Favoriete Europese vakantieland

28-08-2013 11:16 72 berichten
Dit jaar ben ik voor het eerst sinds 11 jaar weer eens naar Engeland op vakantie geweest. Wat een heerlijk vakantieland is dat toch! Aardige mensen, relaxte sfeer, en er is ontzettend veel te zien en te doen. En prachtig weer De afgelopen jaren zijn we ook regelmatig naar Frankrijk geweest. Dat is ook een mooi land, maar de mensen zijn er een stuk minder toegankelijk en behulpzaam dan in Engeland. Duitsland vonden we ook erg gezellig, al zijn we er maar twee nachtjes geweest onderweg En Spanje vonden we matig. We zaten op een camping in de middle of nowhere, zonder auto (want vliegvakantie en geen geld voor een huurauto), en bij iedere onweersbui, en dat waren er nogal wat, zaten we uren zonder stroom. Dat doen we dus niet meer.

Wat is jullie favoriete vakantieland (in Europa)? En waar ga je juist nooit meer heen?
Engeland, absoluut!
Alle reacties Link kopieren
Zweden: vriendelijke mensen, ruimte, natuur. En lang zo duur niet meer als vroeger, hoewel veel mensen dat nog steeds denken.

Maar ook Luxemburg en Duitsland, omdat het dichtbij en betaalbaar is. En ook vriendelijke mensen.



Waar ik zeker niet meer heen wil, is Wenen. Wat een nare stad vond ik dat. Arrogante mensen bij het toeristenbureau (in 1991, dus misschien werken er nu wel anderen...), vieze camping. En de stad zelf was één grote deceptie.



(Wat iemand hiervoor al zei: als ik in een mooi hotel had gezeten, met een galajapon en operakaartjes enzo, had ik vast een heel andere indruk overgehouden aan die stad.)
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Frankrijk (Normandie!) en Italie.
Not a day goes by I don t think about you.
Alle reacties Link kopieren
quote:jools241 schreef op 28 augustus 2013 @ 13:23:

Duitsland.

(heb daar een nacht ontzettend geswingd op de muziek van Moby, zo'n anderhalf jaar later kwam het hier bij ons pas uit.Moet een uitzondering zijn. Nederland is vaak de springplank voor artiesten naar de rest van Europa.
Not a day goes by I don t think about you.
Alle reacties Link kopieren
Hongarije!
Alle reacties Link kopieren
Kroatie!
Alle reacties Link kopieren
Spanje!



En Zwitserland + Duitsland op de 2de plaats.
Alle reacties Link kopieren
Engeland!
Alle reacties Link kopieren
Mijn indrukken van Portugal en Duitsland (Berlijn eigenlijk) zijn ook erg goed, maar daar ben ik maar 1x geweest, dus eigenlijk kan ik daar nog niks over zeggen.
Ik heb vakanties/weekendjes weg gevierd in belgië, duitsland, engeland (alleen londen), frankrijk, oostenrijk, zwitserland en griekenland. Laatste is favoriet. De mensen, het eten, de omgeving, fantastisch.



Op het verlanglijstje staan nog scandinavie, zuidkust van engeland en schotland. spanje en portugal trekken me totaal niet, al weet ik niet waarom. Al zou ik geen nee zeggen tegen een weekend barcelona. Italië wil ik ook nog wel een keer bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Noorwegen heeft mooie natuur en de mensen zijn vriendelijk.

Italië om het heerlijke eten (niet in de toeristische plaatsen)



Nu staan Zweden en denemarken op mijn verlanglijstje.
Alle reacties Link kopieren
1. Schotland

2. Spitsbergen

3. Noorwegen

4. IJsland
Alle reacties Link kopieren
Portugal, met stip op 1.

Italie vond ik erg tegenvallen.
Alle reacties Link kopieren
Spanje en Kroatië (en dan ook even de grens over naar Bosnie of binnenland van Montenegro). Spanje vanwege de toffe steden, de menus del dia, de gezellige plazas waar aan het eind van de dag iedereen samenkomt, de kindvriendelijke bevolking, de diversheid qua natuur. Kroatie vanwege de super heldere zee, het lekkere en zeer betaalbare eten (en ijs!), de mooie ruige natuur in Dalmatie, steden als Zadar, Split en Dubrovnik, de tastbare geschiedenis.



Niet meer zo heel graag: Frankrijk. Te vaak geweest in mijn kinderjaren en ik krijg jeuk van die hordes landgenoten die ik daar tegenkom in het hoogseizoen.



En er staan nog heel veel Europese landen op de wensenlijst.
Alle reacties Link kopieren
Eens dat accommodatie en het weer zeer bepalend zijn voor hoe positief je een vakantie beoordeelt.
Alle reacties Link kopieren
Na drie weken in Andalusië en het ontmoeten van vele leuke Spanjaarden in allerlei andere landen, ben ik helemaal om voor Spanje. Wat een superlekker eten, wat een relaxte lieve gastvrije mensen, mooie taal, veel te zien, mooie steden, leuke pleinen, fijne levensinstelling (niet te gehaast), prima betaalbare hotelletjes en leuke afgelegen B&B's, en zó anders dan Nederland!...

Maar ik moet zeggen dat ik nog niet in drukke steden zoals Madrid en Barcelona ben geweest.



Engeland vind ik ook heel mooi hoor, en Schotland. Wales nog nooit geweest. Maar wel duur, en ik durf het toch vaak niet aan vanwege het weer. De jongelui (twintigers enzo) vind ik ook wat lomp en onnozel over het algemeen, ik heb er een half jaar stage gelopen en toen vroeg iedereen de hele tijd aan elkaar om drugs, ook onbekenden (dus niet omdat ik Nederlands was), en ze zopen zich helemaal te pletter, letterlijk tot ze echt buiten bewustzijn raakten... ik ging al snel meer om met de wat oudere mensen, wandelen in de bergen enzo.



Ja, Frankrijk is prachtig maar wat jammer dat de Fransen er wonen! HAHAHA... al gaat het ietsje beter als je vloeiend Frans spreekt en veel geduld hebt. Maar nee, het is over het algemeen geen behulpzaam of aardig volk.



Zweden vind ik ook heel leuk maar wederom, dat weer... en de kosten... en de muggen... Lijkt me wel supergaaf om een keer een langlauftocht van hut naar hut te maken en dan in die hutten slapen dus... Dat zie ik altijd op foto's van een Zweedse vriendin van mij.



Het oostblok ken ik nog niet behalve Warschau. Mwah...

Van Duitsland vind ik tot nu toe alleen Berlijn leuk, de rest vind ik te gemanicuurd en aangeharkt.



Maar als ik 1 land moet kiezen dan is het Spanje. Ik wil nog veel meer van dat land zien.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:capricorn schreef op 28 augustus 2013 @ 13:08:

IJsland. Prachtig landschap. Ruimte. Lekker eten. Ik heb om de zoveel tijd heimwee naar IJsland en dan moet ik er even heen, al is het maar een paar dagen Reykjavik.

Oh ja, ik vergeet bijna dat dat ook Europa is! Zeker een heel gaaf vakantieland, wat een overweldigende natuur. Maar ik hou toch ook wel van warm weer af en toe... daar noemen ze een aantal dagen achter elkaar 20 graden, al een hittegolf (echt waar). Al weten die IJslanders het lekker te compenseren met al die hete baden.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Frankrijk <3 Eigenlijk ga ik het liefst elk jaar gewoon lekker naar Frankrijk op vakantie.
Nederland.

Heerlijk thuiskomen als je in het buitenland woont



En verder Schotland.
Op mijn verlanglijstje van Europa staat IJsland aan kop en ook zou ik wel 'ns naar Noorwegen en Ierland willen.

Ik heb niet zoveel met het middenlandse zee gebied en ook niet met oost Europa Ik hou van eenvoud en natuur en al die pracht en praal gebouwen zijn niet erg aan mij besteed. Ik zie liever 'n tot de verbeeldingsprekende ruine.
Alle reacties Link kopieren
Eignelijk een aantal europeese landen om verschillende vakantie te houden (snap ook niet dan mensen naar buiten europa moeten altijd :P)



Frankrijk

Denemakren

Noorwegen

england/schotland

nederland (eigenlijk ook wel)



in mijn optiek alles wat je nodig heb vind je in deze landen
quote:jur606 schreef op 29 augustus 2013 @ 08:45:

Eignelijk een aantal europeese landen om verschillende vakantie te houden (snap ook niet dan mensen naar buiten europa moeten altijd :P)



Frankrijk

Denemakren

Noorwegen

england/schotland

nederland (eigenlijk ook wel)



in mijn optiek alles wat je nodig heb vind je in deze landen

Dan heb jij helaas een erg beperkte blik van wat er in de wereld te koop is.

De ongekende natuur zoals in Noord Amerika vind je beslist niet in Europa. Tropische stranden idem. En dan heb je nog groot wild wat je alleen in zuidelijk Afrika kan zien. En natuurlijk verschillende volkeren zoals Thaise boeddhisten. De onderwaterwereld zoals in het Great Barrier Reef zul je niet zien als je gaat snorkelen in Griekenland of Egypte.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga graag naar Italie en naar de UK. Maar ik ben in heel veel landen van Europa niet geweest en daarnaast heb ik bijvoorbeeld van Frankrijk een negatief beeld omdat dat land voor mij gelijk staat aan kamperen (en dat vind ik verschrikkelijk). Ik zou dus eigenlijk elk land ten minste een keer moeten bezoeken en dan verblijven in een mooi hotel of agriturismo oid en dan nog een keer moeten beoordelen. :-)

Voor mij in ieder geval nooit weer: Zurich bezoeken op een zondag en Dublin.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 29 augustus 2013 @ 08:43:

Op mijn verlanglijstje van Europa staat IJsland aan kop en ook zou ik wel 'ns naar Noorwegen en Ierland willen.





Kijk dat is makkelijk voor mij



Heb verder niet echt een favoriet,ik vermaak me overal wel als de omstandigheden (lekker weer etc) goed zijn maar ik vind Spanje wel heel fijn omdat dat niet zo lang vliegen is.
In Europa is niets lang vliegen. Vier uur vind ik 'n kippeneindje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven