Istanbul of Marrakech?

11-11-2014 15:34 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
In februari zijn mijn lief en ik 1000 dagen samen en om dat te vieren (en gewoon omdat het een goeie aanleiding is om weer eens weg te gaan) ben ik op zoek naar een mooie, beetje 1001-nacht achtige bestemming om een dag of 5-7 heen te gaan, zo rond onze 1001e nacht samen.

Nu spelen voor zo ver ik weet de verhalen van 1001 nacht zich af in Perzie, oftewel Iran, en dat lijkt me momenteel niet de meest veilige plek op aarde en ook best ver vliegen. Maar ik zat te twijfelen over Marokko of Turkije, en dan met name de steden Marrakech en Isanbul. Iemand hier die input/advies kan geven: welke is leuker, mooier, aan te raden?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee, romantisch!

Een vriendin is net terug van Istanbul en vond het daar erg mooi!

Heb haar nog niet gesproken dus verder nog geen tips etc.
Wherever you go, there you are..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er zelf nooit geweest maar ik heb gehoord dat turkije op sommige behoorlijk toeristisch is geworden, veel nederlanders.

Kan zijn dat dit bij Marokko ook zo is maar daar hoor ik dit weer niet van, wel dat het er erg mooi is..

Ik zou persoonlijk voor Marokko gaan. Lekker de woestijn in op een kameel, zandduinen afglijden en genieten bij oases. En natuurlijk de bedrijvige dorpjes en marktjes.



Kijk eens op de site van Djoser, daar kan je vast wel inspiratie opdoen
Dan zou ik kiezen voor Marrakesh, of misschien voor Fès!
Istanbul is niet echt 1001-nacht. Meer een westerse metropool met moskeeën en ipv kerken. Prachtige stad, maar niet heel romantisch vond ik.



Mijn Marokkoreis ging helaas niet door, maar dat lijkt me leuker voor zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Istanbul zker!

Een stad die europa en azie met elkaar verbindt. Heel leuk om te shoppen, mooie bezienswaardigheden en die bosporus is echt de moeite waard.
Pfoe, moeilijk. Ik zou nu voor de een gaan, en dan over 1000 dagen naar de ander
Kennissen van me zijn deze zomer op vakantie naar Iran geweest en het schijnt echt prachtig te zijn. Maar als je niet getrouwd bent mag je denk ik niet samen op een hotelkamer. (insert rollende ogensmiley)



Marrakech ken k niet, Istanbul is erg mooi en bepaalde gedeeltes doen zeker wel oosters aan. Ik zou er zo nog eens heen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Istanbul heb ik nog niet bezocht, maar Marrakech is geweldig! Boek een fijn all inclusive hotel of een mooie Riad. Ga naar de hammam, slenter door de medina en bezoek jardin majorelle! En uiteraard savonds eten op het djema el fna plein
Ik ken beide steden. Ik zou voor Marrakech kiezen, als ik je OP lees is dat echt wat je zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Mooi gemengde reacties

Ik wil al een tijd naar Istanbul, omdat de scheiding tussen oost en west daar me intrigeert. Maar dat is meer 'zomaar' een gevoel dan dat het echt ergens op gebaseerd is. Maar toen zag ik toevallig van de week wat foto's van Marrakech langskomen: wauw!



NYC, waar is die foto genomen?



Is er nog iemand die iets zinnigs kan zeggen over het weer in februari in die steden?



In Iran moet je getrouwd zijn om samen op een hotelkamer te mogen? Tjee daar had ik nog niet eens aan gedacht. Neuh dat zijn we niet, we zijn pas 1000 dagen samen dan ziet u



1000 dagen later naar de andere optie gaan is sowieso natuurlijk een goed idee.
Zeg maar Spijker.
Ik ben in beide steden geweest, Marrakech is meer wat je zoekt aan de hand van je op.



Dit is het El Fna plein
De poort van NYC staat in Fez.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Prachtige foto's allemaal!



Fez, verdorie; je gaat me toch niet meer opties geven he Goed. Ga ik ook even uitgebreid googelen dus.

Ik wil al best een tijd naar Istanbul maar nu begin ik toch meer en meer naar Marokko te neigen.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
To, ik heb even gegoogled en het schijnt in Marrakech in februari 2x zo warm te zijn (20 vs 9 graden). Ik zou het wel weten!
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnigschildpadje schreef op 11 november 2014 @ 18:50:

To, ik heb even gegoogled en het schijnt in Marrakech in februari 2x zo warm te zijn (20 vs 9 graden). Ik zou het wel weten! Hmmm waarom heb ik hier zelf niet aan gedacht? Zeer goed argument.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Beide steden gedaan, met een persoonlijke voorkeur naar Istanbul. Marrakech is leuk, maar enorm druk. Bovendien werden we er om de haverklap lastig gevallen om iets te kopen. Echt.. Nog geen uur in de stad en we zaten met een lelijk poef ding opgescheept. Maar het voordeel van Marrakech is dat het zich in een prachtig land begeeft. De woestijn, het atlasgebergte.. Zucht. Dat vind ik wel bij je droombeeld passen.
En uiteraard boek je een romantische kamer in een riad



Alle reacties Link kopieren
Ik ben in beide steden geweest, Istanbul zelfs 2 keer. Beide steden zijn geweldig, en de moeite van een bezoek waard, maar Marrakech (en Marokko) is sprookjesachtig, terwijl Istanbul dat niet heeft. En temperatuur lijkt me ook een goed argument. Downside is dat je prikken moet halen, weet niet of het een verrassing moet blijven?



Zorg overigens dat je in een Riad in de oude stad gaat slapen, ik zat in een suf hotel in de nieuwe stad, maar ik was dan ook met mijn moeder, dus niet op zoek naar romantiek.
quote:melbrw schreef op 11 november 2014 @ 18:39:

De poort van NYC staat in Fez.Klopt. Bij het lezen van je omschrijving TO, was dat ook de eerste stad waaraan ik moest denken dus zou het zeker meenemen in overweging. Is overigens niet mijn foto, gewoon eentje van internet maar om je een beeld te geven.
Alle reacties Link kopieren
Ben onlangs in Istanbul geweest. Prachtige stad, heel leuk gezien te hebben en geweest te zijn. Veel te doen en veel te bewonderen. Maar romantisch, nee niet echt. Tenminste vond ik niet. En er nog een keer naar toe. Nee dat hoeft niet. Ondanks dat we het er heel erg leuk gehad hebben en ook alle dagen heerlijk gegeten.

Weet niet waarom precies, maar Parijs bijvoorbeeld, wil ik altijd wel heen.
Ik ben nooit in Marrakesh geweest, wel in Istanbul. Ik denk dat Marrakesh meer de sfeer heeft waar je naar zoekt. Daarnaast is het in februari nog echt niet warm in Istanbul. Het is dan met gemak 10 graden en storm-en regenachtig. Overigens is het wel echt een aanrader om eens heen te gaan hoor, maar niet in de winter.
Alle reacties Link kopieren
Ok ik neig steeds meer naar Marokko. Ik twijfel wel omdat we allebei maar heel beperkt Frans spreken, en geen enkel woord Arabisch. Kan je er een beetje met Engels terecht?
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven