Hoe is de gezondheidszorg in Bodrum, Side en Kreta

18-11-2008 10:54 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft een heleboel pluimen die we kunnen inwisselen voor een gouden pluim en daar bieden ze een gratis all inclusive vakantie van 8 dagen voor aan bij deze plaatsen: Bodrum, Side en Kreta dus.



Nu is het zo dat wij een ziek kindje hebben en we dus, als we op vakantie gaan, dichtbij een goed ziekenhuis willen zitten. Afgelopen mei was ik met hem naar Gran Canaria gegaan en daar zit op Las Palmas een goed kinderziekenhuis. Daar hebben we ook gebruik van moeten maken (vanwege een keelontsteking) gelukkig hoefden we er maar 1 keer naar toe. Maar het was fijn dat ze daar goed Engels konden en dat de zorg goed was. Ons zoontje heeft heel veel baat bij een goed klimaat, daar knapt hij altijd erg van op (in de winter heeft hij veel meer epilepsie dan in de zomer). Dus op zich zou ik best gebruik willen maken van die pluim, alleen ik weet niks over de gezondheidszorg in deze 3 plaatsen. Ik heb gelezen dat er een universiteitsziekenhuis in Bodrum zit, maar is dat te vergelijken met onze zorg?



Kunnen jullie me verder helpen?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Bodrum heeft een superdeluxe ziekenhuis.

Veel beter en luxer nog dan bij ons.

Mijn familie woont daar en hebben om allerlei redenen veel gebruik moeten maken van de gezondheidszorg en zijn daar erg over te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik neig zelf ook wel naar Bodrum omdat je transfer niet zo ver is vanaf het vliegtuig. Alleen heeft dat hotel wat ze aanbieden weer heel veel trappen (niet handig met een slecht lopend kindje).



Ik zie net dat Kusedasi er ook tussen staat. Hoe zit het daar?



Tunesië kan ook, maar dat zou ik helemaal niet aandurven. Volgens mij is het daar net als in Egypte waar ik al eens ben geweest.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Heeft dat hotel naast de vele trappen niet ook voorzieningen voor mensen die slecht ter been zijn? De meeste, wat luxere, hotels daar hebben dat volgens mij wel.

Inderdaad een korte transfertijd als je naar Bodrum gaat.

Ligt het hotel in Bodrum zelf of in een van de plaatsen eromheen?



Kusedasi weet ik niet hoe dat zit. Kan het eens navragen voor je of ze dat ook weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had op vakantiereiswijzer gelezen dat er geen liften etc inzitten maar het is wel een 4 sterren hotel. Ach ja, het is gratis dus je kan er ook niet alles van verwachten . Het hotel kwam er wel goed uit qua punten van mensen die er waren geweest, behalve de trappen dan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ligt dat hotel toevallig in Bitez?
Alle reacties Link kopieren
http://www.turkijevakantieland.nl/gezondheid.htm
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kijk hier ook maar even : http://www.travelmarker.n...rkije/tips/gezondheid.htm
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:saartje1980 schreef op 18 november 2008 @ 11:07:

Ligt dat hotel toevallig in Bitez?



nee in Gumbet



Bitez ben ik wel eens geweest, dat vond ik wel een mooie plek (lekker rustig) Gumbet is wel wat drukker volgens mij.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Hmmm door die links die jij stuurt Bianca wordt ik al weer een stuk minder enthousiast. De gezondheid van ons zoontje is best wel broos....
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Waarom bel je niet even met je zorgverzekeraar ? Misschien dat die up to date informatie hebben , ik weet ook niet of wat ik Google de waarheid is , natuurlijk .

Ik kom wel af en toe tegen dat het niet onverstandig is om steriele naalden mee te nemen . Vraag gewoon even na , joh .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik dan beter naar Kreta kunnen gaan? Of helemaal niet gaan, dat kan natuurlijk ook nog... Ik moet niet persé natuurlijk als ik het niet aan durf.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Van Bodrum kan ik echt met zekerheid zeggen dat de gezondheidszorg erg goed is.

Een familielid die daar woont heeft vaak zorg nodig vanwege gezondheidsproblemen. Daarbij hebben meerdere daar in het ziekenhuis gelegen en operaties ondergaan.



Volgens hen is het in Bodrum beter dan Griekenland, waar ze ook een periode verbleven.



Gumbet is inderdaad wat drukker, maar als je een beetje buiten het centrum zit ook wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet met een kwetsbaar kindje naar Turkije gaan. Door de GGD wordt ook vaccinatie geadviseerd ivm de slechte hygiene in Turkije. Ben 2 keer in Bodrum geweest en 2 keer doodziek van de darmklachten geweest. Darmen en oorontstekingen (slechte hygiene zwembaden) zijn de meeste klachten die mensen in Turkije hebben.
Zie QR
Alle reacties Link kopieren
De algemene gezondheidszorg op Kreta is niet geweldig, maar er zijn diverse prive-klinieken die uitstekend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja als ik het allemaal al lees wordt ik al zenuwachtig. Hij is idd erg kwetsbaar. Misschien toch maar wachten tot ze een andere leuke aanbieding met de pluimen hebben in Spanje of Frankrijk ofzo.
Stressed is just desserts spelled backwards
Kreta en Kusadasi niet doen Mal.
http://www.universalhospitalbodrum.net/ ... /about.htm
Alle reacties Link kopieren
ja, dat ziekenhuis ziet er wel super uit, maar als hij daar die nare buikloop krijgt dan is dat niet goed voor hem. Ik heb er zelf trouwens nooit last van gehad de 3 keer dat ik in Turkije was. Wel in Egypte man, man. Daar zit het gewoon in de lucht volgens mij want ik let altijd goed op.



denk dat ik het beter uit mijn hoofd kan zetten. En wachten op een andere mooie pluimaanbieding.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
ik ben zelf in niet zo goede gezondheid en was samen met een (ook zieke vriendin)in bodrum geweest.Ook zij is opgenomen geweest in het ziekenhuis(ook in bodrum).alles was daar prima verlopen!

zelfs nog nooit last gehad van darmproblemen in turkije,gewoon goed opletten wat je eet en drinkt!

ik zou gewoon gaan!en genieten!als je maar alle voorzorgsmaatregelen neemt die je kan verzinnen!
Ik heb altijd begrepen dat de gezondheidszorg in Turkije op een heel hoog niveau staat.
Alle reacties Link kopieren
Kreta bar slecht, ben er echt van geschrokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven