Groepsreizen?

04-05-2016 16:04 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Iedereen,

Na mijn studie zou ik graag meegaan met een groepsreis om wat van de wereld te zien.

Hebben mensen hier ervaring mee?

Betrouwbare websites, reisbureaus etc..

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!!
Alle reacties Link kopieren
Fox, Tui, Djoser, elk bekend reisbureau heeft groepsreizen. Fox bevalt ons heel goed.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Fox is niet goedkoop maar wel fijn. Ik ben ook fan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Met Fox door China getrokken, absolute aanrader..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Sawadee en Baobab (is nu ook Sawadee). Vaak kun je kijken wat de groepssamenstelling is. houdt rekening met de reisperiode en de prijs. Een dure reis buiten het Nederlandse hoogseizoen bevat over het algemeen meer ouderen (50+). Dat hoeft niet te betekenen dat die reizen trager of minder spannend zijn. Dat is ook heel erg afhankelijk van de reisbestemming.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet veel budget hebt is Kilroy prima. Veel jongeren reizen hiermee.
Alle reacties Link kopieren
Als je van avontuurlijke reizen hou kan je in Europa met Nosun. En buiten Europa met Mambo. Beide reisorganisaties bieden rondreizen aan voor reizigers tot 40 jaar oud.



Ik ben zelf met Nosun naar Zweden en Noorwegen geweest. :-D Mooie rondreizen met tent en wagen.

En ben afgelopen februari / maart in Costa Rica geweest met Mambo. Geweldig was dat!
Alle reacties Link kopieren
Wil je in een Nederlandse groep? Of maakt je dat niets uit?

Bovenstaande organisaties zijn allemaal prima in orde.

Ik wil daar graag nog Shoestring aan toevoegen. Is meer budget, en kun je zelf kiezen of je je excursies toe voegt.



Wil je door de USA reizen, dan is Trek America geweldig.

Of door Africa; Nomads.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Nee geen ervaring mee, mij lijkt het niks om vast te zitten aan een schema en aan mensen die ik op voorhand niet ken. Ik heb wel eens driedaagse of vierdaagse safari's of jungle trips gedaan en dan was ik altijd blij als ik weer alleen verder mocht. Er zitten altijd wel een paar eikels tussen...



Zelf heb ik heel goede ervaringen met zelfstandig reizen (met een vriendin, en ook solo), ook naar meerdere landen in een reis. Dus gewoon zelf vliegtickets boeken, hotels boeken (gaandeweg), reisgids als grove leidraad, onderweg tips horen van andere reizigers....

Lekker zelf bepalen waar je heen gaat en waar niet heen, hoe lang je ergens blijft (bijvoorbeeld langer blijven als je leuke mensen ontmoet), of toch sneller doorreizen als het tegenvalt, zelf leuke hotelletjes/appartementen kiezen, uitslapen als je wilt... en het is volgens mij ook veel goedkoper dan betalen voor tussenpersonen en gidsen enzo.

En je ontmoet meer verschillende mensen - o.a. uit het land waar je reist - want je zit immers in bussen en treinen met andere mensen, je regelt zelf tickets en hotels waardoor je kletst met die mensen, etc.



Anyway, veel succes en plezier, wat je ook kiest!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Het leek mij altijd het meest vreselijke om te doen, maar ik ben nu een paar keer met Shoestring op reis geweest en dat is me toch goed bevallen. Alles goed geregeld en dat voor niet al te hoge prijzen. Het grootste risico is dat het niet klikt met de groep. Maar als er minimaal 10 mensen meegaan zullen er altijd wel mensen zijn met wie je goed kunt opschieten.
Ik ben met koning Aap naar egypte geweest. mooie reis, maar onze reisleidster was een drama. jong grietje van 20 jaar (grope 30-ers en 40ers) die deze reis voor het eerst maakte en dus behalve de gangbare tourist traps geen idee had. Wij zijn flink gaan googelen op de goede restaurants in de diverse plaatsen en hebben de leiding toen min of meer overgenomen.



ook heb ik een safari gedaan door Kenia en Tanzania met Kumuku in een overland truck. Dit was een fantastisch mooie reis. In onze groep voornamelijk britten en australiers, dus als jue geen zin hebt in een groep lawaaierige hollanders is dat ook zeker een aanrader.
Wij gaan altijd met fox. En bevalt iedere keer erg goed.

Mooie hotels, fijn vervoer en een gevarieerd programma.

En wat fijn is dat ze tegenwoordig kleine groepen hebben met een max van 16. Ik vind het zeer fijn.

En wat betreft vreemde mensen. Ik ga voor mijzelf op vakantie en het zou leuk zijn als er leuke mensen in de groep zitten. Mocht dat niet zo zijn dan zijn we in ieder geval samen.

Tot nu toe altijd hele leuke groepen gehad. En zelfs vrienden er aan over gehouden :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:marieka1984 schreef op 05 mei 2016 @ 20:33:

Wij gaan altijd met fox. En bevalt iedere keer erg goed.

Mooie hotels, fijn vervoer en een gevarieerd programma.

En wat fijn is dat ze tegenwoordig kleine groepen hebben met een max van 16. Ik vind het zeer fijn.

En wat betreft vreemde mensen. Ik ga voor mijzelf op vakantie en het zou leuk zijn als er leuke mensen in de groep zitten. Mocht dat niet zo zijn dan zijn we in ieder geval samen.

Tot nu toe altijd hele leuke groepen gehad. En zelfs vrienden er aan over gehouden :-)Tuurlijk ga je voor jezelf op vakantie. Daarom kies ik er juist voor om alleen te reizen. Ik ben liever alleen op reis dan dat ik het risico loop om samen te reizen met mensen waar ik geen klik mee heb. Door zelf te reizen ben je ook vrijer in je plannen en kun je kijken waar je heen wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met Shoestring naar Zuid-Afrika gegaan. Dat viel goed mee ondanks de erg kleine groep. Minimum aantal deelnemers was 5 en daar kwamen we niet aan. We waren met 4 ingeschreven (een koppel, ik en nog een andere vrijgezel) en de reis mocht toch doorgaan. Minder dan 3 weken voor vertrek haakte die andere vrijgezel toch af. Het was te laat om de reis nog te annuleren dus hadden wij een 'groepsreis' met 3 personen.

We hadden een kok mee en een gids. Uiteindelijk werd het een superreis maar het had evengoed erg kunnen tegenvallen.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Ik houd er niet zo van alleen te reizen..

Puur omdat ik het fijn vind toch het georganiseerde te hebben

Ik boek nu de vakantie en klaar is het. Ik kijk welke dingen ik wil zien bij de plaatsen waar ik kom. Als er iets is alles word voor je geregeld.. heerlijk.

En mocht ik geen klik hebben met mensen (wat nog niet is gebeurd..) dan kan ik mij daar wel goed voor afsluiten. Ik vind t allang leuk dat ik weer ergens heen ben op vakantie..



Maar gelukkig hebben we allemaal onze eigen voorkeuren :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven