Handdoekje leggen, niemand zeggen;)

14-05-2014 12:13 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik ga volgende week heerlijk op vakantie. Uiteraard heeft het complex een zwembad en toen kwamen de opmerkingen al voorbij over de handdoeken...



Ik lees vaak als ergernis nummer 1 dat men bij het zwembad komt en er dan al stoelen/ligbedden zijn "gereserveerd" met een handdoek en dat vind ik zelf verschrikkelijk, heb dan ook gewoon de neiging de handdoek aan de kant te leggen en lekker te gaan liggen/zitten...



Maar nu vroeg ik me af hé, omdat het zo vaak voorkomt, naar de beweegredenen van mensen die dit doen of wel normaal vinden... Er zitten hier zoveel mensen op het Forum wellicht ook mensen die er dus anders tegenaan kijken dan ik...



So enlighten me, waarom vinden zo veel mensen, want het gebeurd echt veel als ik de verhalen moet geloven, dit wel kunnen?



En misschien een leuke side-line, andere vakantie irritaties??



Alvast bedankt voor de reacties, ben erg benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
PS: Ben even lunchen, kom zo weer reageren!!
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen zullen het doen omdat anderen het ook doen en ze het " gevecht " niet aan durven gaan om een handdoek van een ander weg te halen.

Als je elke dag " er naast pist " en je geen plekje meer hebt,ndan ga je waarschijnlijk vanzelf wel een keer mee in dat gedoe.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor mij er ook aan, heb het nog nooit gedaan. Wel is een handdoek laten liggen om in het hotel even wat te gaan lunchen en daarna weer terug te komen. En dat is eigenlijk net zo irritant realiseer ik mij.



Maar ik vermoed dat de gemiddelde handdoek legger niet hier op het forum mee schrijft
Alle reacties Link kopieren
[quote]hartenvier schreef op 14 mei 2014 @ 12:15:

Ik stoor mij er ook aan, heb het nog nooit gedaan. Wel is een handdoek laten liggen om in het hotel even wat te gaan lunchen en daarna weer terug te komen. En dat is eigenlijk net zo irritant realiseer ik mij.



Maar ik vermoed dat de gemiddelde handdoek legger niet hier op het forum mee schrijft[/quote]



Denk je? En waarom dan niet? Ik bedoel het komt zooooo vaak voor als ik de verhalen moet geloven, zouden die mensen hier dan niet te vinden zijn?
Alle reacties Link kopieren
Omdat mensen een plekje direct aan het zwembad willen hebben, met de hele familie, of dat ze zon of juist een parasol willen hebben.



De ene keer dat ik naar een dergelijke accommodatie ging, werden de handdoeken gewoon door de badmannen weggepakt en op een stapel gelegd. Ze hielden in de gaten wie er regelmatig zat (en misschien op het weghaal moment even aan het zwemmen waren ofzo) en natuurlijk kregen ze wel commentaar van de gasten, maar ook veel bedankjes van mensen die nu gewoon konden gaan zitten waar ze wilden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
De daders kun je volgens mij via de Duitse fora bereiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 14 mei 2014 @ 12:16:

[quote]hartenvier schreef op 14 mei 2014 @ 12:15:

Ik stoor mij er ook aan, heb het nog nooit gedaan. Wel is een handdoek laten liggen om in het hotel even wat te gaan lunchen en daarna weer terug te komen. En dat is eigenlijk net zo irritant realiseer ik mij.



Maar ik vermoed dat de gemiddelde handdoek legger niet hier op het forum mee schrijft[/quote]



Denk je? En waarom dan niet? Ik bedoel het komt zooooo vaak voor als ik de verhalen moet geloven, zouden die mensen hier dan niet te vinden zijn?



Ik zie ook heel veel mensen hun baby laten bungelen in een baby Bjorn, die lezen ook niet op het forum vermoed ik



Niet heel Nederland wandeld hier rond
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 14 mei 2014 @ 12:18:

Omdat mensen een plekje direct aan het zwembad willen hebben, met de hele familie, of dat ze zon of juist een parasol willen hebben.



De ene keer dat ik naar een dergelijke accommodatie ging, werden de handdoeken gewoon door de badmannen weggepakt en op een stapel gelegd. Ze hielden in de gaten wie er regelmatig zat (en misschien op het weghaal moment even aan het zwemmen waren ofzo) en natuurlijk kregen ze wel commentaar van de gasten, maar ook veel bedankjes van mensen die nu gewoon konden gaan zitten waar ze wilden.Mooie oplossing!
Alle reacties Link kopieren
Wij leggen ook onze handdoek op een stoel als er geen gras/zand is. Het is dan wel de bedoeling om naast het zwemmen ons eens neer te leggen niet om vb eerst op restaurant te gaan. Op gras/zand liggen vind ik niet erg maar met mijn chronische gewrichtsziekte leg/zet ik me niet op stenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 1 vakantie gedaan.





- voor mijn ernstig zieke familielid, het was haar laatste vakantie, en ze kon niet tegen de drukke kids (kon ze niet meer overheen praten) en mocht ivm chemo geen directe zon dus parasol. Ik legde daarom 2 handdoeken neer. De rest van de Fam trok later wel een bedje ergens bij of ging bij haar zitten
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Bij de meeste hotels waar ik verbleef was het handdoek neerleggen verboden. Deze werden dan ook door het personeel verwijderd en er werd een kaartje neergelegd waar ze hun handdoek op konden halen. Vond dat een prima oplossing.



Je hebt soms lui die hun handdoek om 7 uur 's morgens al neerleggen en pas tegen 13 uur aan komen kakken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders deden het Ik leerde op dit forum dat het asociaal was, dus mij zul je het niet zien doen. Vroeg opstaan, handdoek neerleggen, ontbijten en weer terug naar het strand.
Some flies are too awesome for the wall
Alle reacties Link kopieren
Ik haal ze gewoon weg als ik zie dat die handdoeken er ´s ochtends vroeg al zijn neergelegd en bijv om 10.00-11.00 uur nog niet in gebruik zijn...



Even gaan lunchen is natuurlijk geen probleem maar meestal laten mensen dan ook meer liggen dan alleen hun handdoek.



Vind het van de zotte dat mensen ´s ochtends vroeg een bedje claimen en vervolgens pas tegen de middag er gebruik van gaan maken.

Hotels zouden het gewoon standaard moeten verbieden.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in het algemeen vroege vogels op vakantie, zijn meestal al rond een uur of 9 ons appartement uit.

Dan liggen er al overal handdoeken uitgestald. Erg asociaal vind ik dat, zeker als je die mensen pas om een uur of 12 ziet aankomen.



Wat ik doe verdient misschien ook geen schoonheidsprijs, maar ik heb op een gegeven moment alle handdoeken van elk bed gehaald en op een hoop gelegd. de mensen die dan aankomen weten dan ook niet dat wij dat hebben gedaan, omdat wij op "hun" bed zijn gaan liggen.



Eigenlijk zou de accommodatie zelf daar beter op moeten letten vind ik. Heb alleen nog meegemaakt dat er een bordje hing dat het verboden was, maar verder gebeurde er niks mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:poezewoefje schreef op 14 mei 2014 @ 12:29:

Wij leggen ook onze handdoek op een stoel als er geen gras/zand is. Het is dan wel de bedoeling om naast het zwemmen ons eens neer te leggen niet om vb eerst op restaurant te gaan. Op gras/zand liggen vind ik niet erg maar met mijn chronische gewrichtsziekte leg/zet ik me niet op stenen.Maar staan jullie dan bewust eerder op om een handdoek neer te leggen en gaan dan weer terug naar bed?
Ik vind dat ook vervelend dat handdoeken neerleggen.

Ik dacht dat het voornamelijk Duitsers waren die dat deden, de mensen die ook kuilen graven.



Ik denk dat het ook aan de bestemming ligt.

In Lloret de Mar en Benidorm zullen de mensen dat wellicht eerder doen dan in Nice of St. Tropez.

Er komt bij de eerste bestemmingen ander volk.



Mensen die aan handdoekje leggen doen, hebben waarschijnlijk het idee dat dat hun recht is. Ze hebben betaald voor hun vakantie, dus hebben ze recht op alles wat er aanwezig is.

Zo staan die mensen vast ook als eerste bij het lopend buffet en scheppen hun bord vol, want ja, gratis of nou ja, voor betaald vooraf. En dan vervolgens de helft van het eten weggooien.



Als ik ergens ben waar er handdoeken gelegd worden, dan ben ik zo brutaal om deze opzij te leggen (als ik zeker weet dat de eigenaren al erg lang weg zijn).

Voor een ziek persoon die een speciale plek moet hebben, maak ik graag een uitzondering.

Die gun ik de beste plek bij het strand/zwembad.
Wij zijn zelf helemaal geen vakantiegangers, dus ik heb de kans niet om zo asociaal te zijn, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen moet ik zeggen.



Kijk, als je in je uppie bent, dan maakt het niet zoveel uit welke stoel je te pakken krijgt. Maar als je met je hele gezin bent, laten we zeggen; vader, moeder en twee kinderen, dan vind je het fijn om bij elkaar te liggen. Ook als je bijvoorbeeld met vrienden bent. Als je dan tegen tienen erachter komt dat er weliswaar nog 6 stoelen vrij zijn maar dat je een halve kilometer van je kinderen verwijderd bent, word je daar niet echt blij van.



En een hotel met 100 gasten zou gewoon ook 100 stoelen moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
@ Exces



Maar dan sta je toch gewoon eerder op lijkt me?



Wie het eerst komt...
Alle reacties Link kopieren
Ok ik zal het eerlijk opbiechten. Me jarenlang geergerd aan mensen die s morgens vroeg hun handdoek al neerlegden en vervolgens urenlang niet verschenen. Ben er op een gegeven moment ook aan mee gaan doen omdat er anders geen ligbed meer te krijgen is. s Morgens voor het ontbijt, om een uurtje of negen je handdoek neerleggen en direct na het ontbijt gaan liggen. Ik vind dat het hotelpersoneel hiertegen moet optreden. Het staat wel overal aangeplakt, maar het gebeurt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:albertha schreef op 14 mei 2014 @ 13:09:

Ok ik zal het eerlijk opbiechten. Me jarenlang geergerd aan mensen die s morgens vroeg hun handdoek al neerlegden en vervolgens urenlang niet verschenen. Ben er op een gegeven moment ook aan mee gaan doen omdat er anders geen ligbed meer te krijgen is. s Morgens voor het ontbijt, om een uurtje of negen je handdoek neerleggen en direct na het ontbijt gaan liggen. Ik vind dat het hotelpersoneel hiertegen moet optreden. Het staat wel overal aangeplakt, maar het gebeurt niet.





Maar zo los je toch niets op??



Waarom niet die mensen aanspreken hierop?



Je zegt dat je vind dat het hotelpersoneel hier tegen moet optreden maar moet je dan niet gewoon het probleem kenbaar maken bij je hotel, ik bedoel..dan kunnen ze er wat aan doen, toch??
Ik vind dat ook vreselijk. Mijn man doet hetzelfde als veel mensen hier; hij haalt gewoon de handdoeken weg. En hoewel ik het met hem eens ben zit ik nog niet rustig. Ben altijd bang voor een scène.



Hetzelfde geldt eigenlijk voor een Ballorig oid. De kinderen zijn spelen en de ouders houden doodleuk urenlang een aantal stoelen bezet voor hun kinderen. Maar die kinderen zitten eigenlijk amper op die stoelen, ja vijf minuten om iets te eten of te drinken. Met als gevolg dat als het druk is, zoals in een regenachtige vakantie, sommige volwassen mensen niet kunnen zitten terwijl her en der lege stoelen staan. Want dan zegt iedereen: "nee, die is bezet. " Eigenlijk is dat gek. Maar wel de praktijk.
Ik leg die handdoeken netjes opgevouwen weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben schuldig.

In een hotel gezeten waar je echt geen plek had, als je niet een bedje had geclaimd. Dus voor het ontbijt langs het zwembad, handdoek en boek neerleggen. Na het ontbijt er direct naar toe.



Het zal wel asociaal zijn, maar ik ga niet op vakantie om een week lang met m'n kont op het gras te zitten.
En wat dan als je terug komt en je handdoek is weg? Ga je dan een scène schoppen of netjes op het gras zitten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven