Handdoekje leggen, niemand zeggen;)

14-05-2014 12:13 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik ga volgende week heerlijk op vakantie. Uiteraard heeft het complex een zwembad en toen kwamen de opmerkingen al voorbij over de handdoeken...



Ik lees vaak als ergernis nummer 1 dat men bij het zwembad komt en er dan al stoelen/ligbedden zijn "gereserveerd" met een handdoek en dat vind ik zelf verschrikkelijk, heb dan ook gewoon de neiging de handdoek aan de kant te leggen en lekker te gaan liggen/zitten...



Maar nu vroeg ik me af hé, omdat het zo vaak voorkomt, naar de beweegredenen van mensen die dit doen of wel normaal vinden... Er zitten hier zoveel mensen op het Forum wellicht ook mensen die er dus anders tegenaan kijken dan ik...



So enlighten me, waarom vinden zo veel mensen, want het gebeurd echt veel als ik de verhalen moet geloven, dit wel kunnen?



En misschien een leuke side-line, andere vakantie irritaties??



Alvast bedankt voor de reacties, ben erg benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/watch?v=TGikppAjYMU



http://www.youtube.com/watch?v=ZZSmIjgBaJc





http://www.youtube.com/watch?v=5ahZmwUab3c



Het gebeurt vaker wel dan niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
azwmbad is zwembad
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 14 mei 2014 @ 13:50:

[...]



Huh? Geen plek is geen optie en anders is je hele vakantie verpest? Lig je dan je hele vakantie aan het zwembad?Voor sommige mensen IS dat vakantie; luieren op een bedje. Niets mis mee en niet minderwaardig aan een ander soort vakantie, lijkt mij zo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 14 mei 2014 @ 13:46:

Vorig jaar camping Gardameer. Ze stonden zich te verdringen voor de poort van het zwembad

(kijk hier maar eens een oud filmpje op youtube http://youtu.be/NYaCYcbOkMA)



En het zijn vooral Nederlanders die het doen hoor.



Jaar ervoor andere camping Italie aan de kust. Daar moest je betalen voor de ligstoelen........plek zat Maar... Bij het Gardameer? Daar ben ik ook wel eens geweest en dan is er dus een prachtig meer nabij, namelijk het Gardameer!!! Waarom gaan al die mensen daar niet heen?



Ik ken zuid-Italie een beetje en daar is het gebruikelijk dat de strandopgang een Lido is. Dat is een strandtent met bedjes en parasols. Je betaalt voor je bedjes, je kan bijvoorbeeld met de eigenaar van de strandtent een afspraak maken voor een week, of een maand, of hoe lang je er dan ook bent. Zo duur is dat niet en je hoeft er helemaal niet perse iedere dag heen, en altijd genoeg plek voor iedereen.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 14 mei 2014 @ 13:54:

[...]



Maar... Bij het Gardameer? Daar ben ik ook wel eens geweest en dan is er dus een prachtig meer nabij, namelijk het Gardameer!!! Waarom gaan al die mensen daar niet heen?



.



Mogen ze dat zelf uitmaken?



Er zijn volksstammen mensen die hun vakantie uitkiezen op het mooie weer, ipv op de mooie omgeving.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 mei 2014 @ 13:51:

http://www.youtube.com/watch?v=TGikppAjYMU



http://www.youtube.com/watch?v=ZZSmIjgBaJc





http://www.youtube.com/watch?v=5ahZmwUab3c



Het gebeurt vaker wel dan niet. de filmpjes vind ik dan weer wel heel leuk. Muziekje bij de eerste.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 mei 2014 @ 13:58:

[...]





Mogen ze dat zelf uitmaken?



Er zijn volksstammen mensen die hun vakantie uitkiezen op het mooie weer, ipv op de mooie omgeving.Ik snap er gewoon niets van dat je een soort handdoekenwedstrijdje moet gaan houden, en je daaraan ook nog stoort en je vakantie als mislukt beschouwt als je geen plekje-aan-het-zwembad weet te bemachtigen, terwijl je ook gewoon lekker je camping af zou kunnen gaan omdat je bijvoorbeeld vlak bij het gardameer zit...
Zeg maar Spijker.
quote:Anthonius schreef op 14 mei 2014 @ 13:09:

@ Exces



Maar dan sta je toch gewoon eerder op lijkt me?



Wie het eerst komt...



Eh... nou...



Het ligt een beetje aan de leeftijd van je kinderen natuurlijk maar toen mijn dochter 0-2 was, had ik een uur nodig om alles bij elkaar te pakken (luiers, voeding, speeltjes). Van 2 tot pakweg 4 willen ze alles selluf doen en hebben ze zelf een uur nodig. Dan krijg je een periode dat ze weliswaar alles zelf kunnen maar bepaald niet de snelsten zijn.



Die van mij is inmiddels 14. Even omkleden voor paardrijles is in mijn ogen; jeans uit, rijbroek aan, klaar. Waarom zij een half uur boven is weet ik niet. En ik wil het niet weten ook . Ze is op een leeftijd dat je zou kunnen zeggen; ik wacht er niet op, ik ben weg. Maar ik weet niet hoeveel stoelen er staan?? Hoe groot zo´n strand is?? Begin tussen al die mensen en zooi je ouders maar eens te zoeken.



Dus als ik ervan uit ga dat je kunt ontbijten rond 8 uur, daar een uurtje voor nodig hebt, dan nog een uur voor het bij elkaar rapen van alle zooi die mee moet, dan is het zomaar tien uur. Of later.



En nogmaals, eigenlijk zou een hotel met 100 gasten ook gewoon 100 stoelen moeten hebben. Ik heb hier thuis zo´n kunststoffen blokkerding in felgroen. Dat ding heeft 25 euro gekost en gaat al 4 zomers mee. Laten we zeggen dat de stoelen bij zo´n complex maximaal 1 seizoen meegaan, dan nog hebben ze die 25 euro er makkelijk uit. En anders verhuren ze ze voor een euro per dag. Probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 14 mei 2014 @ 13:46:

Vorig jaar camping Gardameer. Ze stonden zich te verdringen voor de poort van het zwembad

(kijk hier maar eens een oud filmpje op youtube http://youtu.be/NYaCYcbOkMA)



En het zijn vooral Nederlanders die het doen hoor.



Jaar ervoor andere camping Italie aan de kust. Daar moest je betalen voor de ligstoelen........plek zat Wij zijn paar keer naar die kamping geweest en daar nooit iets van gemerkt. Waarschijnlijk lagen we nog te slapen :-) Als wij gingen zwemmen hadden we steeds plek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 14 mei 2014 @ 14:00:

[...]



Ik snap er gewoon niets van dat je een soort handdoekenwedstrijdje moet gaan houden, en je daaraan ook nog stoort en je vakantie als mislukt beschouwt als je geen plekje-aan-het-zwembad weet te bemachtigen, terwijl je ook gewoon lekker je camping af zou kunnen gaan omdat je bijvoorbeeld vlak bij het gardameer zit...



Misschien hebben die mensen kinderen die liever/ veiliger in het zwembad zijn.

Maar het maakt toch niet uit wáárom ze dat liever willen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik wilde ook dat filmpje opzoeken, deze hele discussie heeft al eens plaatsgevonden.



Zelf kom ik nooit op zo'n resort maar het gebeurt bijvoorbeeld ook op safari's en ja het was wel een Duitser die een trui in het safaribusje legde op de beste plek.



Andere ergernissen die ik heb is als mensen wilde dieren gaan voeren waar het niet mag (bv apen). En dan vervolgens janken als die aap hun héle lunch wil en begint te dreigen met bijten.

Of aan mensen die dieren gaan klieren, bv. de jongens die de huisdier-aap die aan een ketting zat, gingen klieren en pesten.



Ook erger ik me aan algemeen misdragen, bv. dronken kotsend door straten lopen (Britten in Amsterdam, Nederlanders in Vang Vieng in Laos), in bikini over straat in Azië waar dat echt not done is, lege bierflesjes in een rivier gooien...
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor ik heb dat wel aangegeven bij het hotel, zei zeiden tegen mij dat ze er niks aan konden doen en ik zelf dan maar ook mijn handdoek moest gaan neerleggen. Wat is dus daarna gedaan heb. En nee ik ben niet iemand die andere mensen daar op gaat aanspreken, ik vind ook dat het hotel hiervoor maatregelen en regels voor moet hanteren.
quote:poezewoefje schreef op 14 mei 2014 @ 14:02:

[...]





Wij zijn paar keer naar die kamping geweest en daar nooit iets van gemerkt. Waarschijnlijk lagen we nog te slapen :-) Als wij gingen zwemmen hadden we steeds plek.



Wij dus niet. Maar ik heb dan ook niet meegedaan aan de race. Zag dat de kinderen uit ons straatje allemaal met handdoeken op pad werden gestuurd. Wij gingen zwemmen als we zin hadden, gooiden onze slippers en handdoeken ergens in een hoek en zaten dan op de rand van het zwembad op te drogen tot de kinderen ook geen zin meer hadden en dan liepen we terug.



Je ligt trouwens echt niet lekker met je handdoekje aan t gardameer hoor. Allemaal kiezels.



Volgend jaar weer Adriatische kust.
Lijkt me trouwens vrij makkelijk op te lossen allemaal. Vraag een paar euro voor een stoel en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Ben nu op vakantie en heb gistermiddag vol verbazing zitten kijken hou een paar mensen bij het verlaten van het strand 2 ligbedjes aan elkaar bonden met hun handdoek om deze alvast voor de volgende dag te "reserveren". Gelukkig was het personeel hier ook niet van gecharmeerd en was de handdoek al snel verdwenen
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra229 schreef op 14 mei 2014 @ 14:42:

Ben nu op vakantie en heb gistermiddag vol verbazing zitten kijken hou een paar mensen bij het verlaten van het strand 2 ligbedjes aan elkaar bonden met hun handdoek om deze alvast voor de volgende dag te "reserveren". Gelukkig was het personeel hier ook niet van gecharmeerd en was de handdoek al snel verdwenenWaar ben je op vakantie, als ik vragen mag??
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op woensdag 14 mei 2014 13:51 <a href="http://www.youtube.com/watch?v=TGikppAjYMU" class="link">http://www.youtube.com/watch?v=TGikppAjYMU</a>



<a href="http://www.youtube.com/watch?v=ZZSmIjgBaJc" class="link">http://www.youtube.com/watch?v=ZZSmIjgBaJc</a>





<a href="http://www.youtube.com/watch?v=5ahZmwUab3c" class="link">http://www.youtube.com/watch?v=5ahZmwUab3c</a>



Het gebeurt vaker wel dan niet. dat eerste filmpje, wat erg zeg. Ik zou daar trouwens voor geen goud tussen willen liggen. En dat terras ook, vol met stoelen, strak naast elkaar, pfff. Niet aan mij besteed zo'n vakantie.
Alle reacties Link kopieren
En hoe reageren mensen dan wanneer je op 'hun' plek ligt terwijl ze een handdoek hadden neergelegd? Wie heeft hier ervaring mee of zijn er ruzies uit gekomen???
Alle reacties Link kopieren
Ik!!!!

Ik haalde ooit handdoeken weg,

Ze lagen er al een hele tijd en die mensen kwamen maar niet.

Toen ze na een uur of twee aankwamen en ons zagen liggen waren de rapen gaar. Op z'n Italiaans gingen ze helemaal los.

Ik was met mijn moeder en een vriendin op vakantie. Ik keek ze aan en zei 'basta'

Toen gingen ze weer los en toen riep ik de badmeester of hij hij de scheldende man wilde kalmeren.

En toen zei ik ciao en ging weer zonnen.

Hij ging helemaal los en bleef schelden en ging duwen tegen mijn bedje.

Grappig feit was dat ik op een gegeven moment opstond, ik met mijn 1.82 tegen hem met zijn 1,60.

Ik keek naar beneden en zei!'CIAOOOO'

Toen droop hij af, duurde wel een kwartier...
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:JustMyLuck schreef op woensdag 14 mei 2014 15:34 En hoe reageren mensen dan wanneer je op 'hun' plek ligt terwijl ze een handdoek hadden neergelegd? Wie heeft hier ervaring mee of zijn er ruzies uit gekomen???Ik vraag me af hoe je überhaupt nog weet waar jouw handdoek lag! Zou wel grappig zijn als ze een keer alle handdoeken weghalen en op 1 grote hoop gooien. Dan leren ze t gauw genoeg af.
Alle reacties Link kopieren
Hier is al een topic over.



Ik laat mijn handdoek liggen als ik ga zwemmen en ook als ik ga lunchen als ik weer terug kom, net als iedereen. Dat boeit ook niemand en is meestal wel normaal.



Het is gewoon irritant als je na het ontbijt aankomt en overal lege handdoeken liggen tot een uur of 13, dat vind ik asociaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 14 mei 2014 @ 14:26:

Lijkt me trouwens vrij makkelijk op te lossen allemaal. Vraag een paar euro voor een stoel en klaar.Echt niet dat ik ga betalen voor een ligbedje aan een zwembad als ik al een paar duizend euro neertel voor de vakantie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 14 mei 2014 @ 15:54:

Het is gewoon irritant als je na het ontbijt aankomt en overal lege handdoeken liggen tot een uur of 13, dat vind ik asociaal.

Dat vind ik ook asociaal.



Hier vroeg iemand of mijn vakantie verpest is, als ik niet aan het zwembad kan liggen.

Ja, inderdaad.

Ik heb één week vakantie per jaar. In die week wil ik uitrusten en 's ochtends op een bankje bij het zwembad een boek lezen. Ik begrijp dat dit geen hoogstaand vertier is en dat ik cultuur op zou moeten gaan snuiven, wandelen en met de lokale bevolking converseren.



Maar daar heb ik geen zin in.

Ik wil 's ochtends lekker in de zon m'n boek lezen. Op een bedje. En als dat betekent dat ik voor het ontbijt een handoek moet neerleggen om er na m'n croissantje op te kunnen gaan liggen, dan doe ik dat.

Zoals ik al eerder zei, rond een uur of één ben ik weer weg, inclusief handdoek en boek. Dus de middagliggers hebben dan weer plek.
Ik ga nooit naar grote resorts of hotels waar te weinig bedden zijn voor alle gasten, want ik heb dit nog nooit meegemaakt.



Altijd genoeg bedden vrij. Soms buiten het hoogseizoen ook weleens dat we de enigen zijn die willen zwemmen.



En een uur (!) nodig hebben om luiers en speeltjes te pakken voor je kinderen? Wij hebben altijd een zwemtas en een luiertas klaar staan, gevuld. Na het zwemmen handdoeken en badkleding uitspoelen, in de zon hangen en weer opgevouwen in de tas doen. Luiertas aanvullen. En je kunt zo naar buiten stappen.
Alle reacties Link kopieren
In Alanya Anthonius

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven