Java, bali en lombok!!

05-02-2012 20:02 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is bijna zover, we gaan bijna boeken! Moeten nog even wachten op de bevestiging van de rondreis op java!

We gaan een rondreis op java doen 9 dagen van traveltrend, daarna 6 dagen bali (sanur) , daarna 4 dagen lombok en weer terug naar bali voor de terug vlucht!!!

Zon'n ontzettende zin in! Op bali en lombok hebben we alleen een hotel dus verder alle vrijheid! Zijn van plan een dagexcursie naar gili's te doen!

Jullie nog tips voor excursies im bali en lombok?

En wel of niet malaria profylaxe?!
Alle reacties Link kopieren
Ga naar Ubud (Bali), vond ik zelf erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:sunnysunshine schreef op 05 februari 2012 @ 20:02:

En wel of niet malaria profylaxe?!



Vraag daarvoor advies bij een travelclinic, het is afhankelijk van waar en wanneer. Vraag ook advies voor eventuele andere vaccinaties. En ja, het kost je een consult, maar op zo'n bedrag voor je vakantie ga je daar toch niet op beknibbelen?



(En bij sommige verzekeringen krijg je het consult en de medicijnen gewoon vergoed).



En heel veel plezier, Indonesië is mooi!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ok thnxx zal eens kijken!

Zoveel zin in!
Alle reacties Link kopieren
superleuk zeg! wij zijn er afgelopen najaar geweest (een soortgelijke tocht).



Op Java zou ik zeker de Bromo vulkaan (zonsopgang) niet willen missen.



Op Bali zou ik zeker een mountainbike tocht doen (overal te boeken), dan fiets je vanaf een vulkaan naar beneden en bekijk je onderweg allemaal dingen. verder is ubud en omgeving inderdaad ook erg leuk. En spa behandelingen zijn er supergoedkoop! Mocht je van glijbanen houden, dan is het waterbom park in Kuta ook leuk (vond mijn man echt geweldig)



Gili is ook supermooi, voor 1 dagje zou ik voor het bounty gevoel gaan (Gili Meno of Air)



veel plezier met verder uitzoeken!
Alle reacties Link kopieren
Ja we gaan inderdaad de bromo op bj zonsopkomst!, borobudur, prambanan, yogjakarta, bandung, nog een vulkaan weet even niet welke, warmwaterbronnen.

Is er iets wat je op lombok niet kan missen?? We verblijven in senggigi
Alle reacties Link kopieren
Hé leuk, wij gaan ook deze zomer: Java, Bali en dan eindigen met een paar dagen Thailand (Bangkok).



Wij zitten op Bali in Lovina en in Ubud en een nacht in het Elephant Safari Park. Dat is best duur (wij reizen met twee kinderen), maar het ziet er heel leuk uit. Je kunt er ook voor een namiddagje naartoe.



Voor de rest nog geen tips, maar ik lees geïnteresseerd mee.
Alle reacties Link kopieren
Dat park ziet er ook heel leuk uit!!

Waar kan je het beste snorkelen op bali? Tripje naar nusa lembognan?
Alle reacties Link kopieren
Er is in het noorden van Lombok een waterval (weet de naam niet meer, maar veel zullen er niet zijn , wij zijn daar vanuit Senggigi heen gereden met de scooter en hebben daar toen gezwommen, was wel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Huur een scooter op Lombok en cross het eiland over! (Pas wel op voor loslopende apen )



Vond Lombok echt super leuk. Veel rustiger dan Bali, heerlijk! Wij hebben trouwens voor ons verblijf op Lombok wel Malariapillen geslikt (malarone). Voor Bali en Java was dat niet nodig.



Bali vond ik ook heerlijk, maar toch iets te toeristisch naar mijn smaak. Ubud was leuk, Kuta vond ik afschuwelijk!



Java was fantastisch, vooral Yogya is enig. Laat je in zo'n riksja rondfietsen en als het echt heel heet is, koel dan af in het museum over de bezetting/bevrijding van Indonesie. Daar hebben ze airco (en het is ook nog interessant )



Geniet vooral van de mensen, het eten (ga in Sanur zeker naar de Pasar Malam en ga niet weg voor je de sate gambing en martabak hebt gegeten!! Het water loopt me nu al weer in de mond!), het weer, nou ja, alles eigenlijk!



Heel veel plezier vast!
Sunlight over me no matter what I do
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiet schreef op 06 februari 2012 @ 17:45:

Huur een scooter op Lombok en cross het eiland over! (Pas wel op voor loslopende apen )

!Eens! Zo leuk om gewoon maar wat weggetjes in te gaan, en wel te zien waar je uit komt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ok thnx klinkt idd erg leuk!! Neem aan dat dat ook redelijk veilig is om te doen als toerist?!
Alle reacties Link kopieren
Ubud was leuk ja!



Ik zou iets langer dan één dag naar the Gili's gaan, anders ben je zo lang bezig met reizen.



Verder ben ik op Lombok naar Kuta geweest, daar kon je goed surfen (al was ik niet zo heel goed haha)
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang doe je er dan over om vanaf senggigi naar gili te komen?vdacht dat je met de boot er binnen 2 uurtjes wel bent...
Alle reacties Link kopieren
Op Bali kun je heel gaaf raften. Dwars door de natuur, rijstvelden en schitterende kloven. De mooiste natuur daar gezien vanuit de raftboot. Je hwbt twee rivieren op Bali: een rustige en wat wildere. Wij kozen de laatste. Je hoeft daarvoor geen rafter te zijn: elk bootje krijgt een gids mee, vier man in een boot + gids.



Mountainbiken vanaf vulkaan door dorpjes en rijstvelden naar beneden.

Zelf fietsen in Ubud en omgeving.

Gili eilanden zou ik ook langer dan een dag doen ivm reistijd.

En veel massages!!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Wel maliaria tabletten innemen ! Bestemmingen verder dan Bali zekers in nemen! Ik ga zelf ieder jaar naar indonesie en houd me er ook aan. Ik heb het risici nooit genomen en heb aktijd malarone ingenomen bij het verder dan Bali reizen .verder , tja op Bali is veel moois te zien , meeste tips zijn al genoemd .. Mooiste wat ik vond is op een brommer het eiland rondtuffen wat niet zonder risico is . Man en ik zijn van indonesisch / molukse afkomst hebben de huidskleur en kennen de taal , dus worden niet zo gauw als een "blanke" toerist aangehiuden. En de bevolking houd zich niet aan de verkeersregels dus het vraagt een ervaring aan links en op gevoel rijden van je.. Maar dat vond ik het mooist ,. Door de sawas op de een brommertje langs de stranden ...
Alle reacties Link kopieren
quote:Ugglover schreef op maandag 06 februari 2012 13:13 Er is in het noorden van Lombok een waterval (weet de naam niet meer, maar veel zullen er niet zijn , wij zijn daar vanuit Senggigi heen gereden met de scooter en hebben daar toen gezwommen, was wel leuk!Ooooh ik ben ook in lombok geweest rn heb er daadwerkelijk in gezwommen ! Vraag me af of het dezelfde waterval is ! Moest je ook meer dan een uur naar beneden klimmen /lopen /afdalen om er te komen ?! Wat een machtig mooie ervaring was dat he ?! :Imao:
Alle reacties Link kopieren
quote:oon1982 schreef op 07 februari 2012 @ 08:17:

Mooiste wat ik vond is op een brommer het eiland rondtuffen wat niet zonder risico is . Man en ik zijn van indonesisch / molukse afkomst hebben de huidskleur en kennen de taal , dus worden niet zo gauw als een "blanke" toerist aangehiuden. En de bevolking houd zich niet aan de verkeersregels dus het vraagt een ervaring aan links en op gevoel rijden van je.. Maar dat vond ik het mooist ,. Door de sawas op de een brommertje langs de stranden ... Als je van de ringweg af gaat, is het al snel goed te doen. Ik ben wel blank en heb ik veel landen op een brommer/scooter/motor gereden, maar nog nooit ergens aangehouden. En vond de bevolking ook vriendelijk op Bali, ik ging in the middle of nowhere kijken wat er nu op de grond lag te drogen (kruidnagel, peper) en kreeg hele uitleg (in het indonesisch) en een kopje thee, alle buren kwamen even kijken naar die vreemde snuiter in het dorp
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Himalaya, ik wil ook niet zeggen dat iedere blanke toerist wordt aangehouden hoor , #ik heb dan wel 2 vrienden die juist wel werden aangehouden met een bekeuring als gevolg #maar ik heb toch al wel gemerkt dat het in dat land een voordeel is als je van dezelfde afkomst bent .. ( maar dat is ook wel ligisch haha)we mochten voor lokale prijzen naar binnen bij tempels etc. Maar t kan ook nadelig werken bij het uitgaan .. We hebben regelmatig meegemaakt dat ik mijn nederlands paspoort moest laten zien omdat ik ald lokale niet binnenkwam #terwijl ik overduidelijk geen volbloed indonesier ben, lees: langer, europese trekjes#..

nog een voordeel was dat we bij deouane werden aangehouden en de douaniers onze sigaretten wilden innemen omdat het volgend hun teveel waren . Wat schrokken ze toen man in indonesisch terugpraatte:p..
Alle reacties Link kopieren
Nee, wij moesten geen uur klimmen! Hooguit een minuut of 10... Toch een andere dan wsl! Ik heb me geen seconde onveilig gevoeld, ook niet wat het verkeer betreft, op Lombok was het zo rustig itt Bali! Ik vond de hawkers op Lombok wel heeeeel irritant, nog opdringeriger dan op Bali. Pfffff, maarja hoort erbij. Wij zijn wel 1 dag op Gili Trawangan geweest, bootje was klein uurtje volgens mij. Vond het niet bijzonder. Maar je kan geloof ik ook beter naar die andere 2 gaan. Gesnorkeld ook nog maar dat was echt een aanfluiting.
Alle reacties Link kopieren
Ok dus het is zeker wel te doen om naar een van de gilis's te gaan als dagexcursie? Het wordt namelijk anders veel reizen om ook nog een paar dagenvop de gili's te blijven enz.

Wil dit liever als excursie vanuit lombok doen!

Thnx alvast voor alle tips!

Gili meno dan het mooiste?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het goed te doen voor één dag. Heb gedoken tussen Gili Trawangan en Gili Meno. Alleen 's morgens en om te lunchen op de eilandjes geweest, verder in het water gelegen (wat daar echt fantastisch is trouwens). Was in mijn beleving niet meer dan een uurtje varen vanuit Lombok.



Leuk hoor!!
Sunlight over me no matter what I do
Alle reacties Link kopieren
quote:sunnysunshine schreef op 06 februari 2012 @ 20:34:

Hoe lang doe je er dan over om vanaf senggigi naar gili te komen?vdacht dat je met de boot er binnen 2 uurtjes wel bent...Kan wel kloppen. Vanuit Gili (air) gingen wij naar Sengiggi en dat was echt maar eventjes.
Alle reacties Link kopieren
Thnx!!

De rondreis gaat door dus dat is goed nieuws!! Hebben alleen ons reisschema even moeten aanpassen omdat we op een andere dag terug willen zijn! We hebben nu een extra vrije dag in jakarta!
Alle reacties Link kopieren
Iemand van jullie weleens op de 'thousand islands' in jakarta geweest? Dit ziet er wel mooi uit en lijkt me leuk om een dag te doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven