Hoeveel besteden jullie aan een vakantie per persoon?

17-12-2016 19:45 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Hoeveel besteden jullie gemiddeld aan een vakantie?

Ik ga binnenkort 8 dagen weg en ben denk ik 1600 euro in totaliteit kwijt.



Ik moet erbij melden dat ik vaak maar eens in de 4 jaar met vakantie ga.



Vinden jullie dit (te)veel geld of komt dit overeen met wat jullie zelf ook besteden?
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf wat je gaat doen, ga je naar Amerika vind ik het normaal, ga je op de camping in een hoek van Nederland staan misschien wat overdreven..
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 17 december 2016 @ 19:48:

Hangt er vanaf wat je gaat doen, ga je naar Amerika vind ik het normaal, ga je op de camping in een hoek van Nederland staan misschien wat overdreven..+1
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Hangt er toch helemaal vanaf wat je te besteden hebt, met hoeveel mensen je bent en wat je gaat doen?



Wij gaan minimaal 2 a 3x per jaar op vakantie, . Eigenlijk altijd vliegen... we hebben 3 kinderen



1x pj skiën, maar we hebben daar een huis dus kosten voor een weekje incl vliegreis zijn ong 3000€

1x pj zomervakantie meestal zuid Frankrijk of Spanje Inc huis 5000€



Dan nog een weekje ergens heen, kan Canarische eilanden zijn oid, dit jaar was het zeeland tekenen we ong 2000€ voor...



Dan nog weleens een weekend weg ofzo

Voor veel mensen is het heel veel
Alle reacties Link kopieren
Het varieert nog al. De ene keer gratis als we bij schoonouders op de camping logeren en bijvoorbeeld 250€ voor een weekendje weg tot 8000€ voor 3 weken Hawaii.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dit soort topics nooit zo. Het gaat er toch om of jij het de moeite waard vind om er geld aan uit te geven?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad zoals hierboven al genoemd word. Het is maar net om wat voor vakantie het gaat.

Wij gaan bijvoorbeeld eind januari 15 dagen all inclusive op vakantie naar Egypte voor +- €1200 in totaal voor 2 personen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kikker90 schreef op 17 december 2016 @ 20:03:

Inderdaad zoals hierboven al genoemd word. Het is maar net om wat voor vakantie het gaat.

Wij gaan bijvoorbeeld eind januari 15 dagen all inclusive op vakantie naar Egypte voor +- €1200 in totaal voor 2 personen.is dat in of exclusief aanslagen?
Hangt van best veel af...wij gaan binnenkort 3 weken op vakantie en verwachten 2500 euro uit te geven.



Maar ook wel eens 2 weken weg geweest voor 5000 euro. Of 8 dagen voor 700 euro.
Alle reacties Link kopieren
Al het aan mij ligt bezuinig ik overal op behalve op vakanties. Ik ga dus bijna net zoveel op reis als Nieuwsbrief, wel altijd naar de zon. Ben niet zo'n wintersporttype. En het moet voor mij ook niet langer vliegen zijn dan 4 uur.

Ik heb een gezin met 2 grote kinderen die ook altijd mee gaan. Met de kerst gaan we ook 2 weken naar Lanzarote en ik geloof dat ook iets 3000 euro was. Maar goed dat ben je rond die periode p.p. kwijt als je naar de Antillen gaat en dat wilden we eerst...toch maar niet dan.



Van de zomer pakken we ook groots uit. En ik ga in februari een paar dagen met mijn zus en in mei 6 dagen alleen. Maar de laatste 2 zijn niet zo duur.
Mijn goedkoopste vakantie buiten Nederland was 200 euro en de duurste was dacht ik rond de 2500 in totaal incl. alles. Die laatste was 3 weken China en dat was wel even slikken want het is natuurlijk wel een hele hoop geld waarvoor je ook een heleboel andere dingen kan doen maar wat een ervaring! Het was het geld echt wel waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 17 december 2016 @ 19:59:

Ik snap dit soort topics nooit zo. Het gaat er toch om of jij het de moeite waard vind om er geld aan uit te geven?Dit.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Als je ervoor hebt gespaard is dat prima toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Theamuts schreef op 17 december 2016 @ 20:49:

Als je ervoor hebt gespaard is dat prima toch?

Precies...

En de een moet er lang voor sparen en de ander niet...



Ik zou persoonlijk nerveus worden als ik mijn vakanties van de spaarrekening zou moeten betalen. Bij ons gaan de vakanties van de lopende rekening
Ik spaar altijd op mijn spaarrekening voor vakanties. Zet dan in de beschrijving waar het voor is. Ik wil namelijk nooit teveel geld op mijn betaalrekening hebben staan. Waarom geen idee trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Net iets onder de 2000 besteedt aan 4 weken Midden Amerika. Elke cent waard! Ik spaar altijd apart voor reizen, kortere (steden)tripjes ook wel zonder apart te sparen. Januari bijv 5 dagen naar Marrakesh voor 185 voor ticket en verblijf.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het relevanter is hoeveel procent het betreft van je jaarinkomen wat uitgegeven wordt aan vakanties, als je dan toch wil vergelijken. Iemand kan hier wel neerschrijven dat ze een paar keer per jaar voor € 800 per maand op een midweekje weggaan en daarnaast nog dure zomervakanties boeken, als daar een enorm salaris tegenoverstaat is dat een stuk beter te verklaren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Meauve01 schreef op 17 december 2016 @ 21:50:

Ik denk dat het relevanter is hoeveel procent het betreft van je jaarinkomen wat uitgegeven wordt aan vakanties, als je dan toch wil vergelijken. Iemand kan hier wel neerschrijven dat ze een paar keer per jaar voor € 800 per maand op een midweekje weggaan en daarnaast nog dure zomervakanties boeken, als daar een enorm salaris tegenoverstaat is dat een stuk beter te verklaren.

Zat er net aan te denken idd.



Bij ons is het een kleine 8% van ons jaarinkomen. Wat voor vakanties we daarvan doen zie je hierboven
Alle reacties Link kopieren
Als wij gaan kamperen rekenen we ongeveer 100 euro per dag gemiddeld genomen voor de totale vakantie voor twee personen. Dus incl tanken/ overnachten/ eten en uitjes.

Maar we hebben ook een keer 10.000 euro betaald voor een vakantie van 4 weken Amerika/ Hawai met echt alles erop en eraan en nergens naar gekeken.



1600 voor 8 dagen voor 1 persoon is een redelijk bedrag, maar het ligt eraan waar je naartoe gaat.

Afgelopen maand zijn we naar Londen geweest en toen waren we 1200 euro voor 2 personen voor 5 dagen kwijt. Dat vind ik persoonlijk wel veel voor zoiets, want je kan er ook 8 dagen all inclusief voor naar de zo'n.



Je moet lekker uitgeven waar je zelf ok mee bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuwsbrief schreef op 17 december 2016 @ 20:54:

[...]



Precies...

En de een moet er lang voor sparen en de ander niet...



Ik zou persoonlijk nerveus worden als ik mijn vakanties van de spaarrekening zou moeten betalen. Bij ons gaan de vakanties van de lopende rekeningJullie zijn wel grootverdieners neem ik aan
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Vind dit ook altijd rare topics, hangt er helemaal vanaf in welke context.

Nu met mijn reis nu gaat er zo'n 20.000 EUR doorheen, maar dat is wel voor zo'n 9 maanden dus in verhouding niet veel. Als ik een week naar mijn ouders ga in het buitenland kost me dat misschien 200 EUR. In een stedentrip gaat er al gauw paar honderd euro doorheen, in verhouding dus weer duur.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt eraan waar naartoe en hoelang. Mijn goedkoopste vakantie was 800 euro en de duurste 15000 euro (met zijn tweeën).
Gemiddeld 100 per dag voor vijf personen bij een lange vakantie. (Meestal kamperen)



Korte vakantie is iets duurder vaak omdat dan de reiskosten zwaarder op het gemiddelde drukken.
Alle reacties Link kopieren
Het is (te)veel geld als je hierdoor dagelijkse dingen zoals eten en benzine niet kunt betalen.

Als dat niet aan de orde is, dan wens ik je een fijne vakantie.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Voor een reis in de zomervakantie met 2 volwassenen en 2 pubers van 3 weken zijn we meestal rond de 10.000 euro kwijt inclusief alles maar wel ver (Bali, Thailand, Zuid-Afrika). Heb een apart vakantiespaarpotje. Laatste jaar dat mijn oudste meegaat dus aankomende vakantie (Mexico) wordt nog 1x ver en duur. Andere mensen verklaren ons waarschijnlijk voor gek maar ik heb een half jaar of langer voorpret en teer er nog maanden op maar dat terzijde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven