Hoeveel geld mee weekend weg?

22-05-2015 12:56 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

De vraag spreekt voor zich,

Hoeveel geld moet je meenemen een weekend weg,van vrijdag ochtend tot zondag avond met twee personen naar brussel!

Ik weet het niet zeker en vroeg me af hoeveel geld andere mensen meenemen als ze een weekend weg gaan!

Alvast bedankt.

Liefs san
Alle reacties Link kopieren
Ik neem gewoon m'n pinpas en creditcard mee.

Je gaat toch niet met cash rondlopen?
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat je gaat doen. Genieten jullie ervan uitgebreide maaltijden? Willen jullie flink gaan shoppen of juist de bezienswaardigheden af gaan.. Mijn ervaring met korte stedentrips is dat het altijd snel aantikt.
Alle reacties Link kopieren
Een pinpas en een creditcard inderdaad. Als ik iets niet wil is het met cash geld lopen.

Verder hangt het er heel erg vanaf wat je wilt gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
In Brussel hebben ze ook pinautomaten dus ik neem aan cash mee wat er toevallig in mijn beurs zit.
Alle reacties Link kopieren
Loopt snel op ja, terrasje hier, etentje daar, nog even 'n cocktailbar in. En shoppen is ook vaak laagdrempeliger als je 'n weekendje weg bent.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Maar vorige week naar Berlijn had ik toevallig 250 euro cash bij me omdat het pension alleen cash accepteerde. Man had ook toevallig cash omdat hij via marktplaats onze eethoek had verkocht maar dit zijn dus uitzonderingen.
Ik reken op 100 euro per dag. Wij gaan niet shoppen of duur uit eten, wel musea e.d. langs.
Alle reacties Link kopieren
Vergeet je niet je euro's om te wisselen voor de Belgische Frank?
Wat gaan jullie doen in het weekend? Daar hangt het helemaal van af. Als je buiten de deur gaat lunchen, ontbijten en dineren dan loopt het nogal op natuurlijk maar als je dingen in de supermarkt haalt ben je stukken goedkoper uit
Toen ik een weekend weg ging naar Berlijn en Parijs nam ik ongeveer 50 euro cash mee voor als ik ergens niet kon pinnen. Ik weet niet of dat in Brussel ook is maar soms kun je voor bezienswaardigheden die geld kosten al van te voren kaartjes kopen. Zo had ik toen ik naar Parijs ging alvast een kaartje voor de top van de Eifeltoren gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem gewoon mee wat ik in mijn portemonnee heb zitten. Op dit moment zou dat 5 euro zijn Je kan in zo'n stad overal pinnen, waarom zou je dan met veel cash gaan rondlopen?
We hebben in België ook bankautomaten hoor. Overal kan je met je kaart betalen, alleen in het Kruidvat gek genoeg niet (alleen Belgische bankpassen). Maar denk dat de kans klein is dat je daar iets zal kopen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat San92 bedoelt hoeveel geld je voor een weekendje kwijt bent.

Reken op 100 euro p.dag.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon pinpas meenemen en geen cash. Ik doe bijna nooit iets met cash, alles met plastic.



Ik neem naar het buitenland (als ik er aan denk) alleen wat cash mee om niet helemaal verloren te zijn als mijn pinpas kwijtraakt/stuk gaat/gestolen wordt. Ligt er een beetje aan waar ik heen ga, maar ik heb dan zelden meer dan 50 euro contant op zak.
Mocht je in een winkel willen pinnen in Brussel; In België kennen ze het woord 'pinnen' niet, dat heet daar 'bankcontact'

Handig om te weten voordat ze je wat wazig aankijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:pausini schreef op 22 mei 2015 @ 13:34:

Ik denk dat San92 bedoelt hoeveel geld je voor een weekendje kwijt bent.

Reken op 100 euro p.dag.

Per persoon dan toch neem ik aan?

Brussel is duur. Paar keer iets drinken met wat erbij en 's avonds eten en je zit daar zo aan.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik reken 20 euro voor avondeten, 10 euro lunch/ontbijt en 10 euro overig.



Dus met 40 euro per dag kom ik meestal een heel eind
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 22 mei 2015 @ 13:43:

[...]



Per persoon dan toch neem ik aan?

Brussel is duur. Paar keer iets drinken met wat erbij en 's avonds eten en je zit daar zo aan.

Mwah, het kan wel goedkoper dan dat hoor. Exclusief overnachting en ontbijt zou ik met 50/60 euro per dag prima rondkomen, royaal rondkomen zelfs. Los van eventueel winkelen o.i.d.

En het kan zelfs nog minder duur als je ervoor kiest om niet uitgebreid te lunchen maar alleen ergens een broodje te halen of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt natuurlijk aan je voorkeur, wil je alles redelijk luxe, dan ben je meer geld kwijt dan wanneer je tevreden bent met een dinertje in een eetcafe bijvoorbeeld.



Ontbijt= inbegrepen bij overnachting

Lunch+drankje= 10.00

Drankjes tussendoor= 7.50

Avondeten met wijn= 25

Kroeg in= 15



En als ik dan graag nog geld wil uitgeven aan musea en dergelijke dan geef ik minder geld uit aan eten/drinken. Dan neem ik bijvoorbeeld een flesje water mee voor overdag en drink ik 's avonds een biertje minder.
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk wat je in Brussel gaat doen, je kan daar geweldig shoppen!

Eten pp +- 100,- pd (Weekendje weg ga toch aan de alcohol lijkt mij)

Shop geld 300,- Wel de duurdere winkels voorbij lopen dan...

Dan wil je misschien nog een uitje naar musea of theater? 100 ofzo?



Weet ik veel, neem gewoon mee wat je hebt. En haal de schade later weer in...
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
quote:Esquimeau schreef op 22 mei 2015 @ 13:55:

[...]



Mwah, het kan wel goedkoper dan dat hoor. Exclusief overnachting en ontbijt zou ik met 50/60 euro per dag prima rondkomen, royaal rondkomen zelfs. Los van eventueel winkelen o.i.d.

En het kan zelfs nog minder duur als je ervoor kiest om niet uitgebreid te lunchen maar alleen ergens een broodje te halen of zoiets.

Ja, je kunt ook 'n patatje aan 'n frietkot eten natuurlijk, maar dat lijkt me niet de bedoeling van 'n (romantisch) weekendje weg.

Flesje wijn of Belgische biertjes bij je maaltijden (je hoeft immers niet te rijden) in 'n gezellig restaurant is toch wat je meestal doet op 'n weekendje weg.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde inderdaad hoeveel geld je ongeveer uitgaat geven,ik neem het niet cash mee nee,

Maar ik ga denk ik maar uit van ¤150 per dag,hou het dan wat ruimer aan:-)

Iedereen bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondeten met wijn= 25Nou, dat is wel 'n cheap ass etentje dan zeg! Beetje hoofdgerecht zit je al aan dat bedrag en dan heb je nog geen voor/nagerecht of wijn.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug van een lang weekend weg (4 dagen) en heb daar ongeveer 400,- uitgegeven inclusief shoppen. Daar heb ik wel niet elke dag uitgebreid voor gegeten, ook wel eens gewoon wat gehaald (zowel lunch als avondeten).



Ik zou, exclusief shoppen, ongeveer 60-70 p.p.p.d. aanhouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven