Favoriete Europese vakantieland

28-08-2013 11:16 72 berichten
Dit jaar ben ik voor het eerst sinds 11 jaar weer eens naar Engeland op vakantie geweest. Wat een heerlijk vakantieland is dat toch! Aardige mensen, relaxte sfeer, en er is ontzettend veel te zien en te doen. En prachtig weer De afgelopen jaren zijn we ook regelmatig naar Frankrijk geweest. Dat is ook een mooi land, maar de mensen zijn er een stuk minder toegankelijk en behulpzaam dan in Engeland. Duitsland vonden we ook erg gezellig, al zijn we er maar twee nachtjes geweest onderweg En Spanje vonden we matig. We zaten op een camping in de middle of nowhere, zonder auto (want vliegvakantie en geen geld voor een huurauto), en bij iedere onweersbui, en dat waren er nogal wat, zaten we uren zonder stroom. Dat doen we dus niet meer.

Wat is jullie favoriete vakantieland (in Europa)? En waar ga je juist nooit meer heen?
Alle reacties Link kopieren
Griekenland is ons favoriete vakantieland binnen Europa.

Het eten, de vriendelijke mensen en de cultuur.
Spanje! Maar dan wel in een hotel :-)
Alle reacties Link kopieren
Italië.
Your luck's about to change, cher.
Alle reacties Link kopieren
Portugal
Alle reacties Link kopieren
Spanje, met name Andalusië



Eten is heerlijk, mensen vriendelijk, hotels/hostels goed betaalbaar en met het OV kom je overal
Italië, absoluut nummer 1!
Is niet echt vergelijken, als ik op een rot camping zit vind ik er ook niets aan terwijl het 3 km verderop in een hotel wel oké is.

Ik hou van België en Italië. Het Franse volk (de meeste dan) mag ik niet echt.
Noorwegen, wat een prachtland. In verhouding behoorlijk aan de prijs ( tenminste, zoals wij vakantie hebben gehouden, veel uit eten) maar dat wisten we van tevoren. Mensen zijn vriendelijk, natuur is overweldigend.



Volgend jaar gaan we in de herfst naar Finland, moet dan prachtig zijn.



De Scandinavische landen scoren erg hoog bij vriend en mij.



En Frankrijk staat toch ook wel erg hoog, ook hier weer de prachtige natuur ( m.n. de Ardeche en omgeving Verdon is hier echt favoriet).





In de winter overigens Zwitersland, heerlijk land om te skien:)
Alle reacties Link kopieren
UK is mijn 2e vaderland, dus dat telt niet!

Italie dan op nr 1
Alle reacties Link kopieren
Griekenland en Portugal vond ik echt super!

Lekker weer, lekker eten en lekker warm water om in te zwemmen.



Maar Zweden en Noorwegen vind ik ook mooi!

Prachtige natuur, lekkere verse vis, en in Zweden ook vaak mooi weer. Echt heerlijk om zo weinig mensen tegen te komen op vakantie! Het nadeel van Noorwegen vind ik wel echt de kosten voor levensonderhoud (en ook de grote kans op regen en wind).
Alle reacties Link kopieren
zwitserland!
Schotland!

Wat 'n prachtig mooie natuur daar! En daarbij overal kastelen en ruines en vervallen graveyards die iets spookachtigs hebben. Heel erg fotogeniek!
Griekenland

Ierland

Schotland
Alle reacties Link kopieren
Zuid Spanje is mijn favoriet vakantie land, Italië mijn tweede huis! :-)
quote:Chantilly21 schreef op 28 augustus 2013 @ 11:29:

Noorwegen, wat een prachtland. In verhouding behoorlijk aan de prijs ( tenminste, zoals wij vakantie hebben gehouden, veel uit eten) maar dat wisten we van tevoren. Mensen zijn vriendelijk, natuur is overweldigend.





Ik wilde eigenlijk exact dit gaan typen. Dus +1.

Noorwegen is echt geweldig (en Zweden ook). Ik hoop er volgend jaar weer heen te gaan. zomer of winter maakt me niet uit. Ik vind het er heerlijk. Binnen Europa zijn de Scandinavische landen echt mijn favoriet. Hopelijk steek ik mijn man ook met dit Scandinavië virus aan.
Noorwegen, omdat ik dat het mooiste Europese land vind.
Alle reacties Link kopieren
IJsland. Prachtig landschap. Ruimte. Lekker eten. Ik heb om de zoveel tijd heimwee naar IJsland en dan moet ik er even heen, al is het maar een paar dagen Reykjavik.



Nooit meer: Roemenië. Ik interrailde daar toen Ceausescu net weg was. Het was grauw en zelfs de zonnebloemen hingen allemaal met hun kopjes naar beneden. Het zal ongetwijfeld beter zijn nu, maar ik hoef er niet meer heen.
Alle reacties Link kopieren
Noorwegen voor de prachtige natuur

Italie voor het heerlijke weer

Oostenrijk en Duitsland voor de grote mate van kindvriendelijkheid en de bergen

Griekenland voor de mooie natuur, het heerlijke klimaat en het eten



Eigenlijk zou ik het liefst het hele jaar door op vakantie zijn om al mijn favoriete landen in voldoende mate te kunnen bezoeken, haha.
..
Alle reacties Link kopieren
Engeland, vanwege de taal, de leuke mensen, de humor, de geschiedenis en de mooie landschappen



Italië, vanwege het fijne klimaat, de geschiedenis, de kunst, het lekkere eten en de joi de vivre die mensen daar vaak uitstralen
Alle reacties Link kopieren
Griekenland en Frankrijk
Alle reacties Link kopieren
Duitsland.

Heeft alles. Mooie natuur; prachtige uitgestrekte bossen, meren en bergen, geweldige steden (Berlijn, Hamburg, Munchen..), vooruitstrevend (heb daar een nacht ontzettend geswingd op de muziek van Moby, zo'n anderhalf jaar later kwam het hier bij ons pas uit..), modern (architectuur), de mensen zijn gastvrij, openminded en het eten is goed en betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Italië en Griekenland.



Mooi weer, vriendelijke relaxte bevolking, heerlijk eten.
Alle reacties Link kopieren
Oostenrijk, Italië en Engeland zijn mijn favorieten! Jammer dat de vakantie alweer voorbij is....
Alle reacties Link kopieren
Spanje!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven