Hoe duur is gemiddeld jullie vakantie?

05-04-2009 20:44 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan heb ik het alleen over accomendatie/all inclusief...



Wij hebben dit jaar een 10 daagse Agadir (Marokko) geboekt, all inclusief voor 3000 euro voor 3 personen (2 volwassen+kleuter).

Het is een 4* hotel.

Veel in mijn omgeving vinden het een gek hoog bedrag, maar ik vind het wel meevallen aangezien het niet een touristisch plek is en wij goede ervaringen met Marokko reizen hebben.

Mij trekt Turkije bijv.totaal niet aan. Veel te commercieel.



Wat zijn jullie gemiddeld kwijt an vakantie, wat heb je er voor over en met hoeveel personen zijn jullie?



Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 09 april 2009 @ 09:15:

Ze bedoelt gewoon de Turkse 5 sterren die idd anders is. Althans, ik hoop dat ze dat bedoelt, anders gaat het vies tegenvallen.





Turkse vijf sterren is gewoon goed.

Lager moet je ook niet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar zijn we met zijn vieren het hoogste bedrag kwijt tot nu toe.7200 voor bijna vier weken Amerika.Inclusief de vluchten van New york naar San Francisco.San Francisco -Orlando.Orlando-Washington.Auto en Hotels zitten daar ook bij in.Hoop geld maar ik vindt het meevallen omdat ik twee jaar geleden voor een all inn vakantie op kreta voor vijftien dagen al 4200 euro kwijt was.

Vorig jaar hadden we een goedkope vakantie.Een week Slowakije in een huisje van 350 euro.Twee weken Tsjechie in een boederij voor 700 euro.De benzine er na toe viel ook reuze mee.Al hebben we wel drie weken lang zoveel bezichtigd en zoooveel kilometers gemaakt dat we de auto echt spuugzat waren.

Als we niet vast zaten aan de kinder vakanties gingen we veel vaker buiten het seizoen om.Helaas zitten we daar nog een poosje aan vast.

Daarvoor vier keer naar Turkije geweest all-inn.De kleinste was de eerste keer net twee en dan is all-inn toch echt heerlijk.

Nu vindt ik Turkije erg duur geworden in die tijd zaten we toch voor een slordige 3400 twee weken all inn.Kusadasi was toch de leukste plaats.

Volgend jaar wordt het weer Europa.Zelf ga ik het liefs naar Bulgarije of een ander oostblok land.Vindt het erg vervrissend in een land dat nog vrij ongerept is.De kinderen willen liever naar Italie.

Vooral Slowakije was spotgoedkoop.Met zijn vieren uit eten voor twintig euro was echt ongelovelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinksterbloempje schreef op 09 april 2009 @ 08:35:

[...]



Waarom vind jij het nodig om een waardeoordeel te plakken op andermans vakantie invulling?



Ik kan ook wel roepen dat ik mezelf liever van kant maak dan dat ik op mijn luie reet in een tochtige, koude tent op een saaie camping ga zitten en met een pleerol naar het smerige toiletgebouw moet lopen, maar dat is niet zo zinvol.



Zo veel mensen, zo veel wensen namelijk. En jouw manier van vakantie vieren is niet beter dan die van een ander, alleen anders. Wees blij dat je kunt kiezen.



Sorry, dat je het zo opvatte, misschien had ik het anders moeten formulenren, maar nogmaals

PERSOONLIJK ga ik liever een aantal korte vakanties, dan een populaire all in strandvakantie.

Zo beter?
Alle reacties Link kopieren
quote:kusunum schreef op 10 april 2009 @ 11:27:

[...]





Sorry, dat je het zo opvatte, misschien had ik het anders moeten formulenren, maar nogmaals

PERSOONLIJK ga ik liever een aantal korte vakanties, dan een populaire all in strandvakantie.

Zo beter?



En alvast een fijne vakantie gewenst!
Alle reacties Link kopieren
quote:kusunum schreef op 09 april 2009 @ 01:05:

Ga vaak met de tent naar Texel, gewoon lekker uitwaaien, niets moeten omdat we alles daar al kennen. Geven dan incl. kampeerplaats zonder stroom, ontbijt, lunch, diner (die drie afwisselend bij de tent of in een hotel of restaurant, de ene dag buiten de deur ontbijten/lunchen, de andere dag een snelle hap, de andere dag uitgebreid uit eten en dat afgewisseld met maaltijden bij de tent, borrelen in een cafe/kroeg/disco achtig iets of bij de tent) 100,- per dag.

Zijn ook een paar keer naar hongarije geweest, betaalde toen voor 8 dagen incl. hotel, autoreis, diners, lunches, vele borrels en alle extra's 1500,- in totaal.



Ga liever meerdere keren lekker niet al te duur ontspannen dan dat ik voor een jezus bedrach twee weken lang op mijn luie reet op een bezetgehouden bedje aan het strand lig.Tja ik geef liever een heleboel centen meer uit om ver op vakantie te kunnen en jij kiest ervoor om naar Texel tegaan..dus? zijn wij allebei tevreden toch dacht ik zo........en Texel is ook heel erg leuk om heen te gaan,maar wij kiezen voor een verre zon vakantie.....
Alle reacties Link kopieren
quote:kusunum schreef op 09 april 2009 @ 01:05:



Ga liever meerdere keren lekker niet al te duur ontspannen dan dat ik voor een jezus bedrach twee weken lang op mijn luie reet op een bezetgehouden bedje aan het strand lig.Met 'niet al te duur ontspannen' bedoel je zo'n vreselijke stedentripje, waar je met zijn allen in een bus wordt gepropt om in zo weinig mogelijk tijd zo veel mogelijk te zien??
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinksterbloempje schreef op 09 april 2009 @ 08:35:

[...]



Waarom vind jij het nodig om een waardeoordeel te plakken op andermans vakantie invulling?



Ik kan ook wel roepen dat ik mezelf liever van kant maak dan dat ik op mijn luie reet in een tochtige, koude tent op een saaie camping ga zitten en met een pleerol naar het smerige toiletgebouw moet lopen, maar dat is niet zo zinvol.



Zo veel mensen, zo veel wensen namelijk. En jouw manier van vakantie vieren is niet beter dan die van een ander, alleen anders. Wees blij dat je kunt kiezen.Hylarisch
20 dagen Zuid-oost-Frankrijk in een sta-caravan (heerlijk eigen sanitair ) op een kleinschalige camping voor ongeveer € 600 inclusief hotel op heen en terug weg, exclusief bezine, eten en uitstapjes e.d. Maar we gaan dan ook niet in het hoog-seizoen.
Alle reacties Link kopieren
@Smurfi: Ik vind 3000 ook echt veel zeg voor Marokko! Dan doe je iets toch niet goed. Ik was in Marokko in totaal 500 euro kwijt (per persoon), dat was voor 2 weken in een 5 sterren hotel, rondreis en vliegticket.



In het algemeen vind ik all in vakanties echt niets. Kan je net zo goed in Nederland blijven. Het is juist leuk om een land te ontdekken, rond te trekken, in knusse restaurantjes neer te strijken ipv iedere dag je standaard massamenu nuttigen in je hotel.



Ik geef per jaar denk ik zo'n 5 a 8 duizen euro uit aan vakanties. We doen vaak wel unieke dingen, zoals vorig jaar de paaseilanden, via Indonesië naar papoea-nieuw-guinea en dit jaar naar de Marquesaseilanden! Nu al zin in. Tussendoor doen we vaak korte stedentrips. Ik voel mij erg bevoorrecht dat ik iets van de wereld kan zien!
Alle reacties Link kopieren
quote:traincha2 schreef op 10 april 2009 @ 23:16:

[...]





Met 'niet al te duur ontspannen' bedoel je zo'n vreselijke stedentripje, waar je met zijn allen in een bus wordt gepropt om in zo weinig mogelijk tijd zo veel mogelijk te zien??Nee, lekker zelf een romantisch hotelletje uitzoeken, kijken wat voor lekkere restaurantjes en cafeetjes er in de buurt zijn, misschien iets van de highligts zien, maar zeker niet met tig van die echte steriotype tourist in een bus. Dat is niets voor mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:milaatje schreef op 11 april 2009 @ 22:09:

In het algemeen vind ik all in vakanties echt niets. Kan je net zo goed in Nederland blijven.

Eens ff zien:

Dominicaanse Republiek, 28 graden in mei. Zeewater 25 graden.

Nederland gemiddeld nog geen 18 graden, zeewater circa 14 graden

Ja, ik geloof dat je gelijk hebt. Je kunt inderdaad net zo goed in Nederland blijven!



Het is juist leuk om een land te ontdekken, rond te trekken, in knusse restaurantjes neer te strijken ipv iedere dag je standaard massamenu nuttigen in je hotel.

!

Bovenstaande ligt echt aan jezelf. Wij zijn ook van plan het land te bekijken, alleen nu eens niet al trekkend maar vanaf een standplaats. En de all inclusive formule houdt niet in dat wij niet elders gaan eten, omdat het anders zonde van het geld is. Als we zin hebben, gaan we lekker naar een lokale tent.



Ons resort heeft trouwens 4 a la carte restaurants en een buffetrestaurant, dus afwisseling genoeg.
Alle reacties Link kopieren
De afwisseling met 4 a la carte restaurants en een buffetrestaurant valt in mijn ervaring best nog wel tegen... Vorig jaar naar DR geweest all inn in een Riu resort en na een week komt de afwisseling je neus wel een beetje uit in alle restaurants. (kostte trouwens ong. 3000 euro geloof ik voor 9 dagen incl fooien en 1 excursie voor 2 personen)



Mijn duurste vakantie tot nu toe was 4 weken transmonoglie express met excursies/verlengingen onderweg, 4000 euro was dat geloof ik incl. alles. 1 persoon



Dit jaar gaan we naar Cuba, weer een resort maar dit keer met wat meer excursies als mijn man zijn been dit jaar heel houdt tenminste de reis kost ons 2500 euro voor 2 personen all inn, waarschijnlijk gaan we nog zo'n 1000 euro uitgeven ter plaatse.

In november denken we nog een weekje naar Suriname te gaan 1500 euro aan vliegtickets 2 personen en ter plaatse zullen we niet zo veel kwijt zijn omdat we daar familie hebben.



Een collega is afgelopen januari 3,5 week naar thailand geweest voor 1300 euro p.p. incl. alles en zonder ergens op te bezuinigen. Denk dat we dat volgend jaar ook maar gaan doen
Alle reacties Link kopieren
quote:milaatje schreef op 11 april 2009 @ 22:09:

@Smurfi: Ik vind 3000 ook echt veel zeg voor Marokko! Dan doe je iets toch niet goed. Ik was in Marokko in totaal 500 euro kwijt (per persoon), dat was voor 2 weken in een 5 sterren hotel, rondreis en vliegticket.




In het algemeen vind ik all in vakanties echt niets. Kan je net zo goed in Nederland blijven. Het is juist leuk om een land te ontdekken, rond te trekken, in knusse restaurantjes neer te strijken ipv iedere dag je standaard massamenu nuttigen in je hotel.



Ik geef per jaar denk ik zo'n 5 a 8 duizen euro uit aan vakanties. We doen vaak wel unieke dingen, zoals vorig jaar de paaseilanden, via Indonesië naar papoea-nieuw-guinea en dit jaar naar de Marquesaseilanden! Nu al zin in. Tussendoor doen we vaak korte stedentrips. Ik voel mij erg bevoorrecht dat ik iets van de wereld kan zien!





Ik zou niet weten wat ik dan verkeerd doe, alleen al die tickets naar Marokko zijn voor ons 3en 1400 euro bijelkaar.

Wij hebben die reis spontaan geboekt en niet op aanbiedingen ''gewacht''.
Alle reacties Link kopieren
quote:smurfi schreef op 12 april 2009 @ 21:23:



[...]









Ik zou niet weten wat ik dan verkeerd doe, alleen al die tickets naar Marokko zijn voor ons 3en 1400 euro bijelkaar.

Wij hebben die reis spontaan geboekt en niet op aanbiedingen ''gewacht''.Je geeft al zelf antwoord op je vraag. Je hebt niet op aanbiedingen gewacht. Maar je hebt waarschijnlijk ook geen prijzen vergeleken. Dezelfde tickets kunnen bij andere aanbieders soms honderden euro's voordeliger zijn, datzelfde geldt voor dezelfde hotelkamers.
Alle reacties Link kopieren
bij reizen boeken altijd prijzen vergelijken, dat loont echt enorm!
Met Ryanair kun je voor 'n paar tientjes naar Marokko. Juist als je heel vroeg boekt zijn de goedkope tarieven nog beschikbaar.
Alle reacties Link kopieren
Meestal geven wij zo'n 2000-3000 euro uit per vakantie. En wat all-in betreft ben ik het eens met Pinksterbloempje. Ik dacht ook dat ik het niks zou vinden, maar toen we het toch een keer geprobeerd hebben, vonden we het best meevallen. Het is vaak niet eens heel veel duurder als alleen logies en je hebt nog steeds alle vrijheid. Je hóeft niet alleen maar in het hotel te eten. En je kunt net zoveel excursies maken als in een ander hotel of appartement...



Wij kiezen bij all-in wel bewust voor wat kleinschalig opgezette hotels, niet de massa hotels. Dat scheelt een hoop ergernis voor ons. Zo zijn we ook op Aruba geweest (die vakantie was aanzienlijk duurder dan het bedrag dat ik noemde trouwens ) en daar heb je low rise en high rise. In het laatste stuk zou ik niet willen zitten, de massaliteit, bedje aan bedje. Maar in het hotel waar wij zaten was het lekker rustig, ook op het strand en aan het kleine zwembad, heerlijk.



Dit jaar gaan we ruim twee weken met de auto naar Italie. We hebben 11 dagen een appartement, verder worden het nog een aantal hotelletjes. Kosten voor verblijf zullen ongeveer 1200 euro zijn, daar komen dan de brandstof nog bij en ik verwacht ca. 100 per dag voor eten en entrees e.d.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook altijd zp vreemd die vooroordelen over all-inn,wij hebben (bijna)altijd all-inn en bevalt ons prima. Veel keuze,want buffetrestaurant(s)en nog 2 of drie a la carte restaurants.



En je bent niet verplicht om daar te eten je kunt evengoed nog in een lokale tent gaan lunchen/dineren. Dus nee vervelen gaat het ons zeker niet,wel dat ik na een dag of twaalf wel weer zin heb in een aardappel maar dat heb ik ook als ik geen all-inn boek.En het scheelt een boel in wat voor hotel je zit,3 sterren in het buitenland kun je natuurlijk niet vergelijken met 3 sterren in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 april 2009 @ 07:07:

Met Ryanair kun je voor 'n paar tientjes naar Marokko. Juist als je heel vroeg boekt zijn de goedkope tarieven nog beschikbaar.Je hoeft helemaal niet te kiezen voor een andere maatschappij, stel dat je met vlucht X wil vliegen, dan zijn er verschillende aanbieders die die stoelen al hebben ingekocht, en verkopen allemaal voor verschillende prijs. Datzelfde geldt voor hotelkamers. Als jij met organisatie D in hotel "zeezicht" zit dan kan het zijn dat je 100 euro per nacht betaalt terwijl je buurman in datzelfde hotel voor 60 euro per nacht zit. Het ligt echt aan de aanbieder
Alle reacties Link kopieren
Wat Meds zegt is waar,en D-reizen die zegt de goedkoopste te zijn komt vaak bij duurder uit dan sommige andere aanbieders dus bij het boeken van een reis echt vergelijken voor je boekt want het kan ontzettend veel geld schelen..
Alle reacties Link kopieren
wat ook enorm kan schelen is pakketten los boeken, bijv. boek zelf een hotelkamer/ arrangement, vlucht en transfer, kan ook honderden euro's schelen
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar 6 dagen Algarve zijn we ongeveer 550 euro per persoon kwijt geweest. Dat is inclusief dagtripjes naar Lissabon, uit eten e.d. Was eerder een verlengd weekendje weg.



Ben al een tijdje niet meer op een lange vakantie geweest. De laaste was een maand VS: New York, Philladelphia en Washington DC. Was in 2005 en heb ik destijds ongeveer 1700 euro uitgegeven. Sinds ik in Londen woon is het reizen op een laag pitje gezet omdat hier nog zoveel te zien is. Maar de drang begint wee te komen :D
Alle reacties Link kopieren
quote:bettyboob schreef op 13 april 2009 @ 08:36:

Vind ik ook altijd zp vreemd die vooroordelen over all-inn,wij hebben (bijna)altijd all-inn en bevalt ons prima. Veel keuze,want buffetrestaurant(s)en nog 2 of drie a la carte restaurants.



En je bent niet verplicht om daar te eten je kunt evengoed nog in een lokale tent gaan lunchen/dineren. Dus nee vervelen gaat het ons zeker niet,wel dat ik na een dag of twaalf wel weer zin heb in een aardappel maar dat heb ik ook als ik geen all-inn boek.En het scheelt een boel in wat voor hotel je zit,3 sterren in het buitenland kun je natuurlijk niet vergelijken met 3 sterren in Nederland.Zeg dat wel met die sterren! Maar bij dat prijsverschil is het ook niet verwonderlijk....
Alle reacties Link kopieren
quote:runner84 schreef op 07 april 2009 @ 10:30:

4-6000 euro (totaal) vind ik ook niet echt veel goedkoper dan de bedragen die hier genoemd worden? Azië is toch juist in het "dagelijks leven" (dus als je daar bent) een stuk goedkoper dan Europa?





runner84: nee, maar ik zeg toch ook nergens dat het goedkoper is?

Enige dat ik wel aan geef, is dat het bedrag ong. vergelijkbaar is. En voor dat bedrag zit min. 10 duikdagen. Ik heb geen idee of je weleens hebt gedoken, maar dat is behoorlijk aan de prijs. Inderdaad is het dagelijks leven in Azië een stuk goedkoper, echter als je een 4**** resort in Maleisie wilt zitten (dus zelfde comfort als bv in Europe), betwijfel ik ten zeerste of je zoveel goedkoper uit bent.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:smurfi schreef op 14 april 2009 @ 21:13:

[...]





Zeg dat wel met die sterren! Maar bij dat prijsverschil is het ook niet verwonderlijk....

Het ligt aan je verwachtingen. Ga ik hier naar een 4 sterrenhotel, dan verwacht ik inderdaad een zekere luxe en comfort. Ga je naar een land als Spanje, daar is een 4 sterrenhotel redelijk vergelijkbaar met een Nederlands hotel van die categorie. Maar Turkije of de Dominikaanse Republiek zijn een ander verhaal.



Wij hebben niet het goedkoopste resort geboekt, wel één die ons aansprak. Niet te groot, niet heel ver verwijderd van de bewoonde wereld, verschillende restaurants, groot zwembad en met overwegend goede beoordelingen op de reissites. Ik betaal liever iets meer voor een stuk rust, dan dat ik goedkoop en massaal ga. Maar ook dat is een persoonlijke keuze. Andere mensen kiezen misschien juist wel voor een resort met 10 glijbanen en een groot aquapark.



Ons resort heeft 4,5 ster, maar ik verwacht niet hetzelfde als van een Nederlands hotel. Ik verwacht dat ik inderdaad een redelijk comfortabele kamer heb, met airco en een kluisje. Ik verwacht dat ik inderdaad vrij gebruik kan maken van ligbedden en strandhanddoeken krijg. Ik verwacht geen culinaire hoogstandjes in de restaurants. Als ik dat zocht, dan had ik een ander soort vakantie geboekt.



Sommige mensen verwachten gewoon te veel. Ik herinner me nog een klagend stel in een reisprogramma. Die hadden zo ongeveer 300 euro p.p. betaalt voor 12 dagen all in in Turkije. Die hadden echt gedacht dat ze voor dat geld met linnen gedekte tafels kregen, echt tafelzilver en de mooiste kristallen glazen. Dus vielen de papieren servetten en plastic bekers behoorlijk tegen.

Dan ga je dus al met een onrealistisch verwachtingspartoon op vakantie en kan het alleen maar tegenvallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven