Hoe duur is gemiddeld jullie vakantie?

05-04-2009 20:44 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan heb ik het alleen over accomendatie/all inclusief...



Wij hebben dit jaar een 10 daagse Agadir (Marokko) geboekt, all inclusief voor 3000 euro voor 3 personen (2 volwassen+kleuter).

Het is een 4* hotel.

Veel in mijn omgeving vinden het een gek hoog bedrag, maar ik vind het wel meevallen aangezien het niet een touristisch plek is en wij goede ervaringen met Marokko reizen hebben.

Mij trekt Turkije bijv.totaal niet aan. Veel te commercieel.



Wat zijn jullie gemiddeld kwijt an vakantie, wat heb je er voor over en met hoeveel personen zijn jullie?



Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 3000 voor 2 volw en een kind in Marokko echt bizar duur.
Alle reacties Link kopieren
Niet dat ik minder uitgeef aan een vakantie, maar ik weet zeker dat je voor de helft ook een all-incl. in Marokko kunt krijgen in uitstekende hotels op uitstekende lokaties.
quote:Pinksterbloempje schreef op 05 april 2009 @ 22:08:

[...]



Jij bent vorig jaar toch ook naar Cuba geweest EN? Was dat een georganiseerde reis of heb je dat zelf geregeld?



En in welke periode reis jij bij voorkeur? Nog plannen voor dit jaar? (ff off-topic)

Cuba vond ik geweldig! Die reis heb ik afgelopen november samen met mijn ouders gemaakt vanwege hun 45-jarig huwelijk. Wij hebben de rondreis van Baobab gemaakt. Die was iets uitgebreider dan de reizen van vergelijkbare organisaties.



Mijn voorkeur voor reizen gaat uit naar ons winterseizoen omdat het dan in 'n groot deel van de wereld qua klimaat goed is. Net na de regentijd in ZO Azie bijv, dus lekker groen en toch lekker warm. In de praktijk komt 't er vaak op neer dat ik in november op reis ga. Vorig jaar had ik meerdere tripjes in 't voorjaar (Z-India in februari, Barcelona met pasen en Jordanie met hemelvaart/koninginnedag)

En ik heb Japan ook nog op mijn verlanglijstje staan als voorjaarsbestemming vanwege het kersenbloesemseizoen.

Voor dit jaar heb ik 'n reis geboekt naar Chili en Paaseiland in november. Op dit moment zijn er echter nog maar weinig boekingen voor, dus ik ben ook al bezig met alternatieven en dan scoort Australie wat mij betreft hoog.
quote:Rotterdams_meisje schreef op 06 april 2009 @ 01:27:

Ben ik de enige die dit echt bizarre bedragen vind? 't Is maar waar je je geld aan wilt uitgeven. Ik lees ook wel 'ns in topics waar mensen schrijven zo'n 1000 euro per maand aan kleding uit te geven. Dáár kan ik nu weer niet bij. Ik denk dat ik op dat gebied niet boven de 1000 per jaar kom. Maar reizen is mijn lust en mijn leven, dus dat mag van mij dan weer wat kosten.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 06 april 2009 @ 05:37:

[...]



't Is maar waar je je geld aan wilt uitgeven. Ik lees ook wel 'ns in topics waar mensen schrijven zo'n 1000 euro per maand aan kleding uit te geven. Dáár kan ik nu weer niet bij. Ik denk dat ik op dat gebied niet boven de 1000 per jaar kom. Maar reizen is mijn lust en mijn leven, dus dat mag van mij dan weer wat kosten.Eens met Elninjoo, het ligt er maar aan waar je het aan uitgeeft. Reizen is ook mijn grootste kostenpost.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Vorige jaar 3,5 week naar Indonesië geweest. vliegticket, eten, slapen, vervoer etc ongeveer 1800-1900 pp



Het ligt er ook een beetje aan waar je heen gaat, ik was 2 jaar geleden 3000 kwijt pp aan 5 weken Azië.



In mei gaan we met 4 personen naar Italië voor een week en dat kost ons 180 pp inclusief ticket en overnachting.



Voor december ticket naar KL voor 460 euro.
Alle reacties Link kopieren
2007 zweden met vliegtuig en huisje totaal voor accomodatie en vliegreis 900,- voor 2 weken, huisje was particulier en we vlogen met transavia, met de auto was het goedkoper geweest maar met twee kleintjes vonden we vliegen wel fijn.



2008 twee weken turkije 1 week istanbul en 1 week bodrum in een 5 sterren hotel (bodrum princess iberotel) 1850, alle slos geboekt anders waren we 4500,- kwijt want was in de meivakantie.



Zomer 2008 twee weken Frankrijk, camping 250,- + benzine 200,-



Maart 2009 Egypte met z'n 2en 560,-, (een week) in een goedkoop hotel maar de omgeving en het weer was geweldig.



Dus als je goed zoekt hoefje echt niet zoveel kwijt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen jaar een hoop reizen gemaakt van bedragen tussen de €300 en €2000 pp. (allemaal buiten Europa). Ik vind de bedragen die hier genoemd worden ook hoog, maar denk dat mijn eisen ook veel lager liggen. Een hotel hoeft voor mij alleen maar schoon te zijn, ik ben er alleen om te douchen en te slapen dus luxe interesseert me niet.

In totaal heb ik vorig jaar bijna €5000 gespendeerd aan vakanties, waarvan de meeste onder de €800.
Dit jaar tussen de 1500 en 2000 euro p.p.
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 06 april 2009 @ 02:08:

Ik vind 3000 voor 2 volw en een kind in Marokko echt bizar duur.





Is het ook, maar wij zijn ook heel kieskeurig.

Wij hebben familie en een huisje van mijn ouders waar we gratis zouden kunnen logereren in het norden van marokko, maar geen haar op mijn hoofd om daar nou vakantie te vieren.

Na 5 dagen heb ik het daar in het dorp wel gezien (alhoewel het ons zoontje wel altijd erg naar zijn zin had).



Vorig jaar hebben wij voor 2 weken Dubai 6500 euro opgemaakt.

Het was wel pure luxe maar heb daar achteraf wel een beetje spijt van omdat het eigenlijk echt te gek voor worden is om zo'n bedrag uit te geven voor een hype dat niet zoveel voorsteld.



Wij kunnen het ons veroorloven, hebben allebei een goede baan maar als je bedenkt hoeveel armoede in de wereld heerst dan krijg ik wel een slecht geweten.
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 06 april 2009 @ 02:09:

Niet dat ik minder uitgeef aan een vakantie, maar ik weet zeker dat je voor de helft ook een all-incl. in Marokko kunt krijgen in uitstekende hotels op uitstekende lokaties.





Klopt, maar die zijn meestal heel touristisch.

Aangezien wij binnenkort heen gaan zijn de meeste low-budget bestemmingen voor april heel koud. Ik wil minimaal 25 graden!!!

Alle reacties Link kopieren
Even los van de prijs. TO, bedoel jij nou dat Agadir niet toeristisch is? Het is volgens mij juist de meest toeristische (bad)plaats van Marokko...



Ik vind vakanties van 3000-5000 euro persoonlijk erg duur, maar dat is omdat ik niet zoveel geld over heb voor een vakantie. Ik hou van kamperen, hoef niet op grote commerciele campings met talloze voorzieningen te staan (juist liever kleine iets simpeler campings), hoef niet dagelijks uit eten maar vind het leuk om te koken, etc. Op die manier kostte onze laatste vakantie (3 weken kamperen in Frankrijk) inclusief alles 1200 euro, voor twee personen.

Ohja... met uitzondering van het logeeradres van onze kat, a 140 euro
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren teruggekomen uit Cuba. Ben er ruim 2 weken geweest. Waarvan 11 dagen rondgetrokken met een auto en verlengd in een luxe hotel aan het strand. In totaal heeft de reis mij 2600 euro gekost. Een hoop geld en dat kan goedkoper als je wilt. Daarentegen is Cuba niet heel goedkoop, maar het was iedere euro waard!



Ik geef op jaarbasis ook een hoop geld uit aan vakanties / weekendjes weg / stedentrips. Vorig jaar een weekje Griekland geweest. Als je All inclusive boekt weet je precies van tevoren wat je kwijt bent, maar ik ben daar geen liefhebber van. Boek liever een appartement, eet liever daar ter plaatse in allerlei restaurantjes. Huur graag een auto. Dat weekje heeft me zo'n 1100 euro gekost.



Ook was ik vorig jaar een weekje naar Egypte samen met mijn moeder en een vriendin. Ergens in het voorjaar. 5 sterrenhotel, all inclusive.. eigenlijk niet mijn lievelingsmanier van vakantie vieren, maar het was wel echt prima voor een weekje tussendoor. 550 euro inclusief alles, dat vond ik echt spotgoedkoop!



Zo zie je maar weer... zoveel mensen, zoveel wensen..
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn dit jaar ongeveer € 7500,- kwijt voor onze vakantie, dan gaan we 3 weken langs de zuidwest kust van Amerika reizen. Dat is inclusief tickets/hotels/autohuur/uitstapjes/brandstof. Echt veel geld, maar we maken zo'n vakantie ook niet elk jaar.



Vorig jaar waren we 2500 kwijt met z'n tweetjes: 10 dagen relaxen op Ibiza. Dus inclusief tickets/appartement/elke avond uit eten en een paar keer stappen.
Alle reacties Link kopieren
viereneenhalfduizend zowat, griekenland. in een appartement, want ik wil geen hoteleten. Lekker zelf gekookt of uit eten en nergens op bespaard.

elke dag ijskoffie en verse jus, verse vis, uitstapjes, kleertje gekocht voor de meiden, spullen die je alleen 'voor daar' koopt (parasol, zeespeelgoed, ligmatjes etc)
quote:Rotterdams_meisje schreef op 06 april 2009 @ 01:27:

Ben ik de enige die dit echt bizarre bedragen vind?



Nee!



Graspolletje: gaaf, boer! Ik zou het zelf niet willen zijn (te hard werken ), maar ik vind het altijd leuk om te horen als mensen boer zijn, zeker als ze jonger dan 50/60 zijn. Wat voor boer ben je?
Aan de andere kant: als ik naar Suriname ga, ben ik ook behoorlijk wat kwijt. Ticket is achterlijk duur (als sinds jaar en dag een van de duurste tickets vanuit NL), ik wil niet bij familie logeren (maar een huis huren is ook eigenlijk weer niet zo duur, rond de €100 per week). En als ik niet in de stad wil blijven maar het binnenland in wil, kost me dat ook zo'n €300 voor twee overnachtingen....
Alle reacties Link kopieren
10 dagen spanje, 4* met de bus, all inclusive voor geloof 12-1300 euro voor 2 personen.



Vorig jaar was dat 2100 voor 17 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Hotel zit er gewoon bij in. Je hoort alleen een week van te voren in wat voor hotel je zit. Wij hebben zoiets, je slaapt er alleen. 8 dagen is voor 245 euro pp met de auto + ontbijt. Kijk eens op Krasquote:El_lebel schreef op 05 april 2009 @ 23:23:

[...]





Klinkt goed! Hoe hebben jullie het aangepakt qua overnachtingen? Dat tikt altijd zo aan, helemaal in Europa.



Ikzelf ben al niet echt op vakantie geweest in tijden en heb een erg beperkt budget. Weekendjes weg kosten me ongeveer 300 euro.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 06 april 2009 @ 05:34:

[...]



Cuba vond ik geweldig! Die reis heb ik afgelopen november samen met mijn ouders gemaakt vanwege hun 45-jarig huwelijk. Wij hebben de rondreis van Baobab gemaakt. Die was iets uitgebreider dan de reizen van vergelijkbare organisaties.



Mijn voorkeur voor reizen gaat uit naar ons winterseizoen omdat het dan in 'n groot deel van de wereld qua klimaat goed is. Net na de regentijd in ZO Azie bijv, dus lekker groen en toch lekker warm. In de praktijk komt 't er vaak op neer dat ik in november op reis ga. Vorig jaar had ik meerdere tripjes in 't voorjaar (Z-India in februari, Barcelona met pasen en Jordanie met hemelvaart/koninginnedag)

En ik heb Japan ook nog op mijn verlanglijstje staan als voorjaarsbestemming vanwege het kersenbloesemseizoen.

Voor dit jaar heb ik 'n reis geboekt naar Chili en Paaseiland in november. Op dit moment zijn er echter nog maar weinig boekingen voor, dus ik ben ook al bezig met alternatieven en dan scoort Australie wat mij betreft hoog.

Klinkt allemaal heel goed. Het vervelende is dat het in november/december in mijn branche topdrukte is, dus dan kan ik nooit vakantie krijgen. Maar januari is wel een optie.



Zonde dat het erop lijkt dat je reis naar Chili en Paaseiland niet door kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 06 april 2009 @ 05:37:

[...]



't Is maar waar je je geld aan wilt uitgeven. Ik lees ook wel 'ns in topics waar mensen schrijven zo'n 1000 euro per maand aan kleding uit te geven. Dáár kan ik nu weer niet bij. Ik denk dat ik op dat gebied niet boven de 1000 per jaar kom. Maar reizen is mijn lust en mijn leven, dus dat mag van mij dan weer wat kosten.Mee eens. Zoals gezegd, het is maar wat je ervoor over hebt. Ik geeft per jaar gemiddeld ongeveer maar 500 euro aan kleding en schoenen uit. Dat interesseert me niet zo veel en qua schoenen koop ik goede kwaliteit waar ik lang mee toe kan. Het is bijvoorbeeld bijna 2 jaar geleden sinds ik mijn laatste paar schoeisel kocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:nero schreef op 06 april 2009 @ 15:05:

Mijn vriend en ik zijn dit jaar ongeveer € 7500,- kwijt voor onze vakantie, dan gaan we 3 weken langs de zuidwest kust van Amerika reizen. Dat is inclusief tickets/hotels/autohuur/uitstapjes/brandstof. Echt veel geld, maar we maken zo'n vakantie ook niet elk jaar.



Vorig jaar waren we 2500 kwijt met z'n tweetjes: 10 dagen relaxen op Ibiza. Dus inclusief tickets/appartement/elke avond uit eten en een paar keer stappen.





3 weken Zuid America voor 7500 euro vind ik nog meevallen!!!

En dan nog all inclusief!!!!



Geniet er lekker van, dat soort reizen zal je altijd bijblijven.

We zijn voor de komst van ons zoontje ook heel veel rondgekomen en nu gaat het met een kleine daarbij veel moelijker....
Alle reacties Link kopieren
Ha ha Fleur....wat een grap is dit topic toch af en toe!

Door je nick had ik het beeld van een blond meiske met een knotje.

Mis dus!



Wij geven altijd veel te veel geld uit aan vakantie's.Vorig jaar drie weken Thailand met twee volwassenen en een peuter denk ik zo'n 7000..

Maar het was wel heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met elninjoo en noa eens, reizen is hier ook de grootste kostenpost maar het is het zo dubbel en dwars waard!



Het verschilt dus heel erg waarheen en hoelang dus geen standaard bedrag. Maar we kijken gewoon waarheen we willen en hoe duur dat dat is en dan gaan we daarvoor sparen. We houden het dan ruim aan zodat we daar nergens naar hoeven te kijken, maar meestal houden we toch geld over.



Vorig jaar australie 4 weken, was voor 2 personen incl alles 9000 euro geloof ik. Maar OZ is ook gewoon duur, een van de duurste bestemmingen (tickets zijn al heeel duur).



Dit jaar als het goed is een maand naar Zuid-amerika, we moeten per persoon 2500 euro betalen, geen idee wat we daar uit gaan geven.



We zijn ook wel eens samen een weekje op last minute naar Rhodos geweest, ben je voor zn 2-en met alles erbij nog geen 1000 euro kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met elninjoo en noa eens, reizen is hier ook de grootste kostenpost maar het is het zo dubbel en dwars waard!



Het verschilt dus heel erg waarheen en hoelang dus geen standaard bedrag. Maar we kijken gewoon waarheen we willen en hoe duur dat dat is en dan gaan we daarvoor sparen. We houden het dan ruim aan zodat we daar nergens naar hoeven te kijken, maar meestal houden we toch geld over.



Vorig jaar australie 4 weken, was voor 2 personen incl alles 9000 euro geloof ik. Maar OZ is ook gewoon duur, een van de duurste bestemmingen (tickets zijn al heeel duur).



Dit jaar als het goed is een maand naar Zuid-amerika, we moeten per persoon 2500 euro betalen, geen idee wat we daar uit gaan geven.



We zijn ook wel eens samen een weekje op last minute naar Rhodos geweest, ben je voor zn 2-en met alles erbij nog geen 1000 euro kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven