Java, bali en lombok!!

05-02-2012 20:02 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is bijna zover, we gaan bijna boeken! Moeten nog even wachten op de bevestiging van de rondreis op java!

We gaan een rondreis op java doen 9 dagen van traveltrend, daarna 6 dagen bali (sanur) , daarna 4 dagen lombok en weer terug naar bali voor de terug vlucht!!!

Zon'n ontzettende zin in! Op bali en lombok hebben we alleen een hotel dus verder alle vrijheid! Zijn van plan een dagexcursie naar gili's te doen!

Jullie nog tips voor excursies im bali en lombok?

En wel of niet malaria profylaxe?!
Alle reacties Link kopieren
We gaan alleen naar de toeristische plekken.

Nee ik bedoel idd hempjes (singlet) geen spaghettibandjes of van die bandeau dingen, maar tot de schouders bedekt zeg maar.

Ben geen type van de inkijk of decollete.



Denk dat ik het allebei meeneem en daar even kijk hoe of wat.

Bali de hempjes en Java/Lombok de shirtjes ofzo.
quote:hoelahoepie schreef op 05 juni 2012 @ 16:05:

Bali de hempjes en Java/Lombok de shirtjes ofzo.Zo zou ik het doen inderdaad. Je wordt in rurale gebieden anders ook wel erg aangestaard hoor, dat is voor jezelf ook niet fijn. En mouwtjes kunnen op de scooter bijv wel opgestroopt worden hoor. Veel plezier, selamat jalan
Alle reacties Link kopieren
Moet je trouwens dat gele inentingsboekje meenemen of is dat niet verplicht?
Ehm, niet verplicht geloof ik, maar ik bewaar 'm gewoon bij m'n paspoort en m'n internationale rijbewijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend gaan in eind oktober/ begin November 16 dagen naar Bali! Nog meer mensen die rond die tijd gaan heel toevallig?
Alle reacties Link kopieren
Wij nemen het boekje ook gewoon mee ja!

Deze week eens de malaria tabletten halen bij de apotheek... pff daar zie ik wel tegenop!! Maar verder....aaaah nog ff!
Waarom zie je daar tegenop? Malarone is niet echt heftig hoor als je 't voor zo'n korte periode slikt en veel verzekeringen vergoeden het.
Alle reacties Link kopieren
ja ben nogal 'bang' voor de bijwerkingen maar t zal wel meevallen hopelijk :-)

klopt wij krijgen alles vergoed dat is wel fijn
Alle reacties Link kopieren
Ik zou banger zijn voor de bijwerkingen van het verkeer in Indonesië dan die van de Malarone
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
hahaha :-D
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie een leuke accomodatie/hutjes/'hotel' op Gili Air? Liefst loopafstand naar het strand.

Hoeft niet low budget maar ook weer niet super luxe.
Ik zou gewoon er naar toe gaan, genoeg keuze en je kan onderhandelen over de prijs. Zo heb ik 't altijd gedaan daar! Alleen de echt luxe, dure dingen hebben een site, er zijn heel veel best luxe en betaalbare middelmoten die je alleen vindt als je daar bent.



De bijwerkingen van Malarone zijn idd niet zo erg hoor, maar misschien ga je Lariam nemen? Daar hoor ik wel eens verhalen over.
Alle reacties Link kopieren
Is het aan te raden om voor de overtocht van bali naar lombok de gilicat te reserveren?? Iemand een idee??
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook naar Bali van de zomer en ik heb verhalen gehoord over een Irish Pub in Kuta met zes verdiepingen..! Klopt er iets van dit verhaal en zo ja, hoe heet deze club want ik heb gezocht onder Irish Pub's en heb niets kunnen vinden.



Wij gaan naar Kuta, Sanur, Ubud, Lovina en de Gili's. Feesten, surfen, duiken, mountainbiken, raften en ga zo maar door.



Iemand nog aanraders qua feesten?
Alle reacties Link kopieren
Hoi sunny, zit nu in ubud en zelfs vanaf hier kan je vervoer en een bootticket regelen. Er gaan zoveel boten zie ik op de flyer staan... Hoe druk het is dat weet ik niet.



Heb onwijze jetlag gehad dat ik de 2e dag nog 's middags half in coma lag. Had tijdens de reis amper geslapen dus probeer dat wel te doen! Ik kan goed tegen weinig slaap maar had echt geen energie de eerste 2 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Hey hoelahoepie!!! Wat leuk zeg dat je reageerd uit Indonesie!!!

Hmmm ja daar ben ik ook bang voor!! Gelukkig kunnen wij 3 dagen bijkomen in Jakarta in hotel met zwembad haha! Ik hoop iets te slapen met reistabletjes!

Hoe is het? Hoe is het??? Aaaah zo nieuwsgierig!!

Ontzettend veel plezier!!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bert44 schreef op 17 juni 2012 @ 12:54:

Ik ga ook naar Bali van de zomer en ik heb verhalen gehoord over een Irish Pub in Kuta met zes verdiepingen..! Klopt er iets van dit verhaal en zo ja, hoe heet deze club want ik heb gezocht onder Irish Pub's en heb niets kunnen vinden.Je gaat naar Indonesië, wat moet je met een Irish Pub van 6 verdiepingen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hoelahoepie, wat leuk dat je iets laat weten ! En sunnysunshine jullie vertrekken ook bijna, hè.

Wij nog 41 dagen. Ik ben volop aan het aftellen Ben alleen nog even aan het worstelen met ons eerste hotel in Jakarta. Het is gereserveerd, maar ze reageren niet op mijn verdere mailtjes (we arriveren midden in de nacht en ik wil luchthavenvervoer geregeld hebben)

Sunny, waar zitten jullie in Jakarte? Wij in Grand Tropic Suites.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten in Allila. Kan me voorstellen dat je vervoer geregeld wilt hebben als je snachts aankomt! Wij komen rond 16.00 u aan! Daarna eten en slapen hahaha!

Ja nog 11 dagen aaaaaah! Haha die laatste weken duren lang he?!?!
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk lang en wat dat vervoer betreft: ik zal binnenkort eens naar Jakarta moeten telefoneren, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Mooie trip hoor! Zelf vond ik Java het mooist en de Gili's echt geweldig leuk om te snorkelen, ben er drie dagen gebleven toen. Ga je op Java ook de IJen vulkaan beklimmen? Wij hadden helaas slecht weer en het is een vrij zware tocht, maar het uitzicht is prachtig, zeker met helder weer, wat wij dus helaas niet hadden...



Sorry als ik iets over het hoofd heb gezien, heb niet het hele topic gelezen..
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke tips allemaal.

Wij hebben ook Indonesie op ons verlanglijstje staan.

Mijn vader is Indisch dus het wordt dan ook plekken opzoeken waar hij heeft gewoond. Moet nog kijken of dat te combineren is met een rondreis. Hebben jullie tips over reisorganisaties ed.?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
@ marcellav



Wij hebben gewoon alles zelf bij elkaar gezocht. Dat is goed te doen, hoor. Eventueel kun je inspiratie opdoen uit kant en klare rondreizen die aangeboden worden (gewoon even googlen op rondreis Indonesië)
Alle reacties Link kopieren
Tjee het is geweldig hier!! Waar moet ik beginnen? Hadden bij aankomst gelijk uitgebreide massage laten doen van 1.5 uur voor omgerekend 9 euro haha!



Verder hebben we vandaag door de wekker verslapen en verkast naar een andere accommodatie omdat de onze verde vol zat, daarna een tripje geregeld met wat tempels enz met een chauffeur. Was erg leuk! Morgen weer zoiets, er wordt zoooveeeel aangeboden. Maak je niet druk er is voor ieder wat wils en het is zo geregeld! Vana hier (ubud) kan je dus ook boottrips regelen naar de gili's.



Zulke vriendelijke mensen hier!!!!! Heeerlijk eten! En vervoer is ook makkelijk te regelen, overal vragen ze wel of je een taxi nodig hebt.

Het klimaat is ook prima, niet te heet maar wel lekker warm. Soms wel zweten hoor! En serieus pak je tas niet te vol in want ze hebben hier zulke leuke zomerjurkjes en souvenirs!!!!



Dat was het voor zover, typen op mn telefoon is irritant en er zit een eng beest hier ergens haha.
Alle reacties Link kopieren
@marcellav: ik zou lekker zelf gaan en niet georganiseerd! Niet nodig! Info kan je uit boeken en van internet halen en/forums.



En bij aankomst op de luchthaven stikte het van de taxi's. Handig is als ze je kunnen halen van het hotel maar anders is er vast war te regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven