Ervaringen singles vakanties

09-01-2011 22:47 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben sinds kort na heeeel lang weer single en ben me aan het oriënteren op singles vakanties. Ik vroeg me af of er tips zijn waar je op moet letten en of er bv bepaalde organisaties goed of slecht bekendstaan. Heb al gekeken bij oa Fox en Shoestring. Ben 33 en wil liefst niet met club stuk oudere of jongere mensen reizen maar gemengd of zelfde leeftijd. Iemand zelf zo'n reis gedaan en wat vond je er leuk of niet leuk aan?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je perse een singlereis? Gewone groepsreizen kunnen ook erg gezellig zijn. Heb goede ervaringen met djoser, koning aap en mambo.

Ik kijk zelf altijd of een organisatie is aangesloten bij de SGR, dit zegt niet alles maar staat wel voor enige kwaliteit.
@schorpioentje: ik heb een aantal jaar geleden met FOX een singlereis gedaan. Heel erg leuk, een gemiddeld jongere groep dan bij groepsreizen. Denk niet dat het gericht is op "iemand ontmoeten", het is geen datingmarkt. Voordeel van singlereizen tov groepsreizen is ten eerste dat je niet apart hoeft bij te betalen voor een single kamer, ook niet met vreemden op een hotelkamer hoeft te slapen en daarnaast niet de enige bent die geen onderdeel is van een stelletje in zo'n groep.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuker om een reis met andere mensen die alleen reizen te doen dan om de kans te lopen tussen heel veel stellen te zitten. Voor wat aanspraak ben je vaak toch het derde wiel aan de wagen. Dating ofzo is niet mijn doel, een groep alleen reizenden van wie de partners niet meegaan lijkt me ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Teigera bedankt, die reizen zien er zeker heel mooi uit, wie weet zit daar wat tussen.
Ik ben 1 keer met 'n singlereis van Baobab mee geweest, maar eerlijk gezegd vind ik gemengde groepsreizen leuker. Ik had ook niet bewust voor de singlereis gekozen, maar omdat die toevallig in de maand ging waarin ik die reis wilde maken heb ik daarvoor gekozen omdat ik wel bang was dat als er 'n singlereis een week eerder vertrekt, je dan de gemengde reis er vlak voor of vlak na echt alleen maar stelletjes hebt.
Stelletjes die met 'n groepsreis meegaan staan doorgaans juist heel erg open voor contacten met groepsgenoten. Als ze romantisch met z'n tweetjes wilden zijn, zouden ze niet voor 'n gezelschap kiezen. Ik heb zowel koppels als alleenreizenden als reiskennissen en vrienden overgehouden. Zowel met 'n koppel als met alleenreizenden die ik tijdens groepsreizen heb leren kennen heb ik naderhand nog wel 'ns samen 'n reis gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk eerst waar je heen wilt.en wat je "reisvoorwaarden"zijn :

Hoe wil je de verzorging: alles geregeld of zoek zelf uit waar je eet

veel of minder cultuur

vertrekdatum en lengte van de reis

en, wat ik heel belangrijk vind: de groepsgrootte



zoek dan de reisgidsen bij elkaar

djoser, fox, konng aap en in de zaterdagkrant vind je bij de vakanties onder het land waar je heen wilt nog wel andere namen. De vakantiebeurs komt er aan dus er wordt veel geadverteerd nu.

En ga dan eens kijken wie biedt wat jij wilt, of komt er iig het dichtste bij.

En ik ben noit met speciale singlereizen gegaan, heb ook kamer gedeeld, en dat is eigenlijk nooit tegengevallen.

Er is trouwens wel een organisatie(weet niet welke zo uit mn hoofd) die maakt voor singles de indeling zoder naar sexe te kijken. let daarop als je boekt) Dit geldt voor de niet-singlereizen dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik deel nooit 'n kamer, ik betaal gewoon de toeslag. Ook als ik met 'n vriendin op vakantie ga boeken we 1 persoonskamers. Die rust en ruimte heb ik gewoon nodig. Overdag ben je al de hele tijd met mensen bezig, die uurtjes op je kamer moet ik wel rust kunnen pakken en ik ben niet gewend om met iemand op 'n kamer te slapen dus dan zou ik geen oog dicht doen.
Alle reacties Link kopieren
aankomend weekend is er een beurs waar ook fox aanwezig is. In de rai. Ik heb t zelfde als jij ben 34 single en wil me oriënteren op een singles reis richting bali.
Mijn ervaring is dat als je op (single) vakantie gaat voor iets dat jou interesseert, je altijd wel mensen ontmoet die die interesse delen. Dus samen skien of piramides bekijken geeft een band en levert leuke contacten op. Contacten met oudere, jongere en andere mensen uit diverse culturen; meestal heel waardevol en verrijkend voor je leven. Helaas zitten bij elke single-reis ook personen die wanhopig op zoek zijn naar.. Maar die pik je er zo uit.

SGR is een aanrader als je vroeg boekt en er kans is dat de reisorganisatie failliet kan gaan, dan heb je nl. een garantie.

Organisaties die niet aangesloten zijn bij de SGR zijn goedkoper en dat levert soms ook leuke en gekke situaties op..

Wat voor vakantie wil je?
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij ontmoette een hele leuke man op een single-reis. In Nederland spraken ze nog een paar keer af, tot ze er achter kwam dat hij dus gewoon getrouwd was en die reis alleen had geboekt in de hoop op een leuk neukertje....



Je bent dus gewaarschuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel prettig om met een single/alleengaande reis te gaan. Over het algemeen zijn de mensen die met een single reis meegaan niet allemaal single maar vaak heeft hun partner geen zin/tijd om mee te gaan. Ook wanneer een reis niet een specifieke single reis is check ik altijd de groepsgenoten. Ik vind het niet leuk om als enige alleen met een alleen maar stellen te zitten. Kan leuk zijn, maar ook grote kans dat zij meer hun eigen plan trekken.

Zelf heb ik goede ervaringen met Shoestring en Sawadee.



Nog nooit meegemaakt dat op een singlereis mensen alleen meewaren omdat ze desperate waren. Dan kun je beter gaan internetdaten; stuk goedkoper en meer keus.
Klopt Grasspriet, de mensen zijn niet allemaal single, sommige lieten partner thuis of waren met hun zus op vakantie. Er gaan ook mensen met zijn twee of meer op singles reizen dus niet iedereen is alleen. Ik ben met singlesreis naar Brazilie geweest en vond het super. Heb daar mijn ex vriend leren kennen en ben daar een jaar bij geweest. Je kan zeker iemand ontmoeten maar daarvoor ging ik niet op een singlesreis. Ik wilde niet tussen de stelletjes zitten.

Ik zou het gewoon lekker doen, zeker als je alleen gaat. Maak je echt makkelijker aansluiting. Oh en ik had een kamergenote ja, soms leuk, soms niet. Wat Elninjo zegt, je hebt nooit rust. Dat viel soms wel eens zwaar, dat je nooit alleen bent.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de site van VillaVibes.nl

Ik heb in 2009 de BeachVibes 'gedaan': leuk!
Ik snap dat daarom ook nooit dat mensen die 'n dure verre reis boeken te gierig zijn om de eenpersoonstoeslag van hooguit 200-400 euro te betalen. Het is wel voor 20-25 nachten privacy en ik vind dat geld erg goed besteed.



Dat je bij Fox geen toeslag moet betalen bij de singlereis is toch gewoon omdat ze dat al in de totaalprijs hebben zitten?
Alle reacties Link kopieren
Hier goede ervaringen met singlereizen. Ik ben ook 33 jaar en in totaal 5x mee geweest, o.a. met Cirkel (nu Benga BV) binnen Europa en Summum Reizen naar Kenia. Mijn ervaring is dat er meestal een derde mannen mee gaat en twee derde vrouwen. Er zijn div. soorten reizen, zoals strand, rondreis, actief, cultuur. Ik zit het liefst op een camping, want dan heb je meer contact met elkaar dan in een hotel waar ieder zich op z'n kamer terugtrekt. Er zijn altijd wel mensen met wie het klikt. Iedereen is alleen, dat schept meteen een band, en omdat niemand elkaar van tevoren kent maak je snel contact.

Veel plezier!
quote:elninjoo schreef op 10 januari 2011 @ 07:11:

Ik snap dat daarom ook nooit dat mensen die 'n dure verre reis boeken te gierig zijn om de eenpersoonstoeslag van hooguit 200-400 euro te betalen. Het is wel voor 20-25 nachten privacy en ik vind dat geld erg goed besteed.



Dat je bij Fox geen toeslag moet betalen bij de singlereis is toch gewoon omdat ze dat al in de totaalprijs hebben zitten?



Nou voor mij persoonlijk zat al mijn spaargeld in die reis, de prijs van de reis en je dagelijkse zakgeld enzo. Voor mij was 400 euro extra gewoon te veel. Daarvan kon ik de hele vakantie dingen doen.

Ik vond het ook niet erg om mijn kamer te delen, heb zelfs een keer met een man op de kamer geslapen ( niet mijn ex ) en dat was ook gezellig. Hij was ergens in de 40.
Ik zou toch eerder kiezen voor een singlevakantie. Ben ooit met Djoser naar Thailand geweest en de hele groep bestond uit stelletjes en één alleengaande. Met stelletjes bedoel ik ook vrienden, zussen ed. die samen aan het reizen waren. De alleengaande heeft wel echt veel moeite moeten doen om er tussen te komen. Geen onwil, maar er was geen echte klik. Dan zou ik liever met gelijkgestemden gaan.
Alle reacties Link kopieren
Twee jaar geleden met FOX een single-rondreis gedaan (Jordanie en Syrie). Het was een heel gemêleerd gezelschap! De jongste twee meiden 26, de oudste man 65. Alleenstaanden, moeder en dochter, alleengaanden, van alles. En het is geen datingreis hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met een single reis van fox naar Thailand gegaan. Was een gemengde groep en gezellig. Er waren ook mensen bij die hun partner hadden thuis gelaten.



Bij shoestring loop je de kans dat je met iemand van het andere geslacht wordt ingedeeld op een kamer.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar het progtamma Wie is de reisleider. Krijg je een indruk. Ik ben genezen .
Goeie ervaringen met Fox! Zijn geen datingreizen en heel gemêleerd gezelschap en juist dat vind ik leuk. Staar je niet blind op leeftijd; ik had 2x dat juist de wat oudere (50+) actiever waren dan de jongere (<30). Het zijn allemaal verschillende mensen en leeftijden maar wel met hetzelfde doel, een land en cultuur leren kennen en een leuke vakantie hebben.

Je kunt je eigen gang, niemand die daar raar van opkijkt want het zijn over het algemeen allemaal zelfstandige, onafhankelijke mensen. Maar als je zin hebt in mensen om je heen zijn die er en kun je samen dingen gaan ondernemen. Bij Fox wordt erg veel georganiseerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaringen met een singlesreis van shoestring. Ik had geen eenpersoonskamer geboekt en dat vond ik juist gezellig. Je maakt een hoop mee op een verre reis en vond het heerlijk nog even na te kletsen 's avonds. Heb er een gezellige vriendin aan overgehouden!

Er waren overigens niet alleen singles mee, maar ook mensen waarvan partner geen zin had om mee te gaan/ niet mee kon gaan.

Ik heb voor komende zomer weer een singlesreis geboekt via shoestring.
quote:liesse schreef op 10 januari 2011 @ 08:15:

Kijk eens naar het progtamma Wie is de reisleider. Krijg je een indruk. Ik ben genezen .Haha ik ook, maar ik ben dan ook geen groepsreistype .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven