Hoeveel dagen Legoland

14-04-2017 11:29 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers, een kleine vraag voor mensen die eerder in Legoland in Denemarken zijn geweest.

In de week van Koningsdag gaan we (man, ik, twee jongens van 4 en 6 - drie mega Lego fans) naar Denemarken. We hebben een huis aan de kust, ongeveer een half uur rijden van Aarhus. Naar Billund is het ongeveer 40 minuten rijden. Op de planning hebben we een combinatie van naar Aarhus (ik denk twee dagen), naar strand/zee, wat dingetjes in de buurt en dus naar Legoland.

Uit de folder van Lego heb ik de kortingsbonnen waarmee kinderen gratis entree hebben bij een betalende volwassene. Ik zie dat je kan kiezen voor een kaart voor één dag of voor twee dagen. Op de kaart lijkt Legoland me redelijk overzichtelijk. Wat zouden jullie me aanraden, één of twee dagen gaan? En moet je dit inderdaad van te voren kiezen (bij het kopen van kaartjes op dag één) of kunnen we bij vertrek op dag één ook nog besluiten toegang te kopen voor een tweede dag voor hetzelfde lage tarief?



En ook andere tips zijn welkom! Ik begreep dat er veel picknickplekken zijn en je zelf spullen mag meenemen. Dat er veel is met water, dus droge kleren handig zijn. En dat de winkels fantastisch zijn, maar dat de Lego duurder is dan hier.



Dank!
Ik zou twee dagen gaan. Hou er rekening mee dat het druk is en er overal rijen staan.
Alle reacties Link kopieren
Een dag vond ik meer dan genoeg.



Hoezo druk? Alleen Nederland heeft vakantie. Met de drukte zal het wel loslopen in deze periode. Dat is mijn eigen ervaring.



Die picknickplakken kan ik mij niet herinneren. Wij nemen altijd zelf ons brood mee. De winkel vond ik niet veel aan, gewoon een standaard winkel bij een pretpark.
Ik kan me niet herinneren dat er veel picknickplekken zijn. Gewoon het normale aantal bankjes en tafels, denk ik?



En ik zou twee dagen gaan minimaal. Als je pech hebt is het mooi weer en heel druk. Op een regenachtige dag waren er veel minder rijen toen wij er waren, hoeveel we dat kinderrijbewijs halen steeds hebben overgeslagen want daar was het altijd druk.



Is er niet ook een klerendroogding?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou twee dagen gaan, er is genoeg te zien/doen om je zo lang te vermaken
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties! Mijn twijfel bij één of twee dagen is dat ik het vooral relaxed wil aanpakken. Dus als de kinderen lekker spelen in Duplo land, dat we ze niet opjagen omdat we door moeten. Aan de andere kant, heb ik het na één dag denk ik wel gehad, maar dat geldt in elk geval niet voor de kinderen en misschien ook niet voor man . We gaan niet vaak naar pretparken, dus gun ik het gezelschap wel twee dagen.



Ik hoop dat het lekker rustig is. Wij hebben inderdaad als enige land vakantie, dus er zullen vooral Nederlanders zijn, verwacht ik. En mijn kinderen zijn niet van die helden, dus de echte achtbanen kunnen we overslaan.



Ik ga het kleren drogen opzoeken, zou handig zijn!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 2 jaar geleden ook in de meivakantie geweest, onze kinderen waren toen ook 4 en 6 .



Wij vonden 1 dag genoeg, ondanks dat we alle vier Legofans zijn. Een gedeelte van het pretpark (en dan juist de attracties met de langste rijen) kan je namelijk overslaan, daar mogen de kids op die leeftijd nog niet in.



Het was er toen wij er waren helemaal niet druk. We konden overal snel in. Alleen bij de achtbanen etc. stonden lange rijen, vlgs mij door wat schoolreisjes van Deense Middelbare scholen, maar die waren overduidelijk in hele andere dingen geintresserd dan onze kleuters.



Er zijn idd overal zitjes, banken en trappen waar je rustig je zelf meegebrachte eten kan nuttigen, dat deden de meeste bezoekers dan ook.
Ben je lid van de anwb?



Als je de entreekaarten koopt bij de ingang en je anwb pas laat zien dan krijg je de volgende dag gratis entree. Althans, dit is jaaaren zo geweest.



Je zal dan zelf moeten uitrekenen wat voordeliger is ten opzichte van de actie die je nu hebt.
Alle reacties Link kopieren
Leuk onsjanneke, klinkt goed! En bijpassende avatar heb je .



Wel lid van de ANWB, maar op de site van ANWB zie ik dat zij momenteel geen actie hebben met korting.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon 1 dag, toen hadden we alles wel gezien.
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen 2. Ideaal en heel leuk daar.
Wij hebben ons daar wel twee dagen vermaakt. En ook het zwembad bij Lalandia is geweldig, duur, maar echt een waterpark. Mocht je nog geld en tijd hebben, dan vind ik dat een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er vijf jaar geleden geweest, en een dag was meer dan genoeg. Vond het een beetje een armoedig park. De Efteling is vele malen mooie.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar een week naar Denemarken geweest met onze dochter van toen 5,5 jaar. Bij het boeken van het huisje kregen we de 2e dag Legoland gratis. Wij vonden het fijn dat we 2 dagen konden gaan. Je kan dan wat meer op je gemak doen en de attracties die heel leuk waren nog eens doen. Zo vond mijn dochter de Kikkerbank en Legosafari onder andere erg leuk. Vergeet niet in één van de winkels Lego poppetjes van jullie zelf te maken. Je kan dan zelf gezicht, haren, bovenkleding, onderkleding en een accessoire uitzoeken uit grote bakken. Wij deden dat in het Western gedeelte van het park, maar het kan ook bij de hele grote winkel bij de ingang. Ook kan je als je binnen komt een kluisje huren, ook handig!

De dierentuin van Givskud is ook een aanrader, je gaat daar met je eigen auto op safari en kan er op diverse plaatsen uit om gewoon dieren te kijken. Ook is daar een groot dinosauruspark waar ze dinosaurussen op ware grootte hebben nagemaakt e waar kinderen zelf fossielen kunnen opgraven e.d.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nelladella1 schreef op 14 april 2017 @ 14:06:

Wij zijn er vijf jaar geleden geweest, en een dag was meer dan genoeg. Vond het een beetje een armoedig park. De Efteling is vele malen mooie.Hmmmm, echt een armoedig park? Die associatie heb ik nou helemaal niet bij LEGO. Mijn verwachtingen zijn hooggespannen, dus zal me een beetje voorbereiden op een kleine teleurstelling.
Alle reacties Link kopieren
De meningen over 1 of 2 dagen blijven verdeeld. Ik denk dat ik neig naar 2, daar doe ik in elk geval de kinderen een plezier mee.



Leuk streepjescode, de tip van de poppetjes. Mijn oudste heeft een nieuwe schooltas nodig, dus dat is ook een doel om te shoppen. Dat is het onderdeel waar ik me op verheug, haha!
Alle reacties Link kopieren
quote:samarkand schreef op 14 april 2017 @ 15:00:

De meningen over 1 of 2 dagen blijven verdeeld. Ik denk dat ik neig naar 2, daar doe ik in elk geval de kinderen een plezier mee.



Leuk streepjescode, de tip van de poppetjes. Mijn oudste heeft een nieuwe schooltas nodig, dus dat is ook een doel om te shoppen. Dat is het onderdeel waar ik me op verheug, haha!Graag gedaan! Succes met shoppen daar! Er zit ook een Lego outlet bij grote uitkijktoren, daar is vooral kleding een stuk goedkoper. Maar we hebben ook wat accessoires en Lego dozen gezien.
Alle reacties Link kopieren
Probeer kortingsbonnen te krijgen. Er zit er in ieder geval 1 in het legoblad van deze maand. Als jullie daar lid van zijn moet je die even opzoeken. Is sowieso een erg leuk blad voor jouw kinderen en gratis. In het blad zit dus een bon voor gratis entree voor 1 kind. Scheelt weer een doos lego



Wij zijn van de zomer geweest in Legoland Duitsland. voor het eerst twee dagen. Dat is leuk om het wat relaxter te doen, maar we zijn ook twee keer in Denemarken geweest en toen maar 1 dag en dat was ook genoeg.
quote:samarkand schreef op 14 april 2017 @ 14:58:

[...]

Hmmmm, echt een armoedig park? Die associatie heb ik nou helemaal niet bij LEGO. Mijn verwachtingen zijn hooggespannen, dus zal me een beetje voorbereiden op een kleine teleurstelling.Ik vond het meer een pretpark dan een legopark. Wel leuk hoor. Ik denk dat kleine kinderen het sowieso wel leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Max twee dagen. Ik vond dat lang zat. Ik ben er in zomervakantie geweest paar jaar terug.
Ik vond het helemaal geen armoedig park, prima verzorgd juist. Lego tot in de kleinste details en leuke originele attracties.
Alle reacties Link kopieren
Misschien was mijn zicht getroubleerd dan. Het regende de hele dag, dus wellicht moet je je niet te veel aantrekken van wat ik erover schreef.
quote:samarkand schreef op 14 april 2017 @ 12:04:

Leuk onsjanneke, klinkt goed! En bijpassende avatar heb je .



Wel lid van de ANWB, maar op de site van ANWB zie ik dat zij momenteel geen actie hebben met korting.Klopt, daar adverteren ze ook niet mee. Het geldt alleen bij de kassa bij het park.
Alle reacties Link kopieren
Twee dagen, wij hadden best spijt dat we afgelopen zomer maar één dag gingen. Onze kinderen kregen van bepaalde attracties geen genoeg. Echt heel leuk.

Givskud Zoo is ook leuk inderdaad, Aarhus vonden wij ook de moeite waard.

Lalandia vond ik tegenvallen en we hadden nog gratis kaartjes ook. Blij dat ik daar geen geld voor hoefde te betalen.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Groupon zag ik ook net familieticket voorbij komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven