Het zoveelste Bali topic

17-01-2017 08:42 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allen,



Na 100 jaar niet meer op het forum te zijn geweest is er nood aan de man en heb ik jullie hard nodig weer In plaats van vakantie voorpret heb ik namelijk vakantie voorstress

In juni gaan we (buiten de vakanties om) een krappe 4 weken naar Bali met 2 peuters. Nu kom ik er niet uit met waar we heen willen. We willen rustig aan doen met die 2 mormels erbij natuurlijk, lekker relaxen maar ook genoeg van het eiland zien. Mijn laatste opzetje kwam hierop uit:



Sanur (3 nachten - eerste dag late aankomst)

Nusa Lembongan (2 nachten)

Ooskust (7 nachten) - geen idee waar nog, tips welkom! :-)

Lovina (7 nachten)

Ubud (5 nachten - laatste dag laat vertrek)



Wat denken jullie als ervaring deskundigen hiervan?



Groetjes,

Spinnetje
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Alle reacties Link kopieren
24 uur onder lweg met 2 peuters voor 1 eiland waarvan ik de aantrekkelijkheid sowieso niet begrijp en dan nog 4 weken blijven terwijl het in een week kunt zien. Waarom in godsnaam?



Er zijn zoveel mooiere en rustigere plekken in die regio.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 17 januari 2017 @ 08:49:

24 uur onder lweg met 2 peuters voor 1 eiland waarvan ik de aantrekkelijkheid sowieso niet begrijp en dan nog 4 weken blijven terwijl het in een week kunt zien. Waarom in godsnaam?



Er zijn zoveel mooiere en rustigere plekken in die regio.Bedankt voor je antwoord! We gaan het zien
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerlijk gezegd best heftig, met 2 peuters die eerste 3 locaties zo vlak achter elkaar. Ik zou toch overal minstens 5 dagen blijven, ook voor je eigen rust. Dus misschien Nusa weghalen en dan 5 dagen Sanur doen ofzo, ik weet niet waar je per se heen wilt.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
quote:-catnip schreef op 17 januari 2017 @ 08:54:

Ik vind het eerlijk gezegd best heftig, met 2 peuters die eerste 3 locaties zo vlak achter elkaar. Ik zou toch overal minstens 5 dagen blijven, ook voor je eigen rust. Dus misschien Nusa weghalen en dan 5 dagen Sanur doen ofzo, ik weet niet waar je per se heen wilt.Ja, daar twijfel ik ook over inderdaad of vooral het begin niet te heftig is. En ook een beetje over het einde hoor. Of het niet handiger is om op een relax plek te eindigen i.p.v. het drukke Ubud. Peuters zijn overigens een week nadat we terugkomen 4. We zitten niet vast aan dutjes en hebben de nee-fase al achter ons gelaten.
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn ervaring is het inderdaad fijn om juist die laatste periode echt op een chillplek te zitten. Echter kan je in Ubud ook wel rusten natuurlijk, maar ergens aan zee en of in ieder geval een zwembad lijkt mij fijner.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tussen je 7 nachten oostkust en 7 nachten livinia in ubud plannen, dan heb je een culturele break tussen al dat strand door.

Verder zou je ook nog kunnen overwegen om bv al na dag 2 richting oostkust te vertrekken en dan nog een dag of 5 naar gili air of meno, leuk voor de kinderen, geen verkeer! Sanur en omgeving is juist erg druk en westers.



Veel plezier heb nog altijd spijt dat ik het niet heb gedaan toen de kinderen klein waren!
Je hoeft echt op dit kleine eilandje geen 5 dagen op een plek blijven. Je bent ook zo van het een naar het ander.

Dat jullie lekker 3 weken rustig aan gaan doen en gaan genieten met 2 peuters lijkt me trouwens heerlijk. Dat kan prima op Bali.
Eten must is deze:





Iets duurder dan andere eettentjes maar zo lekker en mooie plek:



http://www.balifoods.com/bumbubali1/
Alle reacties Link kopieren
quote:Protocol schreef op 17 januari 2017 @ 09:01:

Ik zou tussen je 7 nachten oostkust en 7 nachten livinia in ubud plannen, dan heb je een culturele break tussen al dat strand door.

Verder zou je ook nog kunnen overwegen om bv al na dag 2 richting oostkust te vertrekken en dan nog een dag of 5 naar gili air of meno, leuk voor de kinderen, geen verkeer! Sanur en omgeving is juist erg druk en westers.



Veel plezier heb nog altijd spijt dat ik het niet heb gedaan toen de kinderen klein waren!



Ik had Ubud op het einde gepland want dichter bij het vliegveld, maar dat maakt wellicht voor zo'n klein eiland niet eens heel veel uit. Gili eilanden lijkt me prachtig ja maar ik las wat wisselende verhalen over de boottocht. Die kan best heftig zijn zo te lezen en ik vrees dat 1 peuter dan felgroen gaat zien...

Sanur trekt mij van wat ik lees ook het minste aan, leek me wel een goede landingsplaats alleen.
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Ik zou wel de rustplekken afwisselen met de wat meer bezienswaardigheden. Dat kan ook vanaf 1 of maar 2 vaste plekken. Het is allemaal niet zo groot.

Kies 2 mooie hotels uit en reis met de taxi's overal heen.
Zo leuk vond ik Lovina niet dus 7 dagen lijkt me erg lang. Ahmed is weer leuker en centraler voor uitstapjes. Je kan voor lekker relaxed met je kinderen ook de boot nemen naar Nusa Penida.
Alle reacties Link kopieren
Catnip, ik denk dat we inderdaad toch voor het einde voor een strand-iets gaan. Bedankt voor het meedenken!



Fee-de-Goede, bedankt voor je positieve reactie (en voor je eet-tip. Die heb ik meteen opgeslagen!). We kijken er ook echt enorm naar uit
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 17 januari 2017 @ 09:07:

Ik zou wel de rustplekken afwisselen met de wat meer bezienswaardigheden. Dat kan ook vanaf 1 of maar 2 vaste plekken. Het is allemaal niet zo groot.

Kies 2 mooie hotels uit en reis met de taxi's overal heen.Welke plekken zou jij adviseren?
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo2 schreef op 17 januari 2017 @ 09:08:

Zo leuk vond ik Lovina niet dus 7 dagen lijkt me erg lang. Ahmed is weer leuker en centraler voor uitstapjes. Je kan voor lekker relaxed met je kinderen ook de boot nemen naar Nusa Penida.Nusa Penida, is dat voor een dagje of ook om te slapen dan? Ahmed heb ik nog niet naar gekeken, ga ik zo eens doen. Bedankt!
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
quote:Spinnetje schreef op 17 januari 2017 @ 09:09:

[...]





Welke plekken zou jij adviseren?



Niets specifieks. 2 mooie hotels eentje zuid andere meer centraal? Net ergens boven Ubud?



Ik had een prachtig hotel in in het zuiden, ergens bij Benoa-Nusa Dua en ging vanuit daar overal heen. Ben ook met de boot naar Gilli eilanden geweest. Was een paar uur spugen, heen en terug dus zou dat ook niet snel met 2 peuters doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met de Ferry naar lombok gegaan en dan direct door naar de gili's niet ziek niemand op de boot volgens mij... Misschien ligt het aan het jaargetijde en ruwe zee ofzo? Ik vond het prima te doen.



Lavinia vond ik ook niet heel geweldig, Amed erg leuk maar wel heel erg rustig qua eettentjes enzo. Ook erg op duiken gericht minder op kinderen maar ik ben er alweer een paar jaar geleden geweest misschien is het nu anders
Alle reacties Link kopieren
Goede tip van goede fee, maar ik zou ergens ook nog wel een hutje aan het strand boeken is super leuk voor de kinderen denk, wakker worden op strand
Alle reacties Link kopieren
Ohja praktische tip: In Ubud zijn erg veel muggen, dus daar wel goed sprayen en wat vaker lange, wijde kleding dragen. Aan zee heb je daar zowat geen last van.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
quote:Protocol schreef op 17 januari 2017 @ 09:36:

Goede tip van goede fee, maar ik zou ergens ook nog wel een hutje aan het strand boeken is super leuk voor de kinderen denk, wakker worden op strandIk had een hotel aan het strand, ruime beneden kamers met uitzicht op zee. Maar ook met zwembad en lounge aan het water. Erg leuk inderdaad. Meeste hotels in die regio zitten aan het strand. Prachtig inderdaad.
4 weken Bali ook voor het eerst gedaan met een net 4 jarige. Het was 1 groot feest. Echt heerlijk. Wel minimaal 5 dagen op 1 plek. En veel strand en zwembad. Geniet!
Alle reacties Link kopieren
Fijn al deze tips en positiviteit!



@Catnip: ik zal een liter deet inslaan...

@Kylie_: jij nog tips qua plekken om te verblijven? Op hoeveel plekken zijn jullie gebleven?
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze reis geëindigd in een resort tussen vliegveld Denpasar en kuta. Dus aan de rustige kant van Kuta. Heerlijk in het resort en mooi strand (de sanurkant schijnt redelijk vies te zijn, niet zo als op de foto's, maar heb ik niet zelf gezien). Wij vonden Kuta, zoals velen vinden, heel toeristisch. Op resort vonden we het niet storend. Maar wel super fijne plek om reis te eindigen, ook fijn dicht bij luchthaven. Het kan behoorlijk veel tijd kosten ok vanuit bijvoorbeeld Ubud naar de luchthaven te gaan. Erg druk op de weg. Duurt 2 - 4 uur. (Wij waren er in augustus, verschilt misschien met andere maanden).



Gili Air vonden wij een hele fijne plek om te verblijven, maar wellicht minder geschikt voor met 2 peuters? Het is vooral aan het strand liggen/wandelen, of aan klein zwembad. Het is echt een klein eiland net als gili Meno. Wij vonden het wel super fijn om daar te zijn geweest. 2 nachten was voor ons prima.



De speedboot tussen Bali en gili schommelt behoorlijk! Een tocht van een uur, maar echt je best doen niet misselijk te worden. Daarentegen de slowboat naar lombok van 4,5uur was wel een rustige en prima overtocht. Moet je wel willen met 2 kinderen. Zuid-Lombok is echt een aanrader. Erg rustig en ruim. Wel toeristen maar niet veel. Mooi de natuur verkennen. Mocht je daar meer over willen weten, laat maar weten.



Op Bali vonden wij ubud erg leuk! Gezellig druk. Leuke winkeltjes en restaurantjes, veel plekken waar je massages kan doen, aan de rand van ubud rijstvelden en rustige plekken om te verblijven.
Alle reacties Link kopieren
Oja, wij hadden in Ubud eigenlijk geen last van muggen (begin augustus). Sprayden s'ochtends en s'avonds een keer voor zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_185845 wijzigde dit bericht op 29-10-2017 20:20
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven