In oktober naar Verenigde Emiraten en Oman

03-09-2013 21:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tickets zijn geboekt en we zijn nu aan het rond kijken welke route we gaan nemen. We zijn 8 dagen daar en vliegen naar en van Dubai.

Is er iemad hier die tips en ervaringen heeft.

Ik heb de Dubai topic al gelezen en er stonden leuke tips tussen.

Maar hoeveel dagen Dubai en hoeveel Oman. Wat is zeer de moeite waard in Oman?

.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, dubai! Oman ben ik zelf nog niet geweest. Maar 8 (volle?) dagen spendeer je makkelijk in alleen VAE. Hoe willen jullie richting oman, huurauto (kijk even of deze wel het land uit mag), vliegen? Volgensmij heb je voor dubai geen int paspoort nodig naar voor oman wel.



(Bekende) tips voor vae:

- dubai mall, met fountainshow en burj khalifa

- dagje abu dhabi

- dubai marina (plus nog een shoppingmal daar), hier kan je ook leuke boottochtjes doen

- jumeirah beach park en al mamzar beach park



Evt nog souks, mall of emirates, desert tours, naar de dubai creek, burj al arab, snorkelen bij snoopy island in het noorden van vea.
Alle reacties Link kopieren
* internationaal rijbewijs bedoel ik natuurlijk, een paspoort heb je sowieso nodig ;-D
Ik ben een paar jaar terug ook naar Dubai gevlogen en na een paar dagen per auto doorgereden naar Oman.



In Dubai inderdaad de Dubai mall met fountainshow en Burj Khalifa en de andere uitstapjes die Zonnigschildpadje opnoemt.

Van Oman staat mij de soek in Muscat het meeste bij. Wij verbleven in The Chedi in Muscat, dat was al een belevenis op zich.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook kan is met een nachtbus van Dubai naar Oman en daar een auto huren. Anders zit je inderdaad met het probleem of je in twee landen mag rijden. Goede tip van dat rijbewijs, had ik niet aan gedacht. En eventueel weer een binnenlandse vlucht van Oman naar Dubai.



The chedi ga ik opzoeken. Muscat gaat het zeker worden.
Ik ben heen via Dubai gevlogen en terug via Muscat. Hoe dat precies met rijbewijzen zit, weet ik niet want ik was daar met iemand die toen in Oman woonde.
Uiteraard ben ik Dubai fan maar Oman is ook super. Wat een schoon en rustig vakantieland! De bevolking is zeer vrindelijk en gastvrij. Ga je zelf een auto huren? Wij hebben ter plekke een auto met chauffeur gehuurd. Fietsen kan trouwens ook goed daar.



Vast overbodig om te zeggen, maar als je niet bedekt bent (lange broek en armen bedekt is ok, plus hoofddoek/sjaal),kom je een moskee niet in. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ja we zijn v an plan om in Oman zeker een auto te huren. Ik heb begrepen dat Dubai goed te doen is met de metro.



Ik denk dat hemdjes daar niet handig zijn. Dus ik neem ook wat langs mee. Kan je eigenlijk wel met bikini op het strand?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik heb anderhalf jaar in Abu Dhabi gewoond, ben nu net een week in Nederland om vervolgens een jaar naar Spanje te gaan.

Dubai is vrij verwesterd. Loop niet hand in hand met je vriend en zoen elkaar niet in het openbaar. Word niet dronken openbaar. Mensen lopen daar wel veel in korte broekjes en hemdjes, maar als je naar lokalere dingen gaat zou ik wel iets langers aan doen.

Wat heel mooi is Souk Madinat Jumeirah, echt een must see!! Offcourse Burj Khalifa, Burj al Arab. Als je tijd hebt bezoek dan de Grand Zayed Mosque in Abu Dhabi!!

Oman ben ik zelf alleen doorheen gereden, maar geen stops gemaakt.



Ik vond het erg moeilijk om Abu Dhabi te verlaten.... Ik vind het een erg fijn land om te wonen.

Heel veel plezier daar en als je nog vragen hebt dan kan ik ze misschien beandwoorden.

O en zoek de zeeleeuwen op in Abu Dhabi dierentuin. Emirates park zoo..... Zijn dieren waar ik mee gewerkt heb! ;)
Alle reacties Link kopieren
Yesyes, hempjes zijn inderdaad te bloot. Minimaal je schouders bedekken (evt met sjaal), geen decolleté en tot minimaal je knieën bedekken (jurk, rok, broek). De enige personen die ik tegenkwam met korte jurkjes waren kleine kinderen onder de 10 en 2 Russische prostituees (vermoedde ik ). Met bikini op het strand of zwembad kan gewoon.



Hebben jullie ervaring met het autorijden in het buitenland?
Alle reacties Link kopieren
Sevents is Abu Dhabi goed te doen van Dubai met openbaar vervoer? En echt de moeite waard? We hebben 4 dagen in Dubai
Alle reacties Link kopieren
Zonnig schildpadje wat langere kleding dus. Geen probleem, ben toch al niet van de mini jurkjes.



Wat betreft rijden in het buitenland hebben we alleen maar in Jordanie, Costa Rica en Panama gereden zelf. En in Veel Europese landen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven