar Parijs geweest met een Disneyhotel. Toen zijn we 4 nachten geweest.



Ik zou voor 5 dagen niet naar Amerika vliegen met een klein kind. Dan zou ik naar Parijs gaan. Of ga je nog meer bezoeken dan alleen Orlando?
Wow. I wish I could speak whale.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet alleen voor Disney gaan maar eerder voor Universal Islands of Adventure en SeaWorld. Disney was voor mij een beetje tegenvallend. Animal Kingdom is dan weer wel erg tof.



Ik zelf heb overnacht in een hotel in Orlando. Maar dat was ook omdat wij die andere parken wel gedaan hebben.
Universal is voor een vierjarige niet zo leuk. Veel heftige attracties.

Ik zou een hotel op Disney nemen. Vonden wij iig ideaal.
Januari kan fris zijn en een overstap aan de oostkust steden spannend ivm soms heftige sneeuwval om die tijd. Met 5 kun je lang nog niet alle attracties in, houd daar rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
Vlieg je voor 5 dagen helemaal maar amerika met een klein kind? Poeh...ik zou dat er niet voor over hebben. Je zit met tijdverschil en jetlag, daar kan een kind best veel last van hebben. Voor 5 dagen zou ik naar parijs rijden. Is voor zo'n korte periode net zo leuk voor kinderen.

Wij willen in april 2018 gaan. Dochter is dan 6. Maar we gaan dan wel 2 weken. Huren een villa in kissimee waarschijnlijk en gaan vanuit daar met een huurauto op pad. Er zijn zoveel leuke parken, universal bijvoorbeeld zou ik echt niet willen missen daar. En naast disneyworld heeft disney nog meer parken die ook echt de moeite waard zijn, zoals animal kingdom en epcot.

Is januari trouwens niet nog orkaanseizoen?

-edit- nee dus, loopt tot 30 november
Januari is idd nog fris. April is fijner.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 27 oktober 2016 @ 10:56:

Januari is idd nog fris. April is fijner.Goed om te lezen wij willen in de meivakantie gaan dan. Die is meestal eind april/begin mei.
quote:-Belle- schreef op 27 oktober 2016 @ 10:57:

[...]



Goed om te lezen wij willen in de meivakantie gaan dan. Die is meestal eind april/begin mei.



Ik ook, daarom had ik het uitgezocht

Wij gaan dan alleen naar Universal, als ik het gespaard krijg
Er is trouwens een tabel te vinden waarin staat in welke periodes het druk is, gemiddeld of rustig.
Op zich is het weer in florida altijd wel lekker, maar je kunt met een overstap zomaar stranden in bv new york of chicago. Bij mijn weten vliegt TUI bv niet in het winterseizoen. Er zijn weinig rechtsreekse vluchten meer af amsterdam. Daarom noemde ik het even.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 27 oktober 2016 @ 10:58:

[...]





Ik ook, daarom had ik het uitgezocht

Wij gaan dan alleen naar Universal, als ik het gespaard krijg Erg he! Universal is echt belachelijk duur! Maar goed, zo vaak kom je er niet wij willen universal, disneyworld en animal kingdom doen en 1 van de waterparken blizzard beach of typhoon lagoon. Met 3 parken elk 2 dagen en dan 1 waterpark hebben we nog 7 dagen voor andere dingen. Wil het voor onze dochter ook een beetje gespreid doen qua parken bezoeken. En ik wil een dag op pad om met zeekoeïen te zwemmen. Dat zag er zo leuk uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 27 oktober 2016 @ 10:59:

Er is trouwens een tabel te vinden waarin staat in welke periodes het druk is, gemiddeld of rustig.Da's handig, heb je een link toevallig?
Alle reacties Link kopieren
Voor 5 dagen met alleen disneypark(en) op het programma zou ik in een hotel op het park gaan zitten.

Qua weer in januari: wij zijn afgelopen jaar in de kerstvakantie naar Florida geweest en hebben op de eerste dag na, alle dagen 30+ temperaturen gehad . Dit was wel uitzonderlijk en hebben dan ook geen manatee kunnen spotten. Qua parken alleen naar Kennedy space center geweest. Zoon van 6 durft niet veel qua attracties en Disney hebben we al in Parijs gedaan. We gaan over een aantal jaar terug als hij wel wat meer durft en we naar universal kunnen.

Orlando vond ik niet leuk. Kissimee is leuk er maar je mist niets als je dat niet ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor inderdaad vaker dat universal voor kleine kinderen niet zo is. Maar Universal gaan we ook meer voor onszelf heen, niet voor dochter wij zijn zelf echt gek op pretparken, dus die wil ik echt niet missen haha! Jammer voor dochter dan, maar de andere parken zijn ook leuk voor haar dus de ouders mogen ook wat plezier hebben
Alle reacties Link kopieren
Vervoer kost ook geld. Hoe denk je naar dat park te gaan als je erbuiten logeert? Ik ging mooi in het park zelf. Florida is sub tropisch en het vriest er gewoonlijk niet. Het is ongeveer 6 jaar geleden wel gebeurd dat het vroor, toen was het overal een strenge winter. Alles was er van het rabat. Vissen dreven dood op zee, oogsten van citrusvruchten waren mislukt, etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 27 oktober 2016 @ 11:11:

Vervoer kost ook geld. Hoe denk je naar dat park te gaan als je erbuiten logeert? Ik ging mooi in het park zelf. Florida is sub tropisch en het vriest er gewoonlijk niet. Het is ongeveer 6 jaar geleden wel gebeurd dat het vroor, toen was het overal een strenge winter. Alles was er van het rabat. Vissen dreven dood op zee, oogsten van citrusvruchten waren mislukt, etc.Niet heel Florida is subtropisch. De grens ligt ongeveer bij Orlando daar boven wordt het rap kouder.
@eenelfje, niet een antwoord op je vraag, maar is het het hoofddoel van je bezoek aan Florida een bezoek aan Disney World? Dan zou ik dat echt afraden. Zo'n eind reizen met een kind van 4 jaar voor een park dat toch een beetje vergane glorie is is het m.i. niet waard. Ik vind Euro Disney maar ook de Efteling veel leuker/mooier/eigentijdser/dichterbij.
Nee, niet hier.



Kijk ook even op mousesaver voor kaartjes, scheelt aanzienlijk!



Misschien staat die tabel op mousesaver trouwens.



Er is ook een blog van disneyprincess met hele handige tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven