Handdoekje leggen, niemand zeggen;)

14-05-2014 12:13 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik ga volgende week heerlijk op vakantie. Uiteraard heeft het complex een zwembad en toen kwamen de opmerkingen al voorbij over de handdoeken...



Ik lees vaak als ergernis nummer 1 dat men bij het zwembad komt en er dan al stoelen/ligbedden zijn "gereserveerd" met een handdoek en dat vind ik zelf verschrikkelijk, heb dan ook gewoon de neiging de handdoek aan de kant te leggen en lekker te gaan liggen/zitten...



Maar nu vroeg ik me af hé, omdat het zo vaak voorkomt, naar de beweegredenen van mensen die dit doen of wel normaal vinden... Er zitten hier zoveel mensen op het Forum wellicht ook mensen die er dus anders tegenaan kijken dan ik...



So enlighten me, waarom vinden zo veel mensen, want het gebeurd echt veel als ik de verhalen moet geloven, dit wel kunnen?



En misschien een leuke side-line, andere vakantie irritaties??



Alvast bedankt voor de reacties, ben erg benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 14 mei 2014 @ 12:59:

[...]





Maar staan jullie dan bewust eerder op om een handdoek neer te leggen en gaan dan weer terug naar bed?Nee nee. Wij komen toe. Als er nog een stoel vrij is nemen we die en dan direct het water in. Na het zwemmen ons wat leggen drogen. Soms zwemmen we dan nog eens. Als we er genoeg van hebben keren we terug en nemen we al ons grief weer mee.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vaker in hotels geweest waar gewoon ruim voldoende bedjes waren. Dan is het probleem direct opgelost. Die paar mensen die dan nog persé een handdoek moeten neerleggen, zijn dan ook meteen niet meer zo irritant.

Dan loop je gewoon door naar een plek die wel vrij is.
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op 14 mei 2014 @ 13:20:

Ik ben schuldig.

In een hotel gezeten waar je echt geen plek had, als je niet een bedje had geclaimd. Dus voor het ontbijt langs het zwembad, handdoek en boek neerleggen. Na het ontbijt er direct naar toe.



Het zal wel asociaal zijn, maar ik ga niet op vakantie om een week lang met m'n kont op het gras te zitten.En die andere mensen dan? Die dat niet doen? Hebben die dan ook niet dezelfde rechten als jij?



Waarom dan niet gewoon eerder opstaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op 14 mei 2014 @ 13:20:

Ik ben schuldig.

In een hotel gezeten waar je echt geen plek had, als je niet een bedje had geclaimd. Dus voor het ontbijt langs het zwembad, handdoek en boek neerleggen. Na het ontbijt er direct naar toe.



Het zal wel asociaal zijn, maar ik ga niet op vakantie om een week lang met m'n kont op het gras te zitten.



Maar dat vind ik wat anders, want je bent niet een halve dag weg. Ik ben ook tussendoor wel is gaan lunchen, jij doet niet anders, alleen is het een andere maaltijd.

Jij duikt daarna niet nog je nest in om daarna pas is om 12-13 uur terug te komen
Alle reacties Link kopieren
quote:annelaure schreef op 14 mei 2014 @ 13:22:

En wat dan als je terug komt en je handdoek is weg? Ga je dan een scène schoppen of netjes op het gras zitten?

Nog nooit van m'n leven een scene geschopt, dus ik weet niet waarom ik dat dan op eens wel zou doen.



Ik zou denk ik gewoon wat anders gaan doen. Maar ik ga met m'n achter in de vijftig lijf niet op de grond liggen.
Haha dat net noreservations een stoel reserveert
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk die mensen die dat doen.



Handdoek leggen
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik kan me wel altijd ergeren dat je goud geld betaalt voor een vakantie, en dan dit soort gezeik krijgt. Wat nou geen plek aan het zwembad, wat nou lege schalen bij het buffet? Omdat je geen aso bent pis je blijkbaar buiten de pot. Dan moet je misschien niet naar zo'n resort gaan, maar dan nog. Het kost je duizenden euro's, mag je dan verdorie aan het zwembad liggen zonder al teveel gedoe?



Off my soapbox
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 14 mei 2014 @ 13:24:

[...]





En die andere mensen dan? Die dat niet doen? Hebben die dan ook niet dezelfde rechten als jij?



Waarom dan niet gewoon eerder opstaan?

Ik slaap op vakantie uit tot een uur of 7, eerder opstaan lijkt me niet nodig.

En ik zit geen uren in de ontbijtzaal. Hoogstens een half uurtje. Bedjes zijn dan dus een half uur leeg met m'n handdoek er op.



Ja, die andere mensen hebben dezelfde rechten. Maar ik ga niet, omdat dat nu eenmaal fatsoenlijk is, mijn vakantie laten verpesten doordat er nooit plek bij het zwembad is.

Ik lig er overigens maar een uur of drie, dan ben ik het wel weer zat en kunnen de laatslapers het bed overnemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:annelaure schreef op 14 mei 2014 @ 13:26:

Haha dat net noreservations een stoel reserveert
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n sneuneus die om 6 uur een handdoek neerlegt. Maar dan weer minder sneu, omdat ik ook daadwerkelijk op het strand ga liggen Ben in NL mn bed niet uit te branden, maar op een vakantiebestemming lukt dat prima en ik vind het heerlijk om er net na zonsopgang te zijn, in alle rust en lekker te zwemmen in de zee.

Ik zie er zat die alleen even het handdoekje neerleggen en weer vertrekken, maar maak daar niet mijn probleem van. Moet eerlijk zeggen dat het in mijn ervaring vooral Nederlanders en Oost-Europeanen zijn en eigenlijk helemaal geen Duitsers.

Vorig jaar was ik om 10 uur even gaan ontbijten en dan laat ik dus inderdaad mn spullen liggen. Toen ik nog geen half uur later terug kwam begon er een Nederlander tegen me uit te varen waar ik het gore lef vandaan haalde een bedje te bezetten en pas om half 11 aan te komen kakken. Hij had de spullen willen weghalen, wat netjes was voorkomen door het personeel. Heb die meneer uitgelegd dat ik hem 6 uur 's ochtends kon aanraden. En wat denk je: volgende dag was ie er. Om zn handdoekje neer te leggen en die dag tegen 12en weer eens terug te komen...
Alle reacties Link kopieren
quote:topdropje schreef op 14 mei 2014 @ 13:29:

Ik kan me wel altijd ergeren dat je goud geld betaalt voor een vakantie, en dan dit soort gezeik krijgt. Wat nou geen plek aan het zwembad, wat nou lege schalen bij het buffet? Omdat je geen aso bent pis je blijkbaar buiten de pot. Dan moet je misschien niet naar zo'n resort gaan, maar dan nog. Het kost je duizenden euro's, mag je dan verdorie aan het zwembad liggen zonder al teveel gedoe?



Off my soapbox

Hier ben ik het roerend mee eens.

Koop als hotel 50 bedjes meer en je bent van dit gezeik af.

Valse zunigheid.
Deze handdoek heb ik pas geleden gekregen en vind hem erg leuk! Moest er wel om lachen. De gever weet dat ik enorm chagerijnig kan worden als ik bij een behoorlijk leeg zwembad geen stoel meer kan bemachtigen.



Alle reacties Link kopieren
quote:pollen schreef op 14 mei 2014 @ 13:31:

Ik ben zo'n sneuneus die om 6 uur een handdoek neerlegt. Maar dan weer minder sneu, omdat ik ook daadwerkelijk op het strand ga liggen Ben in NL mn bed niet uit te branden, maar op een vakantiebestemming lukt dat prima en ik vind het heerlijk om er net na zonsopgang te zijn, in alle rust en lekker te zwemmen in de zee.

Ik zie er zat die alleen even het handdoekje neerleggen en weer vertrekken, maar maak daar niet mijn probleem van. Moet eerlijk zeggen dat het in mijn ervaring vooral Nederlanders en Oost-Europeanen zijn en eigenlijk helemaal geen Duitsers.

Vorig jaar was ik om 10 uur even gaan ontbijten en dan laat ik dus inderdaad mn spullen liggen. Toen ik nog geen half uur later terug kwam begon er een Nederlander tegen me uit te varen waar ik het gore lef vandaan haalde een bedje te bezetten en pas om half 11 aan te komen kakken. Hij had de spullen willen weghalen, wat netjes was voorkomen door het personeel. Heb die meneer uitgelegd dat ik hem 6 uur 's ochtends kon aanraden. En wat denk je: volgende dag was ie er. Om zn handdoekje neer te leggen en die dag tegen 12en weer eens terug te komen...Jij maakt toch om 6 uur gelijk gebruik van dat bedje, dat maakt jou een vroege vogel, maar geen sneuneus
Alle reacties Link kopieren
quote:topdropje schreef op 14 mei 2014 @ 13:29:

Ik kan me wel altijd ergeren dat je goud geld betaalt voor een vakantie, en dan dit soort gezeik krijgt. Wat nou geen plek aan het zwembad, wat nou lege schalen bij het buffet? Omdat je geen aso bent pis je blijkbaar buiten de pot. Dan moet je misschien niet naar zo'n resort gaan, maar dan nog. Het kost je duizenden euro's, mag je dan verdorie aan het zwembad liggen zonder al teveel gedoe?



Off my soapbox



Dus?



Jij legt je handdoek dan wel neer?
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 14 mei 2014 @ 13:28:

Vreselijk die mensen die dat doen.



Handdoek leggen

Ja.

Maar doe je er niet aan mee heb je dus geen plek. Of je moet elke dag gezellig ruzie willen maken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is nogal irritant dat je al net persoon na het ontbijt aankomt lopen met je handdoek en alle bedjes al zijn voorzien van handdoeken maar je geen persoon kan herkennen. Dit heb ik toen 3 dagen laten gebeuren waarna ik daarna dacht doeg ik heb net zoveel recht op een heerlijk plekje al al die andere mensen die hier zijn. Ben toen mijn handdoek voor het ontbijt op een bedje gaan leggen. Na die vakantie heb ik overigens ook nooit meer zo een vakantie geboekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in Spanje één keer wel gedaan. Waarom? Omdat vrijwel iedereen het deed! Dan moet je wel, want geen plek aan het zwembad is geen optie. Dan is mijn vakantie verziekt. En toen moest ik er ook nog eens vroeg voor opstaan, daarna ontbijten en dan naar het zwembad.



Het hangt echt van het hotel af. Als een hotel genoeg bedjes heeft of het strand is dichtbij dan gebeurt het vrijwel niet omdat er dan genoeg plek is, maar als er te weinig bedjes zijn dan heb je een probleem.



En ja, ik heb weleens een handdoek weggehaald. Sommige mensen leggen een handdoek om vervolgens uren weg te blijven. Dat vind ik aso, als ik hem leg dan ben ik max. 20 min. weg.
No love without lost
Maar dat bedoel ik; je wil je toch niet wild ergeren aan dingen op een vakantie waar je het hele jaar voor moet sparen? Dat is toch raar? Dan kan je zeggen, "ik laat mijn vakantie niet verpesten," maar dat is best lastig als je een fatsoenlijk mens bent en aso praktijken voor je neus gebeuren.



Ook zoiets; een ijskoud zwembad. Heb ooit mijn peutertje blauw van de kou uit het water gehaald. Je betaalt zo vreselijk veel geld, en dan kan je kindje niet rondspartelen. En dan is het antwoord op je klacht: "Ja we hebben net het water ververst en de zon is nog niet zo fel (het was begin juli op Mallorca) dus tja...niks aan te doen." Woest was ik. Je wint zo'n discussie nooit.



(En geloof me, ik ben een erg positief persoon!)
Vorig jaar camping Gardameer. Ze stonden zich te verdringen voor de poort van het zwembad

(kijk hier maar eens een oud filmpje op youtube http://youtu.be/NYaCYcbOkMA)



En het zijn vooral Nederlanders die het doen hoor.



Jaar ervoor andere camping Italie aan de kust. Daar moest je betalen voor de ligstoelen........plek zat
quote:Anthonius schreef op 14 mei 2014 @ 13:41:

[...]





Dus?



Jij legt je handdoek dan wel neer?Dus zoals gezegd, ik erger me wild en mijn man gooit de handdoeken van de stoel. Waar ik dan weer onrustig door word want geen zin in ruzie. Maar nee ik doe daar niet aan mee.
O mosterd zie ik mbt het filmpje
Alle reacties Link kopieren
De tendens is dus hier, bij diegene die het doen, je moet wel want anders vis je achter het net!!



Maar ik lees NERGENS iemand die de ander er dan op aanspreekt of naar de staf van het hotel gaat, waarom niet?



EDIT: Behalve dan de man van Topdropje; wat een baas trouwens!! Ik zou nl precies hetzelfde doen!



Waarom niet die cirkel doorbreken, vind het erg gemakkelijk om je te verschuilen achter; ja maar zij doen het ook...



"want geen plek aan het zwembad is geen optie. Dan is mijn vakantie verziekt."



Sorry hoor ik vind dit wel heel erg hoor... Beetje sneu ook zelfs...
Alle reacties Link kopieren
Mijn neef plaatste eens een filmpje op fb waarop is te zien dat hij in een resort in Turkije en met hem serieus nog 100 andere gasten in de rij voor het hek van het awzmbad staat.

Om 8 uur gingen de hekken open en stormde ze naar binnen om ligstoelen te reserveren.

Gefilmd vanaf het balkon door nicht...mijn mond viel open....
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouw2punt0 schreef op 14 mei 2014 @ 13:43:

Dan moet je wel, want geen plek aan het zwembad is geen optie. Dan is mijn vakantie verziekt. En toen moest ik er ook nog eens vroeg voor opstaan, daarna ontbijten en dan naar het zwembad.

Huh? Geen plek is geen optie en anders is je hele vakantie verpest? Lig je dan je hele vakantie aan het zwembad?
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven