Jordanië

09-05-2007 10:58 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met een groepsrondreis/ strandvakantie door/in Jordanië? Hoe zit het met de veiligheid van dit land?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben verleden jaar (mei) een groepsrondsreis gemaakt (Kras) door Jordanië, met daarbij een dagtocht naar Damascus in Syrië. Een schitterende reis, met alleen maar hoogtepunten. Wij wilden hiernaartoe vanwege Petra (wie niet ....) en de Wadi Rum (een schitterende ervaring), maar hadden geen idee dat Jordanië zoveel meer te bieden heeft. Wij waren ook drie dagen in Aqaba, dat vonden we eigenlijk het minste onderdeel van de hele reis. Wij konden wel zwemmen/zonnen op een speciaal gedeelte wat bij het hotel hoorde, maar op het openbare strand kun je echt niet in je bikini gaan liggen. De Jordaanse vrouwen zelf gaan daar volkomen gekleed en gesluierd te water ..... Wel hebben we daar een mooie boottocht gemaakt over de Rode Zee met een glasbodemboot.

In het hele land heb ik me qua kleding aangepast; geen korte broeken, wel capri's (over de knie), geen spaghettitopjes, wel af en toe een hemdjestopje, dus met wat bredere schouderbanden. In de moskeeën krijg je een soort burqa te leen.

Ik had veel plezier van een pareo, die ik niet om mijn heupen droeg maar als sjaal over mijn schouders wanneer ik me toch niet heel gemakkelijk voelde met mijn blote schouders. De inwoners stellen het erg op prijs wanneer je je in je kleding een beetje aanpast.



Wat betreft de veiligheid: Jordanië is een rustig land, ook al ligt het tussen twee brandhaarden: Irak aan de ene kant en Israel met de Westelijke Jordaanoever aan de andere kant. In Jordanië zelf hebben wij niets gemerkt van alle commotie in de omringende landen. Wel veel checkpoints toen we vanuit Aqaba langs de Israelische grens terugreden via de Dode Zee naar Amman. Ook de grensovergangen van en naar Syrië waren langdurig, beide keren stonden we daar ca. twee uur met de bus; die dagtocht was daardoor een hele lange dagtocht (6 uur 's morgens vertrek, 's avonds om 12 uur terug in het hotel) maar ondanks dat absoluut de moeite waard. 



De hotels waren stuk voor stuk modern en westers, met redelijk uitgebreide ontbijten en 's avonds het diner altijd in buffetvorm. Héél veel rauwkost (zou je niet verwachten in zo'n droog land) met rijst, pasta, vlees, kip etc. Opmerkelijk: in ons gezelschap was één stel wat geen rauwkost at vanwege het gevaar op buikproblemen bij rauwe gewassen groenten, en juist dat echtpaar heeft buikloop gehad ..... Alle anderen aten vrolijk de rauwkost, en niemand is ziek geworden!
Alle reacties Link kopieren
hoi,

een tijdje terug had ik hier ook een topic over geopend,maar die is helaas alweer weg.ik wil ook graag naar jordanie.alleen lijkt ons de induviduele reis wel wat!ga weer vrolijk meelezen misschien komen er nu ook weer nieuwe tips!
Alle reacties Link kopieren
het topic van Mikkie heb ik even naar boven gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Dank je, La India.

Dit topic wordt dus gesloten, graag verder op het andere topic! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven