Java, bali en lombok!!

05-02-2012 20:02 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is bijna zover, we gaan bijna boeken! Moeten nog even wachten op de bevestiging van de rondreis op java!

We gaan een rondreis op java doen 9 dagen van traveltrend, daarna 6 dagen bali (sanur) , daarna 4 dagen lombok en weer terug naar bali voor de terug vlucht!!!

Zon'n ontzettende zin in! Op bali en lombok hebben we alleen een hotel dus verder alle vrijheid! Zijn van plan een dagexcursie naar gili's te doen!

Jullie nog tips voor excursies im bali en lombok?

En wel of niet malaria profylaxe?!
Alle reacties Link kopieren
Aaahhh nog 3 nachtjes slapennn!! Zijn nu begonnen met het pakken van de spullen! joeehoeee!
Alle reacties Link kopieren
Hey sunny, lekker inpakken! Neem niet teveel mee zoals ik haha. In bali hebben ze veel leuke jurkjes en souvenirs, in java heb ik niks leuks gezien. Ik draag trouwens alleen hempjes, dat kan makkelijk, doen zoveel mensen en op bali is het natuurlijk sowieso toeristisch. Verder een lange broek wel lekker want 's avonds is het wel eens fris.



De mensen op java vinden je toch wel bijzonder omdat we lichte huidskleur hebben en blond zijn, mijn vriend heeft ook blond haar en ze willen continue met ons op de foto haha.



Heb trouwens (nog) geen bijwerkingen van malarone ;)
Alle reacties Link kopieren
Trouwens..... Ik weet niet precies wat je plannen zijn in en vanuit Sanur en wat voor type vakantieganger je bent? Wij vonden Sanur erg tegenvallen, het is superttoeristisch, veel 50 plussers, weinig leuks te doen in Sanur zelf en het strand vonden we ool niet de moeite...

Eten in sanur bij 'Charming' echt een aanrader!!



Ubud is ook erg toeristisch maar wel meer het Bali-gevoel, leukere sfeer, gezelliger, kleinschaliger, mooiere omgeving, leuke winkels/markt en je kan er enorm veel ondernemen vanuit Ubud.

Ik benieuwd wat jij straks vindt!
Alle reacties Link kopieren
Hey hoelahoepie!! Mn koffer is al aardig vol haha denk dat ik er morgen nog een keer doorheen ga om dingen te skippen haha! Heb ook veel hempjes met brede bandjes zeg maar! En korte broekjes. Is het weer een beetje goed?? Ben me gek aant maken door naar de verwachtingen te kijken maar die wisselen steeds!

Ontzettend veel plezier nog!
Alle reacties Link kopieren
Het weer is zeker lekker en goed te doen! Beetje vergelijkbaar als Griekenland? Niet benauwd of plakkerig! Bali zo'n 28 graden, 's avonds koelde het iets af en had ik een tshirt aan met legging of dunne lange broek maar er waren zat meiden die nog in hun jurkjes liepen! Het heeft 1 dagje geregend maar dan is het niet gelijk koud hoor

Bij alle tempels moest je een sarong om trouwens, lange broek was niet genoeg. Vaak kon je hem gratis lenen of als je een kleine donatie gaf. Of kopen, max 10.000 rupiah hoor!



Sowieso goed afdingen! Wat bij mij werkte: geinteresseerd doen (niet te lang) en gelijk vragen wat het kost, dan zeiden ze bijv 150.000 rupiah en dan verontwaardigd reageren dat dat toch echt teveel is dan vragen ze wat jij wil betalen, zei ik bijv 50.000 rupiah, dan lachen ze, dan zeggen ze weer een prijs en jij weer iets er tussen in, als ze niet happen op jou bedrag: weglopen! Dan roepen ze 9 vd 10 keer na dat je het voor die prijs mag hebben! (en dan te bedenken dat je nog steeds 'teveel' betaald maarja haha)



Op Java is het een stuk warmer met meer zon, zo'n 38 graden en in de zon bij een tempel is het echt heet!
Alle reacties Link kopieren
Hey Sunnysunshine,



Nog maar een nachtje slapen zeker? Goh, ben jaloers Ik wou dat het al aan ons was (maar da's dus nog 4 lange weken). Ben echt toe aan vakantie, het is razend druk geweest op het werk.



In ieder geval een superleuke reis gewenst en laat eens weten hoe het gaat/geweest is.



En Hoelahoepie: 38 graden op Java! Mijn god, ik ga niet weg te slaan zijn van airco's en parasols.
Alle reacties Link kopieren
@the focus, ja het is wel heel warm maar het is wel te doen hoor, geen benauwd klam klimaat!



Veel plezier sunny!!!

Ben benieuwd naar jou ervaringen straks!
Alle reacties Link kopieren
Danke!!! Als ik terug ben zal ik mijn ervaringen even posten haha!! Vanmiddag nog even de laatste dingetjes inpakken en alvast inchecken!!

@the4ofus die laatste weken duren lang he?! Maaaar geniet maar extra veel van de voorpret want voor je het weet is het alweer voorbij!!
Alle reacties Link kopieren
We zijn gister weer teruggekomen.... WOW!!!! Zo'n indrukwekkende vakantie heb ik nog nooit gehad!! Geweldig!

Vooral java en lombok vond ik helemaal het einde! Zo'n lieve bevolking heb ik nog nooit meegemaakt! En de natuur wow... Nu nog aan het bijkomen van alle indrukken... Pfff weer back to life...
Alle reacties Link kopieren
Hey sunnysunshine, leuk dat je nog iets komt posten en dat het je zo goed bevallen is,natuurlijk. Ik ben nog altijd aanhet aftellen: nog zeven dagen



Nog goede tips of absolute do's and dont's? Wij gaan naar Java,Bali (vooral Ubud en Lovina) en eindigen in Bangkok.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de planning in java?? In bali hebben we eigenlijk niet zoveel meer gedaan aangezien we erg moe waren van de reis op java haha. Wel in ubud geweest, was leuk en monkeyforest vond ik zelf erg leuk! Ook de uluwatu tempel was erg mooi, maar zal voor jullie ver rijden zijn.

Houden jullie van snorkelen??

Over java kan ik wel tips geven dus laat maar weten wat de planning is!

Neem in ieder geval diarreeremmers mee hahaha!!
Alle reacties Link kopieren
Ohhh wat leuk sunnysunshine dat je het ook zo naar je zin hebt gehad! Wat vonden jullie het hoogtepunt?
Alle reacties Link kopieren
Hee sunny leuk dat het geslaagd is! Wat hebben jullie gedaan op Lombok? Wij vonden Lombok tegenvallen omdat het té rustig was, Kuta Lombok was erg mooi maar te rustig. En wat vond jij van Sanur?



@the4ofus, staat jullie planning vast? Waar gaan jullie allemaal heen? Dan is tips geven wat makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
@ tum tummie, het hoogtepunt...hmm moeilijk kiezen omdat het er nogal veel ziijn haha!! De mensen hebben heel veel indruk op ons gemaakt..zo vriendelijk!! De vulkanen tangkuban perahu, bromo en ijen, met name ijen eigenlijk. Een basisschool, het snorkelen op de gili's...hmm nu moet ik maar stoppen haha!!

Jij??



@hoelahoepie, wij waren 4 dagen op lombok in senggigi, jij?

Eerste dag aankomst en lekker aan het zwembad gelegen, tweede dag snorkelen bij de gilis, derde dag scooter gehuurd, laatste dag niet zon goed weer en terugreis. Helaas was de fastboat geannulleerd omdat deze een dag ervoor gezonken was...hmmm dus helaas met de lokale ferry terug moeten gaan naar bali pfffff!! Ik vond lombok erg mooi!! Was alleen s avonds niks te doen nee!

Sanur vond ik mooi, lekker rustig en toch restaurantjes en winkeltjes. We zijn een vond naar kuta gegaan maar dat vond ik toch echt niks!! Leek wel of je in amerika was!! Nee niets voor mij.. Wel wat meer vertier!

Wat hebben jullie gedaan op lombok?? En wat vond jij van sanur dan??

Trouwens geen last van de malarone. Enige bijwerking de eerste twee dagen rode uitslag op mijn handpalmen!



Ben benieuwd naar jullie ervaringen!!
Alle reacties Link kopieren
We starten in Jakarta, dan naar Borobudur/Dieng en Yogyakarta. Bromo slaan we over. We doen in Borubudur al de sunrise tour en om de kinderen nu nog eens midden in de nacht uit hun bed te zetten om een vulkaan op te klauteren...



Dan naar Bali waar we het zuiden willen vermijden. Ubud en Lovina staan in de planning. Ook een nacht geboekt in de Elephant Safari Lodge in Taro.



Omdat we over Bangkok vliegen, eindigen we met enkele dagen Thailand.
Alle reacties Link kopieren
hoe lang blijven jullie in jakarta?? verschrikkelijk vieze stad, maar ook zoveel indrukken opgedaan, weet nog wel wat leuke plekjes!!

Borobudur is erg mooi!! Dieng vond ik ook erg leuk vooral de vulkanische activiteit!! Hoe gaan jullie van jakarta naar borobudur??
Alle reacties Link kopieren
Twee dagen in Jakarta. Weet dat het een vieze stad is, maar gezien het VOC verleden is het een must voor ons (allebei historici). Ben benieuwd naar je tips!

Van Jakarta naar Borobudur hadden we willen treinen, maar omdat we krap in tijd zitten, is het vliegen geworden.
Alle reacties Link kopieren
Oude gedeelte zijn wij ook geweest oa batavia cafe enz, leuk om te zien je ziet meteen de nederlandse invloed van die gebouwen!

Wat ik geweldig vond was het park bij het nationaal monument monas. Hier loopt geen enkele toerist en het park zat vol met mensen uit jakarta die in het weekend een leuk dagje uit hadden. Haha je kijkt je ogen uit!!! Iedereen wil met je op de foto!

Oude haven sunda kelapa leuk om te zien. Hier werken de mensen op grote schepen, hier ligt ook een echt vissersdorpje, enorm indrukwekkend om doorheen te lopen en te zien hoe de mensen leven!

Wij zijn ook nog een dag naar een van de thousand islands gegaan voor de kust van jakarta. Ayer island. Erg mooi even een dagje weg van de stank haha!
Alle reacties Link kopieren
Is die stank echt erg? Ik las gisteren een blog en die had het echt over rottend afval, ratten en uitwerpselen aan de oude haven? Klopt dat? Want ik ben geen held op dat gebied

Park gaat op de lijst. Bedankt! Ik verwacht mij inderdaad aan foto's: we reizen met twee blonde jongetjes. Twee jaar geleden in Maleisië waren ze ook veelgevraagde fotomodellen. Nu zijn ze wat ouder (5 en 7) en misschien ook wat minder gewild voor foto's (hoop ik).
Alle reacties Link kopieren
@Sunnysunshine: wij wilden 3 dagen in Senggigi blijven maar zijn uiteindelijk maar 1 nachtje gebleven. En nog 1 nachtje Kuta (Lombok) gedaan. Kuta was errrrrrrg mooi! Alleen uitgestorven en er was niks. Jullie zijn vanaf Senggigi 1 dagje naar een Gili eiland gegaan dus?

Wij hebben 3 dagen op Gili Air gezeten wat erg leuk was en nog 2 dagen op Gili Trawangan wat erg tegenviel, veel te veel toeristen en geen indonesische sfeer.



Fastboot gezonken? Zo je zou er maar opzitten! Vroeg me sowieso af of dat wel allemaal goed zou gaan met die gare kleine bootjes (waar wij mee gingen) volgepropt met mensen zonder reddingsvesten...



Sanur vonden wij niet zo, wel lekker gegeten maar het strand vonden wij niet bijzonder, we vonden Ubud leuker qua sfeer enzo. Kuta zijn wij noodgedwongen 1 avond gebleven (de avond voor vertrek omdat het dicht bij de luchthaven zat) maar dat was echt het tegenovergestelde van Kuta Lombok. Verschrikkelijk druk!! Vreselijk strand, vreselijke winkels (van die grote ketens) geen sfeer , het was helemaal niks haha.



Java vonden wij geweldig! Tenminste niet zo toeristisch als Bali, sterker nog , we hebben amper toeristen gezien. En dat maakt het wel heel leuk! Zulke vriendelijke mensen overal he! En inderdaad, ze willen allemaal met je op de foto.



@te4ofus wij hadden ook de Bromo overgeslagen ivm tijdgebrek. We hebben de Merapi vulkaan bezocht, het museum en een getroffen dorp... wel erg om te zien allemaal.

Bangkok is geweldig!!! Hoe veel dagen gaan jullie daarheen? Wat echt heel erg leuk is om te fietsen met Co van Kessel! Echte aanrader! Verder heb je daar de mooiste tempels van Thailand dus die zou ik ook niet overslaan.
Alle reacties Link kopieren
Co van Kessel zie ik inderdaad vaak in reisverslagen passeren.



Wij zijn 3,5 dag in Bangkok. Wat tempels betreft: welke zijn aanraders? Ik heb een hele lijst van internet, plus die van de LP en natuurlijk gaan we naar Wat Pho. Die waar je schildpadjes kunt voeren lijkt mij nog wel leuk voor de kinderen, maar voor de rest ???

Leuk dat Bangkok je bevalt. Ik krijg daar heel erg wisselende verslagen over uit vrienden-/familiekring.
Alle reacties Link kopieren
Dat herken ik wel, sommige vinden Bangkok niks maar ik vind het super leuk. De sfeer vond ik voornamelijk geweldig. Je kunt er overal van de straat eten, de meest lekkere dingen gegeten!



Wat je echt niet mag missen zijn de Grand Palace en de Wat Pho. China Town vonden wij ook erg leuk, vooral het smalle straatje met alle winkeltjes was erg leuk.

Kao San Road is leuk om er 1x door heen te lopen, wat mij betreft té druk en teveel toeristen, maar wel leuk voor wat souvenirs en om meegemaakt te hebben.



Co van Kessel zou ik je bijna verplichten haha, nee het is zo erg leuk omdat je Bangkok vanaf een hele andere kant ziet. Het is leuk omdat je zo veel diversiteit ziet, met je fiets in een bootje gaat, superlekkere lunch krijgt en ook voor kinderen is het (denk ik) erg leuk. Er zaten bij ons kinderen in de groep die het in ieder geval erg leuk vonden.



Bangkok is natuurlijk supergroot en iedereen vindt misschien weer wat anders leuk. Misschien heb je het al gedaan maar op wikipedia staat ook een handige lijst met allerlei bezienswaardigheden.



Laat je niet gek maken, in Bangkok zetten ze erg graag toeristen af, vooral tuktuk en taxi chauffeurs. Stap alleen een taxi in als de meter aan gaat, anders uitstappen, (dan wordt je sowieso afgezet).

Oja ook een goede tip, als je in een tuktuk of taxi stapt, gelijk zeggen: no shops! Want anders willen ze je voor 'goedkoper' rijden maar dan word je wel langs allerlei juweliers, reisbureaus en (kleding) winkels gedropt in de hoop dat je daar wat koopt. Zonde van je tijd en energie want het is heeel irritant!

En geloof het ook niet als je bij een tempel wordt aangesproken met de mededeling dat hij bijv. dicht is omdat ze gaan bidden want dat is dus onzin, en dan word je dus zogenaamd gratis in een tuktuk gestopt om je in tussentijd te vermaken langs tempels, tenminste dat denk je, ondertussen krijg je dus weer een rondje reisbureaus, juweliers enz enz.



Denk maar zo: een thai spreekt je nooit zomaar aan, alleen als hij aan je wil verdienen. Dit in tegenstelling tot Indonesie, want daar spreken mensen je wel aan voor de gezelligheid.



Nou hopelijk heb je er wat aan
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips, Hoelahoepie. We hebben er zeker wat aan! Zeker dat 'no shops'. Gaan we echt doen.

Ik heb er nogal vertrouwen in dat Bangkok ons gaat bevallen. We zijn eigenlijk wel stadsmensen. New York, Singapore, Kuala Lumpur, Londen.... ik vind het allemaal geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Zo leuk om alle ervaringen te delen!



Ik ben nog steeds iedere dag in de wolken van indonesie.... ik wil terug!!!

Ik liep gister door de stad en hoorde wat mensen praten en dacht pfff wat een volk zijn wij toch hier... hahaha!

Help after vakantie depressie slaat toe!!
Alle reacties Link kopieren
Ja het is ook echt geweldig! Bangkok is heel mooi maar soms ook vies, het heeft wat. De mensen leven daar op straat (bij wijze van) wat een ongekende sfeer geeft. En het eten is zooo lekker! Singapore is het tegenovergestelde.



Ja ik heb ook last van after vakantie depressie, ik kan maar niet wennen aan het 'saaie' leven hier.... bah!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven