Ervaringen taalcursus buitenland

25-03-2017 19:37 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Aankomende zomer ben ik van plan om een taalcursus Engels te gaan volgen in Engeland. Ik ben er alleen nog niet uit naar welke stad of via welke organisatie.

Aangezien ik nog nooit eerder een taalcursus heb gevolgd, vroeg ik me af of er mensen zijn die hun ervaringen met mij zouden willen delen, of een bepaalde organisatie kunnen aanbevelen.

Ik ben student (20) en ik zoek een taalcursus waar een niet al te groot prijskaartje aan hangt en ik kan worden ingedeeld bij leeftijdsgenoten. Op internet worden behoorlijk wat taalcursussen gepromoot met mooie plaatjes/praatjes en veel lachende gezichten. Om toch een realistisch of representatief beeld te krijgen van een taalcursus, zou ik het heel fijn vinden als degenen die ooit een taalcursus hebben gevolgd, hun ervaringen met mij zouden willen delen.



Alvast hartelijk dank! Als jullie vragen hebben, stel ze gerust!
De school bestaat niet meer maar Cambridge is erg leuk!
Oh ik heb hier ook interesse in. Mijn plan is alleen om in de zomer van 2018 te gaan, dus dat duurt nog even.
Heb een maand in Londen gezeten.



Moest een taaltest doen en aan de hand daarvan, werd je in een klas geplaatst. De leeftijden in die klas lagen heel erg uiteen, van zeg 20 tot 50. Ondanks dat leeftijds verschil ging iedereen met elkaar om in de vrije tijd, al was het met de 1 meer dan met de ander,maar dat had dan meer te maken met de persoonlijkheden van de mensen.

Ook leuk om zo de verschillende mensen uitverschillend landen te leren kenen.



Denk eraan dat naast de kosten voor de cursus, de uitjes ook kunnen oplopen, al is er ook veel gratis te doen.
Ik heb een maand op een taalcursus in Ecuador gezeten, das geen Engeland dus kan je niet specifiek adviseren.