Ervaringen singles vakanties

09-01-2011 22:47 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben sinds kort na heeeel lang weer single en ben me aan het oriënteren op singles vakanties. Ik vroeg me af of er tips zijn waar je op moet letten en of er bv bepaalde organisaties goed of slecht bekendstaan. Heb al gekeken bij oa Fox en Shoestring. Ben 33 en wil liefst niet met club stuk oudere of jongere mensen reizen maar gemengd of zelfde leeftijd. Iemand zelf zo'n reis gedaan en wat vond je er leuk of niet leuk aan?
quote:kipkerrie schreef op 10 januari 2011 @ 09:09:

Ik heb goede ervaringen met een singlesreis van shoestring. Ik had geen eenpersoonskamer geboekt en dat vond ik juist gezellig. Je maakt een hoop mee op een verre reis en vond het heerlijk nog even na te kletsen 's avonds. Heb er een gezellige vriendin aan overgehouden!

Dat nakletsen doe ik wel tijdens het borrelen of avondeten. Als ik naar m'n kamer ga wil ik gewoon rust. Lekker kunnen douchen zonder dat er iemand anders op mij zit te wachten of ik daar weer op moet wachten. Lekker m'n rotzooi kunnen laten slingeren. Mijn zooi op het 2e bed kunnen leggen. Gewoon het licht aan kunnen doen als ik om 6 uur wakker word ipv rekening te moeten houden met 'n roommate. Of elke keer wakker gemaakt worden door zo'n nachtbraker die pas naar de kamer komt als je zelf net slaapt.

Ik zou gillend gek worden van 'n roommate.



Groepsreizen an sich vind ik juist gezellig. Ik ga gewoon m'n eigen gang, doe de dingen die ik wil doen, maar vaak heb je dan toch gezelschap van iemand die hetzelfde wil doen. En om uit eten te gaan is het ook altijd leuk dat je met groepsgenoten bij kunt kletsen over wat je die dag gedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Kan ik me wel voorstellen hoor elninjoo, maar ik vond het zelf wel erg gezellig. Misschien ook doordat ik zo'n leuke kamergenote had
Alle reacties Link kopieren
Ben twee jaar geleden met een singlereis van Cirkel meegeweest; strand en actief.



Vond het erg duur; 900 euro voor een weekje kamperen! En dan nog een uitgedroogd stokbrood als ontbijt krijgen ook. Daarnaast stond er niet iedere dag iets op het programma en in de omgeving kon je op eigen houtje ook niet veel (geen openbaar vervoer, geen leuke dorpjes in de omgeving etc.). Dan hing je daar maar een beetje met z'n allen.



Mocht ik het ooit weer doen (heb nu een relatie) dan zou ik eerder voor een sportieve singlereis gaan.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2011 22:22
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:liesse schreef op 10 januari 2011 @ 08:15:

Kijk eens naar het progtamma Wie is de reisleider. Krijg je een indruk. Ik ben genezen .Ik heb gekeken en ben bekend met de Fox groepsreizen, maar de gang van zake wat ik op tv zag, heb ik zelf gelukkig nog nooit meegemaakt! Als ik niet beter zou weten, zou ik na het zien van dit programma inderdaad geen groepsreis boeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga deze zomer op groepsreis, heb wel gekeken naar singlesreis, maar groepsreis is denk ik ook hartstikke gezellig. Ik ben 23, dus ik hoop dat er niet alleen oudere stellen bijzitten! Oh, ik ga naar Uganda
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 10 januari 2011 @ 07:11:

Ik snap dat daarom ook nooit dat mensen die 'n dure verre reis boeken te gierig zijn om de eenpersoonstoeslag van hooguit 200-400 euro te betalen. Wie zegt dat dat gierigheid is? Het is best veel geld, kun je hele leuke andere dingen van doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf afgelopen jaar voor het eerst met 2 groepsreizen meegeweest. 1 reis met Koning Aap, met ongeveer 50% stelletjes en 50% alleenreizenden naar Egypte en 1 singlereis met Fox naar Kenia en Tanzania. Beide reizen waren erg leuk. Je kunt het nooit met iedereen even goed vinden, maar er is praktisch altijd wel iemand met wie je een klik hebt.

Ik wilde dit jaar wederom met Fox op vakantie gaan, maar na het zien van het programma wie is de reisleider, ga ik dat dus niet meer doen. Mijn types zijn het niet zullen we maar zeggen en ik vind het ook wel fijn om ook nog zelf wat te kunnen ondernemen en niet dat van de ochtend tot de avond alles geregeld is. Maar dat is een persoonlijke keuze. Mijn reis met Fox naar Kenia en Tanzania was een kampeerreis, dus dat zijn over het algemeen wat minder veeleisende types.

Dit jaar ga ik waarschijnlijk met een groepsreis van Sawadee mee naar Cuba. Die organisatie spreekt me erg aan, ze zijn erg behulpzaam en de reizen staan goed aangeschreven. Probeer je niet blind te staren op leeftijden, dat zegt lang niet altijd iets. Ik voel er zelf ook niks voor om alleen maar tussen 55-plussers te zitten (ben 34), maar een beetje een gemêleerd gezelschap is wel leuk. Succes met het uitzoeken van je reis!
Alle reacties Link kopieren
3 jaar geleden een wintersport single reis gedaan. En daar kwam ik mijn vriend tegen.

Het was een super gezellige reis. Zou het zo weer doen als ik single zou zijn. En niet omdat ik mijn vriend tegen kwam. Gewoon omdat het ideaal is. Groep mensen met zelfde interesse of hobby.

Ik had wel een kamer op indeling en dat is prima bevallen. Wel vrouwen bij elkaar en mannen bij elkaar. Dat lijkt mij ook wel het fijnst.
quote:forumdame2011 schreef op 10 januari 2011 @ 22:47:

[...]



Wie zegt dat dat gierigheid is? Het is best veel geld, kun je hele leuke andere dingen van doen.'t Is wat je veel geld noemt. Op veel reizen is het maar tussen de 200 en 250 euro. En dat voor 20-25 nachten privacy, da's toch niet teveel. Op reis gaat er bij mij toch altijd al 'n kapitaal doorheen, dus dat beetje kan er ook nog wel bij. Het verhoogt mijn reisplezier, rust en comfort in elk geval enorm. Ik ben niet gewend om samen te slapen dus ik heb gebroken nachten, zelfs met 'n rustig iemand. En dan ben je na 'n paar van zulke nachten overdag ook geen mens meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:tijgerlelie schreef op 10 januari 2011 @ 22:49:

Ik wilde dit jaar wederom met Fox op vakantie gaan, maar na het zien van het programma wie is de reisleider, ga ik dat dus niet meer doen. Mijn types zijn het niet zullen we maar zeggen en ik vind het ook wel fijn om ook nog zelf wat te kunnen ondernemen en niet dat van de ochtend tot de avond alles geregeld is. Maar dat is een persoonlijke keuze. Mijn reis met Fox naar Kenia en Tanzania was een kampeerreis, dus dat zijn over het algemeen wat minder veeleisende types.



Zoals ik eerder schreef, heb ik ervaring met Fox, maar wat ik op tv zag, heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Je bent veel vrijer dan tijdens de uitzending overkwam.

Wat jij zegt met 'mijn types zijn het niet' en 'minder veeleisende types' vind ik teveel over één kam scheren. Dat ligt niet aan Fox als reisorganisatie. Dat soort reisgenoten kun je ook bij andere reisorganisaties/groepsreizen treffen.



Maar goed, over Wie is de reisleider is een ander topic op Actueel
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 11 januari 2011 @ 09:03:

[...]



't Is wat je veel geld noemt. Op veel reizen is het maar tussen de 200 en 250 euro. En dat voor 20-25 nachten privacy, da's toch niet teveel. Op reis gaat er bij mij toch altijd al 'n kapitaal doorheen, dus dat beetje kan er ook nog wel bij. Het verhoogt mijn reisplezier, rust en comfort in elk geval enorm. Ik ben niet gewend om samen te slapen dus ik heb gebroken nachten, zelfs met 'n rustig iemand. En dan ben je na 'n paar van zulke nachten overdag ook geen mens meer.Het is mij duidelijk dat jij het er zonder meer voor over hebt én het je ook nog kan veroorloven. Niet iedereen heeft toch dezelfde portemonnee?
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1973 schreef op 11 januari 2011 @ 18:53:

[...]





Zoals ik eerder schreef, heb ik ervaring met Fox, maar wat ik op tv zag, heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Je bent veel vrijer dan tijdens de uitzending overkwam.

Wat jij zegt met 'mijn types zijn het niet' en 'minder veeleisende types' vind ik teveel over één kam scheren. Dat ligt niet aan Fox als reisorganisatie. Dat soort reisgenoten kun je ook bij andere reisorganisaties/groepsreizen treffen.



Maar goed, over Wie is de reisleider is een ander topic op Actueel





Je hebt gelijk dat mijn reactie kort door de bocht was :-)

Dat het mijn types niet waren, dat kan zeker ook op andere reizen het geval zijn, absoluut! En ik heb zelf ook goede ervaringen met Fox, maar ik denk dat op die reis ander publiek kwam dan op andere Fox-reizen. Maar nogmaals, dat is mijn perceptie inderdaad, en nergens op gebaseerd, want daarvoor heb ik te weinig ervaring met Fox. En het belangrijkste is dat je zelf de keuze maakt bij het soort organisatie waar je je prettig bij voelt. Voor mij is dat een organisatie met voldoende eigen vrijheid (ik heb ook vaker alleen gereisd), en bij Fox staat er vaak wat meer vast dan bij andere organisaties.



En mijn beeld is door het tv-programma wel wat gekleurd, maar heeft me ook wel doen realiseren dat ik me er niet prettig bij voel als de dag helemaal ingevuld is .

Maar goed, nogmaals... dat is voor iedereen persoonlijk en ik zeg niet dat het ene beter is dan het andere. Als je een goed verzorgde reis wil, die kwalitatief goed is en goede hotels heeft, dan is Fox zeker een goede keuze. Als je iets meer van de gebaande paden af wil, dan is een andere organisatie meer aangewezen.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen najaar voor het eerst op een georganiseerde (single) reis geweest. Daarvoor ging ik altijd samen met iemand anders en bepaalden ons eigen reisschema. Het is mij goed bevallen al moet ik er ook meteen bij zeggen dat ik niet zeker weet of ik het nog een keer zou doen. Hangt van de omstandigheden en de bestemming af denk ik. Ik ben met Sawadee geweest. En je had veel vrijheid om te bepalen wat je wilde, maar er was ook elke dag een programma. Zo kon jee zelf bepalen wat je wilde. Als je twijfelt over wel/geen single reis en leeftijden. De meeste zo niet alle reisorganisaties geven een indicatie van de leeftijden en hoeveel alleen reizenden zich voor een bepaalde reis al hebben opgegeven als je hierom vraagt.



Voor wat betreft het op 1 kamer slapen met iemand anders, mij is het goed bevallen. Maar het klikte dan ook en we hebben na de eerste nacht meteen gevraagd of we bij elkaar op de kamer konden blijven (indeling veranderde anders elk hotel). Ook omdat we over 1 reisgenootje minder goede berrichten hoorden. Uiteindelijk is dit opgelost door haar alleen op een kamer te leggen en de reisleidster is toen een kamer gaan delen.



Veel plezier en geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen zomer voor het eerst met estivant mee geweest (naar Mallorca) en heb echt een top-vakantie gehad! Ga dit jaar weer. Super leuke mensen en een relaxte sfeer. Absoluut geen daten ofzo, gewoon doen waar je zin in hebt en dat met een leuke groep. Estivant heeft reizen in verschillende leeftijdsgroepen. Ik was met een groep 25-39 jaar, maar er was ook een meisje van 23 bij. Doen ze geloof ik niet zo moeilijk over en maakt naar mijn mening ook niet uit!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft het over single vakantie, maar het kan ook een alleengaande vakantie zijn. Iemand kan alleen op vakantie gaan om bepaalde redenen, ook wanneer deze een relatie heeft. Ik kies wel voor een single (alleengaande) vakantie, omdat je dan weet dat iedereen alleen binnenkomt, zonder houvast van een zus of vriendin. Ik ben met Fox meegeweest, maar ook met een kleinere organisatie Singles Enzo. Beide zijn me prima bevallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjessie schreef op 26 januari 2011 @ 16:56:

Iedereen heeft het over single vakantie, maar het kan ook een alleengaande vakantie zijn. Iemand kan alleen op vakantie gaan om bepaalde redenen, ook wanneer deze een relatie heeft. Ik kies wel voor een single (alleengaande) vakantie, omdat je dan weet dat iedereen alleen binnenkomt, zonder houvast van een zus of vriendin.Dan heb je niet goed gelezen, want dat is wel degelijk ter sprake gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog iemand met ervaring met singlereizen. In dit geval met FOX en dat was altijd prima geregeld en erg gezellig.



Ik zit eerlijk gezegd wel tenenkrommend te kijken naar "Wie is de Reisleider", want dat is weer heel anders dan hoe ik ermee bekend ben. Als dit mijn eerste blik op FOX singlereizen zou zijn, dan zou ik spontaan niet mee gaan met zo'n reis. Terwijl ik nu gelukkig wel uit ervaring weet dat het heel erg leuk is, heel gemeleerd gezelschap over het algemeen en over het algemeen wel mensen met wie je een klik hebt.

Want het doel van de mensen die meegaan is vaak toch om op reis te gaan met mensen die in hetzelfde schuitje zitten (namelijk alleen op reis) en die het gezellig vinden om samen te eten, samen dingen te ondernemen en ga zo maar door. Bij een groepsreis zit er nou echt geen stelletje bij wiens doel het is om de alleengaande maar een beetje te blijven entertainen....
Bij het programma "Wie is de Reisleider" draait het dus om de reisleider en dat is normaal gesproken niet zo. Ik vind het echt een vertekend beeld van de reizen en geen reclame voor Fox. Mijn ervaringen zijn ook echt heel anders dan wat ze nu laten zien.
Alle reacties Link kopieren
ook ik ben sinds een half jaartje alleen, en breek mijn hersenen al over de vakantie. Nu ik dit lees wordt een alleengaanden / singlevakantie misschien toch wel een optie... Leuke berichten iig, met bruikbare tips! Thnx!
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet dat er met single reizen ook mensen meegingen die een relatie hebben. Ik vind het wel een beetje vreemd om zonder je partner een single reis te gaan maken. Als ik een vriend/man zou hebben die dit van plan zou zijn dan kan die meteen oprotten.



Ik kan het mij alleen voorstellen bij oudere mensen van wie de partner in een verpleeghuis zit ofzo.



Tijdens mijn singlereizen heb ik niet gemerkt dat er "niet"singles tussen zaten.Mischien omdat er alleen jongere mensen tussen zaten of ik ben blind geweest Ik ben een aantal keren met Estivant meegeweest met de groep tussen de 25 en 35 jaar. Dat is mij goed bevallen, je hebt altijd wel aanspraak en er zijn altijd wel mensen bij die hetzelfde leuk vinden als jij. Als ik weer een baan heb zou ik zo weer een single reis boeken. En uiteraard een 1persoonskamer. Heerlijk die privacy!
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Bij de reis ie ik gedaan heb was er een vrouw waarvan haar vriend niet zo van verre reizen hield en een meisje waarvan haar vriend geen tijd had. Allebei mee met een singlereis.
Alle reacties Link kopieren
kwestie van referentiekader denk ik, of je je er iets bij voor kunt stellen. Vorig jaar, toen ik nog wel een relatie had, ben ik ook alleen op vakantie geweest, omdat mijn toenmalige vriend niet kon omdat hij moest werken, en ik door omstandigheden echt aan vakantie toe was. Ik ben toen met een vriendin weg geweest, komt m.i. op hetzelfde neer...



Het idee blijft iig in mijn hoofd hangen: ga het maar eens serieus onderzoeken
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook met een singlereis meegeweest, ondanks dat ik een relatie had. Mijn vriend en ik konden niet tegelijk vrij krijgen van ons werk. Ook had hij nog maar een beperkt aantal vrije dagen en wilde nog een vriend in het buitenland bezoeken.



Het jaar daarna gewoon weer gezellig samen.



Er waren wel meer 'niet-singles' mee. Je boekt zo'n reis vaak al een tijd van tevoren en in de tussentijd kan er nog heel wat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2011 22:22
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven