Ecuador

13-02-2016 13:41 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen dit jaar een reis van 3 weken naar Ecuador maken. Ook willen we de Galapagos eileanden bezoeken.



We willen met 2 personen rondreizen, niet in een groep maar het mag wel vooraf georganiseerd zijn. We zoeken een combinatie van steden, cultuur, lekker eten/drinken en natuur/dieren.



Wie is er al eens geweest en heeft goede tips?
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt naar het eten, zij vinden cavia een lekkernij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mooi land. Erg afwisselend en niet groot, dus je kunt in drie weken heel wat zien. Ik ben niet naar de Galapagos geweest. Lijkt me heeeeeel mooi, maar ik vond de extra kosten toch teveel.

Neem vooral een leuk jurkje of iets in die trant mee. In veel restaurants gaan later op de avond de stoelen en tafels aan de kant voor de salsa, erg gezellig met alle locals die lekker komen dansen. Dan is het wel zo leuk als jij daar niet in afritsbroek en bergschoenen tussen hobbelt
Alle reacties Link kopieren
Prachtig land! Helaas niet naar de Galapagos geweest, maar verder wel veel gezien. Wij vonden Baños heel leuk. Een fijn gemoedelijk plaatsje met een prachtige omgeving. Je kunt van daaruit op de mountainbike een watervallentocht doen. Aanrader!

Ook is het gaaf om de Cotopaxi op te gaan en met de mountainbike naar beneden te crossen. Quito uiteraard ook bezoeken. Mooie stad. En Cuenca is ook leuk. Daar vlakbij is nationaal park waar je mooi kunt wandelen en niemand tegen komt. Wij zijn ook een aantal dagen de jungle in geweest in het noorden, tegen de Colombiaanse grens aan. Geweldige ervaring!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt al voor jullie reacties!



Hebben jullie alles vooraf georganiseerd? Hotels, vervoer, excursies? Of kun je gemakkelijk daar nog alles regelen?



@Lousy, ik ga je tips zeker bekijken
Alle reacties Link kopieren
Via Fox daar geweest. De route die zij aanbieden voert je langs alle bezienswaardigheden. Banos en Cotopaxi zit daar ook bij in. Ik zou alleen die treintocht die overslaan. Lange zit op het dak van de trein.

Ze eten inderdaad cavia..
Alle reacties Link kopieren
http://rebeccaadventuretr ... ador-haciendas-galapagos/
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in mn uppie met rugzak gegaan. Bussen en tours zijn perfect daar te regelen. Zorg dat je een beetje spaans kan en durft af te dingen. Ik spreek gevorderd spaans en zag overal om me heen dat niet spaans-sprekende toreristen soms 2x zoveel betalen!

Zorg wel voor genoeg veiligheid dmv moneybelt en slotje voor aan je tas als je ze in hotels achterlaat.

In de 10 maanden dat ik totaal in zuid amerika was is in ecuador bij mij t meeste gejat in hostels etc.



Banos is inderdaad mooi, daar is het gehele raften, bugyjumpen enz te regelen.

Otavalo is beroemd om de markt met die geweven stoffen.

Montanita leuk dorp aan het strand, de tours om walvissen te spotten zijn tof!

Cajas National Parque was mooi.



Cuenca was een mooie stad om te bezoeken, Quito ook. Sla guayaquil over!! Gevaarlijke stad, om sommige plekken overdag zelfs niet te doen als blond meiske alleen - maar als stel kan t misschien wel.



Galapagos ben ik niet geweest omdat mijn jaarbudget van een maand op de galapagos in 1 week er doorheen zou zijn ;) Wie weet een andere keer.
Voor Ecuador zie ik al genoeg tips.

De Galapagos eilanden zijn prachtig en als je er zo dichtbij bent, zeker doen. Hou bij aankomst op het vliegveld rekening met 120 dollar entree. Een cruise van een paar dagen is het mooist, dan zie je de meeste eilanden. Boek het niet vooruit, maar pas bij aankomst. Om de boten vol te krijgen, zijn de prijzen ter plaatse veel lager. Gids, duikpakken en snorkels zijn aan boord. Echt een unieke ervaring. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Guayaquil zijn wij ook geweest, maar ik was met m'n vriend samen en heb het misschien daardoor niet als gevaarlijk ervaren. Vond daar het park met loslopende leguanen erg grappig. Mocht je daar komen, kijk uit waar je gaat zitten, want voor je het weet heb je er een in je nek 😁



De walvistocht vanuit Puerto López is ook geweldig.



Je mag al een tijdje niet meer bovenop de trein naar 'El nariz de diablo'. Wij hebben wel in die trein gezeten. Best mooie tocht, maar zou m'n tijd idd anders besteden. Riobamba, de stad van waaruit die trein vertrekt, is denk de lelijkste stad waar ik ooit geweest ben.



Wij hebben alles ter plaatse geboekt. Idd wel essentieel om wat Spaans te spreken.



In Quito trouwens echt voorzichtig zijn. 's avonds je alleen met de taxi verplaatsen en waakzaamheid betrachten waar je je begeeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven