Hoeveel besteden jullie aan een vakantie per persoon?

17-12-2016 19:45 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Hoeveel besteden jullie gemiddeld aan een vakantie?

Ik ga binnenkort 8 dagen weg en ben denk ik 1600 euro in totaliteit kwijt.



Ik moet erbij melden dat ik vaak maar eens in de 4 jaar met vakantie ga.



Vinden jullie dit (te)veel geld of komt dit overeen met wat jullie zelf ook besteden?
Alle reacties Link kopieren
Van wie "moet" je trouwens vermelden dat je maar 1x in de 4 jaar gaat to?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is meer tijd het probleem dan bestedingsruimte.



Ik heb er wel soms moeite mee te vertellen dat we weer naar een ver oord op vakantie gaan.. Gaan jullie al weer.... krijg ik nogal eens te horen..



In februari gaan we 3 weken naar de Filipijnen. Ik let wel altyd op de prijzen, voor het ticket zijn we pp maar 450 euro kwijt. En ter plekke doen we ook geen hele dure dingen. Meer omdat ik het zonde van het geld vind. Ik heb geen totaal budget in gedachten.
quote:jo12345 schreef op 17 december 2016 @ 20:16:

[...]



is dat in of exclusief aanslagen?Dan kun je dus net zo goed in Europa blijven.
Alle reacties Link kopieren
Zomer was 3000 voor 6 personen kroatie met eigen kampeermiddel. Nu zit ik met mijn dochter in thailand. 1500 pp incl vlucht en alles eromheen. We blijven bijnA 4 weken
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 18 december 2016 @ 14:33:

Zomer was 3000 voor 6 personen kroatie met eigen kampeermiddel. Nu zit ik met mijn dochter in thailand. 1500 pp incl vlucht en alles eromheen. We blijven bijnA 4 wekenWat een koopje!
Voor de zomervakantie meestal rond de €1000 pp voor de reis zelf (vlucht, appartement(en)/hotel(s) en meestal huurauto)

Dan ter plekke nog gemiddelde €50 pppd.

Bij 10 of 11 dagen zitten we dan met z'n 2en rond de €3000



Ik ga in voor- en najaar ook vaak nog een weekje. Dan zoek ik een aanbieding puur op zon/temperatuur. Dat red ik dan wel voor onder de €750 pp voor alles.
Ik zit toch echt wel snel aan 100 à 150 euro per dag per persoon.



Ik vind 1600 euro voor 2 personen voor een week dus niet overdreven.

Tenzij je gaat kamperen 20 km van je eigen huis. (Maar zelfs dan nog kan de camping een luxe-camping zijn en als je dan ook nog elke dag uit eten zou gaan ...)
Alle reacties Link kopieren
Ik hou het totaalbedrag eigenlijk nooit zo bij, sinds ik mijn studententijd voorbij ben.



En ik begrijp ook niet wat je wilt met dit topic. Er bestaan vakanties van 8 dagen van €200, er bestaan van €3000.

Wat ga jij doen met de antwoorden? Ga je een gemiddelde trekken en vervolgens net zo vaak en net zo duur op vakantie?



Voordat ik op vakantie ga zorg ik dat er genoeg saldo op mijn rekening staat om te kunnen pinnen. Soms boek ik tijdens de vakantie nog wat extra over van een spaarrekening. Of soms komt toevallig net mijn salaris midden in de vakantie. Of soms gaat het totaal niet op.

Al met al ga ik niet zitten rekenen op het eind. Al herinner ik me wel dat Porto nóg goedkoper was dan ik van tevoren had gedacht. En ik kies niet een land dat én duur is om heen te vliegen én duur is ter plaatse. Het is of/of. (Of zowel goedkoop vliegen als goedkoop in kosten ter plaatse.)



Ik weet wel hoeveel ik kwijt ben aan accommodaties, maar dat verschilt zo sterk per land dat het totaal geen nut heeft om dat hier te vermelden. En daarnaast hangt het óók nog af van persoonlijke voorkeuren, zoals wel of niet een eigen badkamer willen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ja TO heb je wat aan de antwoorden?
Alle reacties Link kopieren
Het is al genoemd: wat voor de een duur is, is voor de ander normaal. Hangt meestal samen met het inkomen...Ik ben altijd gebonden geweest aan schoolvakanties en de daarbij horende prijzen. Vriendinnen die nu pas sinds hele lange tijd, vanwege eigen kinderen, ineens het drie dubbelen voor vliegtickets of accommodatie betalen, tsja die vinden het momenteel duur. Straks zijn ze er aan gewend en weten ze niet beter.
Alle reacties Link kopieren
En het is ook maar net wat je er voor over hebt...persoonlijk geef ik totaal niet om dure kleding, sieraden of dure auto's of wat er nog meer van materieel goed bestaat. Maar vakantie reisjes tripjes als het maar naar de zon is en niet te ver vliegen...oh en ze moeten er Spaans spreken...



Ja ook ik hoor vaak..."Ga je nou al weer'....was niet van plan me er schuldig over te voelen.
Alle reacties Link kopieren
[quote]runningmonster schreef op 18 december 2016 @ 18:30:

[...]





Wat een koopje![/qu



Wat ? Thailand?

Ja is hier spotgoedkoop



Enige dure wat we doen is 2 x prive tour. De

Rest is cheap
Wij gaan in het voorjaar met z'n tweeën altijd een weekje naar de Canarische eilanden en dat kost ons voor de reis, verblijf en auto zo'n 1500 euro. Voor eten/drinken/etc reken ik 100 euro per dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 23 december 2016 @ 02:36:

[quote][message=25387311,noline]



Wat ? Thailand?

Ja is hier spotgoedkoop



Enige dure wat we doen is 2 x prive tour. De

Rest is cheapPaar jaar geleden met mijn gezin 3 weken Thailand gedaan maar daar was ik toen wel iets van 10.000 euro aan kwijt. Wel paar binnenlandse vluchten en fijne accommodaties en best wat tripjes als ziplinen, olifantenopvang etc. gedaan.
Alle reacties Link kopieren
[quote]runningmonster schreef op 23 december 2016 @ 11:04:

[...]





Paar jaar geleden met mijn gezin 3 weken Thailand gedaan maar daar was ik toen wel iets van 10.000 euro aan kwijt. Wel paar binnenlandse vluchten en fijne accommodaties en best wat tripjes als ziplinen, olifantenopvang etc. gedaan.[/quot





Wij hebben 2 binnenlandse vluchten. 1e klas nachttrein. 2 x prive trekking verder alles was je kan bedenken aan dingen bekijken. Ziplinen wilden we doen zat vol en nu is ie dicht ivm ongelluk

We slapen wel goedkoop duurste is 20€. We maken gebruik van bussen en minvans

Eten streetfood.
Alle reacties Link kopieren
Zeg TO het is wel zo beleefd om als je een topic opent en mensen de moeite nemen om te reageren om af en toe ook eens een reactie te plaatsen.
Wij zijn meestal rond de 1000 euro per persoon kwijt voor 10 dagen, inclusief alles. 100 euro pppd dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 23 december 2016 @ 11:22:

[quote]runningmonster schreef op 23 december 2016 @ 11:04:

[...]





Paar jaar geleden met mijn gezin 3 weken Thailand gedaan maar daar was ik toen wel iets van 10.000 euro aan kwijt. Wel paar binnenlandse vluchten en fijne accommodaties en best wat tripjes als ziplinen, olifantenopvang etc. gedaan.[/quot





Wij hebben 2 binnenlandse vluchten. 1e klas nachttrein. 2 x prive trekking verder alles was je kan bedenken aan dingen bekijken. Ziplinen wilden we doen zat vol en nu is ie dicht ivm ongelluk

We slapen wel goedkoop duurste is 20€. We maken gebruik van bussen en minvans

Eten streetfood.De accommodatie maakt het verschil dan en wij huurden altijd auto met privé chauffeur. Fijne vakantie nog!
Alle reacties Link kopieren
tja ligt helemaal aan de soort reis. Ik kan rustig een goedkoop weekje naar Turkije gaan.



Maar ook een rondreis van 3000 euro is hier al voorgekomen
Alle reacties Link kopieren
2500 euro per week als gezin (1 kind), in een all inclusive resort in Turkije. Daarnaast 3 x per jaar lang weekend NL en omgeving
Het ligt aan het soort reis, aan de bestemming, aan het soort activiteiten dat je op je vakantiebestemming doet, of je gaat uit eten en hoe luxe dat dan is. Een bedrag noemen is denk ik ook niet heel zinvol, ook niet in vergelijking met hoe anderen het doen. Het ligt er misschien ook maar weer net aan wat je eigen gevoel erbij is, of het bij je past. Als het bij je past en het budget er naar is dan is het toch goed?



Ik zou me bijvoorbeeld een fictieve vakantie naar een of ander tropisch oord kunnen voorstellen voor bedrag x en me een gigantisch decadent wijf voelen terwijl ik aan een rondreis door de sneeuw in Lapland met husky's en het noorderlicht mogelijk het dubbele kwijt ben maar die vakantie dan betitel als een vakantie die ik voor de rest van mijn leven als een gouden ervaring zie.



Blijf gewoon dicht bij wie jijzelf bent, dan is het toch altijd goed?
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 23 december 2016 @ 16:13:

[...]





De accommodatie maakt het verschil dan en wij huurden altijd auto met privé chauffeur. Fijne vakantie nog!Die minivans zijn toppunt van gezelligheid
Alle reacties Link kopieren
Hooguit 175 euro per persoon. Maar we gaan ook nooit naar het buitenland, kamperen elk jaar met tentje op Ameland. Zelfs aan 150 euro voor 2 personen zouden we meer dan genoeg hebben maar we kopen vaak nog wat leuke spulletjes daar.
Alle reacties Link kopieren
Dat verschilt er aan waar ik heen ga. Heb laatst voor een weekendje weg bijna 300 euro betaalt (4 dagen) en dat vond ik echt mega veel. Ben ook 10 dagen naar New York geweest voor 1500 en daar heb ik geen moment spijt van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee eigenlijk, vanaf dit jaar ben ik aan schoolvakanties gebonden en in oktober wordt mijn jongste 2 dus die gaat dan ook meetellen (voor vluchten ed) dus ik vrees dat we nu daadwerkelijk moeten gaan budgetteren. Zal wel even wennen zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven