Goede, betaalbare koffer

26-07-2016 10:37 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



HELP!

Ik ben net onder de steen uitgekropen waar ik jaren onder heb geleefd. Over een paar weken gaan we voor het eerst op een vliegvakantie! Omdat ik nog nooit heb gevlogen, heb ik ook nog nooit een koffer aangeschaft.



Er is zoveel keus en ik schrik ook best wel van de prijzen van koffers, de prijzen zijn ook zo uiteenlopend dat me lijkt dat er behoorlijk wat kwaliteitsverschil is.



Wie kan mij een goede koffer aanraden?

Ik zoek een ruime koffer waar ik voor 20 kilo aan spullen kan meenemen.

Hard cover en het liefst af te sluiten met een (cijfer)slot.

Wieltjes.



Verder heb ik geen idee waar ik op moeten letten of wat nou echt handig is bij een koffer, dus tips zijn zeker welkom.

Qua budget ben ik er liever niet al te veel aan kwijt, hopelijk zijn er ook goede koffers voor rond de 100,- euro.



Ik heb geen idee wat nu een degelijke, fijne koffer is, wie kan me op weg helpen met wat tips?
Alle reacties Link kopieren
Ga je naar Amerika? Dan raad ik ook aan dat je een TSA slot op je koffer hebt.
Vivo per lei
Wij hebben koffers van Samsonite en daar zijn we al jaren tevreden over. Als je even zoekt vindt je die wel rond de 100 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1 van suit suit met 4 wielen. Echt zo'n heerlijke koffer! Hij rijdt ontzettend soepel, is heel stevig en goed herkenbaar. Ik heb de grootste maat en die is wel duurder dan 100 euro. Maar ze zijn er ook wat kleiner.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze set van princess.

Inmiddels al 5 jaar, met 2 a 3 vliegvakanties per jaar. Blijft goed.

En in de grote kun je met gemak 20kilo kwijt.

Zulke dus:

http://princesstraveller.com/nl/collect ... miami/?g=2
Alle reacties Link kopieren
een samsonite kopen bij bagageonline



en dan eentje met grote wielen, aan een kant zodat als je de koffer trekt, de koffer zelf niet tegen de hobbels (en andere ongelijkheden in de stoep) aan zal rijden
Alle reacties Link kopieren
Waarom een hard cover? Die zijn stukken zwaarder en alleen handig als je meer meeneemt dan alleen kleding. En hoezo een slot, is toch ook niet nodig Als de douane er in wil kijken doen ze dat toch wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 26 juli 2016 @ 12:32:

Waarom een hard cover? Die zijn stukken zwaarder en alleen handig als je meer meeneemt dan alleen kleding. En hoezo een slot, is toch ook niet nodig Als de douane er in wil kijken doen ze dat toch wel.



Dat is het punt juist. Als je naar Amerika vliegt en mocht je koffer geopend worden (willekeurig gekozen) en je hebt geen TSA-slot op je koffer, dan breken ze je koffer open. (Ofwel breken ze het slot eraf of ze snijden de koffer door.) De koffer is dus daarna onbruikbaar...

Maar als je een TSA-slot hebt kunnen ze de koffer makkelijk openen door middel van een loper. En je koffer is na afloop niet kapot.
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een samsonite S cure via de rentepuntenwinkel van ING. Erg tevreden over!



Als alternatief (als je een simpele koffer kiest) zijn er van Samsonite ook bagageriemen met cijfer- en TSA slot, die vond ik ook prettig in gebruik.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik zou in ieder geval geen koffer nemen die afsluit met een rits.

Laatst was een bericht over dat men tegenwoordig de rits heel makkelijk kan open maken door middel van een schroevendraaier etc er in te steken. (Er zat een hangslot aan die ritsluitingen vast). Men maakt de rits open. Haalt er wat uit pf stipt er wat in.. en men haalt de rits sluitingen er weer over heen en de koffer is weer afgesloten. Cijferslot is er nooit afgehaald maar toch ben je spullen kwijt.



Dus ik zou voor een 'vast'slot gaan. En dan inderdaad een tsa slot.

Heb je geen tsa slot is t ook geen ramp. Koop je eventueel (mocht je naar amerika gaan) een bagageband met tsa slot of je laat je koffer sealen op schiphol.
Alle reacties Link kopieren
quote:marieka1984 schreef op 26 juli 2016 @ 12:53:

Ik zou in ieder geval geen koffer nemen die afsluit met een rits.

Laatst was een bericht over dat men tegenwoordig de rits heel makkelijk kan open maken door middel van een schroevendraaier etc er in te steken. (Er zat een hangslot aan die ritsluitingen vast). Men maakt de rits open. Haalt er wat uit pf stipt er wat in.. en men haalt de rits sluitingen er weer over heen en de koffer is weer afgesloten. Cijferslot is er nooit afgehaald maar toch ben je spullen kwijt.



Dus ik zou voor een 'vast'slot gaan. En dan inderdaad een tsa slot.

Heb je geen tsa slot is t ook geen ramp. Koop je eventueel (mocht je naar amerika gaan) een bagageband met tsa slot of je laat je koffer sealen op schiphol.En wanneer zou iemand dat moeten doen dan? Je gaat naar de luchthaven, checkt je koffer in en die is vanaf dat moment alleen voor personeel bereikbaar. Je koffer ergens laten staan is sowieso niet handig omdat dan de hele koffer weg is op opengesneden en dan maakt een slot echt niet uit.
Goedzo Rozetrui, eindelijk onder je steen vandaan!

Fijne vakantie gewenst met veel voorpret!!



Volgens mij zijn de Samsonite en Delsey koffers sowieso door de douane te openen.

Ik zou een dergelijk merk aanraden.

Wees alleen niet geschokt als de koffer na de eerste reis al gekrast op de band verschijnt, dat is nou eenmaal niet anders.



Je kunt ook eens gaan kijken bij Kringloopwinkels, daar staan soms ook wel goede gebruikte koffers.

Mochten er geen sleuteltjes bijzitten : bij Samsonite en Delsey staat op het sleutelgat een nummer, de sleutels kun je dan nabestellen. In geval van een cijferslot werkt dit natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren naar volle tevredenheid een handbagagekoffertje van het huismerk V&D (LIV) staan, maar daar heb je natuurlijk weinig aan als tip



Zelf vind ik een koffer met vier wielen het makkelijkst, zodat je de koffer naast je kunt rollen in plaats van achter je aan trekkend.

En nog een tip: geen zwarte of andere nietszeggende kleur. Iets opvallends pik je er op de bagageband of in het bagageruim van een bus zo uit. Vind ik zelf ook wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf deze koffer van Suit Suit. Heel fijn door de vier wielen en de vakjes, TSA slot, lange garantie én ik vind hem tussen de zwarte en donkerblauwe koffers altijd in no-time op de band.



Hiervoor altijd een Samsonite gehad, verder ook prima koffers, ik was alleen toe aan een iets stijlvoller model. Deze is ook iets bijna twee kilo lichter dan de koffer die ik toen had.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga de tips en de links eens rustig bekijken!

Ik hoor inderdaad veel mensen over de Samsonite-koffers. Die van princess uit de link hierboven spreekt me ook aan, maar die koffer van suit suit vind ik echt prachtig! Ik moet er alleen 2 bestellen.. Dat wordt best een investering. Moeten we misschien maar vaker gaan vliegen
Een goede koffer is eigenlijk onverslijtbaar, je ziet die SUITS koffer heeft ook 5 jaar garantie.

En dergelijke koffers zijn vaak ook nog te repareren.
Alle reacties Link kopieren
quote:marieka1984 schreef op 26 juli 2016 @ 12:53:

Ik zou in ieder geval geen koffer nemen die afsluit met een rits.

Laatst was een bericht over dat men tegenwoordig de rits heel makkelijk kan open maken door middel van een schroevendraaier etc er in te steken. (Er zat een hangslot aan die ritsluitingen vast). Men maakt de rits open. Haalt er wat uit pf stipt er wat in.. en men haalt de rits sluitingen er weer over heen en de koffer is weer afgesloten. Cijferslot is er nooit afgehaald maar toch ben je spullen kwijt.



Dus ik zou voor een 'vast'slot gaan. En dan inderdaad een tsa slot.

Heb je geen tsa slot is t ook geen ramp. Koop je eventueel (mocht je naar amerika gaan) een bagageband met tsa slot of je laat je koffer sealen op schiphol.Ik heb een koffer met ristsluiting, maar het slot zit vast op de koffer. De rits moet je in het slot steken dat halverwege de koffer is gemonteerd. Een rits is dus prima, zolang het maar niet dicht gaat met een los slotje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze van Suitsuit. Heel herkenbaar op het vliegveld







Hieronder is dat slotje te zien. Is een tsa-slot en klik je dus vast in de koffer zelf :



Alle reacties Link kopieren
Dubbel
quote:nina1966 schreef op 26 juli 2016 @ 13:01:

[...]

En wanneer zou iemand dat moeten doen dan? Je gaat naar de luchthaven, checkt je koffer in en die is vanaf dat moment alleen voor personeel bereikbaar. Je koffer ergens laten staan is sowieso niet handig omdat dan de hele koffer weg is op opengesneden en dan maakt een slot echt niet uit.



Ook al kan er alleen personeel bij van de luchthaven zelf wil niet zeggen dat men 100% betrouwbaar is. Tuurlijk 9 vd 10 keer zal er niks aan de hand zijn maar je zou net die ene zijn.

Beter voorkomen dan genezen..
quote:-Belle- schreef op 26 juli 2016 @ 15:54:

Ik heb deze van Suitsuit. Heel herkenbaar op het vliegveld



[img]https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3 ... 651220.jpg[/img]



Hieronder is dat slotje te zien. Is een tsa-slot en klik je dus vast in de koffer zelf :



[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... cfb741.jpg[/img]



Klopt, liet de beste man ook zien. Gaat inderdaad op een los cijferslot er aan vast..

Met een slot die je bovemop vast klikt zit je een stuk zekerder inderdaad..
Alle reacties Link kopieren
Zie net een advertentie op FB voorbij komen dat er bij Suit Suit een summersale is. Misschien dat daar iets van je budget tussen staat.



klik



Succes met zoeken en alvast een hele fijne vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ooo Amelie ik kan je wel zoenen voor deze tip!! We hebben zojuist breide een leuke grote koffer met slot uitgekozen voor het bedrag waarvoor we anders één koffer hadden gekocht! Heb direct de bestelling geplaatst, dus overmorgen zullen ze wel binnen zijn! *doet een dansje van blijdschap*. Nogmaals bedankt! Iedereen trouwens voor de goede tips!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rozetrui schreef op 27 juli 2016 @ 19:49:

Ooo Amelie ik kan je wel zoenen voor deze tip!! We hebben zojuist breide een leuke grote koffer met slot uitgekozen voor het bedrag waarvoor we anders één koffer hadden gekocht! Heb direct de bestelling geplaatst, dus overmorgen zullen ze wel binnen zijn! *doet een dansje van blijdschap*. Nogmaals bedankt! Iedereen trouwens voor de goede tips!



Ah, superfijn! Ik heb zelf ook een trolley besteld die ik al dan wel, al dan niet nodig had..



En nu genieten van de vakantie die in zicht is! Have fun.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het gelukt is! Is inderdaad een mooie aanbieding heel veel plezier ermee! Welke zijn het geworden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven