Inchecken hotel

30-09-2016 00:12 22 berichten
In verband met mijn werk slaap ik vrij vaak in hotels in Nederland. Wat ik me iedere keer weer afvraag: waarom duurt het inchecken altijd zo lang? Wat doet een receptionist in de 5 minuten dat ie vanalles typt?



Ik lig nu naar een plafond te starten in een hotel in Maastricht en ben oprecht benieuwd.
Even het Viva-forum checken?
Alle reacties Link kopieren
Je paspoortnummer overtikken, wanhopig zoeken naar een lege kamer die ook al schoongemaakt is, je naam opzoeken op de lijst van interpol, geen idee. Bij mij duurt het nooit zo lang.
óu sont les neiges d'antan

5 minuten is toch niet lang? Het lijkt alleen lang omdat jij staat te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn studententijd als nacht receptionist gewerkt in een hotel. De antwoorden hierboven kloppen inderdaad.



Vaak zijn de hotel it systemen niet heel gebruiksvriendelijk, reserveringen die binnenkomen via websites etc. Moeten vaak nog even opgeschoond worden. Daarnaast moeten ze nog extra gegevens van je invoeren zoals je adres, inderdaad zoeken naar een beschikbare schone kamer. Hierbij plannen ze de kamers zodanig dat de bezette kamers optimaal langs elkaar zitten om schoonmakers de volgende dag te helpen. Bij een verblijf van meerdere nachten is dat meer plan werk. Vaak moeten er ook diverse betalingsgegevens verwekt worden en creditcards geautoriseerde worden wat tijd kan kosten.



Een goed receptionist zorgt er overigens voor dat veel van dat werk al gedaan is voordat je überhaupt aan de balie komt. Ik had bijvoorbeeld altijd een postit met vrije, optimale, kamers op mijn bureau voor walk ins
Ik reserveer, meestal bij hotels waar ik al in het systeem sta, en inchecken is in een vloek en een zucht gedasn
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 30 september 2016 @ 00:42:

Ik reserveer, meestal bij hotels waar ik al in het systeem sta, en inchecken is in een vloek en een zucht gedasn



+1



Vaak spaar je ook punten bij grote ketens en kun je daarmee weer een weekendje weg in je vrije tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 30 september 2016 @ 00:42:

Ik reserveer, meestal bij hotels waar ik al in het systeem sta, en inchecken is in een vloek en een zucht gedasn



"M'n kamer nu godverdomme! Zucht."



Zoiets?

You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik vraag me veel vaker af wat vrouwen allemaal op het toilet doen als ik in een rij voor de wc's sta. Kan toch niet zo zijn dat ze allemaal ongesteld zijn of moeten poepen. Ik ben dan altijd diep jaloers op mannen, daar staat nooit een rij, die gaan naar binnen, pissen en naar buiten. Maar goed, dat zelfde gevoel heb ik ook vaak als ik een rij sta om te pinnen, het lijkt wel of sommige mensen hun hele boekhouding staan door te nemen.



Sorry, off topic maar dat is dan mijn ergernis.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan eigenlijk niet zeggen dat ik het inchecken in hotels zo lang vind duren. En ik ben best ongeduldig. Volgens mijn man tenminste. Zelf vind ik dat uiteraard niet
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 30 september 2016 @ 00:29:

Je paspoortnummer overtikken, wanhopig zoeken naar een lege kamer die ook al schoongemaakt is, je naam opzoeken op de lijst van interpol, geen idee. Bij mij duurt het nooit zo lang.Precies dit. En dan lach ik altijd maar een beetje gezellig in de hoop dat ze je een mooie kamer geven
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin die vaak voor haar werk in hotels overnacht, vindt het over het algemeen sneller gaan in de hotels waar ze al eens eerder was. Blijkbaar heeft het toch iets te maken met het controleren van je id-nummer, cc-nummer en naw gegevens.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Hier een berichtje van iemand uit de hotelwereld. Inchecken hoeft niet lang te duren en ligt inderdaad aan de voorbereiding van het desbetreffende hotel. Echter als je een goede receptionist treft, zou het wachten, gevoelsmatig, niet lang hoeven duren. Die zou namelijk echt contact maken en gelijkertijd de boel in orde maken.



Om dit gevoel te voorkomen zie je nu een aantal hotels het proces veranderen. Kop koffie/thee in de bar/lobby tijdens het wachten en in de tussentijd maken zijn de boel in orde.



En inderdaad in hotels waar je bekend bent, gaat het sneller. We hebben alle gegevens of weten eigenlijk precies wat je wel/niet wil of hoe je de rekening gaat betalen.
Eigen belang is groot belang
quote:darkeyelove schreef op 30 september 2016 @ 09:22:

Hier een berichtje van iemand uit de hotelwereld. Inchecken hoeft niet lang te duren en ligt inderdaad aan de voorbereiding van het desbetreffende hotel. Echter als je een goede receptionist treft, zou het wachten, gevoelsmatig, niet lang hoeven duren. Die zou namelijk echt contact maken en gelijkertijd de boel in orde maken.



Om dit gevoel te voorkomen zie je nu een aantal hotels het proces veranderen. Kop koffie/thee in de bar/lobby tijdens het wachten en in de tussentijd maken zijn de boel in orde.



En inderdaad in hotels waar je bekend bent, gaat het sneller. We hebben alle gegevens of weten eigenlijk precies wat je wel/niet wil of hoe je de rekening gaat betalen.Een hotel dat zo lang over inchecken doet dat je koffie kan gaan drinken? Nog nooit meegemaakt
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo2 schreef op 30 september 2016 @ 08:42:

Ik vraag me veel vaker af wat vrouwen allemaal op het toilet doen als ik in een rij voor de wc's sta. Kan toch niet zo zijn dat ze allemaal ongesteld zijn of moeten poepen. Ik ben dan altijd diep jaloers op mannen, daar staat nooit een rij, die gaan naar binnen, pissen en naar buiten. Maar goed, dat zelfde gevoel heb ik ook vaak als ik een rij sta om te pinnen, het lijkt wel of sommige mensen hun hele boekhouding staan door te nemen.



Sorry, off topic maar dat is dan mijn ergernis.



Hahaha ja ongelooflijk hè! Als het echt lang duurt ga ik altijd nog een keer de deurklink testen, ook al weet ik al lang dat 'ie bezet is. Of kloppen, zo van ben je niet in slaap gevallen?



Ik had ook een keer een vriendin (ex) die er altijd 3x zo lang over deed, ook als alle wc's vrij waren en we tegelijk konden gaan, moest ik daarna nog minutenlang wachten op haar. Maar ze wilde echt niet vertellen wat ze dan deed en werd zelfs boos als ik het vroeg. Raarrrr



Sorry TO... on-topic:

Bij hotels vind ik het eigenlijk nooit opvallend lang duren. Ik ben dan gewoon blij dat ik ben aangekomen en wacht gewoon af totdat ze zeggen dat ik naar de kamer mag, klets eventueel wat met ze. (Zoals hoteldame hierboven zei, dat is wel slim als ze je op die manier ook een welkom gevoel geven én afleiden van de procedure.)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 30 september 2016 @ 09:26:

[...]



Een hotel dat zo lang over inchecken doet dat je koffie kan gaan drinken? Nog nooit meegemaaktVeel mensen hebben een lange reis achter de rug en om dus niet het gevoel van lang wachten te hebben, wordt ze koffie of thee aangeboden. Mochten er gelijkertijd meer mensen binnenkomen sta je dus ook niet te wachten. Je kan dan zelf kiezen of je de koffie aan neemt of niet. Wachten met een kop koffie is anders dan wachten in een rij. Het gaat dus om de beleving in dit geval.
Eigen belang is groot belang
quote:patsy--stone schreef op 30 september 2016 @ 12:36:

[...]





Hahaha ja ongelooflijk hè! Als het echt lang duurt ga ik altijd nog een keer de deurklink testen, ook al weet ik al lang dat 'ie bezet is. Of kloppen, zo van ben je niet in slaap gevallen?



Ik had ook een keer een vriendin (ex) die er altijd 3x zo lang over deed, ook als alle wc's vrij waren en we tegelijk konden gaan, moest ik daarna nog minutenlang wachten op haar. Maar ze wilde echt niet vertellen wat ze dan deed en werd zelfs boos als ik het vroeg. Raarrrr



Sorry TO... on-topic:

Bij hotels vind ik het eigenlijk nooit opvallend lang duren. Ik ben dan gewoon blij dat ik ben aangekomen en wacht gewoon af totdat ze zeggen dat ik naar de kamer mag, klets eventueel wat met ze. (Zoals hoteldame hierboven zei, dat is wel slim als ze je op die manier ook een welkom gevoel geven én afleiden van de procedure.)

Ja dat vroeg ik me ook altijd af haha

Maar een paar dagen geleden las ik dit topic

(soms) niet kunnen plassen



Misschien heeft de helft van de vrouwen daar wel last van..?
quote:patsy--stone schreef op 30 september 2016 @ 12:36:

[...]





Hahaha ja ongelooflijk hè! Als het echt lang duurt ga ik altijd nog een keer de deurklink testen, ook al weet ik al lang dat 'ie bezet is. Of kloppen, zo van ben je niet in slaap gevallen?



)Wat onbeschaafd
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 30 september 2016 @ 19:19:

[...]



Wat onbeschaafdVan diegene die in slaap is gevallen bedoel je? Of die 9 minuten de wc bezet houdt terwijl ze weet dat er een rij staat?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:oldschoolchic schreef op 30 september 2016 @ 19:13:

[...]



Ja dat vroeg ik me ook altijd af haha

Maar een paar dagen geleden las ik dit topic

(soms) niet kunnen plassen



Misschien heeft de helft van de vrouwen daar wel last van..?



Jemig, daar had ik nog nooit van gehoord. Oh ja, alleen van sommige mannen die echt niet kunnen plassen bij een urinoir als anderen mee kunnen kijken, maar dat vind ik wel effe wat anders dan achter een volledig gesloten toiletdeur in een kroeg of disco of festival met harde muziek, dus dat niemand je kan zien of horen.



Het lijkt er inderdaad op dat de helft van de vrouwen dit heeft want ik ben altijd verbaasd over hoe lang het duurt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:darkeyelove schreef op 30 september 2016 @ 17:22:

Veel mensen hebben een lange reis achter de rug en om dus niet het gevoel van lang wachten te hebben, wordt ze koffie of thee aangeboden. Mochten er gelijkertijd meer mensen binnenkomen sta je dus ook niet te wachten. Je kan dan zelf kiezen of je de koffie aan neemt of niet. Wachten met een kop koffie is anders dan wachten in een rij. Het gaat dus om de beleving in dit geval.



Of zoals de keten met het warme koekje. Geen reden om voor hen te kiezen, wel een positieve draai aan het inchecken.



Maar mijn ergernis met inchecken is de grote variatie in hoe mijn reservering geregistreerd staat. Mijn naam heeft vier onderdelen en het is vaak even zoeken en het alfabet afgaan voor ze me vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven