Handdoekje leggen, niemand zeggen;)

14-05-2014 12:13 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik ga volgende week heerlijk op vakantie. Uiteraard heeft het complex een zwembad en toen kwamen de opmerkingen al voorbij over de handdoeken...



Ik lees vaak als ergernis nummer 1 dat men bij het zwembad komt en er dan al stoelen/ligbedden zijn "gereserveerd" met een handdoek en dat vind ik zelf verschrikkelijk, heb dan ook gewoon de neiging de handdoek aan de kant te leggen en lekker te gaan liggen/zitten...



Maar nu vroeg ik me af hé, omdat het zo vaak voorkomt, naar de beweegredenen van mensen die dit doen of wel normaal vinden... Er zitten hier zoveel mensen op het Forum wellicht ook mensen die er dus anders tegenaan kijken dan ik...



So enlighten me, waarom vinden zo veel mensen, want het gebeurd echt veel als ik de verhalen moet geloven, dit wel kunnen?



En misschien een leuke side-line, andere vakantie irritaties??



Alvast bedankt voor de reacties, ben erg benieuwd!!
Een beetje hotel heeft genoeg bedden. Dan maar op een iets minder mooi plekje. Ik heb het wel eens gedaan, handdoek neerleggen voor het ontbijt en dan na het ontbijt daar zitten. Omdat ik geen zin had om na het ontbijt weer naar de kamer te gaan voor mijn spullen. Op dat resort waren de kamers namelijk in aparte bungalows, het was geen flat van 12 verdiepingen. Op weg naar het restaurant kwam je vanaf je bungalow langs het zwembad.

Maar het was niet nodig om zeker een bedje te hebben, er waren bedden genoeg. Wel zo prettig.
Alle reacties Link kopieren
quote:JustMyLuck schreef op 14 mei 2014 @ 15:34:

En hoe reageren mensen dan wanneer je op 'hun' plek ligt terwijl ze een handdoek hadden neergelegd? Wie heeft hier ervaring mee of zijn er ruzies uit gekomen???



Vorig jaar aanschouwd hoe een NLs stel de spullen van een Italiaans stel weglegden. Italianen waren wezen zwemmen en stonden te drogen op het strand, kleppend met andere Italianen. Er waren meer dan genoeg bedjes, maar niet zo'n mooi hemelbedje meer als de Italianen hadden naast de vakantievrienden die ze hadden gemaakt.

Na 5 minuten kwamen de Italianen eraan en die waren niet amused. Werd best wel een scene, waarbij de NLs werden verzocht te verkassen maar die dat weigerden en de Italianen op zn Italiaans duidelijk maakten wat ze ervan vonden. Luid en duidelijk dus. En langdurig. Vraag me af of dat stel erna nog lekker gelegen heeft.
quote:ambrosia9 schreef op 14 mei 2014 @ 15:31:

[...]





dat eerste filmpje, wat erg zeg. Ik zou daar trouwens voor geen goud tussen willen liggen. En dat terras ook, vol met stoelen, strak naast elkaar, pfff. Niet aan mij besteed zo'n vakantie.+1
Alle reacties Link kopieren
Ooit gedaan, in een all-in in Turkije, omdat iedereen het deed en je anders ergens lag waar je geen zicht had op het zwembad (lees kinderen) maar dan slechts voor mij en mijn man, kids lagen er toch niet op.



Was daar trouwens wel zo, dat het pas na een bepaalde tijd mocht anders werden de handdoeken verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
quote:pollen schreef op 14 mei 2014 @ 16:16:

[...]





Vorig jaar aanschouwd hoe een NLs stel de spullen van een Italiaans stel weglegden. Italianen waren wezen zwemmen en stonden te drogen op het strand, kleppend met andere Italianen. Er waren meer dan genoeg bedjes, maar niet zo'n mooi hemelbedje meer als de Italianen hadden naast de vakantievrienden die ze hadden gemaakt.

Na 5 minuten kwamen de Italianen eraan en die waren niet amused. Werd best wel een scene, waarbij de NLs werden verzocht te verkassen maar die dat weigerden en de Italianen op zn Italiaans duidelijk maakten wat ze ervan vonden. Luid en duidelijk dus. En langdurig. Vraag me af of dat stel erna nog lekker gelegen heeft.



Awel dat vind ik niet kunnen van die Nederlanders.

1: er waren meer dan genoeg bedjes

2: die Italianen waren niet weg; ze stonden te kleppen met anderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:JustMyLuck schreef op 14 mei 2014 @ 15:34:

En hoe reageren mensen dan wanneer je op 'hun' plek ligt terwijl ze een handdoek hadden neergelegd? Wie heeft hier ervaring mee of zijn er ruzies uit gekomen???



Ik was er ook eentje die de handdoeken gewoon weghaalde. Even de situatie schetsen, wij gingen om half acht of acht uur ontbijten, zwemspullen al mee dus na het ontbijt een plekje zoeken. Ja als mensen midden in de nacht daar hun handdoeken neerleggen hebben dan pech. Bij de meeste resorts heb je echt dat sommige bedden gunstiger liggen dan andere. Ik ging nooit op zonvakantie maar mijn laatste vakantie wel met een vriendin die de hele dag wilde bakken.



Gewoon aan die mensen uitgelegd dat het geen probleem is als zij pas rond 12 uur in de middag wilde gaan zonnen, maar dat je niet de avond/nacht ervoor al bedden reserveert. Dat ze kwaad waren maakte mij ook niet uit, het was toch al een klote vakantie in Turkije.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra229 schreef op 14 mei 2014 @ 16:08:

In Alanya Anthonius



Spannend, wij gaan naar Bodrum... Had gehoopt dat het nu nog niet zo ver zou zijn...



Maar wel dus... Is het erg druk bij jullie al?



Hoe is het weer?
Alle reacties Link kopieren
Een rage is niet alleen een handdoek neerleggen. Maar ook een boek. Die durven veel mensen niet weg te halen namelijk.

Ik dan weer wel
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Het is dus absoluut niet druk en voldoende ligbedden vrij aan t strand. Het weer is super!!!
Alle reacties Link kopieren
Thanx San!!



Fijne vakantie nog;)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon weghalen, of het nou een handdoek is, boek of camera. Als stoelen moeten worden gereserveerd moeten ze er maar voor gaan betalen. Ik heb ooit meegemaakt in een hotel dat iemand zich er zo aan ergerde dat ze op een ochtend al die handdoeken in het zwembad knikkerde. De dagen erna haalde iemand van het hotel ze zelf weg, gasten gingen wel klagen maar daar trok hij zich niets van aan, de andere gasten die geen stoelen reserveerden, klaagden immers ook.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, wat een gestress op vakantie...

Die filmpjes zijn geweldig!



Fijne vakantie Anthonius
Gut, zoals in dat filmpje ken ik het helemaal niet. Ik denk dat ik ook erg onrustig zou worden van een zwembad met 80 stoelen eromheen. Ik ben ook wel op zonvakanties geweest, maar dan stonden er rondom het zwembad ca. 30 stoelen, en zeker geen drie rijen dik.

Paar jaar geleden waren we op Kreta. Daar huur je aan het strand standaard zo'n bedje en parasol, en als je de verhuurder een beetje lief aan kijkt mag je op de eerste rij. Hoef je niet eens vroeg voor op te staan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m'n handdoek voor het handdoekjeleggen al uitgezocht:

http://www.echwel-rotterd ... dio-maart-weer-leverbaar/
Alle reacties Link kopieren
Wij waren afgelopen februari op Lanzarote op vakantie en nu had je daar een stukje strand met afgebakende plekjes door middel van een muurtje zodat je uit de wind zat. Kwamen wij daar s'morgens om half 10 voorbij gewandeld en lagen er in verschillende van die kuilen handdoeken en in sommige zelfs klapstoeltjes..



Op de terugweg wandelden we er weer langs(een ruim uur later) en toen lag er nog niemand...



Het was dat ik er niet wilde gaan zitten en nu was het ook nog niet druk dus er was plek maar anders had ik het ook weggelegd.



Zoiets maar dan iets hogere muurtjes:

Ha Dolfje, ik zou er naast gaan liggen en dan de stenen verplaatsen naar mijn plekje
quote:Gatti schreef op woensdag 14 mei 2014 13:28 Vreselijk die mensen die dat doen.



<a href="http://youtu.be/NYaCYcbOkMA" class="link">Handdoek leggen</a>

Dat dit serieus gebeurt :O

Ik ben gelukkig nog nooit ergens geweest waar aan handdoek leggen wordt gedaan, maar ik ben dan ook niet zo'n zwembadpersoon. Lijkt me vreselijk zo'n vakantie.
Ik heb er wel vaker over gehoord, maar nooit ervaren eigenlijk. Als ik kom zwemmen, neem ik een plekje en als ik weer weg ga, neem ik de handdoek weer mee. Ook als ik ga lunchen.



Ik vind het vervelender om mensen onaangekleed aan te treffen bij restaurants, doe dan een strandjurkje of een shirt aan.



Wel merk ik dat er hier grotendeels een 'if you can't beat them, join them' mentaliteit heerst. Als ik echt zou opmerken dat er gereserveerd wordt en pas na de lunch mensen komen aankakken, zou ik het aangeven bij het personeel of de handdoek wegleggen.



Maar ik ben jaloers hoor, wil ook graag met vakantie (let wel, we krijgen er een baby voor terug )!
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 14 mei 2014 @ 16:51:

Een rage is niet alleen een handdoek neerleggen. Maar ook een boek. Die durven veel mensen niet weg te halen namelijk.

Ik dan weer wel Maar hoe weet je of mensen niet voor het ontbijt al lekker hebben liggen lezen in het zonnetje?
Alle reacties Link kopieren
Ja, inderdaad?
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 14 mei 2014 @ 16:51:

Een rage is niet alleen een handdoek neerleggen. Maar ook een boek. Die durven veel mensen niet weg te halen namelijk.

Of van een bevriend stel tweeling baby's lenen, gezellig in de stoelen installeren, flesje en ligakoekje in de handjes geven. Kun je zo lang ontbijten/lunchen/loungen als je wilt. En de kindertjes komen chocoladebruin terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een vreselijke hekel aan maar ook ik had geen keus. In Turkije was het een drama. En ja vooral de Nederlanders deden het. Die zette om 6 uur de wekker! Of reserveerde het de avond er voor al. Wij deden het niet zo extreem meestal met het ontbijt leggen we de handdoek neer. Vind het vreselijk maar anders heb je de hele dag geen plek. Mijn vader gooide ze er wel gewoon af. Dat lef had ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Omg, ik ben blij dat ik me nog nooit heb laten 'verleiden' om naar zo'n resort te gaan! Iedereen z'n ding natuurlijk maar ik kan me echt niet voorstellen dat zo massaal rond een zwembad liggen rustgevend kan zijn. En dat dringen om een handdoek neer te leggen, dat die mensen zich niet voor schut voelen staan zeg! Niet mijn idee van een relaxte vakantie. Doe mij maar een kleinschalige b&b of hotel met genoeg bedjes voor iedereen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ook in kleinschalige hotel`s doen mensen het helaas.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt. Zou het niet waarderen. Vorig jaar waren we nog ergens daar werden de bedjes wel gereserveerd maar door de accommodatie. Waren ook maar 6 of 7 kamers of zo. Lag er een mooi gevouwen grote stralend witte handdoek op de bedjes met erbij een kaartje M/Mlle Bladora. En een gekoelde fles champagne/water in het midden. En voor zoiets betaal je echt niet meer dan voor een resort waar je voor dag en dauw op moet om file te kunnen liggen aan het zwembad. Maar goed ieder z'n ding natuurlijk er zijn genoeg Resorts dus er zullen ook genoeg mensen het echt heerlijk vinden!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven