Georganiseerde groepsreis IJsland?

25-07-2016 23:09 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er aan te denken om komende winter een georganiseerde groepsreis naar IJsland te doen. Dit omdat ik alleen wil gaan, dit jaar nog niet op vakantie ben geweest maar er wel even tussenuit wil gaan. Volgend jaar staat een langere reis gepland, maar ik wil er dit jaar ook nog graag tussenuit.

Wie heeft ervaring met (georganiseerde) reizen naar IJsland?
Jappeta jappeta jippie ja jee, joepeti joepeti jep jep jahoe
Doen! IJsland is een super mooi land. Ik heb geen ervaringen met georganiseerde reizen, maar IJsland is zeker de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij net andersom. wel ervaring met groepsreis, niet met ijsland
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ijsland is gaaf!



Wel koud, mn in de winter (ik vond het in augustus al koud).



Maar wat is je vraag? Of je wel of niet naar ijsland moet of de groepsreis?
Alle reacties Link kopieren
Erg mooi daar, vooral als je zelf rond gaat reizen. Dan kun je veel meer zien. Dat raad ik je eerder aan dan een groepsreis.
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 25 juli 2016 @ 23:21:

Ijsland is gaaf!



Wel koud, mn in de winter (ik vond het in augustus al koud).



Maar wat is je vraag? Of je wel of niet naar ijsland moet of de groepsreis?Of het inderdaad de moeite waard is, en of hoe het reizen in een groepsreis is. IJsland zou niet mijn eerste keuze zijn, maar ik wil er graag nog een weekje uit (kan dit jaar niet langer ivm mijn werk). Ijsland lijkt me wel heel mooi, ondanks dat het niet bovenaan mijn lijstje staat (nooit bij nagedacht om daar heen te gaan eigenlijk) Ik wil niet al te veel zelf regelen (en nadenken ), houd niet van zonvakanties en vind het leuk om andere mensen te ontmoeten. Win-win-win dacht ik zo. Maar het is een hoop geld voor een relatief korte periode (8dagen) en ik heb geen ervaring met groepsreizen. Dus alle input is welkom
Jappeta jappeta jippie ja jee, joepeti joepeti jep jep jahoe
Alle reacties Link kopieren
Ijsland is duur ja

En wat groepsreizen betreft, maak eens een lijstje wat je wilt.

wat wil je zien, wat wil je uitgeven

Hou er rekening mee dat sommige reizen goedkoper lijken maar dat daar nog veel kosten bijkomen zoals diner en lunch

Ik zelf vind het wel belangrijk dat de groep niet te groot is, vind 20 echt wel de max, maar kleinere groepen zijn ook weer duurder, want de kosten moeten wel over de reizigers verdeeld worden.

Als je alles op een rijtje heb, google eens op reis IJsland, en je komt genoeg tegen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Het is er in de winter 5 uur licht per dag, da's zo ongeveer van 11 tot 16. Wil je dat echt?
Alle reacties Link kopieren
In welke maand wil je gaan?

Zo heb je december bijvoorbeeld amper zon/licht, terwijl het in februari al een pak beter is!

Verder zou ik eens kijken waar je met de groepsreis allemaal naar toe zou gaan/wat je zou gaan doen.

Er zijn veel dingen die je kan bekijken die volgens mij de moeite zijn : orka's, noorderlicht, gulfoss, geiser, ...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen maart met Sawadee naar IJsland geweest, 8 dagen.

Ik wilde net als jij met een groep reizen en niet te veel zelf hoeven te organiseren. De groep was 18 man groot en dat was eigenlijk precies goed. Er waren ook nog andere organisaties maar die hadden veel grotere groepen en dat vond ik niks. We hadden een IJslandse gids en dat was wel heel gaaf, zo iemand weet toch net wat meer dan een Nederlandse gids.

Ik ben in maart geweest om een aantal redenen: 1. het was toen nog winter en ik wilde IJsland graag in de winter zien. 2. Het was relatief lang licht (ongeveer even lang als in Nederland). 3. Er was kans om het Noorderlicht te zien (wat ook is gebeurt).

Ik wilde niet eerder in de winter gaan omdat het dan heel kort licht is maar ook zeker niet in de zomer omdat je dan en het Noorderlicht niet te zien krijgt en omdat het dan stervensdruk is. September/oktober schijnt ook heel mooi te zijn.

Ik vond alleen de laatste twee dagen in Reykjavik niet enorm spannend, de natuur is wat dat betreft een stuk indrukwekkender.
Stervensdruk in de zomer? Echt? Ik was er hoogseizoen en ja in de blue lagoon waren we niet alleen. Maar verder was er vaak nagenoeg niemand anders.



Maar mss is het sinds een paar jaar stervensdruk in IJsland en heb ik wat grmist.
Ik ben sinds een week terug uit IJsland en het was echt niet stervensdruk..



TO, het is echt een fantastisch land; ik zou het doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:MRengine schreef op 25 juli 2016 @ 23:28:

Erg mooi daar, vooral als je zelf rond gaat reizen. Dan kun je veel meer zien. Dat raad ik je eerder aan dan een groepsreis.



Mijn ervaring is juist dat je met een groepsreis veel ziet in korte tijd.

Alles wordt voor je uitgestippeld en geregeld, zodat je daar zelf geen tijd/energie in hoeft te steken.

Het nadeel van groepsreizen is dat je geen eigen inbreng hebt in het reisschemama, waar en hoe lang je wilt overnachten etc.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gids zei dat het inderdaad juist de laatste paar jaren enorm druk aan het worden is in de zomer. Ik kan me zo voorstellen dat het dit jaar alleen maar drukker wordt doordat IJsland aan populariteit heeft gewonnen door het EK voetbal.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor juni of september kiezen. Winters zijn koud en kaal. En donker ook nog! En veel wegen zullen dan ook niet begaanbaar zijn waar je in de zomer wel kunt komen. In juni/juli staat t ook vol blauwe lupines en kun je puffins zien.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 26 juli 2016 @ 08:06:

Ik zou voor juni of september kiezen. Winters zijn koud en kaal. En donker ook nog! En veel wegen zullen dan ook niet begaanbaar zijn waar je in de zomer wel kunt komen. In juni/juli staat t ook vol blauwe lupines en kun je puffins zien.Puffins zijn zo leuk
Alle reacties Link kopieren
Aaawww die puffins Ik moest ze wel even googelen, had er nog nooit van gehoord!

Ik had er nog niet aan gedacht dat het in bepaalde maanden maar een paar uur licht is, dat is een goeie om rekening mee te houden! Ik wilde juist eind dit jaar gaan omdat het dan zo lekker koud is daar (houd ik van). En ook omdat ik voor volgend jaar zomer een langere reis naar Amerika wil plannen.

Ik zie al een paar dingen voorbij komen waar ik rekening mee moet houden,en leuke tips. Dank iedereen!
Jappeta jappeta jippie ja jee, joepeti joepeti jep jep jahoe
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook via IJsland naar Amerika kunnen vliegen...
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 26 juli 2016 @ 12:20:

Je zou ook via IJsland naar Amerika kunnen vliegen...



Dat is niet te regelen op mijn werk...een van mijn directe collega's is op zwangerschapsverlof en ik mag/kan daardoor niet langer dan een week weg dit jaar

Vandaar dit jaar een week, en volgend jaar minimaal een maand
Jappeta jappeta jippie ja jee, joepeti joepeti jep jep jahoe
Alle reacties Link kopieren
Ervaring in zomer en winter.

Midden februari was het al lang genoeg licht en veel kans op noorderlicht.

Eerder zou ik persoonlijk niet gaan wegens te vaak donker.

Temperatuur tussen -10 en 5° ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Safka schreef op 26 juli 2016 @ 12:33:

[...]





Dat is niet te regelen op mijn werk...een van mijn directe collega's is op zwangerschapsverlof en ik mag/kan daardoor niet langer dan een week weg dit jaar

Vandaar dit jaar een week, en volgend jaar minimaal een maandIk bedoel dus ook als stopover bij je lange Amerika reis
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 26 juli 2016 @ 12:36:

[...]



Ik bedoel dus ook als stopover bij je lange Amerika reis Owww Dat is inderdaad een optie dan
Jappeta jappeta jippie ja jee, joepeti joepeti jep jep jahoe
Alle reacties Link kopieren
Schijnt dat Iceland Air ook best gunstig geprijsde retourtjes naar de USA heeft.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook rond maart in IJsland geweest, rete koud maar het was fantastisch! Wij hebben vanwege het weer wel een aantal dingen niet kunnen doen, waar ik echt nog steeds van baal. Maar echt, niet twijfelen en gaan. Het is er echt prachtig! Zou graag nog eens gaan
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het eerlijk gezegd helemaal niet echt koud. Ik had me erop voorbereid dat het veel kouder zou zijn. Ik had wel thermokleding enzo aan dus dat scheelt maar we hebben zelfs 1 dag gehad waarbij het prachtig weer was met een heerlijk zonnetje, nog bijna verbrand. Maar als je van koud houdt moet je gewoon wat minder aandoen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven