Geld Pinnen Dubai en Australie?

17-05-2011 21:24 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 juni vlieg ik via Dubai naar Perth (Australie).

Ik blijf dan bijna 3 maanden in Australie en vervolgens via Dubai weer terug naar Amsterdam.



Kan ik met mijn rabobank europas geld pinnen op Dubai Airport? (Ook midden in de nacht?) of moet ik nu alvast wat lokale valuta bestellen bij de bank? Of is er met euro's te betalen?

Want dan kan ik daar in ieder geval nog wat eten/drinken etc. kopen tijdens het wachten.



Verder neem ik aan dat ik zonder moeite gewoon geld kan pinnen in Perth met mijn rabo europas?
Alle reacties Link kopieren
Je kan in Dubai gewoon pinnen mits je idd een pas hebt die daarvoor geschikt is. Of je pas daarvoor geschikt is moet je even bij je bank navragen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik denk dat je in elk geval een Worldcard moet hebben met cirrus logo (2 blauwe circels).



Een creditcard is ook niet onverstandig, die neem ik altijd mee als een soort van extra reisverzekering zodat ik direct over veel cash kan beschikken als dat nodig is. Bovendien heb je die vaak nodig als je in wilt checken in hotels of bijv. een auto wilt huren. (Gebruik de CC overigens niet om zomaar geld te pinnen, want dat is vaak erg duur).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op Dubai Airport gewoon wat euro's wisselen als je wat wilt drinken. Of neem inderdaad een creditcard mee, sowieso handig op reis, en betaal je drankje/eten/inkopen daar mee.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In Australie kun je in elk geval overal gewoon pinnen met je rabopasje. In Dubai ongetwijfeld ook. Vaak kun je op vliegvelden gewoon met je cc betalen of met 'n gangbare valuta zoals US dollars of euro's.
Alle reacties Link kopieren
Het kan in ieder geval in Dubai op het vliegveld! Je betaalt wel per transactie (iets van 1 of 2 euro), dus bedenk even hoeveel je wil pinnen. Heb zelf ABN en met mijn 'gewone' pasje lukt het. Maar een telefoontje naar je bank lijkt me gewoon het verstandigst zoals biol al zegt
Alle reacties Link kopieren
Je kunt op de meeste vluchthavens gewoon met euro's of amerikaanse dollars betalen, of, nog makkelijker, je creditcard voor drankjes ed gebruiken. Wel even met je bank bellen voor vertrek, soms willen ze creditcards die in het buitenland gebruikt worden blokkeren ivm een vermoeden van misbruik.



Pinnen kan daar ook wel, maar daar betaal je wel transactiekosten over en hoe vaak gebruik je nu ehm.. emiratische lira's oid?
Alle reacties Link kopieren
Op Dubai kun je niet met Euro's betalen, maar er zijn wel wisselkantoortjes en ATM's waar ik met mijn ABN pas kon pinnen. Je kunt overal bij de restaurantjes natuurlijk ook gewoon met je CC betalen.
Alle reacties Link kopieren
De 'Eurocard' van de Rabobank werkt wereldwijd. Ik heb hem zelf in Hong Kong kunnen gebruiken.



Als ik jou was zou ik ook een creditcard aanvragen: voor de zekerheid, er wordt vaak meer waarde aan een creditcard gehecht dan aan een gewoon pasje van de bank.
Alle reacties Link kopieren
En stel je bank op de hoogte van je plannen: mijn credit Card werd na een week slempen en shoppen in Abu Dhabi geblokkeerd wegens vermoedens van fraude .
Alle reacties Link kopieren
@ Suze2hier goed dat ik dit lees mijn rabo credit card deed na een weekje Dubai ook niets meer (dacht dat ik misschien de limiet overschreden had maar nagekerend en heb zeker niet zoveel uitgegeven)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een CC dus gaat helemaal goed komen dan!

Thanks..
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook over 6 weken naar op vakantie naar Australie, via Beijing. Wij hebben een wereldpas van de ABN Amro en daarnaast ook een creditcard, die we verder alleen zullen gebruiken om een auto te huren en de bijbehorende verzekering te betalen.



Verder hebben we nog geld te goed van onze opgeheven rekening. Die cheque heeft mijn schoonvader in zijn bezit en krijgen terug voor ons binnenlandse reisje van Melbourne-Gold Coast.



Groetjes..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven