Is vliegen momenteel echt gevaarlijker?

25-11-2015 17:51 29 berichten
Ik wil binnenkort heel graag weer mijn familie bezoeken in Amerika. Nu ben ik op zich al geen fan van vliegen maar mijn familie raadt het me nu enorm af om te gaan vliegen met alle terreur dreigingen.



Op zich ben ik niet zo bang aangelegd maar door alle commentaren begin ik echt te twijfelen of ik beter kan wachten tot... ja tot wanneer eigenlijk?



Is het nu echt gevaarlijker dan normaal of laat ik me meeslepen?
Alle reacties Link kopieren
De kans om een auto ongeluk te krijgen is nog altijd vele malen hoger. Ik zou zeggen; gewoon gaan vliegen dus.
Before you assume, there is this thing called asking.
Volgens mij is, met het oog op de terreurdreiging, de trein (bijvoorbeeld) veel gevaarlijker dan het vliegtuig. Daar wordt iedereen tenslotte nog streng gecontroleerd en kan niemand halverwege instappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon gaan, maar wellicht bewust voor Iceland Air of Aer Lingus kiezen. Die landen zijn toch wat meer lowprofile bij de oorlog tegen ISIS.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Amerika-Europa wordt streng gecontroleerd. Terrorisme kan ook toeslaan op een trein station.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Aanslagen lijken juist te gebeuren als de rust weer is wedergekeerd.
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je dat het Viva-forum deze vraag kan beantwoorden?
Alle reacties Link kopieren
Nee
Ga eens uitzoeken hoeveel vliegtuigen er elke dag landen en opstijgen..
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 25 november 2015 @ 18:10:

Ga eens uitzoeken hoeveel vliegtuigen er elke dag landen en opstijgen.. Dat kan wel, maar je zou er net maar inzitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquamarijne schreef op 25 november 2015 @ 17:52:

De kans om een auto ongeluk te krijgen is nog altijd vele malen hoger. Ik zou zeggen; gewoon gaan vliegen dus.Mee eens.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 25 november 2015 @ 18:11:

[...]



Dat kan wel, maar je zou er net maar inzitten.Het risico om 'slechts' gewond / invalide te raken in een auto-ongeluk vind ik veel enger dan sterven in een vliegtuigongeluk.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:SpringDing schreef op 25 november 2015 @ 18:10:

Ga eens uitzoeken hoeveel vliegtuigen er elke dag landen en opstijgen.. https://www.flightradar24.com/50.02,-0.23/6

Onvoorstelbaar veel...
Alle reacties Link kopieren
Een frans vliegtuig of russisch zou ik niet zo snel nemen. Maar Amerika is altijd al belachelijk streng met controleren en zal nu wel helemaal erg zijn. Ik denk dat ik me in een amerikaans vliegtuig veiliger voel dan in het rijksmuseum oid.
Kan het zo zijn dat zij het niet zo zien zitten dat jij komt?
Alle reacties Link kopieren
quote:llamaduck schreef op 25 november 2015 @ 17:54:

Volgens mij is, met het oog op de terreurdreiging, de trein (bijvoorbeeld) veel gevaarlijker dan het vliegtuig. Daar wordt iedereen tenslotte nog streng gecontroleerd en kan niemand halverwege instappen.



Een vliegtuig kan ook uit de lucht worden geschoten hé.

Verder denk ik dat het reuze meevalt, er lijkt mij amper risico wat betreft terrorisme. Tenzij je in een Russisch gevechtsvliegtuig wil gaan reizen. Maar die kans lijkt me klein.
Ik sta daar niet eens bij stil. Vlieg met kerst ook terug naar Europa en dan weer VS, en in de VS zelf regelmatig vluchten naar andere steden.

Ik voel me meer op m'n gemak in het vliegtuig dan op een groot festival ofzo



Dus ja, je laat je een beetje meeslepen ;)
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor gewoon vliegen, het is niet gevaarlijker, het is echt je reinste onzin.

Er zijn ongeveer 50 000 vluchten per dag ofzo (*365)
Alle reacties Link kopieren
quote:llamaduck schreef op 25 november 2015 @ 17:54:

Volgens mij is, met het oog op de terreurdreiging, de trein (bijvoorbeeld) veel gevaarlijker dan het vliegtuig. Daar wordt iedereen tenslotte nog streng gecontroleerd en kan niemand halverwege instappen.Ja inderdaad, maar omdat onze vrienden van sommige luchtvaartmaatschappijen staken , is de trein soms net wat handiger :(
Alle reacties Link kopieren
De auto lijkt me voor TO sowieso geen optie.

Vergeet ook niet dat Amerika altijd veel heviger reageert op aanslagen, soms zou je het bijna hysterisch kunnen noemen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat vliegen nu gevaarlijker is dan 3 weken geleden voor de aanslagen in Parijs en de aanslag op het Russische vliegtuig. Eerder minder gevaarlijk lijkt mij, omdat men nu nog alerter is.
Alle reacties Link kopieren
Niet dat ik denk dat je niet moet gaan, ik zou het gewoon doen. Het speelt ook wel in mijn achterhoofd of ik op dit moment wel moet gaan vliegen of niet maar ik denk als ik echt ergens heen wil of moet, ik gewoon zou gaan.



Wel heb ik ondervonden dat de beveiliging op Schiphol met Amerikaanse maatschappijen een stuk beter is dan in de VS zelf. In de VS wordt nog steeds niet alles gecontroleerd en dat is natuurlijk afhankelijk van het vliegveld waar je heenvliegt. Maar vaak wordt daar nog niet alle bagage gescand en is het vaak "at random" dat je eruit gepikt wordt voor strengere controle. En dat is me vorig jaar nog overkomen, ondanks de eisen die de VS stellen aan buitenlandse vliegvelden.

Hierbij moet je ook niet vergeten dat de Amerikaanse vliegvelden de beveiliging inkopen van een externe partij, waardoor de mensen niet voldoende worden betaald en dat er veel verloop is (en dus minder goed getrainde, doorgewinterde mensen).
Ik zou aanvliegen op 3 verschillende vliegvelden (2 stops) waarvan 1 internationaal en 1 niet.



Ze willen graag dat ik kom, dat is het niet maar ze willen niet, en ik citeer, mijn dood op hun geweten.



Ik ga eens kijken, via aer lingus kan.



Bedankt allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ja als je zo gaat denken dan kun je niks meer. Ik vind de metro niet prettig .
quote:Miss-Colorado schreef op 27 november 2015 @ 20:49:

Ik zou aanvliegen op 3 verschillende vliegvelden (2 stops) waarvan 1 internationaal en 1 niet.



Ze willen graag dat ik kom, dat is het niet maar ze willen niet, en ik citeer, mijn dood op hun geweten.



Ik ga eens kijken, via aer lingus kan.



Bedankt allemaal.Hemel, wat ontzettend hysterisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven