Ervaringen Turkse charter naar Turkije

07-05-2012 13:47 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik wil vandaag onze najaarsvakantie boeken.

Nu kan ik voor de heenreis alleen kiezen uit Pegasus of Corendon.

Echter hoor / lees je hier wisselende verhalen over.

Ook voor de terugreis is het goedkoper om met een van deze maatschappijen te vliegen dan met Transavia.

Het alternatief is om op een andere dag te vertrekken en dan wel met Transavia te gaan.



Wij gaan zelf altijd met Transavia / ArkeFly.



Wat is het verschil tussen Pegasus/Corendon en de rest? is de beenruimte echt zo krap? en kunnen de armleuningen niet omhoog?



Ook ervaringen over Corendon als touroperator zijn welkom.

(ook hiermee gaan wij normaal nooit, dus ook geen ervaring mee)



Wat ik vooral lees is dat ze nogal onbetrouwbaar zijn qua vliegtijden ( mensen die midden in de nacht worden opgehaald terwel ze eigenlijk pas s`avonds zouden vertrekken)
Alle reacties Link kopieren
Corendon heeft slechtere vluchttijden, schijnt een reden te hebben, maar die weet ik niet meer. De nederlandse charters hebben vaak betere tijden.

Corendon sprak bemanning geen Nederlands,En slecht Engels, service was slecht, toestel was oud en vies.

Vertraging was lang, temperatuur was hoog in vliegtuig, (airco defect)en temp steeg tot 45 graden in het toestel. Maar doordat de bemanning slecht Engels sprak hebben we een uur in het snikhete vliegtuig moeten zitten. Met kinderen. Om 00:30 want Corendon heeft crisistijden.

Ik vlieg dus nooit meer met Corendon. Dan tel ik liever honderd euro meer neer. Ooit ook met air anatolia gevlogen dat was ook zo'n crime.



Doe mij maar arke of Transavia, hoewel je daar ook voor verrassingen kan komen te staan, maar dan heb ik in ieder geval betere tijden, stoelen, vliegtuig en bemanning.
Alle reacties Link kopieren
We hadden Trouwens mensen in het hotel vorig jaar die met Turkse charter vlogen, die kregen een dag van tevoren te horen dat ze om 05:00 uur terugvlogen in plaats van 23:45. Hadden nog een excursie geboekt, maar dat was dan jammer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor Corendon of Pegasus een rol ducttape en een parachute meenemen... Het zou mij écht het geld waard zijn om te vliegen met Transavia of eventueel ArkeFly.
Alle reacties Link kopieren
Prima ervaring hier met Corendon. Voldoende beenruimte (voor zo'n korte vlucht in ieder geval) en prima vriendelijke Nederlands sprekend cabine personeel.



Ik zag zo geen verschil tussen Transavia of Correndon.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon lekker met Transavia vliegen, dan maar iets meer betalen. Je krijgt dan tenminste ook nog redelijk fatsoenlijk eten, bij de prijsvechters krijg je hooguit een zakje pinda's.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Het vliegtuig van Corendon zelf vondt ik beter dan Transavia.

Transavia was op de heenweg en Corendon terug.

Hier kreeg je ook eten en drinken.

Bemanning was niet echt vriendelijk overigens.

Op de terugweg acht uur vetraging gehad.

Dit schijnt vaak voor te komen en ze hebben er weinig mee omdat ze onder Turkije vallen en geen Europa.

Daardoor kunnen ze niet aangepakt worden.

Zou dus liever Transavia boeken ipv Corendon.
Alle reacties Link kopieren
MD, bij Transavia krijg je helemaal niks hoor (althans: niet gratiesj).
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 07 mei 2012 @ 14:17:

Ik zou gewoon lekker met Transavia vliegen, dan maar iets meer betalen. Je krijgt dan tenminste ook nog redelijk fatsoenlijk eten, bij de prijsvechters krijg je hooguit een zakje pinda's.Wat TD ook al zegt, Transavia is ook een prijsvechter geworden. Daar krijg je ook al een aantal jaar niets meer aan boord.
Alle reacties Link kopieren
Eten krijg je onderweg niet meer hoor. Je kan wat kopen en dat is het.



Ik heb nog nooit gevlogen met die 2 maatschappijen maar ik kies zelf voor Transavia. En ik heb thuis iemand die absoluut niet met Turkse maatschappij wil vliegen.

Dus dan maar wat duurder uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoezzz schreef op 07 mei 2012 @ 14:07:

We hadden Trouwens mensen in het hotel vorig jaar die met Turkse charter vlogen, die kregen een dag van tevoren te horen dat ze om 05:00 uur terugvlogen in plaats van 23:45. Hadden nog een excursie geboekt, maar dat was dan jammer. Precies dit hoor je dus heel vaak.
Alle reacties Link kopieren
Het vervelende is dat we dus niet voor Transavia kunnen kiezen op de dag dat we graag willen. Wij gaan normaal altijd met Sunweb of Arke en manlief wil eigenlijk niet met een Turkse charter maarja, dan kunnen we wel net iets langer op vakantie ( 1 of 2 dagen langer). Ik zelf durf niet met Onuair te vliegen omdat ze tot voorkort niet op Amsterdam mochten vliegen.



Overigens kunnen we ook met Arke gaan, maar het prijsverschil is dus erg veel. En omdat dit onze 2e vakantie wordt (gaan in de zomer al naar Griekenland).....



Hmmm blijft lastig dus.
Alle reacties Link kopieren
Zeker als het je tweede vakantie is, man niet met een Turkse charter wil vliegen, en jij zelf blijkbaar ook niet zomaar in elke kist wilt stappen: wat maakt nou die éne dag uit?

Ik wil niet generaliseren maar persoonlijk zou mijn eigen vliegveiligheid me best een paar honderd euro waard zijn.

En anders maar (helemaal) niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je gelijk hebt Tia, ik ga het vanavond met mijn man bespreken. Alleen het hotel dat we bij Arke hadden uitgezocht is ineens een paar honderd euro duurder dus dat is jammer.



We kunnen dus ook nog met Corendon als touroperator en dan met Transavia ( op een andere dag) heen en terug.
Alle reacties Link kopieren
Corendon heb ik helaas ervaring mee. Ik zou het nooit meer doen. Stoelleuning brak af terwijl we in de lucht zaten, airconditioning deed het niet, fikse vertraging zonder dat hierover enige informatie werd verstrekt, 1 persoon van de groep (gezamelijk geboekt) had als bestemming een andere Turkse stad ipv Amsterdam gekregen volgens Corendon en moest bijbetalen om ook terug te mogen vliegen etc etc. Bemanning zeer onvriendelijk en eten heel duur aan boord (is altijd, dus had ik wel verwacht), maar ook heel slecht.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet met sunexpress? die is het goedkoopst, krijg eten in het vliegtuig en vliegt erg goed.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Ah sorry je kan alleen maar kiezen tussen die twee.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Oh Onur Air is wel goed hoor. Ik heb geen klachten.



Op de heenweg vanaf Schiphol moest het vliegtuig nog aankomen, dus hadden we enige vertraging. Maar vlucht was goed. Niet al te vriendelijk personeel, maar ja, duurt maar 4 uur. Terug geen vertraging en een beetje harde landing op Schiphol.



Korte tijd daarna hoorden we dat Onur Air niet meer op Schiphol mocht vliegen...
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik zelf nog wel met Pegasus heen wil en met Transavia terug. Dan zijn we niet afhankelijk van de willekeur van Corendon als luchtvaartmaatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik snap niet waar al die negatieve reacties vandaan komen hoor!

Ik heb met corendon en met pegasus gevlogen en het was prima.

Geen vertraging, aardig personeel, en het eten en drinken is juist goedkoper als bij bijv. transavia.

En het scheelt in de prijs! Waarom zou je meer betalen als je voor goedkoper ook daar komt? En alle vliegtuigen zijn veilig anders mogen ze niet van Schiphol vertrekken.

Over 6 weken vlieg ik weer met corendon naar turkije en ik kan niet wachten!!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:tamarafloor schreef op 07 mei 2012 @ 19:28:

Hoi,



Ik snap niet waar al die negatieve reacties vandaan komen hoor!

Ik heb met corendon en met pegasus gevlogen en het was prima.

Geen vertraging, aardig personeel, en het eten en drinken is juist goedkoper als bij bijv. transavia.

En het scheelt in de prijs! Waarom zou je meer betalen als je voor goedkoper ook daar komt? En alle vliegtuigen zijn veilig anders mogen ze niet van Schiphol vertrekken.

Over 6 weken vlieg ik weer met corendon naar turkije en ik kan niet wachten!!!!!

Om die negatieve reacties die je hier leest dus.

Wat fijn dat jij wel goede ervaringen hebt. Wij niet. Dus we vliegen gewoon nooit meer met die hutseflutsmaatschappijen. Al zijn ze driéhonderd euro goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 07 mei 2012 @ 15:34:

Ik geloof dat ik zelf nog wel met Pegasus heen wil en met Transavia terug. Dan zijn we niet afhankelijk van de willekeur van Corendon als luchtvaartmaatschappij.

Ik zou even goed de voorwaarden lezen, of ze vaste vertrektijden hebben en welke crisistijden dat evt. zijn, want volgens mij was dat voorbeeld dat ik gaf van die mensen die eerder werden opgehaald, Pegasus!



Nu ga je wellicht alleen heen daarmee, dus dan is t niet zo erg als je eerder of later vertrekt, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Paar jaar geleden: ruim 7 uur vertraging. Het officiële verhaal was dat er een technische storing was maar hardnekkige geruchten wilden dat de maatschappij geen geld had om kerosine te kopen. Die moest contant betaald worden en door het faillissement van een paar Turkes reisbureautetjes was er een liquiditeitstekort bij de vliegmaatschappij. Was als ik me goed herinner Onur Air.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen kerst met Corendon naar Egypte gevlogen en rekening gehouden met ernstige vertraging door alle waarschuwingen van mensen om ons heen. Tot mijn verbazing zijn we zowel heen als terug keurig op tijd vertrokken. Erg vriendelijke stewardessen en prima service.

Een aangename verrassing dus ja, ik zou zo weer met Corendon vliegen!
Alle reacties Link kopieren
Wij vliegen normaal altijd met arke. Waar wij heen gaan zat niet meer bij arke. Nu via sunweb geboekt, we vliegen met pegasus. Al vaker mee gevlogen. Prima vluchten gehad. Op de 1 of andere manier heb ik met bijv. Turkse charters heel veel minder last van mijn oren met dalen.

Ik kies met een gerust hart voor turkse charters. Alles wat nu ook mag landen op schiphol, staan onder strenge controles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven