Hoe duur is gemiddeld jullie vakantie?

05-04-2009 20:44 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan heb ik het alleen over accomendatie/all inclusief...



Wij hebben dit jaar een 10 daagse Agadir (Marokko) geboekt, all inclusief voor 3000 euro voor 3 personen (2 volwassen+kleuter).

Het is een 4* hotel.

Veel in mijn omgeving vinden het een gek hoog bedrag, maar ik vind het wel meevallen aangezien het niet een touristisch plek is en wij goede ervaringen met Marokko reizen hebben.

Mij trekt Turkije bijv.totaal niet aan. Veel te commercieel.



Wat zijn jullie gemiddeld kwijt an vakantie, wat heb je er voor over en met hoeveel personen zijn jullie?



Ben benieuwd!
Neeeheeeee, Pinksterbloem! Het zijn ECHT 5 heuse sterren, net als hier. Snap dat nou.
Ik vind vaak 'n Aziatisch hotel met 3 sterren er wel beter uitzien dan een 3-sterren in Europa. Ze besteden daar veel meer aandacht aan 'n sfeervolle inrichting en personeel die de boel schoonmaakt en opleukt met verse bloemetjes en andere tierelantijnen kost daar geen drol.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan zelf nooit naar het buitenland dus die prijzen ken ik eerlijk gezegd niet.



Zelf werk ik op een vakantiepark in de provincie Zeeland en wij kunnen tegen personeelskorting een huisje boeken voor nog geen 200 euro, 5 personen en dan van maandag tot maandag. Let wel na het hoogseizoen. Maar tijdens hoogseizoen kunnen wij toch niet met vakantie dus wij pakken altijd de vakantie die medio september/oktober valt.
Alle reacties Link kopieren
Meivakantie; twee weken Schotland inclusief luxe hut op de boot en ter plaatse 1 nacht simpel hotel, 11 nachten huisje bij Loch Ness; 1400 euro.



Deze zomer (hoogseizoen); 12 nachten Oostenrijk, appartement in Karinthië, 1000 euro.



2 volwassenen, 2 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinksterbloempje schreef op 15 april 2009 @ 10:28:

[...]



Het ligt aan je verwachtingen. Ga ik hier naar een 4 sterrenhotel, dan verwacht ik inderdaad een zekere luxe en comfort. Ga je naar een land als Spanje, daar is een 4 sterrenhotel redelijk vergelijkbaar met een Nederlands hotel van die categorie. Maar Turkije of de Dominikaanse Republiek zijn een ander verhaal.



Wij hebben niet het goedkoopste resort geboekt, wel één die ons aansprak. Niet te groot, niet heel ver verwijderd van de bewoonde wereld, verschillende restaurants, groot zwembad en met overwegend goede beoordelingen op de reissites. Ik betaal liever iets meer voor een stuk rust, dan dat ik goedkoop en massaal ga. Maar ook dat is een persoonlijke keuze. Andere mensen kiezen misschien juist wel voor een resort met 10 glijbanen en een groot aquapark.



Ons resort heeft 4,5 ster, maar ik verwacht niet hetzelfde als van een Nederlands hotel. Ik verwacht dat ik inderdaad een redelijk comfortabele kamer heb, met airco en een kluisje. Ik verwacht dat ik inderdaad vrij gebruik kan maken van ligbedden en strandhanddoeken krijg. Ik verwacht geen culinaire hoogstandjes in de restaurants. Als ik dat zocht, dan had ik een ander soort vakantie geboekt.



Sommige mensen verwachten gewoon te veel. Ik herinner me nog een klagend stel in een reisprogramma. Die hadden zo ongeveer 300 euro p.p. betaalt voor 12 dagen all in in Turkije. Die hadden echt gedacht dat ze voor dat geld met linnen gedekte tafels kregen, echt tafelzilver en de mooiste kristallen glazen. Dus vielen de papieren servetten en plastic bekers behoorlijk tegen.

Dan ga je dus al met een onrealistisch verwachtingspartoon op vakantie en kan het alleen maar tegenvallen.





Het 1e gedeelde van je bericht had de mijne kunnen zijn.

Precies om die redenen hebben wij ook voor onze reis gekozen.

Het had wel goedkoper gekunt, maar wij gingen ook niet voor het massale. Liever een kleinschalig hotel en aangezien het een Riu hotel is hopelijk ook goede kwaliteit (hadden in het verleden ook in Marokko Riu geboekt en dat was uitstekend!)

Ressecies waren ook alleen maar positief....



Waar gaan jullie hen?
Alle reacties Link kopieren
Dominicaanse Republiek, Smurfi. Hotel Oasis Marien bij Puerto Plata. Er zijn daar ook 3 RIU's die goede reviews krijgen. Wij hebben voor OM gekozen omdat dit een kleiner, op zichzelf staand resort is. Ik heb al gehoord dat er qua activiteiten (shows en animatie) weinig te beleven is en dat past prima in ons straatje! The less, the better wat mij betreft.



De reis had met gemak 500 p.p. goedkoper gekund, maar dan ga je naar een hotel wat veel grootschaliger is en een beperkter all inclusive aanbod heeft (geen drankjes tussen de maaltijden door, geen minibar, geen badhanddoekenservice, geen a la carte restaurants, etc.).



RIU's staan over het algemeen erg goed aangeschreven. Wij twijfelden op het laatst tussen dit hotel of één van de RIU's.
Alle reacties Link kopieren
quote:smurfi schreef op 15 april 2009 @ 15:37:

[...]



Ressecies waren ook alleen maar positief....



Ehm, recenties bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
quote:smurfi schreef op 15 april 2009 @ 15:37:



Ressecies waren ook alleen maar positief....

Mag hopen dat er niet écht sprake is van recessieressecie
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Hehe,wij zitten ook altijd in minimaal een 4* omdat juist in de landen waar wij heen gaan een ster heel anders wordt beoordeelt dan in Europa. En ik verbaas mij er ook over hoe goedkoop sommigen op vakantie gaan,want ik vind de aanbiedingen niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirjam762 schreef op 15 april 2009 @ 17:36:

[...]





Ehm, recenties bedoel je? ...
anoniem_37263 wijzigde dit bericht op 15-04-2009 21:42
Reden: ik las iets verkeerd, dus reactie slaat nergens op
% gewijzigd
Bettyboob, welke aanbiedingen bedoel je? Die all ins? De goedkope tickets naar bv Bangkok?
Alle reacties Link kopieren
Pinksterbloempje... misschien éxtra forummoeheid, want volgens mij postte jíj niet 'ressecies', maar was dat Smurfi
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 15 april 2009 @ 21:41:

Pinksterbloempje... misschien éxtra forummoeheid, want volgens mij postte jíj niet 'ressecies', maar was dat Smurfi

Yep, ik zag het net ook PODE.

Ik had het probleem aardig omzeild door het over beoordelingen en reviews te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het aan vakantie toe!

Nog maar twee en een halve week...
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 15 april 2009 @ 21:41:

Bettyboob, welke aanbiedingen bedoel je? Die all ins? De goedkope tickets naar bv Bangkok?Nee de all-inn bedoel ik,b.v. naar de Dominicaanse(zijn wij pas geweest)maar was echt niet goedkooop,en dat geeft op zich niet maar ben wel benieuwd hoe een ander dat wel vind want zou het ook wel eens willen een goedkoop prijsje
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinksterbloempje schreef op 15 april 2009 @ 21:45:

Ik heb het aan vakantie toe!

Nog maar twee en een halve week...Super joh! heerlijk,ik zou zo met je mee willen,wij hebben het echt geweldig gehad daar..en wel even laten weten hoe je het hebt gehad he??
Alle reacties Link kopieren
Wij reizen elk jaar ruim 3 weken door Amerika en zijn ongeveer 1600 euro p.p kwijt voor ticket, hotels/cabins en huurauto. Tel daar bij op dat je elke dag 2 keer uit eten gaat en daar gaat shoppen (kleding)...
Alle reacties Link kopieren
quote:bettyboob schreef op 15 april 2009 @ 22:49:

[...]



Super joh! heerlijk,ik zou zo met je mee willen,wij hebben het echt geweldig gehad daar..en wel even laten weten hoe je het hebt gehad he?? Zal ik doen. Maar dan zoek ik daar het Dominicaanse Republiek topic even voor uit de motteballen.
Alle reacties Link kopieren
quote:doemijermaareen schreef op 15 april 2009 @ 13:54:

Wij gaan zelf nooit naar het buitenland dus die prijzen ken ik eerlijk gezegd niet.



Zelf werk ik op een vakantiepark in de provincie Zeeland en wij kunnen tegen personeelskorting een huisje boeken voor nog geen 200 euro, 5 personen en dan van maandag tot maandag. Let wel na het hoogseizoen. Maar tijdens hoogseizoen kunnen wij toch niet met vakantie dus wij pakken altijd de vakantie die medio september/oktober valt.



Begrijp ik hier nou uit dat je op vakantie gaat in het park waar je normaal werkt?

Heel apart.......
Alle reacties Link kopieren
quote:neele schreef op 16 april 2009 @ 09:27:

[...]





Begrijp ik hier nou uit dat je op vakantie gaat in het park waar je normaal werkt?

Heel apart.......



Zo las ik het ook neele maar misschien is het een keten en kan ze dan ergens anders ook een huisje huren ofzo...

Anders idd erg raar vind ik...
Wij gaan dit jaar met de auto. Een week Kroatie en een week Oostenrijk. We hebben vrij luxe appartementen geboekt (met zwembad en verse broodjes 's ochtends)

Totaal 1200 euro inclusief hotels onderweg.

Kosten voor eten/drinken/uitstapjes komen er nog bij. Kosten van benzine gelukkig niet, die betaalt de baas!
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar drie weken VS (van New York naar Miami gereden) en toen waren we ongeveer 5000 euro kwijt. Daarnast nog een week IJsland (1800 euro) en een week Spanje (1500 euro).



Dit jaar 8 dagen naar Tsjechie in een mooi appartement (met privé-sauna, flatscreens in huiskamer en slaapkamer, vaatwasser en gratis wifi, eigenlijk too much natuurlijk) voor 475 euro. We willen onderweg nog wel in een hotelletje slapen en dan komen er ook nog de benzinekosten bij en natuurlijk het eten enzo ter plaatse.



Verder dit jaar nog wat weekendjes weg (we hebben met oud en nieuw in een plaggenhut gezeten), zoals een weekendje Veluwe, een weekend Berlijn etc., geen hele grote vakanties. Die weekendjes kosten ons alles bij elkaar ook nog wel 2000 euro of zo.
Alle reacties Link kopieren
7 dagen Berlijn, 4 sterren hotel incl. ontbijt en vliegtickets (vanuit Londen) 270 euro per persoon.
Alle reacties Link kopieren
Grappig topic, blijkt maar weer hoe verschillend mensen hun vakanties doorbrengen.

De laatste 3 jaar ben ik elk jaar 1 keer ver geweest (curacao, West USA en Filipijnen) doordat ik via mijn werk de tickets bijna gratis krijg vallen voor ons de kosten heel erg mee. Eerlijk gezegd durf ik ook niet precies te zeggen hoeveel het is. Ik heb het van het weekje duiken nog even nagezocht (filipijnen) en daar hebben we op het resort ca 1200 totaal (inclusief 6 duiken pp en een excursie) betaald. ook nog een nachtje in Manila geweest...Denk dat die hele vakantie ons bij elkaar tusen de 1500 en 1600 heeft gekost.

Van Curacao weet ik niet meer wat we betaald hebben en bij de vs hebben we elke keer de overnachting los betaald en het niet heel erg bij gehouden maar ik schat dat we toen (3 weken) in totaal tussen de 3 en 4 duizend euro hebben gespendeerd. Aan de andere kant...als ik thuis ben moet ik ook eten dus dat zijn dingen die ik eigenlijk maar half als vakantiekosten zie. Net zoals het kopen van kleren of boeken.



Over 2.5 weken gaan we naar Cuba. Budget daarvoor is ongeveer 2000 euro, maar daar zitten we niet echt aan vast.
Alle reacties Link kopieren
wij gaan in juni een week naar vlagtwedde,fietsen mee, geen kinderen mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven