Ik op bestemming aangekomen, maar bagage niet...

03-08-2013 19:24 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben woensdag aangekomen op Sicilië, alleen mijn bagage niet :( Heb het op het vliegveld meteen aangegeven en ze hebben me in het systeem gezet. Inmiddels is mijn koffer gevonden. Heel fijn zou je denken, ware het niet dat het smsje met de bevestiging daarvan al eergisteren is verstuurd. Gisteren aan het begin van de middag nog een berichtje gekregen dat de koerier hem heeft en dat hij zo snel mogelijk mijn kant op komt, maar nog steeds geen koffer. In de berichtjes stond ook helemaal geen tijdsindicatie, dus ik heb echt geen idee hoe lang dit nog gaat duren.



Wie heeft 'ervaring' met het kwijtraken van een koffer en hoe lang het duurt voordat je 'm weer hebt? En dan met name op Sicilië? Gelukkig ben ik verzekerd en worden alle gekochte kledingstukken en toiletspullen tot een bepaald bedrag vergoed, maar ik zou toch wel heel graag weer mijn eigen spulletjes om me heen hebben
Alle reacties Link kopieren
Luchtvaartmaatschappij bellen? Is er een koeriersbedrijf genoemd? Bellen.



Ik denk dat je hier weinig mensen zult treffen waarvan de koffer is vertraagd en met een koerier nagebracht wordt. En ook iets met 'in het verleden behaalde resultaten' enzo.



Misschien bestaat er een Sicilië forum?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend zeg!



Heb wel een keer meegemaakt dat mijn koffer niet aankwam op Schiphol, maar dat is lang zo erg niet.



Duurde een dag of twee meen ik me te herinneren voordat hij bij mij thuis afgeleverd werd.



Kun je niet nogmaals bellen om te vragen wanneer hij bezorgd wordt?
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Dat was ik nog vergeten te zeggen: heb ze geprobeerd te bellen, maar er wordt gewoon niet opgenomen... En vervolgens heb ik een mailtje naar de vliegmaatschappij gestuurd, maar ook nog geen reactie. Vandaar dat ik benieuwd ben naar hoe lang het kan duren :p
Alle reacties Link kopieren
Goede tip van himalaya

http://sicilie.startpagina.nl/prikbord/

Zie alleen dat het daar niet superactief is.



Balen hoor. Heb alleen ervaring met schiphol en dat was fantastisch geregeld. Heel veel succes!!
Twitter en Facebook doen vaak wonderen, ik geloof dat bijv. KLM tracht binnen 1 1/2 uur te antwoorden
Mijn vriend had dat laatst in Rome. Hij was er wel, bagage stond nog op Schiphol. Van de luchtvaartmaatschappij heeft hij een vergoeding gekregen om wat spulletjes te kopen, en de volgende ochtend werd de koffer in zijn hotel bezorgd. Hij heeft geen reisverzekering maar de kosten werden dus wel gewoon vergoed.
Ik heb dat in een ander land (en ook hier op Schiphol) wel eens gehad.

Die ene keer op Schiphol was het slecht weer in heel westelijk Europa (iets met 2cm sneeuw ), dus mijn bagage kwam 6 dagen na mij thuis. Hij was de verkeerde kant op gevlogen, je kunt zo'n rugzak ook nooit alleen laten hè



In andere landen werken dingen soms wat minder effectief dan je thuis gewend bent, dus het kan best wat langer duren dan normaal. Ik zou het koeriersbedrijf bellen, maar iets zegt mij dat ze in Italië op zondag niet erg bereikbaar zijn.

Balen hoor
Alle reacties Link kopieren
Hoe laat heb je trouwens gebeld? Was het siesta? Misschien nu nog een keer proberen omdat ze vaak later doorwerken?
Alle reacties Link kopieren
Stel de vliegtuigmaatschappij en/of de reisorganisatie aansprakelijk per brief en mail, indien een klacht in. Een vriendin van mij had hetzelfde en heeft toen gezegd dat zij naar een bruiloft moest in dat land (dat zij daarom daar was). Zij heeft toiletspullen gekocht, een jurk en ondergoed en kreeg alles vergoed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
He wat balen!



Wij hebben ook eens pech gehad met de koffers. Wij kwamen zelf op dinsdagavond aan (wat eigenlijk zondagavond had moeten zijn) en onze koffers op donderdagavond. Die waren ze in Parijs vergeten (wij zaten ondertussen al weer ergens anders).

Van KLM hadden we al een noodreispakketje gekregen doordat de vlucht was gecancelled en op het vliegveld hebben we nog zo'n 50 dollar los weten te praten voor eerste benodigdheden. Onze gids heeft meerdere keren per dag gebeld met de luchthaven (geloof ik) om te kijken hoe het met de koffers stond).



Man wat was ik blij toen de koffers eindelijk daar waren: schone kleren!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 03 augustus 2013 @ 20:41:

Hoe laat heb je trouwens gebeld? Was het siesta? Misschien nu nog een keer proberen omdat ze vaak later doorwerken?Siësta? Op Sicilië?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chartreuse schreef op 03 augustus 2013 @ 21:12:

[...]



Siësta? Op Sicilië?Ja, doen italianen ook. Nooit vsn gehoord? Ga een willekeurige stad in en alles is dicht 's middags
Alle reacties Link kopieren
2maanden geleden was een vriend ook zijn koffer kwijt (Catania, ook Sicilië) werd na 3 dagen bij ons in het hotel bezorgd
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 03 augustus 2013 @ 21:22:

[...]



Ja, doen italianen ook. Nooit vsn gehoord? Ga een willekeurige stad in en alles is dicht 's middagsNee, nooit van gehoord anders vroeg ik het niet
Alle reacties Link kopieren
Barcelona: nabezorgd de volgende dag (dezelfde avond was beloofd, maar kwam dus dag later).

Dusseldorf (op weg naar huis): nabezorgd na 3 dagen (koerier). Spullen waren halverwege blijven hangen bij overstap.

Cairo: nabezorgd de volgende dag



Gebaseerd op deze zeer beperkte steekproef: als het vliegveld in dezelfde stad is gaat het sneller. Geen enkele keer vergoeding gekregen trouwens, maar ook niet nodig geweest. Ik heb altijd een "noodpakket" in mijn handbagage (schoon ondergoed + shirtje, tandenborstel, minideodorant, etc.).
2x gehad. 1e keer na 2 dagen kunnen ophalen. Omdat ik teveel kilo's erin had gestopt moest de koffer, met bijbetaling, met vrachtverkeer mee. Had een wereldreis gemaakt en werd gevonden in Eritrea. Gelukkig zat er geen vis in .



2e keer, foutje van de betreffende luchtvaartmaatschappij. In de Algemene Voorwaarden stond dat we een vergoeding kregen van 300 (toen nog) gulden pp als het langer dan 2 dagen zou duren. Op dag 3 maar wat kleding gekocht en op dag 4 kwamen onze koffers ter plaatse.

Mijn vriend deed altijd wat lacherig over mijn 'schilderskoffer' (beautycase) maar hij was maar wat blij dat ik dat ding ook altijd gebruikte om ondergoed etc. in te stoppen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het meerdere keren gehad en dat kwam altijd met 1 a 2 dagen goed, dat was alleen niet op Sicilie. Daar hebben ze overigens zeker siesta :-) maar wat nog belangrijker is, is dat augustus daar de drukste maand is. Hopelijk komt het snel goed, geniet hoe dan ook, het is er prachtig!
Wij hebben het ook 2 keer gehad allebei de keren toen we vlogen op Bangkok. De tweede keer een vergoeding gekregen. De eerste keer niet maar hebben er ook niet om gevraagd. Aangezien we altijd de helft van mijn kleding bij mijn reisgenoot in de tas zit, dus nooit echt een probleem gehad. De eerst keer was de tas er na 3 dagen en hebben we hem zelf opgehaald. De tweede keer weet ik het niet want we kwamen een week later weer op het vliegveld en hebben hem toen opgehaald. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Zelfs in Spanje doen ze niet aan Siesta heb ik gemerkt toen ik er woonde afgelopen zomer.

Kan me niet voorstellen dat ze het daar wel doen in Sicilie.

Wel enorm balen van je koffer. Dat is altijd mijn grootste angst
In Marokko was mijn rugzak kwijt, alleen zouden we daar gaan rondreizen, dus geen gelegenheid hem op te halen, zag hem pas na een ruime week weer terug (ben al eerder een keer naar het vliegveld gegaan maar toen was het ook nog de verkeerde rugzak, niet de mijne).



Ik had toen geen idee van vergoedingen oid, nergens om gevraagd, in Marrakech maar wat dingetjes gekocht.
Wij hadden het op Cuba (althans 'n paar leden van onze groep) en die koffers kwamen na 3 dagen aan. Via de luchtvaartmaatschappij hadden de gedupeerden geld gekregen om ter plekke wat benodigdheden te kunnen aanschaffen (ondergoed, toiletspullen etc) Hopelijk had je je bikini in je handbagage?
Alle reacties Link kopieren
Mijn koffer is ooit kwijtgeraakt op weg naar de Canarische Eilanden en werd pas 4 of 5 dagen later nageleverd. Echt niet relaxed Ik hoop dat je je koffer snel hebt, want het is echt niet leuk om compleet zonder spullen te zitten. Daardoor heb ik wel geleerd om een bikini, tandenborstel, onderbroek en de pil in mijn handbagage mee te nemen. Dan heb je altijd iets bij je voor het geval het misgaat.
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
quote:rogue_1987 schreef op 03 augustus 2013 @ 22:52:

Zelfs in Spanje doen ze niet aan Siesta heb ik gemerkt toen ik er woonde afgelopen zomer.

Kan me niet voorstellen dat ze het daar wel doen in Sicilie.

Wel enorm balen van je koffer. Dat is altijd mijn grootste angstDus omdat jij het niet had in Spanje bestaat het niet, terwijl je niet in Italie bent geweest?? Vreemde redenering...
Mijn eigen bagage ben ik alleen 'n keer op de terugreis kwijtgeraakt en toen werd m'n koffer 2 dagen later netjes thuisbezorgd.



Ik zorg dus ook altijd wel dat ik de belangrijke dingen (opladers en apparatuur) in mijn handbagage heb zitten, want ik blijf doorgaans niet in de plaats van het vliegveld rondhangen, maar ga rondreizen, dus dan moeten ze ook nog goed opletten op welke dag ze naar welke plaats moeten om de koffer af te leveren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven