Hoe duur is gemiddeld jullie vakantie?

05-04-2009 20:44 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan heb ik het alleen over accomendatie/all inclusief...



Wij hebben dit jaar een 10 daagse Agadir (Marokko) geboekt, all inclusief voor 3000 euro voor 3 personen (2 volwassen+kleuter).

Het is een 4* hotel.

Veel in mijn omgeving vinden het een gek hoog bedrag, maar ik vind het wel meevallen aangezien het niet een touristisch plek is en wij goede ervaringen met Marokko reizen hebben.

Mij trekt Turkije bijv.totaal niet aan. Veel te commercieel.



Wat zijn jullie gemiddeld kwijt an vakantie, wat heb je er voor over en met hoeveel personen zijn jullie?



Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk vergelijken lijkt me....

Antwoord op je vraag, gemiddeld tussen de 3 en 5K voor twee volwassenen.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, is ook niet te vegelijken maar ben benieuwd wat een ander zo ongefeer uitgeeft aan zijn vakantie.



Wat is eigenlijk K?
Alle reacties Link kopieren
Het kan goedkoop en het kan duur. Het is maar net hoeveel geld je zelf te besteden hebt en nog belangrijker wilt besteden.
Alle reacties Link kopieren
K = duizend euro
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan naar het altijd mooie Drente. We betalen 600 euro voor een week in een huisje. Een saksische kinderboederij. Als we naar het buitenlang gaan dan denk ik zo;n Euro 1500.
Alle reacties Link kopieren
Wij betalen meestal per vakantie tussen de 3500 en 5000 euro voor twee volwassenen.
Fortis et liber
Alle reacties Link kopieren
Wij nemen meestal een kamer bij particulieren. Kost meestal zo'n 40 euro per nacht. (2 personen)

En als we gaan kamperen, meestal een duurdere camping van rond de 25/30 euro per nacht.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan voor het eerst met onze zoon weg (dan 11 maanden) en blijven dus in Nederland.

We hebben voor 2 weken een huisje gehuurd voor ong. 1600 euro in de buurt van Maastricht
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:MissMMM schreef op 05 april 2009 @ 20:45:

Moeilijk vergelijken lijkt me....

Antwoord op je vraag, gemiddeld tussen de 3 en 5K voor twee volwassenen.Veel! M.n. die 5k.
Drie weken thailand, incl. ticket van €400: rond de 1400€.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 05 april 2009 @ 21:17:

Drie weken thailand, incl. ticket van €400: rond de 1400€.Wow, heb jij een reisbureau, kan ik voortaan bij jou boeken???
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat het p.p. is, toch??
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met mijn vriend 12 dgn Tunesie voor € 510 p.p en dan hebben obv HP! Is een 3* hotel!



Ik kijk altijd naar aanbiedingen, je moet wel een beetje geluk hebben en hangt ook van je bestemming want heb bijvb ook gekeken voor portugal maar daar kwam ik ook op 1000 p.p...



Of iets duur is dat is moeilijk te zeggen, als je daar alles kan vinden wat jij te wensen hebt dan heb je het er eerder voor over. Dan kan je natuurlijk kijken voor iets goedkopers maar dan moet je misschien wat van je wensen lijst inleveren! Is maar net wat je zelf wilt!!!
Alle reacties Link kopieren
Onze vakantie kost dit jaar ongeveer 3000 euro voor 16 dagen all inclusive naar de Dominicaanse Republiek voor 2 volwassenen in een 4*-hotel. Hier zullen nog kosten overheen komen voor fooien, excursies, entreegelden en buiten het resort eten tijdens uitstapjes.



Vorig jaar zijn we in Nederland gebleven (12 dagen) en hebben we achtereenvolgens in een huisje, appartement en nog een paar dagen hotel gezeten. Kosten ongeveer 1350 euro voor alleen de accommodatie en half pension in het hotel. Meestal komt er per dag p.p. wel 25 euro bij. Maakt dus in totaal ongeveer 1850 euro voor 12 dagen Nederland voor 2 volwassenen.



We hebben ook wel eens een fly drive gedaan naar Spanje. Kosten daarvan ongeveer 2540 euro voor 14 dagen voor 2 volwassenen (hotels op basis van logies en ontbijt, inclusief huurauto). Reken ook hier nog 14x op verblijfskosten van 25 euro p.p.p.d.; dan kom je dus in totaal op ongeveer 3240 euro uit voor 14 dagen fly drive Spanje in 4*-hotels voor 2 volwassenen.



We geven dus al met al best veel uit voor een vakantie. Het is ook belangrijk voor ons en wij bezuinigen er niet snel op. Alles hangt inderdaad af van persoonlijke keuzes. Maakt je hotel je niets uit, dan kun je voor het goedkoopste kiezen. We hadden ook wel hotels voor rond de 800 p.p. kunnen krijgen ipv rond de 1300 euro, maar dan lever je ergens op in, dat is zo klaar als een klontje. En aangezien wij wel van wat extra luxe houden, betaal je extra voor zeezicht en een privétransfer en dat soort dingen. Het is maar net wat de gek ervoor geeft, zeg maar...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een auto rondreis geboekt dit jaar naar Italie 2 dagen Florence, 3 dagen Rome, 2 dagen Piza en 3 dagen aan de Italiaanse Riviera dus in totaal 10 dagen. Wij zijn 730 euro kwijt incl. ontbijt voor 2 personen. 365 pp als je het zou delen :-)
Alle reacties Link kopieren
dit jaar: 16 dagen indonesie incl vlucht, verblijf 5*, prive gids en chauffeur, HP, entreegelden etc. ca 1800 euro pp.
quote:MissMMM schreef op 05 april 2009 @ 21:18:

[...]





Wow, heb jij een reisbureau, kan ik voortaan bij jou boeken???Haha, nee gewoon goed zoeken. Vorige ticket naar Thailand was ook die prijs. Eerste keer via Finland, tweede keer via Tehran.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar 3 weken Thailand 500 euro pp voor de retour vlucht en ik denk daar 2000 euro opgemaakt aan hotels+vervoer en eten etc.

Dit jaar gaan we naar Spanje 3 weken in een appartement en dat kost reis + verblijf zonder eten ongeveer 700 euro pp.
Heel variabel. Maar alles bij elkaar geef ik toch wel 'n duizend of 5 a 6 per jaar uit aan reizen. Dit is inclusief weekendjes weg.

Sommige dingen boek ik in eerste instantie low budget (ticket ryanair incl. voor 60 euro, 5 nachten voor 30 euro p/n in 'n 1pk in Barcelona) maar dan gaat er gerust nog 100 euro per dag doorheen aan entrees, metro, terrasjes en lekker eten en drinken en 't kopen van wat souvenirs.

Verre georganiseerde rondreizen kosten me voor vervoer en hotels tussen de 1700 en 4000 euro, daar komt dan ook nog eten, drinken en zakgeld bij.

Vorig jaar ging ik 10 dagen naar Zuid India en 't ticket was 800 en daar sliepen we in hostels van max 8 euro per nacht en 't eten kostte er ook geen drol. Denk dat ik toen misschien maar 200 euro heb uitgegeven, maar dat heb ik niet bijgehouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 05 april 2009 @ 22:00:

Heel variabel. Maar alles bij elkaar geef ik toch wel 'n duizend of 5 a 6 per jaar uit aan reizen. Dit is inclusief weekendjes weg.

Sommige dingen boek ik in eerste instantie low budget (ticket ryanair incl. voor 60 euro, 5 nachten voor 30 euro p/n in 'n 1pk in Barcelona) maar dan gaat er gerust nog 100 euro per dag doorheen aan entrees, metro, terrasjes en lekker eten en drinken en 't kopen van wat souvenirs.

Verre georganiseerde rondreizen kosten me voor vervoer en hotels tussen de 1700 en 4000 euro, daar komt dan ook nog eten, drinken en zakgeld bij.

Vorig jaar ging ik 10 dagen naar Zuid India en 't ticket was 800 en daar sliepen we in hostels van max 8 euro per nacht en 't eten kostte er ook geen drol. Denk dat ik toen misschien maar 200 euro heb uitgegeven, maar dat heb ik niet bijgehouden.

Jij bent vorig jaar toch ook naar Cuba geweest EN? Was dat een georganiseerde reis of heb je dat zelf geregeld?



En in welke periode reis jij bij voorkeur? Nog plannen voor dit jaar? (ff off-topic)
Hier 3 weken gekampeerd in Z-Frankrijk, 1200 euro, 2 personen.
Alle reacties Link kopieren
quote:moeilijk2 schreef op 05 april 2009 @ 21:40:

Wij hebben een auto rondreis geboekt dit jaar naar Italie 2 dagen Florence, 3 dagen Rome, 2 dagen Piza en 3 dagen aan de Italiaanse Riviera dus in totaal 10 dagen. Wij zijn 730 euro kwijt incl. ontbijt voor 2 personen. 365 pp als je het zou delen :-)



Klinkt goed! Hoe hebben jullie het aangepakt qua overnachtingen? Dat tikt altijd zo aan, helemaal in Europa.



Ikzelf ben al niet echt op vakantie geweest in tijden en heb een erg beperkt budget. Weekendjes weg kosten me ongeveer 300 euro.
Alle reacties Link kopieren
wij zij boer, en we gaan op vakantie, maar dan moeten we iemand inschakkelen. anders kunnen we niet op vankantie jammer genoeg kost zo iemand meer als onze vakantie, 20 km verderop. maar we genieten er wel van ha ha, (heeft wel een paar jaar geduurd om zo ver te komen.) dus geniet van je vakantie
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die dit echt bizarre bedragen vind? Mijn huwelijksreis was inclusief reis, hotel en huurauto 800 euro in totaal voor twee personen voor een week Kreta.



Dit jaar gaan we naar scandinavië. Het duurste is de inschrijving voor het evenement waar we aan meedoen, dat is 200 euro per persoon. We rijden er met de auto naartoe, dat is volgens de ANWB 80 euro aan brandstof. We logeren daar bij bekenden, maar anders hadden we denk ik niet meer dan 30 euro per nacht uitgegeven aan een overnachting.



Maar het geheel hangt denk ik ook samen met de rest van je financiële situatie. Wij houden nu eenmaal geen bakken met geld over aan het eind van de maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven