hoe lang van te voren op vliegveld

02-12-2016 20:44 68 berichten
Ik weet dat er al meerdere topics over zijn maar ik kom er toch niet uit.....



Ik vlieg binnenkort midden op de dag met alleen handbagage binnen Europa. Ik ben al ingechecked. Hoe lang van te voren zouden jullie op Schiphol zijn?



Thanks!
1.5 uur van te voren.
2 uur.



Je weet immers niet hoe druk de vlucht is en hoe lang je voor alle controles in de rij staat.



Liever ruim zitten en eventueel nog een drankje doen, dan te krap zitten en je vlucht missen.
Geen idee hoe dat werkt voor sloebers zonder Sky Priority.
Schengen? Weekend of vakantie?
Anderhalf uur voor je eigen gemoedsrust. 45 minuten als je zeker weet dat het niet druk is



edit: maak er maar 2 uur van na de horrorstory's hieronder, maar ik garandeer je bijna dat je dan heel lang gaat shoppen!
2 uur van te voren is op Schiphol wel de standaard volgens mij. Je weet niet hoe druk het bij de veiligheidscheck is.
Alle reacties Link kopieren
Kennis van mij had hetzelfde vorige week en was twee uur van te voren aanwezig. Heeft maar net het vliegtuig gehaald! De douane was mega druk. Vlucht binnen Europa,alleen handbagage en al ingechecked, om 11.00 vliegen.
Het is geloof ik niet altijd meer nodig maar zelf zorg ik wel dat ik 2 uur van te voren aanwezig ben. Maakt niet uit vanwaar ik vlieg. Zelfs dan kunnen er nog steeds wat dingen fout gaan. Nou ja niet echt fout maar ik kon een keer niet naast mijn man zitten in een vlucht naar Egypte. Dat vond ik niet fijn.
quote:jlsecret schreef op 02 december 2016 @ 20:55:

Kennis van mij had hetzelfde vorige week en was twee uur van te voren aanwezig. Heeft maar net het vliegtuig gehaald! De douane was mega druk. Vlucht binnen Europa,alleen handbagage en al ingechecked, om 11.00 vliegen.Heeft hij/zij meer dan anderhalf uur in de rij voor de security gestaan? (er is geen douane bij vertrek en ook geen paspoortcontrole)
Alle reacties Link kopieren
Er stonden borden nog 30/35 min vanaf hier en die was tien rijen verder... dus inderdaad ruim een uur voor security en daarna nog een kwartier rennen naar de gate!
quote:kadanz schreef op 02 december 2016 @ 21:03:

[...]



Heeft hij/zij meer dan anderhalf uur in de rij voor de security gestaan? (er is geen douane bij vertrek en ook geen paspoortcontrole) Voor o.a. de U.K. wel (niet-Schengen = paspoortcontrole)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorige week naar Londen gevlogen...

Heenweg op Schiphol ruim 30 min in de rij voor de douane en securitycheck, in Engeland 1,5 uur. Terugweg geen douane gezien in Engeland alleen securitycheck en op Schiphol ruim een uur in de rij.
Alle reacties Link kopieren
Paar maanden geleden naar Praag trouwens ook ruim een uur op Eindhoven in de rij gestaan voor de securitycheck
Je weet nooit hoe het loopt. Hier op een klein vliegveld in Zweden was ik met 2 minuten door de beveiliging, maar op Stockholm heb ik 1.5 uur voor de beveiliging gestaan en moest ik rennen om mijn vlucht te halen.





Dus het is beter om er ruim de tijd voor uit te trekken.
Laats vanaf Brussel naar Valencia. Was meer dan 2 uur van te voren aanwezig maar we hadden geen tijd meer om te winkelen.
Grappig overigens hoe iedereen de paspoortcontrole 'douane' blijft noemen
In Brussel 2.5 uur van te voren.

Luggagedrop: Een half uur.

Veiligheid: Drie kwartier

Aan de gate: Een half uur.



En dan ben je 't gebouw nog niet door en ben je nog niet van de gate tot aan 't vliegtuig zelf (met RyanAir bijvoorbeeld ook altijd een heel eind te voet).



Geen tijd voor koffie in Brussel en de winkels waren "gelukkig" nog niet open .



Met terugkomen in Lissabon ook ruim 2.5 uur gerekend.

Luggagedrop: 1 uur

Veiligheid: Drie kwartier

Aan de gate: Drie kwartier

Nog net de tijd gehad om een flesje water te kopen en naar 't toilet te gaan.
Wat is vliegen vanaf Schiphol toch vreselijk als je het zo leest! Ik probeer altijd vanaf rotterdam te vliegen of Antwerpen. Rotterdam ongeveer 50min van te voren aanwezig, is vroeg zat. Securitiecheck max 5min!

Antwerpen is een half uur van te voren al genoeg, securitiecheck max 5min!



30 december vlieg in naar de UK vanaf Schiphol, zo te lezen zal ik maar min. 2 uur van te voren aanwezig zijn. Eind januari nog een x vanaf Schiphol naar Kiev. Heb een hekel aan dat immense Schiphol, maar goed, moet er wat voor over hebben!
quote:Philae2 schreef op 02 december 2016 @ 21:17:

Hier op een klein vliegveld in Zweden was ik met 2 minuten door de beveiliging, maar op Stockholm heb ik 1.5 uur voor de beveiliging gestaan en moest ik rennen om mijn vlucht te halen.



Bizar, Stockholm was ik laatst juist in 20 minuten van binnenlandse naar internationale terminal inclusief security.



TO, ik ben ook liever wat eerder zonder stress dan dat ik moet rennen. Ik reken meestal 1:45 voor Schengen en 2 uur voor niet-Schengen. Maar ik ben ook verschrikkelijk traag met mijn vloeistoffen en zo uitpakken
Het gekke met schiphol is dat je er geen peil op kunt trekken qua drukte.....ik houd ook latijd maar twee uur ben altijd al ingecheckt en alleen handbagage
Oh ja, voor de busgate reken ik vaak nog een kwartiertje extra.
2 uur is echt idioot veel als je al online ingecheckt bent en alleen met handbagage vliegt.



Ik ben de laatste keer een uur voor vertrek hit mijn huis vertrokken. Dat is dan weer het andere uiterste. Had de vlucht nog gehaald maar je moet niet vragen hoe.
quote:froufrou80 schreef op 02 december 2016 @ 21:49:

2 uur is echt idioot veel als je al online ingecheckt bent en alleen met handbagage vliegt.



Ik ben de laatste keer een uur voor vertrek hit mijn huis vertrokken. Dat is dan weer het andere uiterste. Had de vlucht nog gehaald maar je moet niet vragen hoe. Laat me raden , vanuit Rotterdam?
Centrum Amsterdam, vloog van Schiphol.



De security check duurt echt niet zo lang meer tegenwoordig en er is geen paspoortcontrole als je binnen Europa vliegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven