file utrecht - schiphol?

16-10-2014 19:33 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, geen idee of dit de goede pijler is...

Morgen wil ik iemand verrassen door om half negen op schiphol te staan. Ik woon in Utrecht. Ik neem een kleintje mee waardoor ik erg tegen de trein op zie ( met sjouwen, lift zoeken etc.). Dus nu wil ik met de auto... maar besef me ook dat het spits is. Ik fiets altijd alles dus heb geen ervaring op dit traject....



Iemand die dit wel weet?
Alle reacties Link kopieren
Ik rijd altijd via de A2 vanuit Eindhoven, dus ook het traject Utrecht-Schiphol heb ik al honderden keren gereden. Mijn ervaring is dat er sinds de verbreding en de trajectcontrole zelden meer files zijn, of hooguit korte. Een ongeluk kan echter altijd gebeuren natuurlijk, dan voorkom je het niet, maar met 5 banen blijven er altijd wel 2 open.
A2 moet geen probleem zijn. Het laatste stuk kan druk zijn, maar op vrijdag valt dat waarschijnlijk wel mee. Ik zou 50 minuten aanhouden denk ik.



Leuk dat je iemand gaat verrassen, veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me hierbij aan, en rij bijna dagelijks dit traject. Ga over de A2 en dan heb je waarschijnlijk hooguit op het einde wat vertraging. Als er een ongeluk is op de A2 dan zou ik het wel opgeven, ik ben dan meestal pas 40 min. later op m'n werk, omdat de A1 dan ook stikdruk is en binnendoor rijden sowieso meer tijd kost.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet met de trein? Er is en directe verbinding met Utrecht Centraal In ongeveer een half uur. En de trein brengt je bijna tot in de aankomsthal. Veel makkelijker (en waarschijnlijk) goedkoper dan parkeren en dan zoeken naar de aankomsthal.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hou je rekening met werkzaamheden bij het klaverblad bij Badhoevedorp, met een beetje pech moet je omrijden. Kijk het even na.



En zoeken naar een lift op het treinperron van Schiphol is niet zo moeilijk hoor, staat gewoon aangegeven. En dan sta je midden in de grote hal.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou lekker je kleine in de wandelwagen zetten en met de trein gaan. Stukken relaxter, gezelliger en leuker dan in de file te staan if last te hebben van verkeersstress.
Alle reacties Link kopieren
De trein stopt toch OP Schiphol? Ik zou gewoon met de trein gaan, is toch veel makkelijker?
Ik zou ook de trein pakken, heb je ook geen ellende met parkeren. En op Utrecht CS en Schiphol zijm er gewoon liften.
Je kunt ook vanaf Utrecht Overvecht de stoptrein nemen naar Schiphol, is rechtstreeks en doet er wat langer over, maar voordeel is dat sprinters vaak een lage instap hebben dus hoef je niet te sjouwen met de buggy. Overvecht heeft net nieuwe liften, dus ook daar geen gesjouw.



Of via de A2, die is prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat TO degene die ze wilde verrassen al verrast heeft, in de armen gevallen is, de tranen van vreugde alweer gedroogd en de weg terug naar huis alweer afgelegd heeft.
Trein Sprinter (richting Den Haag Centraal)

Vertrek: 7:29 Station Utrecht Overvecht

Aankomst: 8:33 Station SchipholSpoor 4



(Is via NS lastig te vinden, omdat de verbinding met overstap op Utrecth CS sneller is)
Ik zou absoluut met de auto gaan. Ik heb veel op dat traject gereisd met zowel auto als trein en als je er half 9 wilt zijn is het in de trein druk, druk, druk dus dat wordt proppen en staan.



Met de auto vaak wel eventjes file op de verbinding tussen de A9 en A4 maar doorgaans niet meer dan 5-10 minuten.
Oh...te laat
quote:Stess_ schreef op 17 oktober 2014 @ 14:52:

Ik denk dat TO degene die ze wilde verrassen al verrast heeft, in de armen gevallen is, de tranen van vreugde alweer gedroogd en de weg terug naar huis alweer afgelegd heeft.Jeetje, ben ik eens een dagje niet online....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven