Drie maanden backpacken; West-Australië in combinatie met?

28-05-2015 10:00 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen,



Ik ben me alvast aan het oriënteren op mijn volgende reis. Dit gaat waarschijnlijk pas ergens plaatsvinden in de laatste maanden van 2016, dus ik heb nog alle tijd. Ik ga drie maanden weg met mijn vriend samen. We willen sowieso de laatste maand naar West Australië. Een aantal jaar geleden ben ik zelf al in Australië geweest, van het zuiden (Great Ocean Road en Melbourne ) via de oostkust helemaal omhoog tot Cairns. Dat deel heb ik dus al gezien, vandaar dat we nu de westkust gaan doen. Heeft iemand daar tips over? Is een maand lang genoeg? Is het het beste om in Perth te beginnen?



Verder zijn we er nog niet uit met welke andere landen we dit willen combineren. Van Azië hebben we allebei nog niet zoveel gezien, maar bijvoorbeeld Thailand trekt ons allebei niet ivm het massatoerisme daar. Waarschijnlijk wordt het Indonesië en daarbij nog een ander land. Iemand nog leuke suggesties?



Alle tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Cambodja en/of Vietnam. En Noord Thailand is ook een aanrader.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Een maand in WA is prima, maar het ligt er wel aan wat je wilt doen en hoelang je er over doet. En het stuk onder Perth vond ik ook erg mooi, en er boven ook. Wat zijn je plannen? Gaan jullue met het OV of op eigen gelegenheid?



Overal in ZO-Azië is er wel massatoerisme, en je kunt het voir een groot deel ook ontlopen door niet de hoofdstraat te nemen maar die er achter. In Cambodja, Vietnam of Indonesië doet iedereen ook wel ongeveer hetzelfde rondje, omdat iedereen de populaire plaatsen wil doen/het soms de enige weg is
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Gaaf!



Azië is meer dan alleen massa toerisme, indonesië is een leuke optie, je kan daar rust of drukte opzoeken zoals je zelf wilt, en daarna doorhoppen naar malaisië of Thailand, of wat dacht je van sri lanka?
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Let goed op of in het noorden van WA geen regenseizoen is ivm overstromingen.



In Australië : northern territory, tamari

Buiten Australië : nieuw zeeland, Fiji of andere eilanden.
Alle reacties Link kopieren
Tasmanië



2 maanden Indonesië is lang niet genoeg! Zoveel eilanden, zoveel te zien, zou lekker daar blijven. Of 2 maanden naar Laos gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar Tasmanie gaan. Is echt 'n gaaf eiland! Heb er zelf 10 dagen rondgereden met 'n huurauto, maar als je zo lang de tijd hebt, zou ik er 2 weken van maken.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Filippijnen!

Het massa toerisme valt daar erg mee, mooie stranden, watervallen, dieren (walvishaai en tarsier) en geweldig mooi duiken.

Vriendelijke bevolking.

Veel eilanden om te bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Als je nog niet in Nieuw Zeeland geweest bent, kun je daar ook nog mee combineren. En eventueel nog 'n weekje aansluitend op 'n tropisch eiland als afsluiter.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
West australie is minder dichtbevolkt als het oosten, dus houdt rekening met lange reistijden! Perth is een goed startpunt, aangezien het de enige echt grote stad in WA is. Vanuit daar zou ik een auto/camper huren om naar het noorden of het zuiden te rijden. Eerst een paar dagen Perth verkennen, dan mag een bezoekje aan fremantle niet ontbreken (little creatures brouwerij, evt. Scheepmuseum met de Hollandse batavia). Als je de omgeving gaat bekijken; het zuiden doet een beetje frans aan; wijngaarden, grotten, prachtige plekken om te surfen etc. Het noorden is weer echt zanderig en warm; je kunt een stop maken om de pinnacles te bekijken, dolfijnen en emu's ontmoeten bij monkey mia, bij coral bay zó het water in om prachtige vissen en koraal te bekijken (of tours doen om manta rays, humpbackwhales en in het seizoen whalesharks te zien). Ook raad ik je aan als je van avontuur houdt om naar Karijini te gaan, dat is een canyon met prachtig gekleurde gesteentes. Ik heb daar ooit een tour gedaan met abseilen/klimmen etc., dat was duur, maar het geld dubbel en dwars waard! Zoals een ander al zei; dit kan niet in het regenseizoen.

Vergeet niet om genoeg water en jerrycans benzine mee te nemen onderweg, je kunt (zeker in de binnenwegen) honderden kilometers rijden zonder iemand tegen te komen.



Als je nog vragen hebt kun je me pb'en! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! En excuus voor mijn late reactie, ik ben aan het werk geweest. In Nieuw Zeeland ben ik een paar jaar geleden geweest, en hoe schitterend dat ook was wil ik nu graag naar een andere bestemming. De Filipijnen had ik nog niet aan gedacht en Sri Lanka, maar als ik dat even snel op Google bekijk moet dat echt fantastisch zijn. Ik ga me daar direct eens over inlezen. Brianna, jij noemt Noord Thailand; is dit minder toeristisch dan de rest van dit land? En aan Tasmanie had ik ook nog niet gedacht, lijkt me ook fantastisch! Wel aan de dure kant denk ik? Wij hadden gedacht twee maanden Azië te doen om zo de kosten van de gehele reis te beperken, aangezien Australië al zo duur is.



Flutterscotch, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Als je vanuit Perth naar OF het noorden gaat OF alleen het zuiden, is dat niet een te klein stuk als je een hele maand de tijd hebt? We willen daar inderdaad met eigen vervoer reizen, waarschijnlijk een camper huren. Heb jij de hele westkust gedaan? En hoelang was je dan onderweg?
Alle reacties Link kopieren
Zou je west Australie niet in 2 weken gedaan hebben? Dan kun je alsnog combineren met Tasmanie en 2 maanden Azie.

Zelf was ik dit voorjaar in Siem Reap/Cambodia en vond het daar super! Laos schijnt ook heerlijk te zijn. Als je het hoogseizoen (december/januari) vermijd is het ook in Thailand niet overdreven druk.
Shoot first, ask questions later!
Ik zou sowieso The Kimberleys in overweging nemen! Al is het wellicht niet toegankelijk in de periode dat jullie gaan vanwege regenseizoen.



En Filipijnen lijken mij geweldig. Of bepaalde delen van China. Bijvoorbeeld een reis van China naar Tibet.
Alle reacties Link kopieren
Als je naar de Filipijnen gaat moet je wel brood meenemen. Eten is echt niet lekker daar!
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 29 mei 2015 @ 12:43:

Als je naar de Filipijnen gaat moet je wel brood meenemen. Eten is echt niet lekker daar!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de highlights van WA van noorden naar zuiden zien in vier weken, maar bedenk je wel dat je dan veel in de auto zit. Maak voor jezelf een lijst van wat je allemaal wil zien en check op google maps hoeveel tijd de ritten je gaat kosten. Bedenk je wel; je kan zo een uur achter een oversized truck zitten die niet in te halen is, dus reken het ruim. En plan ook tijd in om lekker te bbq'en aan het strand of zuidkant van de swan river in perth, dat hoort ook bij de echte oz experience!



Zucht.... Was ik maar weer daar!
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 29 mei 2015 @ 12:43:

Als je naar de Filipijnen gaat moet je wel brood meenemen. Eten is echt niet lekker daar!

In de betere hotels ook niet? Ook geen fatsoenlijk westers ontbijt?



Waar moet je aan denken dan qua eten? Alleen saaie vage rijstprutjes ipv lekkere crabcakes/verse kreeft e.d.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, de Filipijnen! Prachtig land, maar het eten is om te huilen. Helemaal als je vegetariër bent. Redbulletje: denk aan taaigebakken vlees, ingewanden, kippentenen en meer van die onzin. Dit alles met veel zout, rijst en een enkele sliert groente. En ze zijn dol op smac/spam bij het ontbijt, geserveerd met rijst.



Twee maanden in Indonesië is ook fijn (heb ik vorig jaar gedaan), er is genoeg te zien en er zijn platgetreden paden en minder platgetreden paden.

Ik zou kiezen voor twee maanden in één land en daar lekker langzaam reizen.
Alle reacties Link kopieren
Oh gatverdamme, laat die Philipijnen voor mij dan maar zitten. Ik stel toch wel prijs op 'n smakelijkere keuken. Het zijn toch eilanden? Dan moeten ze er toch fatsoenlijke culinair verantwoorde seafood gerechten kunnen serveren? En 'n beetje op toeristen ingesteld hotel moet gewoon fatsoenlijk brood, eieren en pancakes kunnen aanbieden bij 't ontbijt.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Dat zou je denken ja, dat ze er goede seafood gerechten kunnen serveren, maar van een land dat gekoloniseerd is geweest door Spanje en Amerika kun je echt geen culinaire hoogstandjes verwachten!
Alle reacties Link kopieren
(Trouwens, de mensen en de natuur zijn er geweldig. Daarom zou ik nog wel een keer terug willen. Het eten neem ik dan wel voor lief)
Alle reacties Link kopieren
Als het gekoloniseerd is geweest door Amerika hadden ze toch op z'n minst goeie diners en fastfood toko's moeten hebben!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Het zou voor mij wel 'n goeie dieetbestemming zijn eigenlijk.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 30 mei 2015 @ 05:50:

Als het gekoloniseerd is geweest door Amerika hadden ze toch op z'n minst goeie diners en fastfood toko's moeten hebben!

Fastfood restaurants zijn er in overvloed in de grotere plaatsen, dus als je slappe friet en kleffe burgers lekker vindt, zit je goed

Smaken verschillen



Dit werkt dan weer niet op die prachtig kleine bounty eilandjes, daar zul je toch aan de rijst-met-vlees moeten. Of astronautenvoer meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Liever slappe McDonald burgers, dan rijst!

En chips, hebben ze dat daar ook niet? Ik kan prima overleven op chips als 't moet en als mijn enige alternatief vieze rijstprutjes zijn.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven