Hulp bij zomervakantiebestemming Frankrijk

03-04-2017 14:13 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!



Deze zomer willen mijn vriend en ik(23 en 21) graag op vakantie naar Frankrijk. Wij hebben maar 1 ervaring met dit land en dat is in een afgelegen dorpje in the middle of nowhere (Er helemaal tussenuit). Nu willen we Frankrijk opnieuw bezoeken maar dan op een mooie toeristische plek in de natuur.



Dit zijn onze eisen:



(+++)max 8/8,5 uur rijden

(+++)In de natuur (bergen/heuvels/meren)

(++)Toeristisch

(+++)Eetgelegenheden in de buurt (Het liefst gericht op toerisme)

(++)veel wandelmogelijkheden

(++)De mogelijkheid om fietsen te huren is geen must, maar zou wel leuk zijn mocht de omgeving dat toe laten

(++)Bezienswaardigheden zoals grotten,kastelen, oude dorpjes zijn ook leuke extra

(+++)zwemgelegenheid bij het hotel of vakantiepark is een must

De accomodatie die we zoeken is een Hotel of een bungalow in een vakantiepark



De plusjes geven aan hoe belangrijk de punten zijn. Natuurlijk is het moeilijk om een perfecte plek te vinden, maar alle hulp en suggesties ben ik zeer dankbaar!
Alle reacties Link kopieren
waarom wil je eetgelegenheden gericht op toerisme?
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je zelf? Als je in Noord Nederland woont, ben je de eerste 3 uur reizen kwijt aan Nederland zelf. Als je in Limburg woont, ben je na 3 uur Parijs voorbij. Wel handig te weten dus, als je maar 8 uur wilt rijden.
Later is nu
De Dordogne voldoet wel aan je eisen, misschien iets verder reizen, afhankelijk van waar je woont.
Alle reacties Link kopieren
Meer van Annecy, daar vind je alles wat je in je openingspost omschrijft. Geen tips voor accomodatie.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer wil je gaan? De echt toeristische plekken zijn natuurlijk duur en waarschijnlijk al behoorlijk volgeboekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ghostly41 schreef op 03 april 2017 @ 14:16:

waarom wil je eetgelegenheden gericht op toerisme?Omdat ze zijn van wat de boer niet kent....?
Alle reacties Link kopieren
Kijk op de sites van huisjesparken en ga kijken welke omgeving je leuk lijkt.

Landal, yelloh Village etc.
Alle reacties Link kopieren
In het Loiregebied heb je superveel kastelen. En fietsroutes. Zoek eens rondom het mooie stadje Saumur.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reactie's tot nu toe!



Gericht op de eetgelegenheden slaat op restaurants op plaatsen die in bekende plaatsjes liggen. Geen streekrestaurants. Wij houden inderdaad niet van vrij "onbekend" eten..



Reistijd 8 uur vanaf Eindhoven. En de enige mogelijke week voor ons is vanaf de eerste week van augustus tot de tweede week.



Ik hoop dat dit voldoende informatie is.



Nogmaals bedankt al voor de tips die al zijn gegeven!
Alle reacties Link kopieren
Languedoc, Roussillion

ofwel het land van de Katharen, wel wat verder weg dan 8 uur, maar aan je andere voorwaarden wordt wel voldaan. Gewoon halfweg een overnachting doen, goedkope slaaphotels genoeg in Frankrijk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ardèche.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn wel eens bij het meer van Bourget geweest, ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij Pierre et Vacances. Die hebben overal appartementencomplexen zitten met meestal een zwembad erbij.



Ik vind Normandië en Bretagne ook geweldig trouwens, nog niet genoemd hier. In Normandië heb je natuurlijk veel geschiedenis liggen, door de D-Day invasie. Dat trekt veel toeristen. Daardoor zijn de kustplaatsjes levendig. Caen is een heerlijke winkelstad.



Tussen Normandië en Bretagne heb je Le Mont-Saint-Michèl. Moeite waard, wel veel Japanners.



Bretagne heeft prachtige ruige natuur en mooie plaatsen. Zoals Perros-Guirec en St. Malo. Maar het weer is daar onvoorspelbaar. Het kan keihard regenen/stormen en zonnig zijn in één dag. Vind je dat niet erg, zeker gaan dan.



De Provence vond ik zwaar tegenvallen afgelopen jaar. Weinig lavendel. Veel half vervallen dorpen. Ook wel mooie plaatsen, maar het heeft mijn hart niet gestolen.



In de Dordogne vond ik het weer erg slecht, ben daar enorm op afgeknapt. En wat ze hier fietspaden noemen zijn daar doorgaande wegen. Moet je van houden. Je bent lang onderweg, ook al is de afstand klein.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Hier vind je trouwens alle lange wandelpaden in Frankrijk. Langs de kust van Normandië en Bretagne loopt ook zo'n pad. Erg leuk. http://www.gr-infos.com/gr-nl.htm
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Wil je een camping of een huisje? Dat maakt nogal een verschil. Ardèche is heel toeristisch maar heb je ook rustigere stukken. Wij hebben ontzettend goede ervaringen met http://www.giteletroubadour.com/nl/ maar moet er wel bij zeggen ligt boven op een heuvel en ze zitten bijna vol. Verder kan ik nog een hotel in St. Rome de Tarn aanraden, ligt vlak bij Millau (zeer toeristisch). Fietsen in Frankrijk is eigenlijk alleen aan de westkust of in het noorden aan te raden, rest erg heuvelachtig (bergen). Wil je echt toeristisch dan zul je ergens aan tussen Cap d'Agde (restaurants met plaatjes van gerechten....persoonlijk IEKS) en Monaco vast wel slagen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties iedereen!



Ik ben echt super blij met de plaatsen die iedereen heeft genoemd tot nu toe. Ook met de tips ben ik super blij.



Meer van Annecy heeft tot nu toe onze aandacht echt gegrepen. Hier zal ik verdere research naar doen.

Dordogne is een twijfelgeval gezien de afstand.

Het Loiregebied is ook zeker een plek die de aandacht heeft nu.

Languedoc, Roussillion is heel ver weg, maar zoals aangegeven onderweg overnachten kan ook. Het is zeker prachtig!

Ardèche zijn we ook naar aan het kijken. Maar ook de afstand hier.



En GeorgetteDansLeTabak super bedankt voor je uitgebreide post! Hier kijken we ook zeker naar.

Ook nena78 bedankt voor de link naar het leuke plekje en de informatie! Ook heel leuk dat ze Nederlands zijn.



Nogmaals iedereen bedankt! En meer reacties zijn natuurlijk altijd welkom ;)
Alle reacties Link kopieren
Het is zeker langer dan 8 uur rijden, maar wil je verzekerd zijn van goed weer: in Les Landes is het weer rond deze tijd schitterend en het is heerlijk badderen in de oceaan. Toerisme is er genoeg.
Alle reacties Link kopieren
De Jura.
Ja ja, nu weet ik het wel!
Alle reacties Link kopieren
De Ardèche is echt prachtig! Wij zijn er 2x geweest nu. Dit jaar wordt alweer onze 6e vakantie in Frankrijk. Heb er zin in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven