Java, bali en lombok!!

05-02-2012 20:02 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is bijna zover, we gaan bijna boeken! Moeten nog even wachten op de bevestiging van de rondreis op java!

We gaan een rondreis op java doen 9 dagen van traveltrend, daarna 6 dagen bali (sanur) , daarna 4 dagen lombok en weer terug naar bali voor de terug vlucht!!!

Zon'n ontzettende zin in! Op bali en lombok hebben we alleen een hotel dus verder alle vrijheid! Zijn van plan een dagexcursie naar gili's te doen!

Jullie nog tips voor excursies im bali en lombok?

En wel of niet malaria profylaxe?!
Alle reacties Link kopieren
pfff ja hahaha! ben alweer aan het kijken voor een weekje in de herfstvakantie... *schaam schaam*
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is relaxed! Waar wil je heen?

Ik ben stiekem al weer aan het nadenken over onze volgende verre reis! Voorpret is halve pret zeggen we dan maar. Hmm maar zo lastig, zoveel mooie bestemmingen!
Alle reacties Link kopieren
Hihi, ik ben nog niet weg en denk al aan de volgende verre reis. Nog net de LP niet gekocht We denken nu aan Mexico. En jullie?
Alle reacties Link kopieren
aaah 4ofus, dat haalt herinneringen op!! wij zijn vorig jaar oktober in mexico geweest. wel maar kort een week in playa del carmen, dus niet rondgereisd ofzo...maaaar het was geweldig!! Mooiste stranden ooit!! Wij hebben het daar goed naar onze zin gehad! Mooi de tempels van de mayas in de jungle...ja leuk! Wil je gaan rondreizen??



@hoelahoepie.... was aant denken aan paar dagen marrakech..lijkt me mooi! en lekker weer in oktober denk ik!

Waar denk je aan als bestemming voor een verre reis??

Mijn volgende voorkeur zou afrika zijn denk ik...of misschien westen VS maar amerikanen trekken mij niet echt... hahaha
Alle reacties Link kopieren
Haha ben ik niet de enige dus. Mexico lijkt me ook mooi! Ik weet niet ik heb een lang lijstje en ben slecht in kiezen maar het helpt dat het budget 'beperkt' is dus vallen de hele dure bestemmingen af :P



India in combi met Nepal, Japan, Cuba of west Amerika.

Afrika zou ik ook nog wel heen willen maar das best prijzig! Eigenlijk alles wel maarja
Alle reacties Link kopieren
Oh Marrakech, jij schrijft het en ik denk ohja die staat ook op mijn lijst! Lijkt me geweldig!!! Een stedentripje van een paar dagen ofzo. Nou als je gaat dan ben ik benieuwd naar die ervaringen.

Ons geld is nu een beetje op dus geen stedentrip helaas maar weer een jaartje sparen :(
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van ons die gaan over 2 weken naar Cuba, lijkt me ook mooi. Maar denk dat als je een keer in de caribien bent geweest het een beetje hetzelfde is?! Tuurlijk is de cultuur anders...

Je onze trip naar indonesie was ook duur.... dus weet nog niet of het erin zit om in de herfstvakantie al te gaan, misschien pas volgend jaar ergens... haha erg he zo blijf je dromen over bestemmingen... mijn vriend wil graag naar Tibet.

Ik zou Papua Nieuw Ginea ook geweldig vinden... pfff hahaha! Droom.....
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Cuba toch wel anders is dan de rest van de Caraïben. Wij zijn op Martinique geweest en dat is niet te vergelijken met Cuba, denk ik. De oude auto's, heel het communistisch systeem...



Mexico zou sowieso rondreizen worden, ja. We zijn niet zo'n strandmensen. Twee jaar geleden op de Perhentians was ik blij dat de boot na drie dagen kwam



VS staat hier ook nog op het lijstje. We zijn wel eens in NY geweest en toen dachten we op voorhand ook dat Amerikanen vreselijk waren. Maar het tegendeel is waar. Zelfs mijn heel erg kritische man was achteraf helemaal fan.



Japan staat op mijn lijstje, maar helaas niet op dat van mijn man. Idem met Namibië (maar daar krijg ik hem nog wel eens mee naartoe). Het zijn inderdaad wel dure landen. En bij ons gaat alles maal vier, aangezien de kinderen natuurlijk meegaan.



India wordt het dan weer zeker niet. Ik vind de architectuur prachtig, maar de verhalen van vrienden en familieleden doen mij niet echt meteen verlangen naar een reisje. Sri Lanka daarentegen...
Alle reacties Link kopieren
Ja sri lanka werd ons eerst ook voorgelegd samen met indonesie, schijnt echt heel mooi te zijn...maar toch trekt het me niet zo! Namibie....pfff zo is mijn lijstje oneindig haha!

Zuid Amerika lijkt me ook mooi! Peru enz.

En wat dacht je van antarctica?!?! Maar dat is echt niet te betalen haha!

Wanneer vertrek je 4ofus?
Alle reacties Link kopieren
Zondag zijn we weg!



Antarctica is niks voor mij, denk ik. Alaska daarentegen.... Maar dan wel met een cruise vanuit Seattle of zo. Al klinkt dat weer zo suf.

Mijn schoonvader gaat in september naar Peru. Dat ziet er inderdaad ook heel mooi uit. Alleen heb ik wat schrik van hoogteziekte...

En hoewel ik geen strandmens ben, klinkt Tahiti/ Bora Bora ook wel aanlokkelijk. Maar toen ik eens naar de prijzen van de tickets keek, kreeg ik wel ongeveer een hartaanval..



Ach, dromen is ook leuk
Alle reacties Link kopieren
Ja dromen is altijd leuk, ik ben altijd wel bezig waar ik nog allemaal wel niet heen zou willen (wat toch nooit gaat gebeuren). Vriend word er gek van haha.



Ja Sri Lanka lijkt mij ook wel wat en dan in combi met een paar dagen Malediven..ohhhh nee dat zal wel bij alleen dromen blijven.



Hoe is Martinique? Zeker supermooie stranden?



Ik denk dat rond de 2000-2500 euro wel mijn max is wat ik aan vakantie wil uitgeven (liefst 3 weken) en hoewel het veel geld is, is het voor sommige bestemmingen niet genoeg :(
Alle reacties Link kopieren
Martinique?? Waar ligt dat??

Ik had een tijdje terug een rondreis door sri lanka en dan korte week op de malediven gezien, was niet duurder dan 2000 euro!
Alle reacties Link kopieren
ohw heb nog eens gekeken hahaha....was eigenlijk bezig maar moest toch ff checken, en klopt niet helemaal met wat ik zei. is 11 dagen sri lanka en 4 dagen malediven voor 2200
Alle reacties Link kopieren
Martinique, ik moest ook even googlen hoor maar dat ligt in de Caribbean, rechts van de Dominicaanse Republiek.



Ik heb net ook al zitten zoeken haha, het is gewoon zo leuk om naar vakanties te kijken (vind ik). Ik zag een rondreis Mexico in combinatie met Guatamala, lijkt me ook wel wat. 1700 euro voor 17 dagen. Ik geloof een individuele rondreis. Groepsrondreizen heb ik niet zoveel mee, liever alleen. Tenzij het een 'moeilijk' land is.



Oja het kan dus wel maar dan voor minder dagen. 11 dagen is niet zo lang... Ik ga liever minimaal 2 weken maar het liefst 3 weken :P
Alle reacties Link kopieren
ok zal eens kijken... haha (weer afgeleid).

11 dagen is ook kort, niet ideaal schema... hmm kunnen beter een ander topic openen ik ben opzoek naar een goedkope vlucht voor marrakech...
Alle reacties Link kopieren
Ja eigenlijk wel een ander topic haha.



Ik ben ook continue afgeleid maarja het is ook niet echt weer om hard aan het werk te gaan
Alle reacties Link kopieren
Ja, Martinique ligt in de Caraïben. Het is Frans, dus eigenlijk gewoon Frankrijk, maar dan aan de andere kant van de oceaan. Leuke uitrustbestemming voor een dag of 10. De stranden zijn inderdaad supermooi. We hebben een auto gehuurd en het eiland rondgereden.

Het is niet zo heel erg groot. Heel erg mooi gelegen suikerrietplantage bezocht, rumstokerij, ruïne, het hoofdstadje... dat soort dingen. Stranden in het zuiden zijn mooier dan in het noorden, maar in het noorden zijn ze ook nog meer dan de moeite waard (zelfs voor ons en wij zijn dus geen strandmensen).



Ik hou niet zo van georganiseerde rondreizen, het zelf plannen is voor mij een deel van de pret en het is nog eens een stuk goedkoper . Georganiseerd zou zo'n reis ons snel 10.000 euro kosten (voor vier dan) zonder de uitgaven ter plekke.

We gaan overigens niet heel erg budget. Daarom is Azië zo leuk: luxe hotels aan een fractie van de prijs in Europa. Wij zijn nu voor Indonesië iets meer dan 3.000 euro kwijt aan alle vluchten (ook de binnenlandse) en nog eens zo'n 1.500 aan hotels. Dan nog eten, entrees, cadeautjes voor het thuisfront... maar dat kost ginds allemaal niet veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuw topic geopend waar we los kunnen met onze ideeën over een nieuwe reis!



'Bestemmingen verre reis topic'

Weet even niet hoe ik het moet linken.



@the4ofus, heel veel plezier in Indonesië en ben benieuwd naar jouw ervaring straks!
Alle reacties Link kopieren
ah leuk!!! zal eens kijken!!



the4ofus: heel veel plezier!!! geniet er van, voordat je het weet ben je weer in dit kikkerlandje!!
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Ja daar zit veel verschil in. Bali is voornamelijk hindoeistisch en Lombok islamitisch. In Lombok ook vrij streng islamitisch geloof ik. Hoewel niet echt wat van gemerkt maar wij zijn dan ook niet in het binnenland geweest. En nu ramadan natuurlijk.



In Lombok heb je overal moskees en op Bali niet en verder behoor je je kledingstijl ook wel aan te passen. Verdere verschillen niet echt gemerkt.



Je kan zoeken op tripadvisor of als je zegt waar je heengaat heb ik misschien nog een tip?
Alle reacties Link kopieren
[.
Alle reacties Link kopieren
Even snel tussendoor een berichtje: we zitten nu in Ubud. Nog tot zondag en dan door naar Bangkok. Morgen gaan we een toertje doen met een chauffeur, vanochtend zaten we nog in het olifantenpark (hebben daar ook overnacht) en de rest van de dag (het is hier nu half tien 's avonds) hebben we Ubud verkend.

Het binnenland van Bali bevalt ons wel. We zijn een nachtje in Kuta/Legian geweest omdat we laat aankwamen en ik had het vreselijk gevonden had ik daar langer moeten zitten. De noordkust is ok, maar niet meer dan dat. We hebben wel grote groepen dolfijnen zien zwemmen. Indrukwekkend!

Van Java waren we niet zo wild, al hadden we wel een prachtig hotel in Yogyakarta Borobudur was mooi, maar niet adembenemend.

We hebben al veel gedaan en gezien en het is leuk, maar vorr ons haalt Indonesië het niet bij Maleisië. Al was het maar omwille van het eten, maar dat is in Maleisië dan ook echt fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Oh echt? Ik vind het eten op Bali zo waanzinnig lekker! Nasi campur elke dag is bepaald geen straf. Ik heb net een week aan de oostkust gezeten, was super!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja het eten vond ik echt suuuuuuperlekker! Veel locale gerechten ook gegeten. Maar misschien snap ik wel wat je met de rest bedoelt, Indonesie heeft niet zo het 'wow' effect met superindrukwekkende mooie tempels/dingen. Thailand had dat veel meer naar mijn idee. Maleisië ook misschien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven