Hotel + plaats Lanzarote

23-03-2017 13:39 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Eind mei willen we 5 a 6 dagen naar Lanzarote.

Ben nu op zoek naar goede tips qua plaatsen waar je daar leuk kunt zitten en misschien iemand goede ervaring met bepaald hotel?

We zijn met z'n tweetjes en ik ben dan 23 wk zwanger.

Ik heb nu o.a. Hotel sandos papagayo beach resort en Hotel Occidental Lanzarote gevonden.

1e is bij Playa Blanca de andere bij Costa Teguise

tips/ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Is het niet handiger om voor 5 dagen iets dichter bij huis te zoeken? Het is 4.5u vliegen, dus totale reistijd zal rond de 10u liggen.. dat is een hele dag uit je vakantie.



Eind mei is het op Ibiza, Mallorca, etc ook al heel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Niets op Lanzarote is echt ver weg, zo groot is het eiland niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Raveleijn schreef op 23 maart 2017 @ 14:02:

Niets op Lanzarote is echt ver weg, zo groot is het eiland niet.Nee, maar in vergelijking met binnen Europa scheelt het je sowieso 5u reistijd. En dat is op 5/6 dagen gewoon een halve dag.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, maar reistijden zijn wel gunstig (dwz, je hebt beide dagen nog).

Maar ergens 'in de buurt' is het weer wat meer onzeker toch?
Eind mei is het in Zuid-Europa echt prima weer, waarom geen zuid-Spanje, Ibiza, Allicante of iets in Italië? Ik zou zelf niet 10 uur willen vliegen voor 5 dagen (ehum dus 4 want 2 keer een halve dag weg) vakantie
Alle reacties Link kopieren
quote:sanneennas schreef op 23 maart 2017 @ 14:37:

Ja klopt, maar reistijden zijn wel gunstig (dwz, je hebt beide dagen nog).

Maar ergens 'in de buurt' is het weer wat meer onzeker toch?Eind mei is het echt prima weer hoor in Zuid europa.
Als je de keuze hebt zou ik niet voor Costa Teguise kiezen. Veel wind en minder mooi strand.

Playa Blanca is ook een stuk rustiger. Een andere optie is Puerto del Carmen.
Alle reacties Link kopieren
ok, thnx kirikou
quote:sanneennas schreef op 23 maart 2017 @ 14:37:

Ja klopt, maar reistijden zijn wel gunstig (dwz, je hebt beide dagen nog).

Maar ergens 'in de buurt' is het weer wat meer onzeker toch?Maar na zo'n 5:40 am charter ben je vervolgens wel de hele dag brak. En je moet ook nog eens twee uur vantevoren op het vliegveld zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk hoor, een paar dagen Lanzarote.

Ik ben wel eens voor 4 dagen naar Tenerife geweest met gunstige vluchttijden (vroeg heen, laat terug) en ik vond het echt een aanrader!



Een super hotel (maar wel prijzig) op Lanzarote is Princesa Yaiza.



Ik zou ook eerder in Playa Blanca of Puerto del Carmen gaan zitten. Beide plaatsen een stuk gezelliger dan Costa Teguise.
Alle reacties Link kopieren
En voor een laatste vakantie met zn 2en zou ik niet in een hotel met annimatie gaan zitten
https://www.tripadvisor.n ... arote_Canary_Islands.html



Hier ben ik twee keer geweest. De locatie is top. Boven is de boulevard van Puerto del Carmen en deze appartementen liggen dusdanig dat het rustig is. Kleinschalig.

Puerto del Carmen heeft een vergane glorie uitstraling maar ik vond het er gezelliger dan bijvoorbeeld Costa Teguise.
Alle reacties Link kopieren
Puerto del Carmen vond ik ook een leuke badplaats maar voor maar 5/6 dagen zou ik denk ik ook voor zuid Spanje gaan.
Alle reacties Link kopieren
Puerto del Carmen is een leuke plaats...

Groot voordeel van Canarische eilanden is ook dat het zee en zwembadwater vaak al beter op temperatuur is. Ook weleens in mei/juni naar Menorca , Mallorca en Costa Brava geweest, maar dan was het zeewater en ook het zwembad nog superkoud. ik denk dat je voor 5/6 dagen wel moet kijken naar de vluchttijden en ook naar de transfertijden naar het hotel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Raveleijn schreef op 24 maart 2017 @ 00:36:

Puerto del Carmen is een leuke plaats...

Groot voordeel van Canarische eilanden is ook dat het zee en zwembadwater vaak al beter op temperatuur is. Ook weleens in mei/juni naar Menorca , Mallorca en Costa Brava geweest, maar dan was het zeewater en ook het zwembad nog superkoud. ik denk dat je voor 5/6 dagen wel moet kijken naar de vluchttijden en ook naar de transfertijden naar het hotel.Het is de Atlantische oceaan, die is nooit echt lekker warm.
Alle reacties Link kopieren
niet echt zin om zo nodig mijn gelijk te halen ... even toch gegoogeld en het gem zeewater in mei op Lazarote was 22 graden en Mallorca 17 graden..
Alle reacties Link kopieren
quote:Raveleijn schreef op 24 maart 2017 @ 09:48:

niet echt zin om zo nodig mijn gelijk te halen ... even toch gegoogeld en het gem zeewater in mei op Lazarote was 22 graden en Mallorca 17 graden..Mwah volgens de staatjes die ik heb gevonden blijft het zeewater het hele jaar door rond de 18/19/20graden. Terwijl het in de middellandse zee schommelt tussen de 15 en 25.
Alle reacties Link kopieren
ik ga je helemaal gelijk geven, want zo werkt dat op dit forum (blijkbaar)
Alle reacties Link kopieren
quote:Raveleijn schreef op 24 maart 2017 @ 12:17:

ik ga je helemaal gelijk geven, want zo werkt dat op dit forum (blijkbaar)

Dat hoeft niet.. maar in mei is het zeewater overal nog koud.



En bij de canarische eilanden blijft het ook relatief koud, terwijl in september de middellandse zee wel lekker is.
Lanzarote vind ik een mooi eiland, vooral dat vulkanengebied of El Golfo of de strandjes bij Papagayo maar ook de invloeden van kunstenaar Cesar Manrique of het plaasje Teguise.
In mei is het zeewater waarschijnlijk nog koud op Lanzarote. Wij waren er eind april.

Ook op Mallorca vond ik het zeewater eind april aan de hele frisse kant.
Alle reacties Link kopieren
Heb een hotel gevonden: sandos papayago beach in playa beach bij de papayago stranden.

Iemand die dit kent?

6 dagen all in, 560 pp..

vliegtijden heen: aankomst 9 uur smorgens, vertrek vanaf daar: 1900 savonds, dus dan heb je nog wel de dagen...

heb het in optie gezet nu, dus kan nog wijzigen. .;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:sanneennas schreef op 27 maart 2017 @ 21:54:

Heb een hotel gevonden: sandos papayago beach in playa beach bij de papayago stranden.

Iemand die dit kent?

6 dagen all in, 560 pp..

vliegtijden heen: aankomst 9 uur smorgens, vertrek vanaf daar: 1900 savonds, dus dan heb je nog wel de dagen...

heb het in optie gezet nu, dus kan nog wijzigen. .;-)Kijk eens op zoover of tripadvisor voor ervaringen.
kijk eens bij lanis suites. Niet goedkoop maar echt super mooi. Toplocatie aan het strand, mooie super-de-luxe moderne kamers en heerlijk eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven