Groningen: leuke winkelstad of niet?

06-05-2012 13:38 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is Groningen leuk om een dagje te shoppen of valt het tegen? Heeft Groningen naast de grote ketens ook veel leuke/kleine bijzondere winkeltjes?



Ben eigenlijk benieuwd naar jullie mening
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het wel leuk shoppen daar ja!

Ik kan me alleen niet meer herinneren of er ook bijzondere winkeltjes waren, het is alweer een tijdje geleden
Alle reacties Link kopieren
Jahoor, groningen is gezellig, blijf ook nog even hangen om ergens een hapje te eten. Maandagen zijn alle kleine winkeltjes trouwens dicht, of pas open na 13:00



De leuke gekke winkeltjes kan je vooral vinden in de folkingerstraat en de kijk in t jat. Dat is vanaf het station, de museumbrug over (loop en fietsbrug) en dan eigenlijk gewoon rechtdoor.



Zijstraatjes daarvan (zwanestraat bijvoorbeeld) zijn ook gezellig.
Alle reacties Link kopieren
De herestraat is de straat met de grote ketens, maar de kleinere strastjes die parallel lopen aan de herestraat hebben ook weer leuke winkels.
Alle reacties Link kopieren
Ja, Folkingestraat heeft de leuke kleine winkeltjes, echt een aanrader! Het is van oudsher een joodse straat, je vindt er veel joodse symbolen terug. Daar heb je ook een paar leuke lunchtentjes: Freshtoday en Puur.

Vismarkt, Waagplein, Grote Markt, Herestraat en Oosterstraat zijn de straten met de meeste winkels.
Groningen wordt vanouds Parijs van het noorden genoemd, dus dat zit wel goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:pop1980 schreef op 06 mei 2012 @ 14:08:

Ja, Folkingestraat heeft de leuke kleine winkeltjes, echt een aanrader! Het is van oudsher een joodse straat, je vindt er veel joodse symbolen terug. Daar heb je ook een paar leuke lunchtentjes: Freshtoday en Puur.

Vismarkt, Waagplein, Grote Markt, Herestraat en Oosterstraat zijn de straten met de meeste winkels.Zit de Souk er nog?
Alle reacties Link kopieren
yep le souk zit er ook nog (maar hebben op zaterdag ook altijd een kraam op de vismarkt)



verder eens met de rest, omzeil de grote winkelstraten en ga lekker snuuster'n in de kleine straatjes en steegjes.
Jaaaa Groningen is een bijzonder leuke stad, echt een aanrader voor een dagje winkelen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Kom er vandaan en aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Het is behoorlijk ver weg (als je in de randstad) woont maar, als je er dan bent dan geniet je toch echt. het is heel groot en een echte stadshart. Ik ben geboren en getogen in Rdam en hier hebben we een leuke stad maar, Groningen is toch wel het leukst.

Veel terassjes, veel winkels, leuke markt en echt van alles wat. Van de Zara tot kleine winkeltjes met prul :-)
Alle reacties Link kopieren
Nah ja de randstad is net zo ver weg........(als je in het Noorden woont)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Gronigen een leuke stad om een weekendje (shoppen enz) door te brengen.
Alle reacties Link kopieren
De Carolieweg wordt eigenlijk nooit genoemd, maar daar zitten ook leuke zaken. Ik slaag voor kleding altijd heel goed bij Floret Fashion, ondanks mijn maat 46. De collegas vragen me regelmatig of ik Desigual aan heb. De Herestraat heeft alleen maar de bekende ketens die in elke stad zitten. Folkingestraat, Zwanestraat en Oude Kijk in t Jatstraat hebben de leukste en apartste winkels. Juffies is ook leuk, die verkopen ook knuffels van Buurman en Buurman, Molletje, Der Maus etc.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Om nog maar een erg leuke winkel te droppen, vooral als je kinderen hebt of op zoek bent naar een leuk kraamcadeautje....Wijsneus in de Folkingestraat.
Ik vind inmiddels de stad niet zo bijzonder meer qua winkels. Ik slaag er eigenlijk heel weinig Misschien omdat ik het al 'gewend' ben en dagelijks in het centrum kom. Ik vind het trouwens wel een van de meest sfeervolle steden, dus wat dat betreft zit je soïso goed.
Ik vind Groningen een leuke binnenstad hebben. De grote winkelketens bevinden zich inderdaad in de Herestraat, en de kleinere winkels in de straten eromheen. En het is gewoon heerlijk om even een terrasje te pakken. Overigens is er op bepaalde dagen ook een markt, maar dat is geloof ik maar 3x per week.
Alle reacties Link kopieren
Markt is er op dinsdag, vrijdag en zaterdag (op de Vismarkt en Grote Markt). Op zaterdag zijn er de meeste kramen, op dinsdag de minste.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de warenmarkt ( op de Grote Markt) niets meer aan sinds de nieuwe indeling.





Gelukkig is de Vismarkt nog wel leuk.



En de meikermis komt er weer aan, ter ere van mijn verjaardag !

(Als mijn vader het niet verboden had, dan was mijn moeder nog het reuzenrad in gegaan. Zou leuk zijn geweest om daar ter wereld te komen).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zwanestraat en Stoeldraaiersstraat hebben ook leuke winkels, de kinderboekhandel is goed (stoeldraaiersstraat), en in de Zwanestraat is Stadse Fratsen leuk (design kadowinkel).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven