Het noorderlicht

22-11-2014 21:26 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag hoor ik goede adviezen over reizen naar het Noorderlicht. Gewoon voor een paar dagen, wsl is doordeweeks goedkoper?

Tips, manier van reizen, alles is welkom!



Zit er aan te denken dit cadeau te doen aan mijn beste vriendin, enigszins low budget zou fijn zijn!



Wij komen uit 040, mocht dat relevant zijn.. Alle tips zijn welkom!
Weet je hoe klein de kans is dat je het ziet?
Waar denk je dat dat ligt?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar 040 ligt, maar ik heb een flauw vermoeden dat dat niet relevant is



Budgetvriendelijk zal het nooit zijn, Scandinavië is gewoon duur.



http://www.visitnorway.co ... het-noorderlicht-te-zien/
Alle reacties Link kopieren
Je moet er toch voor naar Lapland of het noorden van Noorwegen, geen goedkope bestemmingen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Hier wat opties en prijzen om bijvoorbeeld in Tromsø te geraken.

http://www.rome2rio.com/s/Amsterdam/Tromsø



Vliegen is waarschijnlijk het goedkoopste, en dan op zoek naar een hostel ofzo in Tromsø.

http://www.visittromso.no/en/Accommodation/
Ook in Schotland wordt het regelmatig gezien, alleen weet je pas dezelfde dag of je kans hebt. Schiet niet echt op dus.
Alle reacties Link kopieren
Geomagnetische activiteit in Scandinavië. Tromso valt in de "excellent" zone.

Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
quote:plous schreef op 22 november 2014 @ 21:31:

Weet je hoe klein de kans is dat je het ziet?Vorig jaar en dit jaar wel betere kansen dan normaal vanwege zonnemaximum.
Je kan ook naar IJsland.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook met de boot naar Honningsvag (Noordkaap) of Kirkenes, met bijvoorbeeld Hurtigruten, maar dat is ook weer meteen aan de prijzige kant.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar Reyckjavick geweest en wij zouden ook een excursie doen naar het noorderlicht. Deze is toen afgelast vanwege mist. De beste periode is van april tot begin oktober werd gezegd, maar ook dan is de kans klein dat je het ziet. Reyckjavick zelf is wel een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
quote:mariska85 schreef op 22 november 2014 @ 21:47:

Ik ben naar Reyckjavick geweest en wij zouden ook een excursie doen naar het noorderlicht. Deze is toen afgelast vanwege mist. De beste periode is van april tot begin oktober werd gezegd, maar ook dan is de kans klein dat je het ziet. Reyckjavick zelf is wel een aanrader!



Beste kans is gewoon wanneer het het langst donker is, van herfst tot lente dus.

Beste plaats is boven de poolcirkel.



En verder ook best dagen met een nieuwe maan, dus geen volle maan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag niet voor niets om ADVIES van mensen die er meer van weten, dus belerende reacties hoeven niet gegeven te worden, dank je wel...



Het hoeft niet per se cheap ass te zijn maar mensen die er meer van weten hebben wellicht goedkopere antwoorden dan mensen die zomaar wat op Google intikken..



De kans dat je het ziet weet je pas als je daar bent, dat risico durf ik wel te nemen. Waarom ik 040 erbij zette is voor als wellicht vliegen vanuit Duitsland - Düsseldorf ofzo goedkoper is..



Dank je wel nephthys, fijn dat er ook nog gewoon behulpzame reacties gegeven kunnen worden!
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt al beter, thnx voor de reacties!



Wij zouden naar reykjavic gaan maar deze reis werd geannuleerd en hebben na maanden ons geld terug gekregen.. Toen hebben we niks meer opnieuw geboekt, achteraf wel spijt van dus vandaar nu nog eens proberen..
Ik bedoelde mijn vraag helemaal niet vervelend. Soms bestaat het beeld dat als je maar in de juiste regio bent je het poollicht zult zien.

Niet zo aangebrand
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso voor een plaats gaan waar het ook nog leuk is als er geen noorderlicht is. Tromso bijvoorbeeld niet zo noordelijk als Kirkenes, maar daar zal het waarschijnlijk ook nog leuk zijn qua cultuur/restaurantjes bij slecht weer of geen zonneactiviteit.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een paar jaar geleden een rondreis door Lapland gemaakt per camper in Maart.

Wij hebben toen vooral op de Lofoten bijna elke avond het noorderlicht gezien.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Sjoh leuk, Reyckjavick.
Alle reacties Link kopieren
Lofoten zijn trouwens ook prachtig als je geen noorderlicht ziet!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik sluit me aan bij Nephthys, niet onverstandig een bestemming te kiezen die net iets meer te bieden heeft als alleen Noorderlicht. Dat is als je je niet kunt vermaken in een hutje op de vidda. Reikjavik en Tromsø zijn volgens mij redelijk te betalen wat vluchten betreft. Binnenlandse vluchten in Finland zijn wat duurder.

Wellicht is reistijd ook een overweging?



Hoe langer je blijft hoe groter de kans natuurlijk.

Hier was een goede voorspelling afgegeven voor gisteren en vandaag. Gisteren viel tegen. Een vage groene streep an de hemel was alles. Vanavond trok de hemel opeens helemaal dicht. Nu niets te zien.

Ik woon op de hoogte van Trondheim. Volgens mij ligt Reijkjavik op ongeveer zelfde breedtegraad. Ik zie enkele malen per winter noorderlicht, maar niet vaker als 10-15 keer. Maar ik blijf er ook niet voor wakker moet ik erbij zeggen.



Succes! Ik gun iedereen de ervaring, want het kan magisch zijn.
Alle reacties Link kopieren
Er is een app, aurora forecast, en daarmee kun je zien wanneer waar hoe groot de kans is om het noorderlicht te zien. Ik heb het in IJsland gezien, iceland air heeft regelmatig aanbiedingen. Schrijf je in voor de nieuwsbrief, dan komen de aanbiedingen voorbij.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vorig jaar februari in de buurt van Tromsø gezien. In de stad zelf zie je het meestal niet (goed) omdat het daar veel te licht is, je moet echt met een excursie mee. Maar die rijden dan desnoods heel Lapland door als ze een melding krijgen dat er ergens Noorderlichtactiviteit is.
Alle reacties Link kopieren
Sorry Plous.. Ik word zo moe van alle domme reacties hier op het forum, reageer dan gewoon niet denk ik dan.. Mijn excuses!



Bedankt voor alle reacties waar ik wat aan heb! Keep them coming!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb verder geen tips maar sinds ik het laatst bij 3op reis zag wil ik het ook zien. Maar ja die kou❄

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven