ibiza: wat te vermijden?

07-07-2015 08:36 35 berichten
Mijn vriend en ik gaan vrijdag naar Ibiza. Met de gehuurde auto willen we zo veel mogelijk stranden en plaatsen zien, maar wij zijn ronduit saai en willen graag alle partystranden/uitgaansgebieden vermijden, omdat we 'maar' 5 volle dagen hebben. Iemand die hier meer over kan zeggen? Volgens de reisgidsen is elk strand leeg en mooi
Alle reacties Link kopieren
http://www.idyllischibiza.nl/mooiste-playas/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Cala Comte is heel erg mooi. Het is wel jammer dat de lijnbussen hier ook worden afgezet als je vroeg gaat is het wel rustig .



Ga ook 1 dag met de auto naar formentera. Hier zijn de stranden vreselijk mooi!
Alle reacties Link kopieren
Playa d'en Bossa ivm BN-ers. Daar zwermen vaak fotografen omheen, heel storend als je gewoon rustig ergens wil zijn.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
St antonio zou ik vermijden en hoewel sommige mensen lyrisch zijn over de strandtenten onder ibiza-stad vind ik de stranden daar helemaal niets. Erg winderig!



Aanrader: ibiza-stad, vooral het oude deel, sta eulalia, benirras op zondagmiddag/avond (wel druk).

De bekende stranden zijn in deze periode overvol maar elk weggetje leidt uiteindelijk naar een strandje.



Je kunt een bootje huren om naar Es Vedra te gaan.
Overigens zijn we er in verschillende seizoenen geweest en alle keren hadden we op de stranden aan de westelijke kant vaak veel last van kwallen. Op de (noord-)oostelijke stranden niet. Hoe dat kan....?
Oke bedankt! We zijn vorig jaar op menorca geweest en daar ook alleen vanuit 1 richting kwallen. Daar had het met de wind te maken. Formentera willen we ook een dag doen inderdaad. Is auto daar nodig of die beter laten staan en daar een fiets huren?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een scooter huren op Formentera! Dat hebben wij 2 jaar geleden gedaan en was de fijnste dag van de vakantie,heerlijk rond getuft daar.



Ik vond het water bij het strand van Las Salinas op Ibiza heel fijn,wij waren er wel vrij vroeg en toen het drukker werd zijn we verder gaan rijden.
Alle reacties Link kopieren
Ibiza, het mooiste eiland wat er is wat mij betreft!



Wij gaan ook nooit naar de drukke plaatsen St. Antonio en Playa den Bossa, vreselijk ordinair.



Cala Comte is mooi, Cala d'hort is prachtig met leuke restaurantjes er bij (wel reserveren van te voren), Cala Tarida is leuk en veel te doen.



Mooie restaurants en beachclubs waar je ook lekker kunt relaxen: Amante, Atzaro, Cotton Beachclub en echt een aanrader: Experimental Beach!

Wij zijn er volgende week ook weer, heerlijk! Have fun :D
Alle reacties Link kopieren
ibiza stad is leuk om een keer doorheen te lopen, maar verder is het kijken, bekeken worden, teveel betalen voor je drank en vrouwen die lopen te paraderen en kijken hoe weinig ze aan kleding kunnen dragen voordat ze gearresteerd worden... ik vond er in ieder geval geen reet aan.



formentera is geweldig! huur een fiets! je kunt er prachtig fietsen. gemotoriseerde dingen moeten betalen om het eiland op te mogen ivm natuurgebiedstatus.



op ibiza zelf is het wel leuk om een scooter te huren en daarmee lekker rond te rijden.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
quote:hondjewaf schreef op 07 juli 2015 @ 08:50:

Cala Comte is heel erg mooi. Het is wel jammer dat de lijnbussen hier ook worden afgezet als je vroeg gaat is het wel rustig .



Ga ook 1 dag met de auto naar formentera. Hier zijn de stranden vreselijk mooi!Cala Comte is best een waardeloze tip als TO juist de uitgaans en hippe stranden wil ontlopen... Sunset Ashram is op dit moment één van de pre/after party plaatsen.
Bedankt allemaal! We zijn sowieso fan van de eilanden, mallorca en menorca hebben we dus al gehad. Heel veel zin in alleen een beetje bang voor het publiek op sommige stranden inderdaad, maar als ik het zo hoor heeft het eiland misschien een beetje een reputatie maar valt het wel mee :-)
quote:spectral schreef op 07 juli 2015 @ 10:01:

[...]



Cala Comte is best een waardeloze tip als TO juist de uitgaans en hippe stranden wil ontlopen... Sunset Ashram is op dit moment één van de pre/after party plaatsen.



Nou, inderdaad. En cala d'hort is mooi maar extreem druk in deze periode en experimental Beach vond ik dus niets...



Scooter op Formentera is een goede tip!
het leuke van ibiza is dat je overdag naar een strand kunt gaan en savonds naar de andere kant vh eiland kunt rijden om lekker te eten. Op Mallorca is dat veel te ver. ;)
Alle reacties Link kopieren
Niu Blau vinden wij altijd erg relaxt (strand met bomen)... de chiringuito daar heeft hele goeie calamares.
Alle reacties Link kopieren
Wat wij hebben gedaan is bij een VVV een plattegrond met alle strandjes en baaitjes gehaald. In de auto gestapt en vanaf Ibiza stad naar boven alle baaitjes verkend en bekeken. Zat er een tussen die ons aansprak, bleven we er!



Cala D'hort is ons goed bevallen, toen niet druk en prachtig uitzicht. Cala comte beviel ons zeker niet! Veel te druk en iedereen loopt daar om bekeken te worden. Cala vadela is ook leuk!
Vandaag is de mooiste dag.
Vergeet Na Xamena niet, in de bergen!

Prachtig en doodstil.



Ik vond eigenlijk alle stranden vreselijk maar ik ben geen strandmens.

Las Salinas vond ik wel geinig, vanwege de homocultuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 07 juli 2015 @ 11:08:

Vergeet Na Xamena niet, in de bergen!

Prachtig en doodstil.



Ik vond eigenlijk alle stranden vreselijk maar ik ben geen strandmens.

Las Salinas vond ik wel geinig, vanwege de homocultuur.De homo's vind je daar niet echt meer, wel op het strand er naast.... Es Cavallet, maar dat is dan ook meteen meer een naaktstrand, en vaak veel wier in de zee.
@kartonnendoos ja dat gaan wij ook doen. Maar om verspilde tijd en moeite te besparen is het wel handig om te weten wat we in ieder geval niet hoeven te proberen :D
We zoeken vooral stranden die zo min mogelijk zijn 'aangetast' door de mens. Dus strandtenten, volleybalnetten etc. slaan we liever over. Cala vadela en Niu Blau zien er goed uit. Hoe dan ook veel zin in.
quote:spectral schreef op 07 juli 2015 @ 11:11:

[...]



De homo's vind je daar niet echt meer, wel op het strand er naast.... Es Cavallet, maar dat is dan ook meteen meer een naaktstrand, en vaak veel wier in de zee.



Ah ja, voor mij is het inmiddels ook alweer lang geleden.

Maar Na Xamena zal nog wel net zo mooi zijn
Oja, hoe kan ik het vergeten, goede snorkelplekken zijn ook welkom! Stuk wandelen daarvoor is geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Cala D'hort vond ik mooi snorkelen en nog een, maar k weet niet meer hoe die baai heette... Iets met salade??



Verder idd san antonio overslaan, studenten/veeldrank cultuur.
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
Even gezocht; Cala salada!
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
Cala Vadella is ook leuk. Weggetje loopt pal langs het strand, dus je moet er wel vroeg zijn.



Wij hebben bij een winkeltje vlakbij het hotel een kaart gekocht van het eiland waar de strandjes op staan en zijn gewoon gaan rijden.



Talamanca is ook een leuk strand met heel veel restaurantjes. Ligt naast Ibiza stad. Vanuit de haven kun je er met een bootje heen. Of als je met de auto bent, loop je er vanuit de nieuwe jachthaven (Botafoch) zo naartoe.



Gek, maar ik ben er nu 5 keer geweest en kom al die would be partypeople echt niet tegen.



Het strandje rechts naast de Blue Marlin is ook leuk, weet niet hoe het heet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven