Idyllische camping in Frankrijk

06-05-2015 12:55 38 berichten
Wij willen dit jaar met onze peuter van 2,5 gaan kamperen in Frankrijk. Nu ben ik nauwelijks bekend in Frankrijk (ja, dat bestaat en verdrink ik een beetje in de opties op internet.

Wat we willen:

-kleine camping, privacy

-geschikt voor kleine kinderen

-niet voornamelijk tussen de Nederlanders zitten

-natuurcamping, zo min mogelijk toeters en bellen

-alternatief sfeertje (hoeft niet perse)

-een leuk meertje of riviertje bij de camping

-we houden van een kneuterige en pittoreske omgeving. Modern vinden we niet belangrijk

-we zijn dol op wijn en activiteiten op dat gebied vinden we heel leuk



Uiteraard hoeft de camping niet aan alle punten te voldoen. Wie heeft er een gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een in mijn ogen hele goede tip alleen haal ik die over niet al te lang misschien wel weer weg. Heel kinderachtig misschien maar ik wil de camping graag een klein beetje geheim houden, hij is (nog) niet erg bekend bij Nederlanders en dat wil ik graag zo houden!



Het gaat om een hele geheime camping die ik in een pb heb gestuurd. Een kleine camping met riviertje, gerund door een Brits echtpaar, ideaal voor kleine kinderen. Geitjes, konijntjes, van alles te aaien. Heel veilig en mooi terrein. Wij gaan er met regelmaat heen en het is echt heerlijk.
anoniem_94953 wijzigde dit bericht op 06-05-2015 13:44
Reden: liever niet te bekend maken
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete camping is zo klein, familiaal en simpel dat ie niet meer voldeed aan de EU-richtlijnen en eind vorig seizoen moest sluiten.

Vrijwel uitsluitend Fransen en franstalige belgen die al jaren komen, staat nauwelijks op de kaart, dus als er een Nederlander komt is dat een zeldzaamheid. Heerlijk!



Laatste nieuws was dat er iig een hoop geld in moest om qua zwembad en sanitair, riolering en electriciteit en paar houten chalets enzo weer aan de eisen te voldoen.

Ik weet niet eens of het (ooit nog) weer open gaat.

Ik heb daar een caravannetje gestald staan.

Buiten het seizoen was er niet veel te beleven, de mensen die daar komen maken de sfeer.

Geen animatie gelukkig, maar mensen die zichzelf kunnen vermaken en wel makkelijk contact, geen kliekjesgedoe, nieuwe mensen even welkom.



Moet ik misschien ook een nieuwe camping zoeken daar in de buurt (Ardeche).



Dus ik lees ff mee, ook al heb ik zelf geen tip.



Snubbel: ik hield die camping idd ook altijd liever voor mezelf
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Word lid van de SVR, krijg je een gids met precies dit soort adresjes.
Alle reacties Link kopieren
Ter aanvulling:

-wifi hebben ze wel maar dan moet je bij hun huis gaan zitten. Ik vind het heerlijk dat de verbinding bij de tent minder of niet is.

- als je wilt kun je in het campinghuisje op een lijst zetten dat je bv een stokbrood wilt. Dat wordt de volgende ochtend dan bij je tent gebracht.

- het is heel gemoedelijk, in het campinghuisje bv staat alles om te pakken, je zet zelf op een lijst wat je hebt gepakt (wijn, bier, ijsjes), vertrouwen is groot.

- dichtbij mooi stadje met grote supermarkt

- toiletgebouw met afwasruimte, je kijkt dan (als je de bak in het midden pakt) door een open raam over het meertje, geweldig afwassen daar. Afwasmiddel etc staat er gewoon, toiletpapier hoef je meestal ook niet mee te nemen. Soms even in ander toilet pakken maar meestal is het er. Schoon.

- Er staat een koelkast die je kunt gebruiken (beperkte ruimte natuurlijk)

- Elke tweede (?) woensdag kun je je inschrijven voor een avond Indiaas eten, zij kookt dan

- In de buurt veel marktjes, ook elke vrijdagavond in de stad vlakbij een bbq avond met lokale producten. Je vlees kun je gratis laten grillen en een van de bbqmannen heeft de ogen van George Clooney. Helaas het lichaam van John Goodman, haha
http://www.moulindelagaliniere.fr/NLD/index.html



Aan de rivier (zeer ondiep dus relatief veilig).
Alle reacties Link kopieren
Ja suf is dat he Suzy65, ergens wil ik het dolgraag delen (alleen al zodat zij kunnen blijven bestaan) maar aan de andere kant... het kan nogsteeds dat ik het straks weer verwijder, als DeKenau het heeft gelezen. Geef maar even seintje als je wilt DeKenau.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn daar wel meer simpler campings te vinden, vaak wel met zwembad, langs de routes als je eenmaal vd snelweg af gaat.

Maar met zo'n kleintje ga je liever niet op de bonnefooi, lijkt me.



Ook in het gebied van de Drome zijn er dacht ik nog van die campings zoals jij bedoelt, waar het nog niet stikt van de Nederlanders en allerlei opsmuk in alle talen van vermaak.



Vaak hebben allerlei plaatsjes aan die D-routes kleine campings.

Mijn beperkte ervaring is dat voorbij Lyon iets meer zonzeker is qua klimaat.

In de buurt van Dijon en de Bourgogne heb je ook nog van die campings, maar geen tip hier.

Eens in hoogseizoen in Fleurie onderweg een nacht gestaan, maar ook daar veel Nederlanders.



Ik houd ook van rommelige campings waar je nog geen strakke regels hebt, geen douchemunt nodig, waar iedereen elkaar begroet en liever samen een kampvuur maakt met een wijntje erbij en de mensen open staan voor elkaar.

Ook campings meegemaakt met alleen maar franse families die ontoegankelijk waren voor mensen buiten hun eigen kringetje en dat is niet leuk om tussen te staan.

Dan ben ik ook snel weer vertrokken, voordeel van niet vooraf hoeven vastleggen.

Met een klein kind snap ik wel dat je dat wel liever vastlegt en door de bomen het bos niet meer ziet.



Veel succes!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Snubbel schreef op 06 mei 2015 @ 13:26:

Ja suf is dat he Suzy65, ergens wil ik het dolgraag delen (alleen al zodat zij kunnen blijven bestaan) maar aan de andere kant... het kan nogsteeds dat ik het straks weer verwijder, als DeKenau het heeft gelezen. Geef maar even seintje als je wilt DeKenau.



Ja, dat dus!

Nederlanders zoeken iha een strakke camping met allerlei vermaak en die betalen daar ook graag voor (disco's, gelikt sanitair en waterglijbanen en animatieprogramma's enz).

Vind ik juist een gruwel, haha, nooit leuk gevonden en mijn kinderen gelukkig ook niet!

Er werd wel eens een soort kneuterige diner-dansant in elkaar geflanst, met een krakkemikkig discootje uit de buurt, een partytent, grote tafels met jong en oud, en iedereen hielp dan mee.

Echt uniek zijn zulke plekjes nog en wel toeristen aantrekken zoals Nederlanders, betekent dat ook de sfeer verandert, maar eigenlijk kunnen ze die niet missen aan inkomsten, he.



Die grotere campings in de buurt zitten daar tjokvol en die blijven dan in stand..

En ik wil best veranderen qua weer eens iets anders, maar ik heb wel een band inmiddels met sommige mensen daar en ook dat maakt die vakanties zo fijn.

Die kan je ook weer met nieuwe mensen opbouwen natuurlijk, daar niet van.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Je kan het ook weghalen en aan TO de link sturen via pb
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Wauw, Snubbel zoiets is precies wat we zoeken. De Correze is alleen toevallig net de omgeving in Frankrijk die ik wel ken, dus wilde dit keer daar een keer niet heen. Al sluit ik niet uit dat ik me hierdoor toch laat overhalen, haha. Ik heb 'm opgeslagen dus je kan 'm verwijderen. En ik ken het gevoel heel goed van bijzondere plekjes geheim willen houden, fijn dat je het met me wilde delen!
Alle reacties Link kopieren
Het is inmiddels verwijderd, dank voor de tip Suzy65. En toen had jij het ook al gelezen DeKenau.



Het is echt een superleuke camping, ook met een algemene bbq met uitzicht over het meertje. Daar staat een grote picknicktafel met parasol, ook fijn om als het eens regent onder te gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke adresjes! Ik lees stiekem mee, maar houd m'n mond hierover .



Wij gaan ieder jaar op de bonnefooi. Altijd gedaan, ook nu we kinderen hebben. We hebben gekozen voor een vouwwagen die makkelijk op te zetten is (staat met n half uur) en als een camping niet bevalt zijn we zo weg.



To, als je kunt zou ik lekker op de bonnefooi gaan. Wij zijn zo op de mooiste plekjes terecht gekomen (en idd ook op campings waar de ons-kent-ons mentaliteit is).
Alle reacties Link kopieren
Jules, ik heb juist slechte ervaringen met op de bonnefooi. Het idee vind ik heerlijk maar we zijn al zoveel vakantiedagen kwijt geweest aan het zoeken naar campings. Of met het naar campings rijden uit de 'kleine camping gids' van de anwb en dat je dan aankomt en het blijkt een groot Heineken-parasol-festijn te zijn of er hangen overal bordjes met 'laat geen waardevolle spullen in je tent, doe je auto op slot' etcetera.

Natuurlijk ben je zo weer weg als het tegenvalt maar ik rij inmiddels liever meteen ergens naartoe waarvan ik weet dat het fijn is. En ja, lekker burgerlijk, het is nu al jaren dezelfde. 1 keer gehad dat daar een Brits gezin was met twee hele aanwezige vervelende kinderen maargoed, dat risico heb je overal. Gelukkig waren ze er maar een paar dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n adresje maar dat houd ik voor mezelf. Is niet in Frankrijk overigens. Wij houden ook van simpele campings waar niet al te veel nederlanders komen, en als ze er komen dat het leuke mensen zijn met wie je makkelijk contact maakt. Al verschillende keren hebben wij in Frankrijk leuke campings gevonden per toeval. Toen de kinderen nog kleiner waren, vond ik het makkelijker. Nu vindt vooral de oudste van 14 er weinig meer aan. Maar die vindt sowieso alles saai, dus kiezen wij gewoon een camping uit die we leuk vinden. Oudste hangt het liefst de hele dag rond de tent terwijl de jongste twee de hele dag de hort op zijn als ze de kans krijgen. Grote mega campings trekken ons niet, animatie ook niet, sanitair hoeft niet modern te zijn maar wel graag schoon. Als er verder maar warm water is en misschien een zwembad of natuurwater om te kunnen zwemmen, zijn wij happy. Wij gaan nooit twee keer naar dezelfde plek. Misschien dat we op dat ene adresje nog een keer terug komen, ooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snubbel schreef op 06 mei 2015 @ 14:05:

Jules, ik heb juist slechte ervaringen met op de bonnefooi. Het idee vind ik heerlijk maar we zijn al zoveel vakantiedagen kwijt geweest aan het zoeken naar campings. Of met het naar campings rijden uit de 'kleine camping gids' van de anwb en dat je dan aankomt en het blijkt een groot Heineken-parasol-festijn te zijn of er hangen overal bordjes met 'laat geen waardevolle spullen in je tent, doe je auto op slot' etcetera.

Natuurlijk ben je zo weer weg als het tegenvalt maar ik rij inmiddels liever meteen ergens naartoe waarvan ik weet dat het fijn is. En ja, lekker burgerlijk, het is nu al jaren dezelfde. 1 keer gehad dat daar een Brits gezin was met twee hele aanwezige vervelende kinderen maargoed, dat risico heb je overal. Gelukkig waren ze er maar een paar dagen.



Maar misschien is mijn bonnefooi dan ook niet zo heel erg bonnefooi. Wij doen het al jaren alsvolgt:

We gaan in de maanden voor de vakantie lekker wekelijks een beetje surfen over het internet, op zoek naar leuke campings. Ook de "van horen zeggen" campings noteren we. (die van jullie staan er al op ). Die zetten we in een lijstje (meestal georganiseerd op gebied). Als de vakantie dan bijna aanbreekt (week van te voren), dan bepalen we adh van het weer waar we heen rijden. De eerste dag rijden we zo'n 700 km en stoppen ergens. De dag erna gaan we rijden en onderweg bellen we een aantal campings. Soms moeten we er vier bellen, maar meestal is het na twee campings wel raak. Daar rijden we dan naar toe.



Is het echt helemaal niks, dan blijven we een nachtje (of twee) staan en trekken dan weer verder. Meestal blijven we toch niet langer dan 5 nachten ergens staan. De kinderen worden nu wat groter, dus ik verwacht wel dat zij nu wat langer ergens willen blijven. Maar een week is voor ons lang genoeg, dan willen we weer verder.
quote:Suzy65 schreef op 06 mei 2015 @ 13:22:

Mijn favoriete camping is zo klein, familiaal en simpel dat ie niet meer voldeed aan de EU-richtlijnen en eind vorig seizoen moest sluiten.

Vrijwel uitsluitend Fransen en franstalige belgen die al jaren komen, staat nauwelijks op de kaart, dus als er een Nederlander komt is dat een zeldzaamheid. Heerlijk!



Laatste nieuws was dat er iig een hoop geld in moest om qua zwembad en sanitair, riolering en electriciteit en paar houten chalets enzo weer aan de eisen te voldoen.

Ik weet niet eens of het (ooit nog) weer open gaat.

Ik heb daar een caravannetje gestald staan.

Buiten het seizoen was er niet veel te beleven, de mensen die daar komen maken de sfeer.

Geen animatie gelukkig, maar mensen die zichzelf kunnen vermaken en wel makkelijk contact, geen kliekjesgedoe, nieuwe mensen even welkom.



Moet ik misschien ook een nieuwe camping zoeken daar in de buurt (Ardeche).



Dus ik lees ff mee, ook al heb ik zelf geen tip.



Snubbel: ik hield die camping idd ook altijd liever voor mezelf Klinkt ook als een heerlijke plek, jammer dat het gaat sluiten, zeg!
Alle reacties Link kopieren
Dekenau, je hebt in nederland ook natuurkampeerterreinen.nl. Heb je zoiets niet ook in Frankrijk?
Mijn vriend is ook erg van het op de bonnefooi gaan, vorig jaar in Noorwegen op die manier ook een parel gevonden (dat was voor ons echt een paradijs daar) maar ook terecht gekomen op campings die erg tegenvielen. Hij kan daar goed mee dealen, ik wat minder ben vaak moe na een lange rit wil dan niet nog moeten zoeken..
quote:jules schreef op 06 mei 2015 @ 14:30:

[...]





Maar misschien is mijn bonnefooi dan ook niet zo heel erg bonnefooi. Wij doen het al jaren alsvolgt:

We gaan in de maanden voor de vakantie lekker wekelijks een beetje surfen over het internet, op zoek naar leuke campings. Ook de "van horen zeggen" campings noteren we. (die van jullie staan er al op ). Die zetten we in een lijstje (meestal georganiseerd op gebied). Als de vakantie dan bijna aanbreekt (week van te voren), dan bepalen we adh van het weer waar we heen rijden. De eerste dag rijden we zo'n 700 km en stoppen ergens. De dag erna gaan we rijden en onderweg bellen we een aantal campings. Soms moeten we er vier bellen, maar meestal is het na twee campings wel raak. Daar rijden we dan naar toe.



Is het echt helemaal niks, dan blijven we een nachtje (of twee) staan en trekken dan weer verder. Meestal blijven we toch niet langer dan 5 nachten ergens staan. De kinderen worden nu wat groter, dus ik verwacht wel dat zij nu wat langer ergens willen blijven. Maar een week is voor ons lang genoeg, dan willen we weer verder.Dit klinkt wel als iets wat bij ons past. Ik verwacht dat het dit jaar hier ook wel zo zal gaan. Behalve als ik dus een camping vind waar ik sowieso echt, echt heen wil!
van nederlandse eigenaren: Les Graulges in de dordogne.



De camping is niet te groot. Heel sfeervol. Heerlijk uniek sfeertje waar je van moet houden. Soms wat rommelig en slordig, maar daardoor juist ongedwongen. De bar met lekkere soul, blues en jazzmuziek (soms ook live!) is altijd gezellig. We hebben uuuuuren Colonisten gespeeld met de eigenaresse. En de beste cappuccino gedronken.



Op Zoover kun je lezen dat niet iedere Nederlander even enthousiast is
Alle reacties Link kopieren
quote:DeKenau schreef op 06 mei 2015 @ 14:40:

[...]





Dit klinkt wel als iets wat bij ons past. Ik verwacht dat het dit jaar hier ook wel zo zal gaan. Behalve als ik dus een camping vind waar ik sowieso echt, echt heen wil!Dit is voor mij ook wel heel prettig reizen. Je weet ongeveer waar je terecht komt, maar nooit helemaal. Soms hoor je van een camping-genoot ook weer leuke campings. Het voordeel van het mobiele internet en wifi is dat je meteen even kunt checken of de camping iets voor je is. Je kunt zo her en der wel wat recensies vinden. Helaas blijkt het soms toch tegen te vallen. Zo hadden wij ooit eens een hele toffe camping gevonden met een klein meertje, leuke plekjes, leuk gebouw erbij, super! Alleen stond nergens dat dat leuke kleine meertje echt heeeeeeel erg stonk!!! Niet te harden. Na twee nachten zijn we dus met gierende banden weg gereden .
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je zoiets in de richting van de Herault en de Languedoc-Roussillon wel kunt vinden. De Ardèche is erg druk, ligt ee ook aan wanneer je gaat.
verba volant, scripta manent.
quote:Mellona schreef op 06 mei 2015 @ 14:45:

van nederlandse eigenaren: Les Graulges in de dordogne.



De camping is niet te groot. Heel sfeervol. Heerlijk uniek sfeertje waar je van moet houden. Soms wat rommelig en slordig, maar daardoor juist ongedwongen. De bar met lekkere soul, blues en jazzmuziek (soms ook live!) is altijd gezellig. We hebben uuuuuren Colonisten gespeeld met de eigenaresse. En de beste cappuccino gedronken.



Op Zoover kun je lezen dat niet iedere Nederlander even enthousiast is



Even wat recensies gelezen, klinkt een beetje als een camping waar vooral Nederlanders zitten?

Gif en gereedschap op de grond is misschien ook wat uitdagend voor een 2-jarige
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het, maar dat is mijn persoonlijke mening, niet zoeken op een camping die wordt geëxploiteerd door landgenoten, dan kan ik ook in Nederland blijven. Zoek dan iets bij de boer, mogelijkheden genoeg maar meestal geen zwembad, wel rust.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven