Java, bali en lombok!!

05-02-2012 20:02 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is bijna zover, we gaan bijna boeken! Moeten nog even wachten op de bevestiging van de rondreis op java!

We gaan een rondreis op java doen 9 dagen van traveltrend, daarna 6 dagen bali (sanur) , daarna 4 dagen lombok en weer terug naar bali voor de terug vlucht!!!

Zon'n ontzettende zin in! Op bali en lombok hebben we alleen een hotel dus verder alle vrijheid! Zijn van plan een dagexcursie naar gili's te doen!

Jullie nog tips voor excursies im bali en lombok?

En wel of niet malaria profylaxe?!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik weet is dat je

Niet ff voor een dagje uit naar die eilandjes moet gaan . TiidsDuur reiZen etc . Bovendien moet je goed uitzoeken naar welke je wilt gaan , want Jakarta spuwt zijn afval ( en dat is veel en vies ) richting die mooie eilandjes ... Waardoor er enkele vies bevuild zijn !
Alle reacties Link kopieren
Nog een toevoeging : jakarta heeft nergens een mooi strand waar je even naar toe kan .... Geniet naar gwoon op Bali en Lombok
Alle reacties Link kopieren
Toch zie ik mensen die daar een dagje naar toe zijn gegaan... niet dat ik dat persé wil hoor maar was benieuwd naar ervaringen!

nog andere tips qua excursies in jakarta? mag ook daarbuiten zijn als het te doen is voor een dagje!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik wilde er ook heel graag naartoe , maar mij werd door familie daar gezegd dat het jammer is alleen voor 1 dav te gaan .. Het verkeer in jakarta is zoo druk dat wanneer je hier in nederland over een ritje door centrum in 20 min doet je daar al gauw een uur of langer er over doet .. Vaak sta je overal een paar keer in jakarta in de file .. Een dag ben je dus zo kwijt aan reistijd .. Wanneer ik in jakarta ben , ga ik meestal naar de malls en familie . Unin jakarta zelf is niet heel veel leuks en bizonder te doen ( is mijn mening hoor ) er is wel een seaworld en een pretpark maar ik denk niet dat je dat echt wilt he ? .. Wat ik wel gedaan heb is een dagje naar Bandung .. We namr. Toen een toeristische route langs de thee plantages ..en we waren in een soort familie park beland waar iedereeb ging picknicken .. Het was een soort van ponypark slagharen .. Dat vind ik heerlijk .. Tussen de lokale bevolking slenteren en rondhangen wat hebik een heimwee !!!
Alle reacties Link kopieren
Excuses voor de typefouten ik zit op mij n iphone
Alle reacties Link kopieren
is je vergeven hoor)

hoe is't Oontje ? boeiend vakantieverslag....!
Alle reacties Link kopieren
Whahaha ! Turbo ben je er weer ? Dank je wel dat jij mij vergeef

;)
Alle reacties Link kopieren
Hier ist goed hoor ! Hoest met u
Alle reacties Link kopieren
haha, goed he ? verschijnt soms zomaar even... maar zou jou toch zeker niet vergeten)
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
lijkt me leuk, dank je ...weltrusten voor dalijk ! hoor het graag.. doeg !
Alle reacties Link kopieren
Trusten !
Alle reacties Link kopieren
Nog 8 weken....zucht.... :-)
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh dat is al bijna!! Joepie!

Alles al geregeld?
Alle reacties Link kopieren
Ja nu komt het echt dichtbij haha!! YEEEEH!

Ja, alle vaccinaties gezet, alles geboekt, dus ik zou zeggen kom maar op!!! Al een beetje voor aant bruinen om daar niet levend te verbranden haha!

Wanneer ging jij ook alweer?? Hoe staa t bij jou met de voorbereidingen??
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zijn ook alle pillen en prikken binnen.

Ga je naar de zonnebank? Hoe vaak? Ik zit er ook aan te denken om dat te doen.



Ben nog niet helemaal klaar met alle voorbereidingen... Wel besloten om in Java alleen naar Yogjakarta te gaan en niet meer naar de Bromo. Anders was het zoveel reizen voor paar uurtjes Bromo... Ik moet het gedeelte Lombok nog een beetje invullen. Denk Senggigi en paar dagen Gili's, verder weet ik het nog niet. We blijven er 7 dagen.



Oja en nog op zoek naar leuke guesthouses en hotels enzo.

Voor in Sanur, Ubud, Yogja, Senggigi en Gili Air .

Heb dus nog wel wat te doen!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan eind juli en in Ubud zitten we in het Okawati. Nog geen ervaring mee, maar ik vind het er erg authentiek uitzien :Imao: Ik wou per se een buitenbadkamer op Bali.



In Yogyakarta gaan we voor luxe in het Phoenix.
Alle reacties Link kopieren
Nog 5 wekennnn!!



Hoelahoepie voor jou al bijnaaa! :-D
Alle reacties Link kopieren
Is het aan te raden om een klamboe mee te nemen of zijn die in alle hotels wel aanwezig??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maandenlang gereisd door Azië (o.a. door Indonesië) en mijn klamboe zit nog steeds in de verpakking, terwijl ik toch behoorlijk low-budget heb geslapen. Ik zou er dus geen een mee nemen: of je hebt airco, of een klamboe, of een fan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
ok thnx!! hoef ik dat al niet mee te slepen!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sunny, ik neem ook geen klamboe mee maar wat flesjes Deet.



Twijfel alleen aan wat ik mee neem qua kleding, wel of geen t-shirts... Hempjes vind ik lekkerder zitten maarja lees hier het een en ander over dat dat niet gepast is. Voor tempels neem ik gewoon een sjaal mee maar voor de rest lijkt het me zo warm!
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepie schreef op 05 juni 2012 @ 15:37:

Twijfel alleen aan wat ik mee neem qua kleding, wel of geen t-shirts... Hempjes vind ik lekkerder zitten maarja lees hier het een en ander over dat dat niet gepast is. Voor tempels neem ik gewoon een sjaal mee maar voor de rest lijkt het me zo warm!



Het ligt er ook wel aan waar je heen gaat. In de toeristische gebieden zullen ze ondertussen wel gewend zijn aan hemdjes, maar toch wordt daar ook nog wel vreemd naar gekeken.

Bovendien heb je ook nog verschil tussen een singlet of een spaghetti-bandjes hemdje.



Maar als je naar de minder toeristische gebieden gaat, vind ik een hemdje niet gepast, uit respect voor de lokale bevolking.



Ik denk dat een t-shirt qua warmte nog wel mee valt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven