Indonesie

05-01-2014 10:02 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar wil ik heel graag een mooie reis maken, 3 weken backpacken in een mooi land. Indonesie heb ik erg in m'n hoofd en ben op zoek naar ervaringen en tips van reizigers! Welke eilanden zijn de moeite waard? Wat is leuk en handig als je als vrouw alleen reist? Do's, don'ts.. ik hoor het allemaal graag! Periode waarin ik ivm klimaat denk te gaan is september/begin oktober, maar ook dat is nog open.



Ik lees jullie ervaringen dus graag! Dankjewel alvast!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Wij zijn vorig jaar in dezelfde periode 3 weken geweest naar java en bali, vooral java vond ik heel gaaf, mooie natuur, vulkanen beklommen (als je maar een doet is de ijen echt een must).

Bali was meer relaxen en echt mega toeristisch.
Alle reacties Link kopieren
Oe leuk Teuntje, dankjewel voor je razendsnelle reactie. Klinkt enthousiast! Vond je 3 weken ook wel te doen gezien de lange vliegreis enzo? Wat voor onderkomen hadden jullie?
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik ben er 3 weken wezen rondreizen op Java Bali en Lombok. Het was een mooie reis. De andere eilanden ben ik niet geweest maar voor 3 weken is de combinatie Java-Bali-Lombok (of alleen de gili eilanden bij Lombok) erg leuk, om ook de verschillen tussen de eilanden te zien. Gili eilanden zou ik zeker heen gaan want daar heb je echte 'bounty' stranden.



Is september daar geen regen seizoen?

Als je net als ik maar 3 weken hebt en veel wil zien dan zijn binnenlandse vluchten erg handig, dit scheelt veel tijd.
Alle reacties Link kopieren
En toch heb je op Bali ook genoeg plekken waar het niet of veel minder toeristisch is. Trek het binnenland in en ga gewoon een wandeling maken in de dorpjes en door de rijstvelden. Neem geen guesthouse in Kuta of Sanur, maar in een van de kleinere plaatsjes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:tumtummie schreef op 05 januari 2014 @ 10:09:

Is september daar geen regen seizoen?

Nee, is een prima tijd om te gaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vond drie weken prima, tuurlijk is langer leuker, maar vaak.gaat dat niet.



Wij vlogen op yogjakarta en hebben west java dus overgeslagen, omdat we met kind zijn is ons reistempo wat lager. Wij zaten gewoon in hotels, vanwege kind dus allemaal.al van te voren geboekt.
Zuid bali zijn wij trouwens niet eens geweest, alleen in lovina, amed en ubud, maar bali.straalt veel meer toerisme uit dan java.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond java en bali juist het minst van indonesie.

Mijn hart ligt echt op sumatra. Banda aceh, bukit lawang, toba

Meer en bukittingi.. Super!!! De borobudur was wel prachtig.



Wat vind je belangrijk in je reis? Wat wil je graag doen of juist niet?
Ik had bij de borobodur juist zoiets van, okay dit is het? Waar is de rest?
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik juist bij al die vulkanen..
Ben je ook op de ijen geweest?
Alle reacties Link kopieren
Java, Bali en Lombok is te doen in 3 weken maar dan heb je wel een vrij hoog reistempo. Sla de Gili eilanden niet over, dat is echt de moeite. Gili Air vond ik het leukst. Gili Meno is rustiger en Gili Trawangan is weer drukker.



Wij hadden alleen vliegtickets geboekt en de rest ter plekke geregeld en dat ging vrij makkelijk. Kon je vaak ook nog afdingen. Binnenlandse vliegtickets had ik wel thuis geboekt voor de zekerheid.



Java is heel erg mooi! Ook omdat het er niet zo toeristisch is. Bali is op bepaalde plekken (het zuiden bijv) erg toeristisch en die plekken zou ik vermijden. Behalve Ubud, dat vond ik wel een heel leuk stadje.
Alle reacties Link kopieren
Borobudur vond ik wel erg mooi. Ook de omgeving, er zijn prachtige rijstvelden in die omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker. Ben het met je eens dat dit wel de mooiste was, maar meer door het krater meer. Qua krater meer naar toba geweest teuntje? Echt een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij lang geleden goed bevallen is, is reisgidsen uitpluizen, kijken wat je persé wilt zien/ doen. De lonely planet erbij pakken en je route uitstippelen. Ben destijds heen gevlogen naar Jakarta en teruggevlogen vanaf Denpasar (Bali).



Java, Bali en Lombok (Gili Air gezien). Bali is inderdaad toeristisch maar wij vonden dat destijds een welkome (korte) onderbreking. Met de lonely planet kun je goede guesthouses zoeken tegen redelijke prijzen.



Héél veél plezier met de voorbereiding en een fijne reis. (tip. neem ballonnen en een zak drop mee, gegarandeerd blije kinderen :-) )
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles op de bonnefooi gedaan en zou ook niet anders willen. Indonesie is prima te bereizen zonder alles vooraf te boeken. Zelfs binnenlandse tickets dag van tevoren boeken of op dag zelf is geen probleem.
Dat is sumatra of niet? Niet geweest, je moet toch keuzes maken he?

Maar wil graag nog eens terug voor flores, komodo dus wie weet.
Alle reacties Link kopieren
en inderdaad een binnenlandse vlucht boeken. Van Yogyakarta met de trein naar Surabaya en dan een busreis naar Bali (lovina Beach) is geen pretje.
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk? Ik zou voor het westen gaan, U.S.A! Beide kanten van de wereld gezien en vond het westen echt indrukwekkender...
See You Soon!
Alle reacties Link kopieren
Mee eens sys, maar heb je wel een ander budget voor nodig!
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen, ik raak al helemaal geinspireerd! Zou alles op de wereld willen zien, maar nu zit eerst Indonesie in m'n hoofd... budgettair kan USA ook wel een keer, maar lijkt me leuker met gezelschap om eenofandere reden. Die gili-eilanden zullen er komen, dat is duidelijk als ik jullie allemaal zo hoor! Ga alle tips alvast bijhouden in een reisdagboek en inderdaad lonely planet erbij halen. Hoeveelnachtjesslapenishetnog?



Vonden jullie de lange vliegreis trouwens een beetje te doen? Heb nog nooit zolang gevlogen.. dus tips op dat vlak zijn ook welkom, om niet eerst teveel tijd van de leg te zijn, want geen tijd te verliezen op bestemming geloof ik.. :-)
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Ik probeer altijd een nachtvlucht te boeken, dan slaapt dochter en probeer ik ook een beetje te soezen. Dan dag van aankomst zo lang mogelijk opblijven en dan zit ik meestal alweer aardig in het ritme
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een vlucht via Koeweit destijds. (uurtje of 5). Daarna via Singapore (stop van 1 uur en in het vliegtuig blijven zitten) door naar Jakarta. Van Koeweit naar Singapore was een nachtvlucht. Volgens mij is dit bijna altijd zo?? Geen last gehad van het tijdsverschil op de heenreis.



Door vliegen met een andere maatschappij behoorlijk op de kosten kunnen besparen. Wel een hele dag reizen hierdoor.



Terugvlucht wel last gehad van een jetlag. Kun je er rekening mee houden dat je dan 1 a 2 dagen weer in het ritme hier kunt komen?
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
Wat ik leuk vind om te doen is veel de natuur in trekken, trails maken enzo. Maar vraag me af of dat makkelijk kan als vrouw alleen.. of heb je snel contact en gezelschap? Ben op dit moment voor beide in, ook leuk om onderweg mensen te ontmoeten en samen wat te doen. Ik hou ook erg van gezellige plaatsjes en lekker luieren op een mooi strand bijvoorbeeld. Denk dat dit allemaal te vinden zal zijn in Indonesie. Liefst natuurlijk op de beste plekken die jullie al voor me verkend hebben! :-)
Het leven is te kort om er niet van te genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven